[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:37

Romy; ik zou inderdaad lekker snuffelen bij de IKEA! :j Zijn zoveel leuke oplossingen voor de indeling van 40m²!
Monique wat een prachtig huis! Welke streek ligt dit? Hoe ver heb je winkels en bewoonde wereld enzo? :)

Kana; natuurlijk! Spannend! Heb je foto's van je nieuwe huisje? Waar staat het? :D

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:40

ginger18 schreef:
Ik heb vrijdag een 2e bezichting voor een studio. Ik vond hem in ieder geval de 1e keer leuk en voor mijn budget is ie nog best wel ruim. (40 m2 het lijkt nu nog kleiner vergeleken met die huizen van jullie).

Met 40 m2 kan je heel veel! Mijn vriend en ik wonen nu op 45 m2, voor 2 personen word het krap maar voor 1 pers is het heel goed te doen!!

Brainless

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:50

Monique:
Gefeliciteerd!!!
Als de tuin af is heb je een super mooi plekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:52

Monique, wat een prachtig huis zeg. En hoe is het nu met de verkoop van je huidige huis?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 13:35

@Kana dat is snel zeg!
Ik krijg vrijdag weer kijkers...

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:53

Ik lees hier al een tijdje mee en wil me nu toch maar even voorstellen! Ik ben Judith, 23 jaar, en woon nog thuis.. een starter dus! Ik ben nu ongeveer een jaar op zoek naar een huisje hier in Woerden, een regelrechte ramp. Voor een eenvoudige 2 kamer woning betaal je hier al rond de 170.000 euro en dat is, ondanks mijn redelijke salaris, gewoon niet op te brengen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:55

Jammer Medea. En als je dan in Centrum Ijsselstein gaat kijken? Daar heb je erug leuke huisjes die (tenminste, poosje terug nog wel) in jouw budget liggen. Of wil je ècht woerden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:17

Nou ik werd vandaag gebeld door de makelaar, die vertelde me dat de appartementenmarkt helemaal op zijn gat ligt.. Er waren in deze periode 5 x minder appartementen verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Verklaring: Iedereen wacht af wat er met het kabinet gebeurt en dus de hypotheekrente..

Dus we wachten vrolijk verder :+

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:32

Hey Bokkers

ook ik meld me, allereerst hartelijke felicitaties voor de gelukkigen! ziet er allemaal super uit!

Mijn lief en ik hebben de mogelijkheid om het huis wat we nu huren te kopen. (vrije sector....100m2, tuin, 3 slk kamers, een paleis in Haarlem )
Koopsom is 280.000. Ik werd er heeeeel stil van. Nu betalen we bijna 1000 eur aan huur, dus het is gewoon een duur huis.
We hebben nog minimaal 3 jaar de optie tot huren, in de tussentijd mogen we het kopen. Dus we gaan nu eens voorzichtig kijken of er een bank zo gek is :D
Als het lukt, dan doen we het, het is zo'n heerlijk huis, ik wil er eigenlijk nooit meer uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:36

Ik zou het dan kopen Vanlotje want ik kan me niet voorstellen dat je netto evenveel moet betalen. Wel goed onderhandelen qua rentes! Maar gelukkig heb je nog even de tijd.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:01

Hallo, Ik wil mij hier even melden :)
Ik zie het al een tijdje voorbij komen en nu toch maar eens mijzelf voorstellen.
Wij hebben een woning te koop staan in Diessen (omg tilburg), nu 8 weken. Dit huis staat te koop, omdat ik bij mijn partner ben ingetrokken. Echter is dit nog het huis, van hem en zijn ex. Ik voelde mij echt niet fijn in dit huis, vandaar de verkoop.
Inmiddels hebben we een tijdelijk tehuis, mijn schoonouders. Die hebben een grote stal, waarvan een deel is omgebouwd tot woonhuis. Onze paarden stonden al bij mijn schoonouders, dus was er toch al meerdere keren per dag. :)
We hebben veel vrijheid, en voor een tijdje is het een prima tussen weg.
Maar we zouden toch wel erg graag van het 'te koop huis' af willen, om het af te kunnen sluiten, en verder te gaan.

We zijn ook opzoek naar een nieuwe woonruimte :) We kunnen natuurlijk niet altijd bij schoonouders blijven wonen.
Omdat we beide geen vast contract heb, en ik het liefst vandaag nog voor mijzelf begin, is een hypotheek lastig.
Huren is wel een serieus optie, zeker omdat er bij de verkoop van de woning, overwaarde is, en we daarvan voor een x periode huur vooruit kunnen betalen, als borgstelling.

We willen graag een huis in de omgeving van tilburg +25km. (BE is ook zeker een optie!)
Landelijk gelegen, met veel buitenruimte! het huisje hoeft echt niet groot! Als mijn paarden maar aan huis kunnen staan. (hoeft geen stallen bij, 24/7 met schuilstal is wat ik zoek)
Huurprijs 750-1250. Ligt een beetje aan de omvang en of het incl of excl water/energie/gas is.

Kortom, wie zoekt er een leuke starters woning? en wie heeft een leuke woning te huur?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 18:41

Poeh, wat jij zoekt om te huren zoeken wij om te kopen (alleen dan huis wel wat groot graag en met stallen). Zijn er huizen te vinden binnen je budget naar je smaak?

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:29

@ veerledec, het liefst zou ik ook kopen, maar dat is nu gewoon onmogelijk.
Er staat weinig te huur, moet zeggen, zoek ook nog niet zo heel lang.
Misschien heeft iemand nog tips, waar ik het best kan zoeken?

Koop, mag ik vragen wat je budget ongeveer is? en welke omgeving, ik kom tijdens mijn zoektocht namelijk nogal wat leuks tegen, wat helaas koop is.. :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:30

Budget pb ik je wel even ;). En ik had laatst een boerderij te huur gezien in Brabant, maar ik kan de link niet meer vinden, was net al voor je aan het kijken...

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:37

De inpak fase is ook wel heel leuk. Ik heb er heel erg lang naar uitgekeken. We krijgen 30 juli de sleutel.
VanLotje ik pb je even. Ik heb in dezelfde prijsklasse een huis gekocht namelijk.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:38

@ veerledec, hihi snap dat je dat pb :)
Als je het nog weet te vinden, hoor ik het heel graag ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:36

Relaxed schreef:
Nou ik werd vandaag gebeld door de makelaar, die vertelde me dat de appartementenmarkt helemaal op zijn gat ligt.. Er waren in deze periode 5 x minder appartementen verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Verklaring: Iedereen wacht af wat er met het kabinet gebeurt en dus de hypotheekrente..

Dus we wachten vrolijk verder :+

Ligt er wel aan of het een startersappartement is of een hele dure, want starterswoningen zijn juist héél erg gewild :P

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:38

Welkom voor alle 'nieuwe' mensen!!

Crisis, zie een gaaf huis staan van Monique :+:

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:47

Vandaag bij de makelaar langs gelopen, uiteraard was 'mijn' makelaar in bespreking en hij zou morgen wel bellen. Ga morgen gewoon nog eens langs want wil hem face-to-face spreken. Snap best dat het huis niet in 4 maanden weg is maar hij kan wel wat meer contact houden dacht ik zo. Ook wil ik nieuwe foto's, vorige zijn in de winter gemaakt. :n

€215.000 kk is toch best te doen voor een startend stel? Je hebt daarvoor een best groot huis, vind ik zelf; http://www.funda.nl/koop/leusden/appart ... rshilt-15/ Wat vinden jullie? Ik begin nu te twijfelen aan de VP. :o

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:47

Dat van de appartementen had ik ook al gehoord, volgens mij was dat ook voor startersappartementen. Paar straten verderop hier staan er zo een flink aantal al een poos te koop.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:50

Faelivrin schreef:
Vandaag bij de makelaar langs gelopen, uiteraard was 'mijn' makelaar in bespreking en hij zou morgen wel bellen. Ga morgen gewoon nog eens langs want wil hem face-to-face spreken. Snap best dat het huis niet in 4 maanden weg is maar hij kan wel wat meer contact houden dacht ik zo. Ook wil ik nieuwe foto's, vorige zijn in de winter gemaakt. :n

€215.000 kk is toch best te doen voor een startend stel? Je hebt daarvoor een best groot huis, vind ik zelf; http://www.funda.nl/koop/leusden/appart ... rshilt-15/ Wat vinden jullie? Ik begin nu te twijfelen aan de VP. :o

Wat grappig, die lampen in de badkamer! Voor wat betreft de vraagprijs hangt veel van de locatie af, hoe zijn de prijzen verder daar in Leusden? Ik kan er weinig van zeggen eigenlijk...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:54

Ow oke.. hier in Almere is er juist een run op die startersappartementen :j Die staan écht niet lang te koop :)

Het zal ook heus per gemeente/provincie verschillen :j

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:55

We wonen recht boven het centrum, maar wel achter de huizen die echt aan het centrum grenzen zegmaar (die boven de winkels zitten) dus wel rust. Verder is het een normaal huis alleen dan een verdieping boven de grond. :+ De prijzen liggen hier rond de 2 ton. Er staat hier een huis of 5 verderop een huis te koop die dus wel recht boven centrum woont voor 199.000kk, dat huis is echter niet helemaal af en heeft geen enorm dakterras. :) Verder zitten we op een 'hoek' dus hebben we ook meer ramen e.d.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 05:59

Faelivrin schreef:

Ik vind het een hoge prijs voor je woning. Voor dat geld zou er toch een garage bij moeten zitten. Heb je al wel kijkers gehad?
Wij hebben gisteren een kijker gehad en a.s. vrijdag ook weer één. Hoop dat de koper nu komt kijken. :D

MoniqueT, prachtig huis daar in Spanje. Ga je alvast kopen of wacht je eerst de verkoop van je eigen woning af?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 07:48

Dank jullie voor de leuke reacties op het huis in Spanje. We hopen vandaag bericht te krijgen over de uiterste vraagprijs.

Om een vergelijking te geven wat betreft huizenprijzen, kan je eens naar de advertentie kijken ;-)

Het is daar trouwens heel gewoon om zo'n site bij vijf makelaars voor vijf verschillende prijzen te vinden. Dit is de laagste die ik (of eigenlijk een vriendin van me) kon vinden. Even prijs bij onze makelaar neergelegd die nu gaat kijken hoever hij kan gaan. En ja, wij gaan er 8 juli heen en hebben 9 juli een bezichtiging. En dan kon het weleens tot kopen komen.

De prijzen zijn daar dusdanig laag dat we dat wel aandurven al is ons eigen huis niet verkocht. We gaan het gebruiken als vakantiewoning en gaan gewoon niet zoals anders elk jaar naar Amerika voor een maand. Dat komt later nog weleens.

Veel gebeurd trouwens in dit topic, ik lees later even bij!