Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:55

Doet personeel dat echt, vantevoren aanbiedingen apart houden? Schandalig! Erg slechte manager die dat accepteert.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:57

saroanda schreef:
Doet personeel dat echt, vantevoren aanbiedingen apart houden? Schandalig! Erg slechte manager die dat accepteert.

Daarom is die super nu dicht...... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:00

Ach, dat gebeurd in kleding winkels ook hoor. Zal vast niet om hele winkel wagens vol gaan. En zolang de schappen vol zijn, heb jij er geen last van toch ?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:04

Het zijn geen vrachtladingen toch??? Het kan ook 1 minuut na opening merk je ook niets van...
Zo heeft ieder 'beroep' wel een voordeel :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:06

maroescha schreef:
Ach, dat gebeurd in kleding winkels ook hoor. Zal vast niet om hele winkel wagens vol gaan. En zolang de schappen vol zijn, heb jij er geen last van toch ?

Zolang er idd voldoende in het schap ligt heb ik er als consument geen last van. Maar dat wil niet zeggen dat het niet netjes is... Een winkel is er voor z'n klanten en niet voor het personeel.

Nu snap ik dus waar de artikelen blijven die bij openingstijd al niet voorradig zijn bij veel zaken. Tja.. niet geleverd is vaak het excuus. Hoe geloofwaardig is dat als je dus weet dat er artikelen worden achter gehouden door het personeel?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:08

Marley schreef:
Het zijn geen vrachtladingen toch??? Het kan ook 1 minuut na opening merk je ook niets van...

Dat zou ook niet mogen natuurlijk, dan ben je namelijk aan het werk.

In de winkel waar ik heb gewerkt mochten we geen aankopen doen tijdens werktijd. Dit moest in je pauze of aan het einde van de dag. Cadeutjes etc.. waren ook echt bedoeld voor de klanten. Pas wanneer er een actie was afgelopen mocht je het als personeel voor een x bedrag kopen. Zo werd vermeden dat er door personeel dus spullen werden achter gehouden.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:10

Ik meld me hier ook even.
Ben student en dus niet zo heel groot budget.
Heb me eigen een budget van 40,- in de week gegeven maar probeer het met 30,- tedoen. Zodat ik iets kan sparen voor als er extra onverwachte uitgave komen.

Ik vind het idee, weekmenu's samenstellen een goed plan. Want nu loop ik maar door de winkel met de gedachte wat moet ik kopen. Met als resultaat dat ik vaak onnodige dingen koop of nog een keer na de winkel moet.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:11

Als er een paar man personeel werkt merk je daar heus niets van. Personeel is net zo goed ook klant, je krijgt het niet gratis....
Wat maakt het uit of het een dag eerder weggelegd is of de volgende ochtend direct na openingstijd wordt gekocht???

Of het onder werktijd mag, bepaalt je baas neem ik aan....
Kadootjes zijn een ander verhaal, die zijn gratis. Aanbiedingen kopen zijn dat niet.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:15

Wij hebben zelf een winkel gehad en ik denk dat je daar ten opzichte van de werknemers wel een beetje coulant mee om moet gaan. Het motiveert echt niet als ze het laatste exemplaar van dat leuke bloesje in hun eigen maat aan een klant moeten verkopen. Of wat bij ons meer van toepassing was het laatste boek terwijl ze dat zelf zo graag hadden gehad. Als een aanbieding op gaat aan personeelsaankopen dan doe je als management iets helemaal fout.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:52

saroanda schreef:

Ja hoor, deden we niet echt moeilijk over :P kijk gaat tuurlijk niet om ladingen, maar ik wist van bijv vega producten dat er gewoon weinig van binnen kwam. En tja voor 1 euro wouk niet laten liggen :') en bang zijn dak misloop. Meestal was het wel wegleggen als het er al was snap je? Dus ff achter leggen om later te kopen.
Mja we hadden zowieso last van wanbeleid.
Of collega's die meededen met acties van producten zoals winnen van een 100 euro modecheque
En dan later de winnaar bekend maken en dat dan die collega wint enzo
Kocht regelmatig dingen onder werktijd, werd ook niet erg lastig over gedaan, mja als het al bekend is dat de boel dicht gaat een halfjaar
van te voren.. tjaa
Ook met dingen die bij producten werden weggegeven. De helft of meer bleef altijd liggen, dus ik heb nu een mooie verzameling glazen en andere prullaria. <Mochtten we allemaal zo meenemen :j

Pimmetje, haha nee zou wat zijn joh haha
Nee overgenomen door de Jumbo, mja de winkel liep helaas ook voor geen meter.
Vooral toen bekend werd dat we dicht gingen.
Gewoon meer personeel in de winkel dan klanten.
Of gewoon een half uur lang helemaal niemand, heb altijd gebluft dak nog een keer naakt door de winkel ging rennen.
Ben blij dak dat nooit heb gedaan haha

Aan de ene kant scheelt het wel dat ik niet meer in een supermarkt werk.
Kocht altijd zo ontzettend veel niet normaal!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:54

[/quote]
Ja klopt!! Aan de rechterkant!! En stukje verder naar de dm[/quote]

Aaahh de DM bij de Aldi :D ?

Bij de Kaufland zit een tuincentrum ...ben je daar wel eens binnen geweest ?
Daar hebben ze nu ook erg leuke spulletjes ...[/quote]

Nee nog nooit geweest! Goede tip! Ook maar eens langs!! Wel de drankenhandel vriendlief helemaal blij datbik Duitsland heb ontdekt want daar verkopen ze bier uit Tsjechië wat hij zo lekker vind!!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:15

Toen ik nog bij xenos werkte mochten wij dat ook altijd.
Wij moesten er ook voor betalen, kregen natuurlijk wel korting.
Die mazzel heb je dan gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:14

Tja uiteindelijk ben je toch net zo goed klant? Als ik iets apart laat leggen, dan moet ik het toch echt gewoon betalen net als elke andere klant dus. Want als ik echt iets wil hebben ga ik toch echt niet hopen dat het er eind van de dag ook nog ligt. Zeker niet omdat ik enkel op de zaterdag werk bij m'n bijbaantje. Daarbij is het echt niet dat de schappen leeg zijn omdat personeel heeft geshopt voor openingstijd. Lege vakken bij ons is omdat OF de vracht er nog niet is OF het nog achter staat om te vullen (je krijgt nu eenmaal geen 5 karren vracht in 1 minuut het schap in :+ ) OF het is niet besteld, omdat het toen nog een vol schap was OF het is niet leverbaar/niet geleverd/onenigheid met fabrikant. Want ja dat is echt geen smoes die gebruikt wordt, omdat we zelf te lui waren met bestellen of vullen. Het komt nog best vaak voor dat we bepaalde producten niet bestellen omdat de fabrikant de prijs omhoog heeft gegooid. Kan je natuurlijk wel gewoon kopen en dan in de winkel ook de prijs verhogen. Maar als iemand een week later opeens 80 cent meer moet betalen voor zijn ontbijtkoek dan koopt die dat niet. En die denken echt niet dat de fabrikant daar achter zit, die denkt gewoon dat de supermarkt dikke winst wil maken opeens.

Vandaag naar de markt geweest, vriezer weer vol Turks brood ... lekkere milde tapenade als beleg voor de komende week en een schep notenmix voor door de yoghurt in de ochtend. Daar doe ik wel een tijd mee, want wissel telkens af wat ik precies bij m'n muesli doe. Aah en nog snijbonen gescoord, maar die zijn al verdwenen in de Thaise curry van vanavond. Straks even de restjes in een bakje doen voor morgen op te eten. Ook bezoekje supermarkt gedaan, dus brood, yoghurt en eieren zijn ook weer aangevuld. Dit keer blij dat ik m'n doosje eieren altijd controleer! Draaide het eerste bakje om om de onderkant te zien .. had ik gezellig allemaal ei over m'n schoenen stromen :')

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:30

Ik heb op de site van robsbudgetmenus.nl gekeken, zitten inderdaad lekkere en goedkope gerechten tussen. Zeker een paar proberen. Alleen zijn dit vaak gerechten voor 4 personen. En aangezien ik maar alleen ben, en maar een ieniemini vriezertje heb, is dit wel lastig koken voor mij.
Heeft iemand nog tips voor 1persoonsgerechten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:32

Je kunt de hoeveelheden halveren en dan nog een portie invriezen in je kleine vriezertje :)

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:45

Dat doe ik nu meestal ook, maar als ik er een half brood, 2 porties en 2 of 3 zakjes vlees in heb liggen zit ie echt vol. Heb een koelkast met 1 vriesvakje. Dus is echt niet handig.En kan ook geen grotere koelkast met vrieslades kwijt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:48

Ja, ik ken het probleem. Ik eet vaak gewoon meerdere dagen achter elkaar hetzelfde, dan heb je toch het voordeel van invriezen en raakt je vakje niet vol. Je kunt op dag 2 eventueel nog andere kruiden bijvoegen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 06:54

Themba schreef:

Nee nog nooit geweest! Goede tip! Ook maar eens langs!! Wel de drankenhandel vriendlief helemaal blij datbik Duitsland heb ontdekt want daar verkopen ze bier uit Tsjechië wat hij zo lekker vind!![/quote]

:j Drank in overvloed in Duitsland := , alle soorten en maten .
Tuincenter loont zich , gewoon een deurtje verder lopen :D .
Tis geen Intratuin , maar leuke dingen voor leuke prijzen ....en je kunt er leuke
voorbeeldjes afkijken <<) .

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 09:17

saroanda schreef:
Marley schreef:

Dat zou ook niet mogen natuurlijk, dan ben je namelijk aan het werk.

In de winkel waar ik heb gewerkt mochten we geen aankopen doen tijdens werktijd. Dit moest in je pauze of aan het einde van de dag. Cadeutjes etc.. waren ook echt bedoeld voor de klanten. Pas wanneer er een actie was afgelopen mocht je het als personeel voor een x bedrag kopen. Zo werd vermeden dat er door personeel dus spullen werden achter gehouden.

Het is niet voor niets

Wie appelen vaart
Die appelen eet

Zo heeft ieder beroep of bedrijf wel een voordeel om te werken denk ik idd dan :))

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:04

Heb nog geen voordelen van de zorg gevonden!!!

Hè wendy1978 leuk jouw hier ook te treffen!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:11

heel vaak gebak ;)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:17

Sonja_vR schreef:
heel vaak gebak ;)

Kilo's kweken. :D wel lekker altijd bij cliënten. :j ben eens bij een man geweest die kocht altijd een halve vlaai voor de hulp. En durf maar eens nee dankje te zeggen tegen een cliënt. :+

Kleding zaak waar ik werkte haalde we ook kleding uit de containers en legde die opzij. Baas vond het prima. Moet zeggen was de wel coolste baas die ik ooit gehad heb.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:25

Werk op het dorp in arnhem en deze week krijgen we toevallig heel veel gebak omdat het vijftig jaar bestaat maar verder kopen cliënten nooit gebak voor ons! Bij sommige krijg je wel een dropje ofzo als de zorg klaar is!!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:52

ik werk ook in de zorg en werk op een "kleinschalig wonen" afdeling. Dus een huiskamer met 6 slaapkamers.. en voor de huiselijkheid smeren wij ons brood aan tafel met de mensen dus eten altijd mee. Manager vind dit ook geen probleem. Dus warme maaltijd en brood daar bespaar ik op als ik werk.