Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Dat is al lang wachten BloemBloem. Als ze er van af zien zou het wel zo netjes zijn als ze dat ook aangeven.
Lipstick, ik zou ze wel serieus nemen denk ik, ligt ook wel aan de vorm van de mail. Hier in deze omgeving zijn veel niet nederlands sprekende mensen. Zelf werk ik op een groot bedrijf een paar kilometer verderop (+10000 werknemers) waar de taalvoering engels is, simpelweg omdat het grootste deel van de werknemers geen nederlands spreekt, komen overal uit de wereld (bedrijf is er ook trots op dat ze al jaren het grootste aantal nationaliteiten in dienst heeft). Er zijn er veel die een koopwoning zoeken (gaat hier om hoger geschoold personeel, universitair, met goede inkomens) dus dan zijn engelstalige mails niet vreemd. Toen wij ons huis te koop hadden was de makelaar ook enthousiast vanwege de lokatie omdat het zo gunstig was voor die werknemers.
besita schreef:zijn nepmailtjes van oplichters
die krijg je ook bij auto'' s , paarden etc ..
je vraagt toch ook niet " wat is je beste prijs ( lees als laagste , goedkoopste ..) voor een huis wat je niet hebt bezichtigd ??
Suuskipje schreef:Ik val even binnen hoor
Mijn vriend en ik zijn bezig om een appartement te kopen. Hebben de voorlopig koopakte en alle stukken nu binnen. Bij de onderhandelingen en bezichtigingen is er nooit een stuk naar ons gezonden over de huurovereenkomst van de huurketel die in de woning zit.
Deze kregen wij pas bij de voorlopige koopakte. Nu blijkt dus dat dat contract nu nog 116 maanden loopt. Wij zijn erin gedoken en de ketel die er hang t kost zo'n 1100 euro. Echter het bedrag wat wij in totaal nog gaan neerleggen als wij dit overnemen is 3480 euro. Dit is toch belachelijk of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
De makelaar reageerde een beetje verbaasd dat wij niet akkoord gaan met het overnemen van dit contract, vandaar dat het me toch ergens een beetje aan het twijfelen maakt.
De verkopers willen nu 500 euro van de vraagprijs afhalen om ons tegemoed te komen maar ik heb zoiets van dan betalen we alsnog 2980 zelf voor een ketel die er nu al 2 en half jaar hangt.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Edit: wij hebben overigens nog niets getekend
Suuskipje schreef:Edit: de makelaar geeft dus aan dat ze dan het contract moeten afkopen en dat dat 2000 euro zou gaan kosten. Is hij me nu dan gewoon een verhaal aan het ophangen onder het mom van ' jong stel wat hun eerste huis gaat kopen zijn vast wel zo naief mij te geloven' ? Of kan het wel kloppen dat dit dan afgekocht moet worden?