Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:24

Schitterend!! Ik vind het een prima combinatie!! :o
(zat er toevallig vandaag nog aan te denken, maar wist niet meer wie nu die vloer had :P Kwam zelf nog op bamboo, maar dat moet wel je smaak zijn)

Farjen

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:26

Susem, waarom niet dan? Te donker?

Er komt wel een tapijt onder, ik denk dat je daardoor ook weer wat meer kunt combineren?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:28

Juist niet donker genoeg vind ik. Beetje fletse combi met die vloer denk ik...
Blijft die (gas) haard erin zitten of maken jullie daar iets anders?

Kentaro

SuSem schreef:
Bij ons wordt het juist steeds uitgesteld ;(. We moeten ook overal achteraan, de 2 lichtpunten boven het aanrecht zitten niet op 1 lijn, een stroompunt onder de buitenkraan, dat soort dingen.. We willen hem iig voor 1-10 opgeleverd hebben ivm belastingverhoging. We worden alleen heel slecht op de hoogte gehouden..

Het heeft natuurlijk allebei voor en nadelen! Je hebt zeker gelijk voor wat betreft de belastingverhoging! En het nadeel is ook dat prijsafspraken die je nu maakt, helaas toch omhoog gaan door de btw :P Dat niet op de hoogte gehouden worden.... WAT HERKENBAAR!!!!
Op het muurtje tussen de haldeur en trapkastdeur zitten 4 stopcontacten. Die hebben wij verticaal i.p.v. horizontaal laten plaatsen (veel handiger wanneer je daar iets van een kast wilt zetten) daarboven de thermostaat. Zit de thermostaat er totaal niet recht boven... :P Onze waterleiding naar de buitenkraan hadden ze over de vloerverwarmingsslangen laten lopen..... Erruuug handig met legionella......Maar goed dat m'n vriend het zag voordat de vloer gestort werd!!! (ook een voordeel voor onze buren :D ) Nu is het tijdig aangepast.

Farjen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:30

_O- Nee, dat is niet wat ik bedoel :D
Ik ga eens kijken of ik iets kan vinden van wat ik in gedachten heb!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:31

Haha, zijn er echt mensen die zoiets kopen?! *Okay, hoop niet dat ik nu iemand voor het hoofd gestoten heb* :=

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:32

Kentaro schreef:
SuSem schreef:
Bij ons wordt het juist steeds uitgesteld ;(. We moeten ook overal achteraan, de 2 lichtpunten boven het aanrecht zitten niet op 1 lijn, een stroompunt onder de buitenkraan, dat soort dingen.. We willen hem iig voor 1-10 opgeleverd hebben ivm belastingverhoging. We worden alleen heel slecht op de hoogte gehouden..

Het heeft natuurlijk allebei voor en nadelen! Je hebt zeker gelijk voor wat betreft de belastingverhoging! En het nadeel is ook dat prijsafspraken die je nu maakt, helaas toch omhoog gaan door de btw :P Dat niet op de hoogte gehouden worden.... WAT HERKENBAAR!!!!
Op het muurtje tussen de haldeur en trapkastdeur zitten 4 stopcontacten. Die hebben wij verticaal i.p.v. horizontaal laten plaatsen (veel handiger wanneer je daar iets van een kast wilt zetten) daarboven de thermostaat. Zit de thermostaat er totaal niet recht boven... :P Onze waterleiding naar de buitenkraan hadden ze over de vloerverwarmingsslangen laten lopen..... Erruuug handig met legionella......Maar goed dat m'n vriend het zag voordat de vloer gestort werd!!! (ook een voordeel voor onze buren :D ) Nu is het tijdig aangepast.

Daarom moet het ook voor 1-10 gefactureerd worden :)

Oh, wat dom he, dan denk je dat ze er verstand van hebben :=

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:32

Farjen schreef:
Susem, waarom niet dan? Te donker?

Er komt wel een tapijt onder, ik denk dat je daardoor ook weer wat meer kunt combineren?

Ik vind de tint van de vloer niet bij de meubels passen, meubels vind ik heel mooi, maar de vloer daarintegen :=

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:34

Vind die vloer idd ook niet zo... :o Persoonlijk zou ik 'm eruit halen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:36

Vankje, die haard blijft er voorlopig nog even in zitten. Het eerste jaar ga ik zo (proberen) te overbruggen :D Misschien komt er eventueel wel een kleiner model in te staan.

Ik heb dit huis alleen gekocht, dus ik heb geen massa's budget over voor allerlei renovaties helaas..
Om die reden blijft de vloer ook nog even zo. Er zijn geen beschadigingen en in het echt valt het nogal mee.
Maar ik vind het ook een super moeilijke vloer om te combineren :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:41

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:55

@Farjen: begrijpelijk ja, alles is zo duur... Zo heb je nog even tijd om wat te sparen.

@Kentaro: plaatje werkt helaas niet (bij mij althans). Denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, zal zelf nog es googelen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:25

@ Farjen: persoonlijk zou ik ook kiezen om de vloer eruit te halen. Combineren met zo'n vloer is zooooo moeilijk en het gaat echt snel vloeken :o

@ Vankje: mijn gedachten? Zoiets vind ik ook echt NIET mooi :n

Nou wij zijn al redelijk ver met wat we gaan doen/willen. 19 juni alle maten opnemen voor de raamdecoratie en de definitieve keus maken....
Eerste maandag dat we de sleutel hebben plaatsen ze direct de haard en gaat de aannemer erin. Is het al 29 juni??? :):)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 10:56

@Farjen: als de vloer vervangen geen budgetaire optie is, waarom dan niet een paar flinke vloerkleden? Je kan van (relatief goedkope) vloerbedekking ook gewoon fikse vloerkleden laten snijden/maken. Dan valt een groot deel van je lelijke vloer weg :)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:07

Is het geen optie om er met laminaat (en die groene onderplaten) overheen te leggen?
Of gaat het dan ongelijk liggen en te hoog voor de drempels?

Of misschien met zeil,vanyl (of hoe je het schrijft haha).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:13

jullie weer gevonden :)
In deel 4 ben ik voor het laatst geweest. Ergens begin juni hihi.

Heb dit topic doorgelezen. Wat een schitterende huizen komen er weer voorbij, maar die van Vankje staat echt op 1!! wauw zeg, zou er zo in kunnen wonen! Enige wat ik jammer vind is dat de trap naar de zolder in een andere kamer zit.

Hier wonen we inmiddels een jaar in het huis. Niets meer aan veranderd. Is ook niet nodig overigens toen we er in gingen was het naar onze zin gedaan.
Inmiddels veel veranderd met de tweeling in huis. Die zijn alweer bijna 10 maanden! We willen van alles doen in het huis, maar voorlopig is het nog maar een speelparadijs hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:39

Ik heb een vraagje over inrichting. :3

Ik heb op dit moment dit:
http://i50.tinypic.com/1jsxt4.jpg

Maar ik zou graag de houten kast vervangen met een lage zwarte kast (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/70103349 om precies te zijn) en het pas waarschijnlijk wel op 1 ding na. Hij is iets te lang dus hij steekt een stuk achter mijn bureau en mijn bed, wat er misschien niet uit ziet. En dan heb ik nog de stukjes in de hoeken die leeg zijn, wat er misschien raar uit gaat zien.

Iemand tips?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:22

Ik zou het even goed opmeten of het past. Want als hij achter je bed of bureau komt, kan je m niet meer gebruiken :+
Want dan zitten de lades klem lijkt me

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:30

Jeej ik mag, na 6 delen te hebben gelezen, eindelijk mee praten.
Mijn vriend en ik hebben dit huis(je) gekocht:

Afbeelding

Het is een kleine dijkwoning uit 1890.
Het heeft alleen een verschrikkelijk interieur, heeft wel wat weg van de binnenkant van een woonwagen haha.
Overal zitten gouden details, van de handvatten tot de spotjes in de keuken, dus die gaan er sowieso uit.
En er gaat maar eens een flinke pot witte verf overheen, ik wil het liefst de vloer eigenlijk wel wit hebben.

Afbeelding

Vooral de badkamer is heel mooi :D.
http://www.flickr.com/photos/46495305@N00/7327229804/

Maar hopelijk kan ik dus snel foto's laten zien van het vernieuwde intereur!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:54

Ik vind het wel wat hebben zo :=
(niet de badkamer) Zonde als je die vloer wit gaat verven, persoonlijk zou ik niet zomaar parket/ laminaat verven.

Als je de bakstenen muur niet helemaal gaat stucen vind ik dit effect mooi:
Afbeelding
(Snowcem verf)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:18

Het is geen parket / laminaat, het is een houten vloer :) .
We hebben samen al wat meubels (tv, bank e.d) en roodtinten gaan daar niet bij staan, dus de vloer word sowieso een andere kleur.
Probeer de vloer ook zo te verven dat je wel nog reliëf ziet.
Bakstenen muur is hartstikke nep haha, dat zit er gewoon op geplakt, dus die gaat er waarschijnlijk gewoon af.
Anders is dat effect inderdaad wel leuk.

Ik houd van een modern interieur, dus ik vind dit echt he-le-maal niks haha.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:27

Manegepaard schreef:
Ik heb een vraagje over inrichting. :3

Ik heb op dit moment dit:
http://i50.tinypic.com/1jsxt4.jpg

Maar ik zou graag de houten kast vervangen met een lage zwarte kast (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/70103349 om precies te zijn) en het pas waarschijnlijk wel op 1 ding na. Hij is iets te lang dus hij steekt een stuk achter mijn bureau en mijn bed, wat er misschien niet uit ziet. En dan heb ik nog de stukjes in de hoeken die leeg zijn, wat er misschien raar uit gaat zien.

Iemand tips?

Ik zou juist geen lage kast neerzetten? Ik denk dat je de hoogte juist nodig hebt in zo'n kleine ruimte.
je hebt ook nog deze ladekast: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... #/10103347
smaller en hoger dan die jij plaatste, is misschien praktischer omdat als je kast achter het bed komt je de lades niet meer kunt gebruiken.... beetje zonde lijkt me.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:55

ik kom even mn toilet laten zien, hij is eindelijk (bijna) af!
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:59

Kaula, wat een ontzettend leuke woning!! (persoonlijk sta ik er dan weer van te kijken dat iemand met smaak voor een modern interieur voor zo'n type woning kiest?! :o )
Vind de vloer ook schitterend, maar inderdaad bij rood kleurige meubelen is het weer niet mooi. Is een grijs eiken kleur vloer een idee??

Manegepaard, ik zou het juist ook bij een kast in de hoogte houden!
Wanneer je er mooie dozen/manden met spullen in zet, toont het ook minder rommelig.

Cindybijl, wat een ontzettend leuk toilet geworden!! Ben wel benieuwd wat je daarbij op de vloer hebt!?