Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 07:53

Wat leuk! :)
Is dat aansluitend aan de tuin of op een dak?
Handig met het dak erboven, dan kun je eigenlijk altijd buiten zitten!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 07:57

spekkie: het is aansluitend aan de tuin, maar door de ligging (ZW) is het daar 's zomers gewoon veel te heet om buiten te zitten. Nu lekker droog en hopelijk ook koeler buiten zitten :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:05

Mijn (toekomstige) dakterras is op het zuid-westen en de verhuurder zei ook dat het zomers wel erg warm wordt. Hopelijk kan ik dat oplossen met een parasol en een opblaaszwembadje :D

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:17

dat moet wel lukken toch? als je maar een lekkere schaduwplek hebt. Voetjes dan in het badje en voila! Kan me er nu trouwens helemaal niets bij voorstellen: mooi weer. Pfff, het blijft maar regenen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:01

Wat gaaf zeg! Je hebt gewoon een soort blokhut in je tuin :D

Hier kerstavond gourmetten bij schoonouders met cadeautjes, eerste kerstdag bij m'n moeder en tweede kerstdag moeten we nog beslissen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:42

Gaaf Dems!
Mijn dakterras ligt pal op het zuiden en daar is het echt veels te warm om te zitten, zelfs onder een parasol %)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:56

Ik vind het mooi geworden Dems! Ziet er super knus uit!
Ik zie je daar al zitten tijdens Oud & Nieuw ofzo! :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:57

Wat ontzettend leuk Dems!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:00

Wat ik me nog afvroeg: zou het niet 'verstandig' zijn om het stukje achter de kachel -waar nu geloof ik een hekje staat, ook nog af te schermen? Ivm warmteverlies naar achteren toe? :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:17

Oh dat ziet er gezellig uit Dems :j Je zou bijna gaan bbq-en met de kerst :j Vuurkorfjes aan......

Of ik nog wat ga doen met de kerst, eum hebbie even?
a.s. zondag ga ik naar de volkskerstzangdienst, daar ga ik altijd heen maar deze keer moeten mijn ouders zingen
kerstavond, ga ik na de nachtdienst (nog nooit geweest maar lijkt me zo mooi om een keer te doen)
eerste kerstdag moet ik om 05.45 uur in de kerk zijn en dan gaan we met de muziek kerstliederen spelen op bepaalde punten in het dorp, daarna ontbijten en dan snel naar huis douchen en uniform aan en terug naar de kerk om tijdens de kerkdienst te spelen.
dan koffiedrinken en cadeautjes uitpakken en weer omkleden in gewone kleren. Eten bij mijn ouders en vervolgens aangeschoten en doodmoe op de bank/bed ploffen.
Tweede kerstdag naar mijn schoonouders en verder vooral niet al te veel!! :+

Vanavond de kerstkaarten maar eens schrijven :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:39

Mootje schreef:
Gaaf Dems!
Mijn dakterras ligt pal op het zuiden en daar is het echt veels te warm om te zitten, zelfs onder een parasol %)

Daar ben ik ook bang voor :(
Maar dan kun je vast in het voorjaar al op het terras zitten als het bij anderen in de tuin nog te koud is?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:46

Nou Sakkia, jij komt de kerst wel door :')

Gerlinda123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:51

Wauw wat een mooi terras!!!!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:30

MamaMiesje schreef:
Wat ik me nog afvroeg: zou het niet 'verstandig' zijn om het stukje achter de kachel -waar nu geloof ik een hekje staat, ook nog af te schermen? Ivm warmteverlies naar achteren toe? :)

Ja dat zouden we kunnen doen...maar in de praktijk blijkt dat die kachel, als je de deurtjes dicht doet tijdens het stoken, echt heeeeeel lekker veel warmte afgeeft. Het gaat eigenlijk ook meer om het gezellige idee dan om de boel echt te verwarmen :D

Hoe warm het wordt, moeten we maar afwachten. Iig is deze dakbedekking warmte werend en mat/opaal. Er komt dus veel minder zonlicht doorheen. Ik hoop iig dat het lekker aangenaam toeven wordt. Misschien zetten we dan zo'n ventilator erbij voor de luchtverplaatsing!

Leuke kerstdagen heeft iedereen in het verschiet...maar ook druk druk druk. Zooo jammer vind ik dat altijd! Wij gaan lekker weg a.s. vrijdag: naar Val Thorens om daar eens even lekker van de bergen af te sjezen op de lange latten! Zinnnnnninnnnnn

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:55

Vandaag bezig geweest met me kerst stuk(je) voor op tafel,ik moet zeggen ik vind hem wel goed gelukt van me zelf :)
Afbeelding
En ook maar meteen een nieuw ''boeketje'' in de vensterbank
Afbeelding
Wat hebben de meeste het druk zeg met kerst, ik heb nog geen plannen gemaakt met kerst misschien langs me moeder.
Maar eerst maar afwachten of me vriend daad werkelijk vrij is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:06

hier op zondag voor kerst naar schoonouders, kerstavond de band van vent met aanhang over de vloer (7 man totaal met dieeteisen voor mij en 1 gast )
eerste kerstdag hebben we niks, tweede kerstdag mijn ouders...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:16

Wij doen het al een aantal jaar hetzelfde: kerstavond eten bij mijn ouders, 1e kerstdag gewoon lekker thuis, 2e kerstdag (voorheen de verjaardag van hubbie's oma tot aan 2004) eten bij m'n schoonlui.
We hebben gisteren al besloten dat we "3e of 4e kerstdag" lekker met de kinders een dagje naar een subtropisch zwembad gaan :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:22

Die veranda vind ik echt fantastisch!!!!! <3

Wat een drukte inderdaad zo met de feestdagen :D Maar aan de andere kant ben ik altijd weer ontzettend blij dat de mensen waarmee je die dagen (vaak) door brengt er toch maar ieder jaar nog weer zijn!!

Met oud en nieuw zitten wij thuis. Voor het eerst sinds jaren zitten we niet in een huisje (ja, een nieuw huis vereist toch offers :') ) De honden zijn zo óntzettend bang met het vuurwerk dat ik het niet over m'n hart kan verkrijgen de deur achter me dicht te trekken en lekker gezellig elders oud en nieuw te gaan vieren :P

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:30

Oud en Nieuw zijn wij ook gewoon thuis.
We zijn wel bij vrienden uitgenodigd maar zie het niet zitten om de kleine man mee te nemen en de hond en dat alle in een boven woningkje in Adam.
En zij krijgen ook nog een stel op visite, en ze heeft sinds kort een pup,dus gaat niet echt werken.
En de hond thuis laten zie ik ook niet zitten die is zo bang al voor onweer,en als er nu al een knal is kruipt hij al weg.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:34

Nou, dan bokken we elkaar in het ieder geval wel even de beste wensen!! :D

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:35

Hihih ja idd :)
Me vriend moet ook met oud tot 22 uur werken en dan nieuw alweer om 8 uur beginnen :(

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:38

Gezellig dems75 :j , daar kun je bij -10 buiten een lekker Glühweintje drinken .
Heerlijk chillen ....

Mooi kerststukje shantal.... {:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:38

:j
Dat is lekker zeg.... Mijn vriend heeft avonddienst nieuwjaarsdag als ik het goed zeg. Kunnen we in het ieder geval 's morgens even bij mijn ouders nieuwjaar wensen. (zijn ouders zijn er niet met oud en nieuw, dus dat scheelt weer :D )
Vind het dan ook wel weer heerlijk om de rest van de dag voor mezelf te hebben!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:42

Dankje Ditano :)

Ja dat scheeld alweer Kentaro,nee mijn vriend is tot 4 uur dacht ik aan het werk dan.
Ik kan zelf die dag niet luieren heb nog de kleine man die ik moet entertainen zonder auto :( en niks in de buurt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:45

Heerlijk samen op de bank leuke kerstfilms kijken??
Iets lekkers bakken?
Zonder auto is wel weer lastig, anders zou ik zeggen kom lekker bij ons pony's knuffelen! :D