Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:09

Waarom zou je je eigen tamme ratjes niet meer hebben aan het einde van de week dan?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:20

1 is ernstig ziek en niet meer te helpen,en de ander zoek ik of een nieuw baasje voor of laat ik ook in slapen.
Ondanks dat wij beide hier ook niet echt achter staan,maar tot op heden heb ik nog geen goed iemand gevonden die haar in de groep kan nemen,en het zijn groepsdieren dus alleen laten zitten vind ik ook zielig.
Dus zit met haar zusje erg in dubio,maar de tijd dringt wel.
We willen het liefst morgen al naar de DA of zaterdag.

Michje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:15

Sorry, dat ik zo inbreek in het topic, maar Farjen, ik vroeg me af waar je je tv-meubel vandaan hebt. Ik vind hem erg mooi! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:02

Shantal? Waren dit wilde dode ratten? Let maar op dat je ze dadelijk niet zelf binnen hebt, die krengen komen overal doorheen. Eventueel de gemeente waarschuwen, die bestrijden ratten kosteloos vaak...

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:55

Die van beneden was een wilde dode rat.
Die ik zelf hier heb zijn tamme ratjes hihi.

Ik hoop niet dat hij beneden een nest gecreeerd heeft onder die puin zijn wel de ideale plekken voor ze dus

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:04

sakkia, wat fijn dat je vriendin haar vader de zaak op zich heeft genomen!! Geeft meteen ook het idee dat er goed aan gewerkt wordt!

farjen, wat ontzettend leuk geworden en ik vind het echt top dat je dat zo even alleen hebt kunnen doen!!

shantal, kun je niet bij de dierenarts vragen of ze iemand weten voor de andere rat?? (onze dierenarts heeft zelf nog wel het e.e.a. aan beestjes zitten die om wat voor 'n reden dan ook elders niet meer terecht konden :) )

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:09

Dames zondag gaan wij de boel inrichten! Daarna zal ik wat foto's plaatsen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:19

Het leukste werk!! :D
Ben heel benieuwd!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:39

Er is nog wel een optie om haar naar de opvang te brengen,maar die zitten zo vol dat ik dat haar niet gun.
En heb ooit zelf een rat daar vandaan gehaald en die bleek achteraf ook ziek te zijn,gewoon weg omdat ze teveel ratten hebben om alle zorg en aandacht te geven,dan valt het ook niet op dat ze heel benauwd was.

Leuk PSM ik ben benieuwd :)
Zo weet je ook dat er eindelijk een eind in zicht is en dat je lekker in je nieuwe huisje kan wonen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:46

__PSM__ schreef:
Dames zondag gaan wij de boel inrichten! Daarna zal ik wat foto's plaatsen...

Wat leuk! Ben benieuwd :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:48

@PSM succes met verhuizen
@Farjen, Ik zou denk ik kijken of ik een kleur terug kon brengen die je al in de accessoires hebt zitten, of bijvoorbeeld witte gordijnen met een print / werkje. Ik vind het wel moeilijk om een mooie kleur te bedenken bij de kleuren die je nu in huis hebt.

Overigens wel even fijn om te zien dat het bij andere mensen net zo'n puinzooi is geweest als waar ik nu middenin zit.... Want wat is het ongelofelijk veel werk. Ik zal eens wat foto's zoeken van het werk wat er tot nu toe is verzet en de verrassingen waar ik tegen aan loop *\o/* :x

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:50

Nou inderdaad, we zijn er nu wel beetje zat van...

Vanavond gordijnrails ophangen :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 09:55

Ik ben inmiddels vrij van schrootjes en alle binnendeuren bleken paneeldeuren te zijn, dus daar zijn de platen van verwijderd en wordt de lijm nu vanaf geschuurd.
http://i142.photobucket.com/albums/r84/ ... 5eace5.jpg

Verrassing nummer 1 was, na het verwijderen van het zachtboard blijkt mijn dak vol te zitten met wespennesten... Ik heb er al minstens 10 geteld van heel klein tot enorm. Het zijn echt wel kunstwerkjes, maar ze moeten wel weg.... :evaw:
http://i142.photobucket.com/albums/r84/ ... 0db86c.jpg

Mijn schouw is weg gesloopt en de muur naar de keuken doorgebroken
Afbeelding

Afbeelding

Wat overigens een hele fijne verrassing was, toen we bezig waren met de voorbereiding voor het doorbreken van de muur moesten we wat weten over het plafond, wij dachten dat het "gewoon" gipsplaten waren. Het bleken gipsplaten, over schrootjes, over een gestuct plafond. Inmiddels in mijn woonkamer dan ook 8cm hoger.

http://i142.photobucket.com/albums/r84/ ... 964d57.jpg

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 10:00

8 cm scheelt echt een hoop op plafondhoogte! Fijn zeg :j
PSM, Succes met inrichten :D
Farjan, wat een klus zeg!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:22

Farjen erg mooi geworden! De schouw is ook leuk geworden, die heb je toch ook verandert?

Sakkia, dat is fijn dat een bekende het onderzoek doet. Hopelijk vinden ze de dader snel en je honden op inbreker training doen ;). Arme dieren, die zullen wel geschrokken zijn.

Hedwig je bent flink aan de klus! Zitten er ook nog wespen in? Anders maar even iemand die beesten weg laten halen :S? Enge klusjes zijn dat..

Overmorgen krijgen we eindelijk de sleutel. Mogen we weg uit die vieze Landal huisje. We hebben 2 katten dus kregen automatisch ook een rokers huisje. Gelukkig heb ik een paard waar ik heen kan.. Ga zo gelijk weer weg :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:33

Ik heb geen honden :+ Heb alleen katten en die zijn wat lastig te trainen :D
Die agent doet verder niet echt het onderzoek hoor, dat doen de agenten die 's nachts zijn geweest.
Hij is er alleen omdat ie mij een hart onder de riem wil steken ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:39

Sakkia, de kater van mijn ouders jaagt wel vreemde honden bij de tuin weg :+ misschien dat er hoop is ?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:46

Wie weet, ik zal van het weekend eens met ze oefenen. Moet ik wel even opzoek naar een dummie :')
Beau valt wel aan, dus het kan best zijn dat ze dat gedaan heeft toen. Die heeft het totaal niet op de vreemde mensen en weet heel snel wanneer iets niet in de haak is.
Alle dieren worden met een noodgang het terrein af gejaagd en als er vreemde mensen komen en zij is buiten, zit ze ergens achter een bosje te kontje wiebelen :')
Zo heeft ze de makelaar ook een hartverzakking bezorgd toen hij kwam om ons huis te koop te zetten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:47

Je hebt wel gelijk je avatar toepasselijk aangepast.... :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:54

Hebben jullie ervaring met meubels van Ikea? :) Ik heb mijn halve inrichting in mijn boodschappenlijstje staan daar (boekenkast, salontafel, bed +bodem en matrassen, eettafel en stoelen), maar ik weet niks over de kwaliteit ervan.. De prijzen zijn wel fijn natuurlijk, maar ik wil straks geen seats & sofas kwaliteit in mijn kamer hebben staan :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:55

Ik heb er hele goede ervaring mee!
(ook de service is er súper! Mocht je ergens iets mee hebben, kun je zo terug en wordt het netjes opgelost!)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:57

ligt er aan welke serie/type etc, wij hebben een ikea bank (ektorp) en een tv meubel in de woonkamer
op de slaapkamer een expedit wandmeubel en in het kantoor een bureau, in mijn vorige huis had ik een heel wandmeubel samengesteld van ikea en een stoel , prima spul

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:03

Kentaro schreef:
Je hebt wel gelijk je avatar toepasselijk aangepast.... :')

Dat had ik vorige week al gedaan :D

Hier ook goede ervaringen met de meubels van de Ikea hoor :j Niks mis mee.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:18

Het ene Ikea meubelstuk is beter dan het ander. Maar ik heb altijd wel meubels van Ikea gehad en vind de prijs/kwaliteitverhouding zeker prima.

Oww ja die wespen, ik hoop van niet, maar mijn vader heeft het plan opgevat om ze zelf weg te halen en met het isoleren van het dak is het probleem dan ook opgelost. Maar hoe hij dat wil doen..... misschien in imkeroutfit ofzo.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:20

Hier ook regelmatig meubels van de ikea gehad. Alleen over de Karlstad bank was ik niet geheel tevreden. Mijn bed vind ik heerlijk (kwam ook extreem goed uit de consumentenbond test), de kledingkasten ideaal door de verschillende onderdelen en mijn ektorp stoel bevalt al een kleine 10 jaar perfect! Af en toe er een nieuwe hoes omheen en de stoel lijkt weer als nieuw.