Heb een berg van wel 50 planten liggen incluis uitlopers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
max66 schreef:tips gevraagd, hoop dat jullie kunnen helpen:
Wij gaan komend weekend ons voortuintje aanleggen. De bedoeling is dat we een "bak" maken tegen de voorgevel aan, van stenen. Deze stenen zijn antracietkleurige betonnen bielzen van 60cm lang.
Ik wil hier twee leilindes inzetten en daaromheen Annabellen, een soort hortensia's. De (pot)grond komt dus tegen de voorgevel aan te liggen.
Mijn vraag is, kan dit kwaad om de grond gewoon tegen de voorgevel aan te storten?
Ik hoop dat het jullie duidelijk is wat ik bedoel? Bedankt alvast!
Mootje schreef:Ik zit in een korte broek met t-shirt en het is echt enorm warm... Zit zelfs te zweten
Ik wilde ook viooltjes, maar die zagen er zo triest uit bij de bloemenwinkel.
De bijen/wespen en hommels hebben mijn azalea en fuchsia's al gevonden. Hopelijk laten ze mij met rust
Mijn skimmia heeft nu allemaal schattige bloemetjes. Ik had hem gekocht omdat hij tegen de vorst kan, maar niet verwacht dat het zo'n schattig plantje is!
Laurabram schreef:Morganlefay dan doen ze het goed bij jou. Bij mij kwamen ze nooit goed op en bloeien al helemaal niet.
Grond tegen de gevel storten zou ik niet doen, buiten vocht dat in je muur trekt wat je niet moet willen denk ik dat daardoor ook je grond snel uitdroogt.
Kelan dat is een flinke klus.
Net naar een fair geweest met een vriendin en zwarte viooltjes gescoord
Kelan schreef:Mag ik mij hier ook melden?
Voorzichtig aan begint het tijd te worden om inspiratie op te doen om van onderstaande "woestenij" een mooie tuin te maken.
Zo ziet het er nu uit.
[ Afbeelding ]
Links op bovenstaande foto komt nog een garage, (het zwarte blokje in de tekening hieronder) en het hokje aan de rechterkant gaat nog weg
[ Afbeelding ]
Het zwarte/grijze blok is het huis, het zwarte blokje linksboven de garage (met daarnaast de garage die de buren nog gaan maken). Het rode is mijn idee van wat er in ieder geval bestraat gaat worden. Verder moet er nog een pad naar de schuurdeur, en een terras (of meerdere)
Voor voor en aan de zijkant heb ik wel een aardig idee. Maar enorm lastig om de rest te bedenken. Er staat nu niets. Dat is aan de ene kant fijn, want helemaal zelf te bedenken, wat het aan de andere kant ook enorm lastig maakt
Kentaro schreef:Persoonlijk zou ik er een stuk vijverfolie achter doen!! Scheelt erg veel vocht in/tegen je muur!