Net het filmpje van de zeisende man gekeken: ik heb nog een lange weg te gaan.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Solleke_Noah schreef:Haha, ja, in theorie kunnen ze aan de plantjes. Het is lavendel, dus ik hoop dat ze ze laten hangen
nu nog wat puin ruimen en dat is ook weer netjes
de paarden couldn't care less, lekker hooi vreten tijdens het drilboren

ze slaapt ook op de gekste plaatsen, we hebben haar al teruggevonden in de voerschep voor de paarden, in de doos van de kettingzaag... tis echt weer zo'n bolletje vrolijkheid in huis.

Ir111 schreef:Ha TS! Ik was dit weekend wat aan het opruimen en kwam een stuk 15 houtblokken tegen die niet (makkelijk) te kloven zijn. Die liggen maar te liggen. Toen moest ik denken aan dit topic en dat jij daar vast iets leuks van zou maken waar moeder natuur blij van zou worden. Ik ben gaan googlen maar kwam geen stap verder.
Ik zou ze ergens op het erf willen neerleggen zodat de dieren (en plantjes) er iets mee kunnen doen. Ik dacht eraan een ze een beetje als een hunebed neer te leggen, hier en daar wat plaggen aarde er op (die heb ik toevallig ivm het omspitten van een stukje grond elders) en tussen te proppen en eventueel wat bloemenzaad er over uit te strooien. Zou zoiets werken of moet ik nog iets toevoegen zodat de bloemetjes en beestjes blijer worden?
gaat echt een paradijsje worden voor insecten en amfibieën, en misschien ook kleine zoogdiertjes. Je zou eventueel nog gaten kunnen boren in de blokken, dan zijn ze tegelijk ook insectenhotel, zoiets:
): Thelma is echt een cutiepie
ben echt blij dat we haar in huis gehaald hebben.

Ir111 schreef:Oh dat is een goed idee, gaten boren! Gaan we doen. Dank voor het meedenken, leuk.
) of in de donkere hoekjes iets van een mooie varen neerzetten (steenbreekvaren of tongvaren
allebei inheems)
het gras groeit echt heel traag. De borderplanten moeten we ook elke dag water geven, je ziet ze gewoon uitdrogen waar je bijstaat...

alle afval van de vorige eigenaars is weg!! Na drie jaar haha. Maar beter laat dan nooit toch. Als ik de eerste foto's in het topic bekijk, wat was er toch veel afval... uiteindelijk hebben we in totaal vier containers gemengd afval en één container puur steenpuin afgevoerd..

die grote planten die je her en der ziet staan zijn trouwens Koningskaarsen, ze worden makkelijk anderhalve meter groot en krijgen supermooie gele bloemen. Zal ze binnenkort eens fotograferen met iemand ernaast voor de schaal

de paarden staan nog steeds goed op de paddock, ze maken veel gebruik van de nieuwe stal met het warme weer. De vijver lokt steeds meer soorten libellen, alleen moeilijk op de foto te zetten. Heb de soort 'Platbuik' al kunnen identificeren, en vandaag was er echt een super grote kanjer, net een vliegend draakje, maar nog een idee welke het was.

het is echt zweten met de temperaturen van de laatste weken, maar ben ook super content van het resultaat.
maar het is een pittige dame hoor. Ze bijt heel makkelijk (niet erg, typisch voor fretjes). Vorige week tijdens een digitale meeting riep ik ineens keihard 'auw', had ze in mijn enkel gebeten tijdens het overleg
begin het dan maar uit te leggen aan je collega's haha. En ze legt graag brokjesvoorraden aan. Haar favoriete plek nu is één van de kasten in de living, waar ze zich net door een spleet tussen de lades heen kan persen. Het ruikt daar heerlijk naar kattenbrokken in die lade
Helaas! We zaten net goed geïnstalleerd, vlindergidsen klaar, glaasje wijn erbij... we hebben wel een paar leuke vlinders gespot in die twintig minuten, maar we gaan het nog eens moeten herhalen zonder donder en bliksem

), een baby Alpenwatersalamander en een volwassen exemplaar. Blijft genieten van alle beestjes in de tuin