Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:01

Ik vind zo'n plankje met foto's enzo ook wel een heel leuk idee! Ga ik voor onze slaapkamer ook nog maar eens over na denken! En een ander gordijntje is misschien ook wel leuk Laura. En een leuk kleurtje of behangetje op de muur.

Bij ons is gisteravond de stucadoor geweest en was wel erg pissig geloof ik en vond het eerst onze schuld dat het plafond te vies was en dat daardoor de gele vlekken komen. Nou, ze zijn vantevoren wezen kijken en dan hadden ze zelf ook kunnen zien dat het plafond helemaal niet vies was! Er is de afgelopen 20 jaar niet gerookt en gekookt in de woonkamer, dus dat is gewoon onzin!! Maar na wat gezeur komen ze het plafond opnieuw doen en 1 muur. Ze komen volgende week pas, eerder konden ze niet. En dus moet de vloer ook een week later komen.. Helaas.. Maar voor de kerst erin, kan nog steeds!

Badkamer is wel helemaal betegeld! Moet nog gevoegd en gekit worden, maar het ziet er echt al heel gaaf uit!! Zal binnenkort even fotootjes laten zien!!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:16

OOOOOO gaaf Naath foto's! *-:)

Op zich is het leed nog te overzien dus, gewoon de vloer nog even een weekje uitstellen en dan hup in je nieuwe huis ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 13:36

Nou net dus gebeld met parket legger. Dikke discussie want hij kon niks omruilen en had hij zijn mannen thuis zitten. Kostte hem dan geld enzo.. Kon wel met een andere klus omruilen, maar dan had ie nog 1 dag leeg, moesten we dan maar 400 euro voor betalen anders verdiende hij nog niks op de vloer. Hij had er al korting vanaf gedaan namelijk.. Nou dat werd dan voor ons alsnog een dure vloer. Met vriendje gebeld, zijn moeder zou wel bellen die kende de beste man wel. Mijn schoonmoeder kan altijd best wel hard zijn, dus die durft er wel op in te gaan. Die kerel is ook gewoon een eikel, heel veel verstand van vloeren enzo, maar gewoon een eikel! Zij gebeld en uiteindelijk voor mekaar gekregen dat ie het voor een bos bloemen ook doet!! Heeft ze gezegd dat zij hebben er al twee keer een vloer gekocht en hun dochter ook, nu kwam hun zoon langs en gingen ze zeker moeilijk doen. Ze hebben op die vloeren al genoeg verdiend. Gewoon gedreigd dat we anders helemaal geen vloer meer van hem hoefde, toen bedacht ie zich toch nog maar een keer en kon het dus zonder extra te betalen. Baalde dus wel even, maar gelukkig is het goed gekomen!!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:33

Naath86 gelukkig is het dan toch nog goed opgelost dankzij schoonma :) Toch 400 euro bespaard dus.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:44

wat een verhaal haha!Zo zie je maar dat je met een beetje hardheid er wel komt af en toe! Wat een l ul van een vent zeg.. Gelukkig opgelost.Mijn fotocamera zit momenteel nog ingepakt. Dus foto's komen later.

Heeft er iemand van jullie ook katten, en waar hebben jullie de kattenbak staan ivm de stank?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:06

LittleMiss schreef:
@laura22; misschien een leuk behangetje achter je bed? Of zo'n fotolijstplank van muur tot muur. Kan je dan weer vanalles opzetten en het ook gemakkelijk weer veranderen... Eventueel de muur onder de lijst een andere kleur schilderen, krijg je een beetje een lambriseringeffect.

Afbeelding

Kleiner bed is idd ook een optie! En vouwgordijn ipv luxaflex? Geeft ook meer sfeer...

ja die wil ik ook hebben, maar waar kan je die kopen?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:25

zoiets heb je ook bij de ikea! van 30 cm tot over 2 meter geloof ik!
Afbeelding
Dit is mijne van 180/2 meter ofzo... weet niet precies!
Ook boven m'n bed (en dat bruine hangen inmiddels foto, is magneetverf op de muur).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:28

Navanja schreef:
wat een verhaal haha!Zo zie je maar dat je met een beetje hardheid er wel komt af en toe! Wat een l ul van een vent zeg.. Gelukkig opgelost.Mijn fotocamera zit momenteel nog ingepakt. Dus foto's komen later.

Heeft er iemand van jullie ook katten, en waar hebben jullie de kattenbak staan ivm de stank?

In de kamer, goed merk kattengrit erin en niks geen stank! Hebben 2 katten en bij ons ruik je echt niks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:30

Ilsemarie schreef:
zoiets heb je ook bij de ikea! van 30 cm tot over 2 meter geloof ik!
Afbeelding
Dit is mijne van 180/2 meter ofzo... weet niet precies!
Ook boven m'n bed (en dat bruine hangen inmiddels foto, is magneetverf op de muur).

Bij de Ikea idd. Kosten erg weinig die dingen. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat er niet veel op kan staan en het echt sier is.

Heb je die lijst zelf gemaàkt?

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:36

Hey wat een leuk topic :)
Ik ben druk onze 1e verdieping aan het verbouwen.
Wordt in z'n geheel een slaapkamer met inloopkast. Met een zelfgemaakt bed onder de schuine kap :) Naast de beganegrond hebben we maar een verdieping. Klein dijkhuisje!

Bed en de kast in de schuine wand zijn klaar. Nu nog de bergruimte aan het voeteind van het bed maken (klus voor vandaag) en een radiatorombouw. Dan die inloopkast, tapijt, en dan is dat klaar!

Ik zal zo eens wat foto's maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:41

Fijn als je zo handig bent!!! Wij kunnen vrij veel zelf maar hebben nog geen tot weinig ervaring.

Ik ga zo de verhuurder bellen. Vertellen dat de vaatwasser lekt, we kortsluiting hebben in de keuken zo af en toe en datde ketel er wel erg lang over doet om warm water te geven.

En als klap op de vuurpijl ga ik hem vragen of hij per 1 juni het aan ons wil verkopen. Dan huren we het een jaar en dat vinden we wel genoeg. Mocht hij dit niet willen gaan we verder kijken.
Toen we er vorig jaar in gingen vertelde hij dat hij niet extreem lang wilde verhuren. Dus een jaar lijkt ons genoeg hihi

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:43

Hij zal blij zijn met je telefoontje :D

Met hout en zo ben ik niet bepaald handig. Maar door gewoon te doen wordt het toch wel weer erg mooi!
Ik heb een hekel aan verbouwen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:52

Al doende leert men hihi. Door het zelf te proberen leer je het vanzelf.

Hij zal idd blij zijn maar dat is jammer voor hem :)

Als hij niet wil verkopen hebben we al een ander huis waar we willen gaan kijken. Maar het allerliefste blijven we hier!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:31

wij hadden kattenbak ook in de woonkamer :j
kattengrit had ik van Cat's Best, super spul
en 1 of 2x per dag schepte ik de boel eruit en dat gooide ik gelijk buiten weg :)

Spannend Vonneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:38

voor de vaatwasser komen ze langs. eigenaar nog steeds niet gesproken of hij wil verkopen. Denk dat ik het eens via de makelaar waar we van huren gaan doen.

Kreeg nu personeel van zijn bedrijf aan de telefoon.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:14

Spannend vonneke.

Welkom Frank!

Heeft iemand ervaring met krijt of kalkverf op muren? Ik ben bij de verfwinkel geweest waar ik tot nu toe al mijn verf vandaan heb, maar die verkopen alleen Sikkens, en die heeft geen kalkverf. De verkoper rade het mij af om met kalkverf te schilderen. Hij zei dat het ontzettend af geeft en dat je het niet kan afnemen met een doekje. Sikkens heeft wel verf die heeeel mat opdroogt, volgens de verkoper gaf dit het zelfde effect. Maar ik twijfel, ik ben wel erg verliefd op kalkverf :o

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:32

@ArieBombarie; deze had ik van internet geplukt als voorbeeld, geen idee waarvandaan alleen hahah! Zelf hebben wij er thuis ook in de woonkamer. Die zijn van de Karwei, wel eens begrepen dat ze uit t assortiment zouden gaan maar dat weet ik niet zeker. Zijn in ieder geval niet duur! Blijkbaar hebben ze ze bij Ikea ook, dat wist ik niet. Zijn ook mooi! :j

Welkom Frank!

Spannend vonneke! Ben benieuwd wat er uit komt!

Geen ervaring met kalk- of krijtverf helaas. Vind het wel supergaaf! Wij hebben nu glansmuurverf van Flexa, dat is afneembaar en ideaal. Krijt/kalkverf is wel kwetsbaar heb ik me eens laten vertellen. Wellicht is die supermatte verf van de Sikkens wel een idee, Sikkens is een goed merk. Anders probeer je een klein muurtje ergens op een kamertje wat niet veel wordt gebruikt en kijk je wat t effect is. Of t is wat je zoekt?!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:38

ik ben even aan het googlen geweest en kalk verf valt zowiezo al af. Je kan deze namelijk later heel lastig weer overschilderen met andere verf. Ik neig toch echt naar krijt verf. Ik woon alleen, heb geen kinderen en geen huisdieren (tenminste nu nog niet en zolang ik alleen woon komen die er ook niet), dus hoe vies kan een muur worden?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:47

@vonneke: ja die lijst om het bruine heb ik zelf gemaakt. Houten profiellijsten gekocht, verstekgezaagd en daarna geverfd en met montagekit op de muur geplakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:45

Erg leuk Ilse. Dat moet ik onthouden..

De vaatwasser wordt maandag gemaakt en ik heb de makelaar gebeld om de huisbaas te bellen en te vragen om te verkopen.
Nu afwachten.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:48

Navanja schreef:

Bij ons staat die in de badkamer... Onze kat krijgt én duur voer en we hebben goede vulling in de kattenbak maar nog stinkt het :(

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:56

Bij ons staat de kattenbak in de studeerkamer, ruik m nooit! Hooguit als ze dr net op heeft gezeten en je zit toevallig op de computer.

Kaygee, zacht of droog voer? misschien is een ander merk proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:05

Kattenbak in de badkamer? Das wel een hele bijzondere plek!!

We hebben inmiddels ook al een huis op t oog als dit niks wordt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:21

nat voer ruikt erger.... tenminste, dat vond ik

spannend nog Vonneke! ben benieuwd :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:57

Kattenbak staat nu nog in het washok, je ruikt alleen wat als ze net geweest zijn en je komt er toevallig (duur voer, duur kattengrind). Maar zodra de katten volledig in de tuin mogen gaat de bak definitief naar het schuurtje, heerlijk om dat ding niet in huis te hebben.