Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:26

malih schreef:
Ze geven aan dat ze dan niet verzekerd zijn voor ons. Als wij tijdens t bouw op het terrein komen en t gaat mis...

Daarom mochten wij er juist wel op... Zolang je het maar aangaf bij de aannemer dat je binnen was.
We mochten er dus echt niet op als ze er niet waren omdat ze dan niet verzekerd zijn mocht er wat gebeuren..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:20

Ohoo vanmiddag is vriendlief t huis in geweest en ik stond buiten bij de bouwkeet. Ze wilde het gaan afsluit en ik probeerde hem te bellen maar hij nam niet op. K dacht echt dat we t haasje waren want de aanemer liepen al richting de hekken maar het was gelukkig goed gegaan. Pfff

Hij heeft gelijk de ramen hier en daar open gezet ;-D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 17:57

malih bij ons staan alle ramen al lekker open! Zal een hoop vocht schelen straks want volgens mij droogt het al hard met dit weer.

Foto's van vandaag: stuk beter te zien zonder steigers. En de fundering van de schuurtjes ligt er. Hopelijk over 6 weken oplevering! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mintgroen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:06

Komt steeds dichterbij! Leuk!!

Hier al 2,5 week aan het klussen.. Inmiddels wel wat klus-moe. We krijgen erg veel hulp, maar komen zelf aan niks toe onderhand, waar ik wel chagrijnig van word, haha :P ach ja, hoort erbij!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:09

Maar het einde zal toch wel in zicht komen voor jullie? Wat hebben jullie al gedaan?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:58

Miriam91 onze huizen lopen aardig gelijk volgens mij. Leuk joh! En wat drogen betreft klopt wel inderdaad. Alleen de klinken zitten boven niet op de ramen omdat ze bang zijn dat die anders gestolen worden. Dus alleen de zolder ramen en de voordeur kan kopen.

Ik heb zo'n zin om te klussen maar vraag me wel af hoe we in hemels naam kunnen klussen met ons zoontje er bij haha

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:00

Owja dat is tegenwoordig helaas nodig, anticiperen op dieven. Denk dat er nog geen CV ketels inhangen, je hoort best vaak dat die ook gestolen worden.

Wij hebben ook zin om te gaan beginnen! :):) Bij ons zal het klussen op zaterdagen zijn, omdat ik coschappen loop en niet zomaar vrij kan nemen. Maar opzich hebben we ook geen haast, dat scheelt.
Laatst bijgewerkt door Miriam91 op 13-03-16 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:07

CV ketels gaan er zo laat mogelijk in :j

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:12

Ik heb een hekel aan klussen en had spijt als alle haren op m'n hoofd dat ik toen zelf begonnen was om de zolder te witten.
Ik heb vrijdag gordijnen uitgezocht. Bij de openslaande deuren komen in-betweens en bij de keuken en het zij-raam plisé gordijnen die je zowel boven als onder kan openen als dicht kan maken.
Ook de vloerbedekking voor de trappen uitgezocht. Als dat gedaan is, is het helemaal af op de tuin na!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:14

Foto's? :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:41

Miriam91 schreef:
Foto's? :D

Vakantie :D ze staan ook nog in bestelling. Als het klaar is zal ik het plaatsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:59

Ik ben ook benieuwd. Als mij lukt dan ga ik morgen ook weer langs mijn woning.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:02

Wat gaat het hard allemaal. Leuk hoor!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:26

Super mooi die foto's !

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:32

lucifertje schreef:
Ik heb een hekel aan klussen en had spijt als alle haren op m'n hoofd dat ik toen zelf begonnen was om de zolder te witten.
Ik heb vrijdag gordijnen uitgezocht. Bij de openslaande deuren komen in-betweens en bij de keuken en het zij-raam plisé gordijnen die je zowel boven als onder kan openen als dicht kan maken.
Ook de vloerbedekking voor de trappen uitgezocht. Als dat gedaan is, is het helemaal af op de tuin na!

Gordijnen wordt ook ons volgende ding. Heb zitten kijken naar paneelgordijnen, maar daar kwam ik niet helemaal uit. Zit nu ook te denken aan inbetweens. Voor de keuken en badkamer moet ik wat laten maken, want die ramen hebben gekke maten. Pff en lampen! Ook zo'n dingetje..

De keuken is bijna klaar (er moest een hoop omgegooid worden en we kwamen tijdens het installeren nog wat dingen tegen die het vertraagde.. Plinten in de woonkamer en dan is dat af.
Boven zit nu het laminaat erin en daar moeten daar ook nog plinten. Op lampen en gordijnen na is dat ook af.

Vriendlief was bezig met de badkamer, maar afgelopen week is dat gestagneerd i.v.m. gedoe toen er gebreken "opgelost" gingen worden. Hierdoor zijn we 2 klusdagen verloren, omdat we continu weer mensen over de vloer of aan de telefoon hadden. Jammer, want ik had het washok en de zolder willen witten :P

Met de zolder is nog niks gebeurd dus.. Het laminaat uit onze oude woning komt daar te liggen, dus dat komt later.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:43

Mintgroen schreef:
lucifertje schreef:

Gordijnen wordt ook ons volgende ding. Heb zitten kijken naar paneelgordijnen, maar daar kwam ik niet helemaal uit. Zit nu ook te denken aan inbetweens. Voor de keuken en badkamer moet ik wat laten maken, want die ramen hebben gekke maten. Pff en lampen! Ook zo'n dingetje..

Wij hebben op de slaapkamer paneelgordijnen van de Ikea. Waar kwam je dan niet helemaal uit?

Lampen heeft mijn vriend uitgezocht!!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:32

De paneelgordijnen die ik wil van Ikea, zijn aan de zijkanten niet mooi afgewerkt.. Had nog andere paneelgordijnen gezien, maar die zijn te kort :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:38

Gordijnen voor beneden hangen al en in de keuken onderweg. Volgens mij plisé :') Ik weet het niet meer. We hadden naar twee soorten gekeken, maar die ene paste niet qua maat.

Voor boven hebben we gordijnen, maar geen idee of die passen dus dat wordt nog spannend. Had gordijnen gekregen via via die nog maar een jaar oud waren, maar die passen niet in de lengte en ook niet qua breedte :( Had er speciaal nog een designrails voor gehaald die 3cm 'lang' zijn, maar helaas.. Weet ook nog niet wat ik daar wil, maar eens rondspeuren..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:21

zo... de notaris ge-ë-maild om de bankgarantie vast te houden.. Drie maanden verder en nog niet alles opgelost :z

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:28

Miriam91, die witte saltpeterzuur vlekken op de buitenkant kan je het beste zsm afborstelen met pure schoonmaakazijn.

Hadden wij ook op het huis en mijn vriend heeft dit afgeborsteld, 5 minuten gewacht, nog een keer afgeborsteld en tot op heden (ruim 8 maand verder) hebben we nog geen nieuwe vlekken!

Sammie, wat gaat er niet goed met de bankgarantie? Of heb ik even wat gemist.
Balen dat de gordijnen niet passen. Is altijd zo'n enorme kostenpost.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:32

bij aanschaf nieuwbouwwoning wordt 5 a 10 procent vastgehouden door de notaris, tot (bij ons) drie maanden na oplevering. Je kan als koper die garantie vasthouden om x redenen (1 daarvan is nog niet opgeloste opleverpunten). En dat heb ik nu zojuist gedaan. :)

We hebben nog steeds twee ramen die gesteld moeten worden, verf wat bijgewerkt moet worden, vlekjes op het plafond, bergruimtes zolder waarvan er nog een opgemaakt moet worden én schoongemaakt en ons wasmeubel is ook nog niet vervangen. Dat sluit door flinke waterschade niet meer goed. Oh ja.. we hebben ook nog steeds een klodder purschuim op onze achtergevel zitten. Dat is zelfs een puntje van de voorschouw.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:50

Ah op die manier Sammie, waardeloze bende dus dat ze nog steeds de boel niet hebben opgelost.
Hopelijk komen ze nu eens een keer in actie en kan je gewoon gaan genieten ipv te irriteren aan die punten (zou ik tenminste wel hebben)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:55

Het is ondertussen zes weken geleden dat ik de uitvoerder aan de lijn heb gehad en toen kreeg ik het gevoel dat ik vooral niet te veel moest zeuren.. Nou na 6 weken kan hij dát iig niet meer zeggen. :+ Dan heb je toch wel genoeg tijd gehad om zelf in beweging te komen.. :))

Plus zij hebben nog een sleutel van ons en dat voelt op dit moment ook niet meer echt prettig.. De laatste keer dat ze in huis waren had ik net de trappen compleet staan boenen, waren ze met hun modderpoten van onder naar boven op en neer gewandeld.. Dát wil ik ook echt niet meer. Ik snap dat het vervelend is om je schoenen constant uit te moeten doen, maar ze hebben ook geen stront in hun ogen. Als je ziet dat die trap schoon is dan wandel je niet zomaar door.. In de badkamer hadden ze wel een halfslachtige schoonmaakpoging gedaan.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:35

Mintgroen schreef:
De paneelgordijnen die ik wil van Ikea, zijn aan de zijkanten niet mooi afgewerkt.. Had nog andere paneelgordijnen gezien, maar die zijn te kort :(

Welke wil je dan? Ik vind het best meevallen met de afwerking..

Sammie, dat is onwijs balen, vooral omdat het allemaal zo lang duurt.
Het enige punt wat wij hadden was een kras op de ruit. Deze is vrijdag gemaakt alleen hebben we nu een rare prisma in het glas. Toch nog maar even contact opnemen met de aannemer erover.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:57

Om die reden die jij noemt, hebben wij de sleutel teruggevraagd. Ze maken maar een afspraak als ze wat op moeten lossen. In principe hoeft er alleen nog maar een ruit in onze achterpui vervangen te worden en daar moet sowieso een afspraak voor worden gemaakt. Ook moet de achterpui geverfd worden (groot kleurverschil) maar dit weigeren ze te doen. Valt allemaal "binnen de norm".. Probeer het nog voor elkaar te krijgen door voet bij stuk te houden :) ook al gezeik gehad om een aantal badkamertegels....