[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:51

juval schreef:
ik kreeg gister weer mail van de makelaar of ik mee wil doen met de openhuizendag 5 oktober. Kosten zijn 75,- of 375 (met advertentie)... wat ik overigens best veel geld vind.
vorige keren heeft het allemaal niets opgeleverd en was het vooral zonde van onze tijd.

ik denk dat ik deze keer dus maar oversla.

Bij mij is het nog duurder. EUR 150 zelfs voor alleen meedoen. Ik doe dus meestal niet mee. De ene keer dat ik meedeed is er bij de 3 appartementen in mijn complex welgeteld 1 kijker geweest die 5 minuten in het onderste appartement rondgekeken heeft.
Maar voor deze keer twijfel ik, ik heb mijn huis nu te koop gezet met Duokoop en het aantal views is erg gestegen, dus misschien zou het dit keer wel een kijker opleveren.

Mirjam79

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:14

Denk dat ook wij maar weer niet meedoen. Ik heb er eigenlijk nog nooit positieve verhalen van gehoord...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:18

Als ik ooit mijn huis weer zou gaan verkopen doe ik zeker niet mee aan die "open huis" dagen.
Verschillende mensen hier die er aan mee gedaan hebben, maar waarbij er nooit iemand is komen kijken.
Beetje verspilde moeite, tijd en geld lijkt mij dan.
En als mensen je huis echt interessant vinden komen ze ook wel buiten die dagen om.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 09:35

Mijn oude buurman (die zijn appartement wel heeft weten te verkopen vorig jaar) heeft elke keer meegedaan voor drie jaar lang.
Maar in zijn contract met de makelaar stond dat hij gratis mee kon doen aan de open huizen dagen.
Dat doen makelaars niet meer.
Ik heb nu het idee dat ze de open huizen dagen alleen doen om toch nog wat geld binnen te harken, en niet omdat het zin heeft.
Aan de andere kant, toevallige langslopende kijkers kunnen ook kopers worden.
Kortom, ik twijfel nog.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:16

Als wij dit huis niet hadden gekocht, hadden wij zeker huizen bekeken met de open huizen route. Het is laagdrempeliger en dan zouden we ook eerder huizen bekijken waar we in eerste instantie minder in geinteresseerd zouden zijn. Tsja ik snap dat het weer een bedrag is en het geeft natuurlijk geen enkele garantie dat er uberhaupt iemand binnen komt wandelen, maar er zal toch maar net iemand bij zitten die aanvankelijk niet echt geinteresseerd was, maar bij het bekijken helemaal enthousiast wordt...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:35

@jeannaa, dat is idd ook een overweging.
Mijn doelgroep zijn echt starters, en daarnaast zijn er veel ongeveer dezelfde huizen in deze buurt te koop, dan is zo even langs een paar langslopen misschien wel net het duwtje om serieuser bij de mijne verder te kijken.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:20

Mijn doelgroep zijn ook echt starters.... :o (was ik zelf ook)
Gelukkig wordt er veel te koop gezet in het appartementencomplex wat ook binnen no-time (mits normale prijs) weer wordt verkocht. :)

Ben wel heel benieuwd hoe snel het gaat....

Waar staat jouw huis te koop dammie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:08

Jaaa ik mag me ook melden, wij willen ook gaan kopen in Almelo omdat huur bijna net zo duur is := Mijn vriend is nu naar de bank om te kijken wat hij voor hypotheek hij kan krijgen op zijn salaris. Ik ben helaas ziek, maar t is wel heel spannend!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:19

Wij doen ook altijd mee aan de Open Huizen route. De laatste keer hebben we twee kijkers gehad.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:51

Hypotheek is na de aftrek zelfs goedkoper dan onze huur joolien! En we hebben een groter huis :-)
Wij zijn inmiddels druk aan t klussen, vooral veel behang aftrekken en schuren en weer verven.
Morgen wordt de keuken ingemeten en zaterdag de vloer, volgende week komt er nog iemand een offerte maken voor een nieuwe cv ketel, dus we zijn lekker bezig!

Heel veel succes allemaal met t (ver)kopen van jullie huis!
Hoop dat t de komende tijd weer wat gaat aantrekken allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:57

WillemYntJee schreef:
Hypotheek is na de aftrek zelfs goedkoper dan onze huur joolien! En we hebben een groter huis :-)
Wij zijn inmiddels druk aan t klussen, vooral veel behang aftrekken en schuren en weer verven.
Morgen wordt de keuken ingemeten en zaterdag de vloer, volgende week komt er nog iemand een offerte maken voor een nieuwe cv ketel, dus we zijn lekker bezig!

Heel veel succes allemaal met t (ver)kopen van jullie huis!
Hoop dat t de komende tijd weer wat gaat aantrekken allemaal.

Dat bedoel ik :P Is het hier ook gebruikelijk om advertenties van huizen te laten zien?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:59

Ja inderdaad... huur is zo achterlijk duur.
Tenzij je sociale huur hebt, maar dan moet je je wel voor je geboorte hebben ingeschreven, want de gemiddelde wachtlijst is 43 jaar :roll:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:01

Hier ook goedkopere hypotheek dan huur voor een even groot huis :j
Ben al helemaal bezig met meubels uitzoeken. Heb het al helemaal in mijn hoofd. En mijn moeder belde net dat ik het antieke gegraveerde servies van oma krijg voor in mijn 'nieuwe' antieke vitrinekast <3
Echt zo lief!
En verder: nog 5 weken tot de sleutel :):)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:05

Amanda schreef:
Hier ook goedkopere hypotheek dan huur voor een even groot huis :j
Ben al helemaal bezig met meubels uitzoeken. Heb het al helemaal in mijn hoofd. En mijn moeder belde net dat ik het antieke gegraveerde servies van oma krijg voor in mijn 'nieuwe' antieke vitrinekast <3
Echt zo lief!
En verder: nog 5 weken tot de sleutel :):)

Als je nog wat moet hebben hoor ik het wel he..... :')

Met samenwonen heb je nogal wat dubbel _O-

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:06

Wij hebben gelukkig maar een half jaar via de woningbouw op ons huis hoeven wachten, maar dat ligt denk ik ook aan de regio. Huis moest nog gebouwd worden en staat in een ghetto dus blijkbaar toen (6 jaar geleden) niet veel interesse voor. Ons koophuis was van dezelfde wbv en heeft 4 maand te koop gestaan :-)

Leuk he Amanda alles uitzoeken! Ik moet nog iets leuks bedenken voor de vensterbank van onze slaapkamer. Als we die iets verstevigen zou je d'r in kunnen zitten maar hoe ga ik dat leuk aanpakken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:09

Fiebie: ik heb al een huis vol staan :D
Maar niet alles kan mee. Ik zoek nog 2 nachtkastjes en een ladenkastje voor de slaapkamer. Verder heb ik alles wel. Hier of in opslag :j
Hoop dat gepimpt moet worden. Heb er helemaal zin in om dingen op te gaan knappen enzo.

Dat is leuk zo'n vensterbank. Heerlijk met een kop thee naar buiten kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:14

Amanda schreef:
Fiebie: ik heb al een huis vol staan :D
Maar niet alles kan mee. Ik zoek nog 2 nachtkastjes en een ladenkastje voor de slaapkamer. Verder heb ik alles wel. Hier of in opslag :j
Hoop dat gepimpt moet worden. Heb er helemaal zin in om dingen op te gaan knappen enzo.

Dat is leuk zo'n vensterbank. Heerlijk met een kop thee naar buiten kijken.

Marktplaats? :)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:18

Mijn vriend woonde voor we vorig jaar gingen samenwonen in een woning van de woningbouw. Hij stond al ruim 7 jaar ingeschreven (ik al ruim 10 trouwens). Was wel lekker goedkoop hoor, maar 40 m2 vond ik nogal weinig met 2 mensen en 2 huisdieren.... Nu wonen we in een huis van mijn vader, helemaal niet verkeerd maar we willen graag een tuin en terug naar de ander woonplaats. Qua ruimte gaan we er wel iets op achteruit.

Straks wordt de bouwtechnische keuring gedaan. Ook daar hebben we al iemand voor weten te strikken :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:19

Joolien schreef:

Joh :D
Dat speur ik elke dag af. Probleem is meer dat ik nu nog geen ruimte heb om alles op te slaan. Dus ik moet nog even wachten. Tenzij ik het ergens kan laten staan. Dus voorlopig sla ik alles op als favorieten en kijk ik over een maandje wel of het er nog is :j
Ik heb een deel van de verkopers meubels overgenomen, ik neem zelf nog wat mee en de rest staat nog in de winkel, wat ik later op kan halen. Dat is wel fijn :j

Spannend Jeanna!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:21

Ik had in een opwelling een bank gekocht vorig jaar terwijl het huis nog niet klaar was. Gelukkig hebben mijn ouders een ruime woonkamer. Ik had er totaal niet over nagedacht :+

Die architect is er al eens ingeweest en heeft het oke bevonden alleen nu moet het nog officieel worden gemaakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:23

Amanda schreef:
Joolien schreef:

Joh :D
Dat speur ik elke dag af. Probleem is meer dat ik nu nog geen ruimte heb om alles op te slaan. Dus ik moet nog even wachten. Tenzij ik het ergens kan laten staan. Dus voorlopig sla ik alles op als favorieten en kijk ik over een maandje wel of het er nog is :j
Ik heb een deel van de verkopers meubels overgenomen, ik neem zelf nog wat mee en de rest staat nog in de winkel, wat ik later op kan halen. Dat is wel fijn :j

Haha nee ok dan gaat het goed :P

http://www.weghorstmakelaardij.nl/makel ... 1741532/#3

Dit vind ik geen verkeerd huis, alleen dan weer jammer van die badkamer.

En lekker blauw :D (is ander huis)
http://holtermakelaardij.nl/images/prop ... 220_15.jpg

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:25

jeannaa schreef:
Ik had in een opwelling een bank gekocht vorig jaar terwijl het huis nog niet klaar was. Gelukkig hebben mijn ouders een ruime woonkamer. Ik had er totaal niet over nagedacht :+

Die architect is er al eens ingeweest en heeft het oke bevonden alleen nu moet het nog officieel worden gemaakt :)

Net zoiets als mijn bank? :')

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4080_o.jpg

Neemt verdorie mijn halve woonkamer in beslag _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:25

Fiebie schreef:
jeannaa schreef:

Net zoiets als mijn bank? :')

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4080_o.jpg

Neemt verdorie mijn halve woonkamer in beslag _O-

Haha valt nog mee, wel een mooi ding trouwens!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:26

Uhm ja :') Ik twijfel zelfs of dat ie wel in mijn nieuwe huis past zoals ik het wil hebben....

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:27