Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:31

Leuk hoor GamblersCup! Ben benieuwd naar foto's :P
Puur nieuwsgierig, waar is hier? Klinkt als in niet Nederland?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:47

knabbelgirl schreef:
Leuk hoor GamblersCup! Ben benieuwd naar foto's :P
Puur nieuwsgierig, waar is hier? Klinkt als in niet Nederland?

Duitsland als het goed is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:16

Apart die witte rand , vind het onaf ogen zo..

Ik heb boven langs een sier rand die aan plafond vastzit , beetje zelfde effect :)) (mits de zijkanten niet geverfd worden )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:17

Inderdaad, "hier" is Duitsland :)

Ach, ze hebben hier wel gekkere dingen... behang op het plafond enzo... dat snap ik nog steeds niet. Ik wilde mijn plafond witten... huh? Wat is dat? :D
En de hal en overloop compleet aftimmeren met donker hout, zijn ze ook enorm goed in. Eigenlijk heb ik een spuuglelijk huis :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:26

Behang op het plafond :') , dat is ook een optie :')

Hier woonde eerst een interieur maker , alleen het huis is lichtelijk verpiept . Kom steeds meer dingen tegen waarvan ik mijn hoofd laat schudden , maar het is leefbaar en wit . Zit oa een vloer in die boven op de oude laminaat vloer gelegd is , stuk muur uitgesloopt en een boog in gemaakt en aan 1 kant zit een spleet waar vinger tussen past tegen de muur aan . Wasmachine aansluiting in een kamer past maar net , een kast gebouwd en erachter zit nog deels een rode muur , zijn die kleine dingen en nog veel meer maar het word steeds een grotere lijst := . Is leefbaar dat is belangrijkste , de kast boven ben ik mee bezig om eruit te halen en te herbruiken , wil het boven namelijk eerst af hebben voor de verandering . Doe 1000 dingen tegelijk en dan begin ik eraan en maak ik het niet af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:36

Die interieurmaker had alleen oog voor het eindresultaat maar niet voor de uitvoering haha.

Ik wat spulletjes op mp gezet. Morgen komen ze al een hoop ophalen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:41

GamblersCup schreef:

Ach, ze hebben hier wel gekkere dingen... behang op het plafond enzo... dat snap ik nog steeds niet. Ik wilde mijn plafond witten... huh? Wat is dat? :D
En de hal en overloop compleet aftimmeren met donker hout, zijn ze ook enorm goed in. Eigenlijk heb ik een spuuglelijk huis :')

He ik wist niet dat jij in mijn huis woonde %)
Hier ook donker hout aan het plafond in de hal. Boven zit er op alle slaapkamers + hal behang op het plafond en in de woonkamer zit laminaat aan het plafond.. ( nee het is natuurlijk geen echt laminaat maar zo ziet het er wel uit >;) )
Ja ik woon ook in Duitsland

Woonkamer
Afbeelding

Hal beneden
Afbeelding

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:05

Haha wat gek, ben ik nog nooit gezien.

Wanneer ik mijn appartement kopte was alles bruin, en dan bedoel ik letterlijk alles. Bruin gietvloer, bruine meubels, bruine muuren, bruine deuren, bruine gordijnen+++ Was echt gek van te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:10

Vonneke ik denk het ... , gelukkig heeft hij de soortvan sierstrip van het plafond wel nagemaakt bij de boog belangrijk detail := . Wil niet weten wat ik tegenkom als ik ooit slopen ga , is een woningbouw huurhuis maar valt genoeg te slopen

Apart Claudia haha

MVasbo , mooi bruin is niet lelijk :))

Afbeelding

Sierstrip of hoort bij plafond maar in elk geval mooi detail , plafond is ruim 2,5 a 3 meter hoog :P

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:13

Ik vind die sierstrips echt heel mooi.
Als ons lelijke 'laminaat'plafond er uit is in de woonkamer komen er denk ik gipsplaten en dan laat ik de stukadoor komen.
Wil de muren dan graag bruin of taupe oid en dan gebroken witte lambrisering.
En dan van die mooie sierstrips langs het plafond.
Dit idee:

Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:45

Dat vindt ik ook heel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 00:59

Heel gaaf idd :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:07

GamblersCup schreef:

Behang op het plafond :') aparte lui die Duitsers :P

vonneke schreef:
Die interieurmaker had alleen oog voor het eindresultaat maar niet voor de uitvoering haha.

Ik wat spulletjes op mp gezet. Morgen komen ze al een hoop ophalen.

Lekker! Weer wat ruimte :)

MVasbo schreef:
Haha wat gek, ben ik nog nooit gezien.

Wanneer ik mijn appartement kopte was alles bruin, en dan bedoel ik letterlijk alles. Bruin gietvloer, bruine meubels, bruine muuren, bruine deuren, bruine gordijnen+++ Was echt gek van te worden.

Je kunt in ieder geval niet zeggen dat het een kleurencircus was :')

Rebecca schreef:
Vonneke ik denk het ... , gelukkig heeft hij de soortvan sierstrip van het plafond wel nagemaakt bij de boog belangrijk detail := . Wil niet weten wat ik tegenkom als ik ooit slopen ga , is een woningbouw huurhuis maar valt genoeg te slopen

Apart Claudia haha

MVasbo , mooi bruin is niet lelijk :))

[img]m/GD9qs5.jpg[mg]

Sierstrip of hoort bij plafond maar in elk geval mooi detail , plafond is ruim 2,5 a 3 meter hoog :P

Sierstrips zo bij het plafond, of bij de vloer van die hoge (wit of in kleur van laminaat) vind ik dan wel weer prachtig! Dat zou ik echt wel willen ooit hihi

ClaudiaHS schreef:
Ik vind die sierstrips echt heel mooi.
Als ons lelijke 'laminaat'plafond er uit is in de woonkamer komen er denk ik gipsplaten en dan laat ik de stukadoor komen.
Wil de muren dan graag bruin of taupe oid en dan gebroken witte lambrisering.
En dan van die mooie sierstrips langs het plafond.
Dit idee:

[img]m/txCoUU.jpg[img]

Gaaf! Lijkt op wat ik in de hal wil doen als ik verhuisd ben! (Even foto van Pinterest)

Afbeelding
Stuk makkelijker schoonmaken als je natte hondje zich uitgeschud heeft :') En vind het er ook erg chique uitzien

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:12

Wij willen ook simpele lambrisering knabbelgirl.
Foto wat ik had geplaatst is ook van pinterest maar ging meer om de kleurcombinatie.
We gaan het ook gewoon zelf maken met mdf.
Heb 2 honden en 3 kids dus moet niet teveel hoekjes en kiertjes hebben :D

Mvasbo hier is ook 90% bruin.
Boven hebben we het grootste gedeelte al gewit behalve de kozijnen in de badkamer.
De hal beneden gaan we het plafond schuren en schilderen, Woonkamer plafond gaat er uit, ook omdat deze best laag is er en nog flink ruimte onder zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:00

Oja die heb ik ook :+ , witte hoge plinten bij de vloer :j . Heeft vorige bewoner gedaan :))

Probeer nu van boven af aan huis leefbaar en mijn te maken , huis is to much oude bewoner. . In de woonkamer twijfel ik of ik het behang eraf trek of ik kwast pak en het overschilder met de structuur nog aaibaar .. maar zover ben ik nog lang niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:10

plinten vind ik zon ellende. Ligt zo snel vuiligheid op. Ga in het nieuwe huis iig niet voor plinten met een rechte bovenkant.

Ik heb bijna alle meubels al verkocht. Had niet gedacht dat het zo snel zou gaan. Dat wordt behelpen de komende weken haha

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:31

Rebecca, ik vermoed dat sommige dingetjes bij jou zo gedaan zijn omdat het huur is
Als je daar zaken in verandert , kan het zomaar zijn dat je die weer terug moet veranderen als je er uit gaat
Dan krijg je idd van die dingen Als kieren omdat hij het niet helemaal vast wilde zetten op de muur/het plafond
Want als je het er dan uit moet halen
Moet je de beschadigingen waar het vast zat weer repareren

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:31

Heb je ze verkocht via Marktplaats? Wij moeten ook het eea verkopen :)

In ons nieuwe huis ook hoge witte plinten, vind ik wel mooi altijd dus ben blij dat ze er al bij zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:47

MarjanB schreef:

In ons nieuwe huis ook hoge witte plinten, vind ik wel mooi altijd dus ben blij dat ze er al bij zitten.

Klopt via MP. Een hoop rijkleding welke ik niet draag en eigenlijk alle meubels op de bank na...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:41

MarjanB schreef:

Mooi he <3 Ben ook dol op onze plinten, krijgen ook echt
veel complimenten over de uitstraling van die wij hebben.

Schoonmaken vind ik reuze meevallen, kop van de stofzuiger er langs en zuigen maar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:10

Ik wordt er echt niet goed van. Ziet er super goed het vuil op liggen.

Maar misschien komt dat ook omdat ze zo breed zijn. Ga nu voor vele smallere

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:17

Levering van onze eettafel is weer uitgesteld :roll: Zo jammer!
Heb dus ook nog steeds geen lampen boven de tafel hangen.

Als goedmakertje mocht ik een hocker uitzoeken, geen idee wat ik met
dat ding moet hahaha, maar die verkoop ik wel weer.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:18

Ik zag een paar keer verschillende soorten landkaarten voor op de muur voorbij komen... wij overwegen zoiets voor in onze 'bijkamer' (logeer + studeer + 2e woonkamer + mancave ;) ), deze soort zag ik nog niet voorbij komen hier:

https://mapawall.com/nl/

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:10

Ik ben mij nog steeds aan het oriënteren op vloeren, wij zijn er nog steeds niet uit.
Ik wilde het liefst hout in de woonkamer, mijn vriend wil het liefst overal dezelfde vloer, dan valt hout af met katten vind ik dat geen doen.
Ik wilde in de woonkamer hout en de rest travertine maar dat is heel koud vind mijn vriend en ik ben het toch ook met het eens. Als we de keuken open maken dus bij de woonkamer trekken moet daar sowieso een zelfde vloer in.
Zitten nu te denken aan pvc en dan gelijk vloerverwarming eronder. Dan heb je het gemak van marmoleum en de uitstraling van parket. Dan alleen in de wc en badkamer plavuizen.
Wij gaan morgen officieel een koop aan. En het wordt een klus project waar een nieuw dak op komt, nieuwe buiten isolatie en kozijnen en mogelijk een andere indeling binnen en dus andere vloer, mijn vriend gaat over de isolatie etc. Maar de indeling-inrichting enz zal vooral mijn idee mee genomen worden, ik moet het schoonmaken enzo. En wat de vloer betreft wil ik het liefst zo gemakkelijk mogelijk maar wel goed, dus geen goedkope laminaat.

Het allermooist blijf ik hout vinden, maar ik ben er echt wel bang voor dat dat bij ons snel verpest is.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 06-02-17 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:12

BloemBloem schreef:
Levering van onze eettafel is weer uitgesteld :roll: Zo jammer!
Heb dus ook nog steeds geen lampen boven de tafel hangen.

Als goedmakertje mocht ik een hocker uitzoeken, geen idee wat ik met
dat ding moet hahaha, maar die verkoop ik wel weer.

Nu je zegt levering.. Ik zal mijn eettafel en stoelen eens gaan bestellen... Vanavond wordt er al heel veel opgehaald.. hoe onhandig.