Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:45

Ok! Wist ik helemaal niet. Kom ik bij jou is informeren hihi

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:48

Ik zie dat de Odin bij mij op maar 4 km zit. Dus voor mij is het wel een overweging. Bij de een biologische groenteboer waar ik eigenlijk nooit kom omdat alles daar altijd peperduur is. Maar ik vraag me dan af. Als je een paar weken op vakantie bent. Moet je dan gewoon doorbetalen?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:03

Ik heb in ieder geval een proefpakketje besteld. 1 persoons, want wij eten niet zo heel erg veel. En een vlug klaar vleespakket. Gooi gewoon alles in de vriezer. Woensdag kan ik hem ophalen. Ik ben benieuwd!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:46

Mri schreef:
Voor mij zou een pakket niet geschikt zijn, te weinig.
Ik zit per dag (in mn eentje) aan ruim 350 gr groente en 3 tot 5/6 stuks fruit (150 gr blad groente met eem banaan en 2 sinasappels als ontbijt, sla met komkommer en tomaat naast mn boterhammen bij de lunch, sparood met frambozen erin als limonade en een appel bij de thee)
En dan savonds gewoon groente en meestal salade erbij, gewoon omdat ik het lekker vind.

Eindelijk kan ik weer meer fruit eten zonder er ziek van te worden,.al moet ik mango, kiwi, ananas en aardbeien echt laten staan

OMG wat ben jij ontzettend verantwoord bezig :oo
Kun je eigenlijk ook een overdosis aan fruit eten?
Voel je je nu ook echt gewéldig dan? Zou iig wel moeten met zoveel fruit :=
Edit; ik heb respect voor je hoor, ik bedoel het niet vervelend :P

Kan iemand wat meer info geven over dat Odin abonnement?
Als er bv staat tenminste 4 soorten voor 4 personen, kun je dan uitgaan van 4 volwassen personen?
Dus dan zitten er 2 bloemkolen in voor één maaltijd?
En telt bv een komkommer, courgette of kiemen ook als groente voor één maaltijd?
Dan zou een pakket voor 4 maaltijden dus 1 komkommer, 1 bloemkool, 1 krop sla en 1 zak kiemmen kunnen bevatten?

Edit; ik vind de vleespakketten wel vrij prijzig.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 07-05-12 10:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:49

Annelies, Zoveel fruit lijkt mij iig een overkill aan snelle suikers... Ik zou me daar iig niet fit van worden, het tegenovergestelde ben ik bang :Y)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:53

MRI, volgens mij eet je nu te veel fruit.. er wordt niet voor niks twee stuks per dag aangeraden toch? Voel je je nu echt fit?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:22

Ik denk dat het vlees net zo duur is als gewoon bio vlees in de supermarkt inderdaad. Denk alleen dat dit misschien wat verser is. Geen idee hoor. Zie het woensdag wel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:24

Ik ben benieuwd, Sharmila :)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:28

veel fruit is inderdaad niet gezond. 2 tot max. 3 stuks per dag. ook met fruit geldt, alles met mate. 4-5-6 stuks is dus totaal niet nodig en ook nog slecht voor je lichaam. er zitten veel fruitsuikers in. en veel mensen zeggen, fruitsuikers zijn geen gewone suikers, dus --> gezond. fout. veel fruitsuikers binnen krijgen is ongezond.

- fruitsuikers tasten je tanden/tandglazuur aan. vandaar ook dat ze aanraden 1 max 2 fruitmomenten op een dag te doen. zodat de tanden maar 1-2x een grote zuuraanval krijgen.
- fruitsuikers kunnen een bepaald vet in het lichaam verhogen waardoor je juist meer kans krijgt op hart en vaatziekten
- in fruit zitten net zo goed koolhydraten waar je dus op den duur dik van kan worden.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:30

Ja, zo'n tas lijkt mij ook erg leuk, alleen hoe zit dat inderdaad met een weekjes weg? Of als je een keer een lading eters hebt... Hoe doen jullie dat?

Het lijkt mij namelijk wel heel leuk om op die manier altijd biologisch en ook nog eens seizoensgebonden te eten. Daar ben ik wel een voorstander van.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:47

Op de website van Odin staat dat je 'vakantieweken' kan opnemen, dus als je het van te voren meldt, hoef je niet door te betalen.
Ik ga ook eens een proefpakketje aanvragen! Alleen in de zomer eten wij meestal volop mee uit de groentetuin van mijn ouders (da's pas biologisch en goedkoper wordt het niet!), dus dan heb ik er niet zoveel behoefte aan denk ik. Maar goed je hebt een opzegtermijn van 2 weken en je kunt er dus ook gewoon (tijdelijk) weer mee stoppen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:32

Bij ons betaal moet je de dag dat je je tas op komt halen doorgeven of je de week erna weer een tas wilt.
Er wordt dus elke week een nieuwe bestelling doorgegeven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:49

ik ben trouwens vanwege het abonnement gebeuren bij Odin gestopt indertijd en over gegaan op de vitatas (www.proef.nu) die bestel ik wekelijks bij ophalen van de tas en als ik hem eens over wil slaan, dan bestel ik hem gewoon ene keer niet
op de site kun je trouwens ook de inhoud bekijken van vorige, deze en volgende week bij de vitatas

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:33

Ik ben weer trots! Heb voor de hele week boodschappen gehaald en ik was 12,80 kwijt. Daarbij zit nog vlees wat ook de vriezer in kan, want het was te veel en ze hadden geen kleinere verpakking. Heb het gewoon slim aangepakt. Grote zak met roerbakgroenten gekocht waar ik 2 keer van kan eten, want ik heb 2 hele verschillende gerechten met deze :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:58

Wat heb je allemaal gekocht voor die krappe 13 euro Davinia?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:01

Zak roerbakgroenten, champignons, ananas in blik, vissticks, spinazie, varkensreepjes, grillworst, komijnen kaas en bosuitjes :)
Ben wel naar de Plus gereden ipv Coop. Vind de Plus ook nog duur zat, maar het is allicht goedkoper :))

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:03

Okee :) maar dan eet je neem ik aan ook uit je voorraad? Wel slim om de roerbakgroenten voor 2 gerechten te gebruiken, scheelt weer!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:05

Ja, ik eet 2 keer aardappels wat ik nog heb liggen, een keertje mie wat ik nog heb staan, een keertje soep met broodjes wat we nog hebben en vrijdags eten we altijd patat wat we allemaal nog hebben :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:28

Eet je geen brood? Drink je niet?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:47

Jawel, maar dat hebben we allemaal al gekocht voor het weekend, dus dat hadden we allemaal al. Drinken hebben we allemaal nog over van een verjaardag, dus voorlopig hebben we genoeg te drinken :))
En voor de hele week bedoel ik tot zaterdag :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:50

Dan heb je toch niet voor de hele week boodschappen gehaald :')
Dit zou je dus bij je vorige boodschappen op moeten tellen, toch?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:00

Haha, ja, nouja, laat ik het dan anders zeggen 'Ik heb boodschappen gehaald tot zaterdag' :+
En als ik dan drinken erbij telt en het brood wat ik al gekocht had, kom ik uit op 20 euro. Laat ik dan het eten van zaterdag en zondag ook mee tellen en dan kom ik uit op 22 euro :+

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:21

Bij ons begint de eerste groente op te komen in ons tuintje! Als gaat lukken allemaal heel ideaal dus!

Wat ook goedkoop/gratis is, is brandnetel stampot! De meesten zullen het raar vinden klinken maar het is echt heel lekker! Was het vandaag ook van plan te gaan maken dus zo eerst op pad! :)

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:28

Hoe maak je dat dan klaar Roos?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:38

De jonge scheuten van de brandnetels knippen en ze dan goed wassen! Dan samen met aardappels in een pan en koken tot de aardappels stampot klaar zijn. En daarna stampen. Heel simpel dus... Na het koken prikken ze niet meer!