[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:48

Dat klinkt goed Mlies :)

Wij hebben nog niets vernomen van de makelaar, echt
heel vervelend :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:43

Zitten jullie en de eventuele kopers nog ver uit elkaar met de prijs BloemBloem?

Klinkt als een leuk huisje Mlies. Hopelijk valt de bouwkundige keuring mee!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:45

Targaryen schreef:
Zitten jullie en de eventuele kopers nog ver uit elkaar met de prijs BloemBloem?

Klinkt als een leuk huisje Mlies. Hopelijk valt de bouwkundige keuring mee!

Ja, daar zit nog wel een flink gat tussen :)
Snap deze manier van "zaken" doen gewoon niet zo, je wilt of je
wilt het niet. Bovendien worden wij er eerder opstandig van, dan dat we
nog verder in prijs zullen zakken. Hou mijn hart vast of we eruit gaan komen :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:48

Dat is gewoon een tactiek BloemBloem. Houdt vast aan het feit dat jullie dit andersom ook kunnen doen :D Gewoon paar dagen wachten. :j

Vervelend is het wel.. Je wil zsm weten waar je aan toebent, maar zo werkt het spelletje nu eenmaal. Sommige mensen hebben t in 1 dag afgehandeld en een ander heeft een week nodig. -O-
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-03-16 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:49

@bloembloem: geduld! Na ons 1e bod heeft het 2 weken geduurd voor er een reactie kwam. Uiteindelijk zijn we keurig in het midden terecht gekomen.achteraf hoorden we dat ze zo geschrokken waren van ons bod dat ze eerst even tot bezinning moesten komen. En vervolgens moest er nog afgestemd worden met de bank. Je weet niet wat er aan de andere kant misschien wel gaande is...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:52

Sammie schreef:
Dat is gewoon een tactiek BloemBloem. Houdt vast aan het feit dat jullie dit andersom ook kunnen doen :D Gewoon paar dagen wachten. :j

Vervelend is het wel.. Je wil zsm weten waar je aan toebent, maar zo werkt het spelletje nu eenmaal. Sommige mensen hebben t in 1 dag afgehandeld en een ander hebben een week nodig.

Ik snap het echt allemaal :)
Het spelletje vind ik ook echt oprecht stom!
Waarom zó lang een tactiek vasthouden, die je waarschijnlijk toch niets gaat brengen.

Maar goed, we gaan het zien.....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:53

Wendy schreef:
@bloembloem: geduld! Na ons 1e bod heeft het 2 weken geduurd voor er een reactie kwam. Uiteindelijk zijn we keurig in het midden terecht gekomen.achteraf hoorden we dat ze zo geschrokken waren van ons bod dat ze eerst even tot bezinning moesten komen. En vervolgens moest er nog afgestemd worden met de bank. Je weet niet wat er aan de andere kant misschien wel gaande is...

Zou ook wel heel stom zijn om te gaan bieden, terwijl je zelf niet
weet wat je kan lenen ;-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:57

Nou die zijn er echt hoor :o := oud lesgeefmens heeft dat zelfs driemaal gehad bij kopers.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:00

Sammie schreef:
Nou die zijn er echt hoor :o := oud lesgeefmens heeft dat zelfs driemaal gehad bij kopers.

Hahaha, ik weet ook dat ze bestaan, maar ik hou mezelf nog
heel even voor de domme :+

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:04

Ik was ook zó blij dat de verkopers van ons huis bij het eerste tegenbod van ons uit met hun uiterste minimale prijs kwamen. Toevallig hadden wij dat ook in gedachten als maximale prijs, dus we waren er zo uit.

Geduld is zo lastig in zaken als deze. Duimen draaien!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:28

Targayen dat is helemaal waar.

We zijn ondertussen al 3 weken bezig met deze eventuele koper. Je bent zo dichtbij maar ook nog zo ver weg.

Gelukkig zitten we niet op de schopstoel, maar je hoopt altijd :)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:06

Pff, wat vermoeiend, die spelletjes!

Volgende week krijgen wij onze sleutel alweer, spannend :D

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:16

Ohh vreselijk als biedingen zo traag gaan. Het is idd een spelletje maar ik heb er ontzettende hekel aan. Bij ons ging het gelukkig super snel! ’s Ochtends een bod gedaan en ’s middags hadden we al een tegenbod. Na 5 dagen waren we eruit :D . Als het goed is wordt vandaag ein-de-lijk de offerte met taxatierapport ingediend bij de ING bank. Hopelijk eind volgende week antwoord. Hoelang duurde het allemaal bij jullie?

dondeyne, Ohh dat is al snel! Veel plezier en succes met verhuizen.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:20

Hoi!
Wij hebben ons huis nu ook een maand in de verkoop staan. Best spannend!
Hebben een kijker gehad, was enthousiast maar verder niks meer gehoord. Veel reacties dat mensen ons huis willen huren of huurkoop, maar dat lijkt ons niks. Wij willen het liefst zo snel mogelijk van ons huis af, omdat we ook wat anders op het oog hebben.
Lijkt me zenuwslopend als er zo veel dagen over het bieden gaan...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:24

Geduld hebben is een mooie zaak. Vind juist dat langzame traject wel prettig. Geeft goed de tijd om na te denken, zowel koper als verkoper kunnen dan alle voors en tegens van een bod overdenken.

Alleen bij verkoop is het twee keer erg snel gegaan. Tweede zelfs binnen twee uur of zo. Aankoop was beide keren een traag traject. Bij dit huis waar ik nu woon zelfs bijna een half jaar. :+ bod gedaan. Meer konden we niet betalen. Verkoper vond het te laag. En de makelaar belde ons een half jaar later op of bod nog gold. Terwijl we de dag erop zouden gaan kijken naar een potentieel huis. Het huis daarnaast was eerder afgeketst door een vreemde verkoper die opeens verkoopprijs omhoog gooide na ons tweede bod. -O-

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:58

We hebben ook een leuk huis gezien,
Staat ruim 4 jaar te koop, badkamer en keuken moeten o.a vervangen worden,
is het raar als we 15-20 % onder de vraagprijs bieden?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:59

Bij ons was de verkoop heel snel gegaan, in 3 uur of zo, bod, tegenbod, acceptatie. En dat terwijl we notabene ook nog in China zaten. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:02

Bridget, nee hoor.het ergste dat kan gebeuren is dat verkoper beledigd is en niet wil verkopen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:02

Ik vind van niet, maar dat ligt ook een beetje aan wat de vraagprijs nu al is en of het écht vervangen moet worden (hangt aan elkaar van ellende) of dat jullie het willen vervangen (we vinden het niet mooi). En de staat van de rest van het huis :)

Vraagje... wij willen ons huis toch maar met laminaat aankleden om het net wat mooier te maken. Nu zijn er twee kleuren in de aanbieding. De een is een soort lichtgrijs dat richting 'versletenlook' gaat en de andere is de standaard egaler bruin 'eiken' kleur. De prijs is hetzelfde, maar we leggen liever een neutrale spreekt-iedereen-aan-vloer neer. Wat zouden jullie kiezen? Wij neigen naar de laatste, maar misschien is die eerste wel veel meer in.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:04

Ik ben voor grijzig. Maar houd niet van laminaat hihi. Niet praktisch voor me, te glad voor mij en honden. Heb liever een stenen of grindvloer maar ja dat is weer niet iedereens smaak. Maar dan ook in grijzige kleur bij voorkeur. Bruin is zo bruin :+ Als budget het toelaat zou een laminaatvloer eruit gaan en vervangen worden dus. Maar ja bij geen budget geen keus en hopen dat ik niet op mijn snufferd schuif dan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:14

Ik zou ook voor de laatste gaan. :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:17

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:33

Ik zou ook voor de bruine gaan. Grijze laminaat vind ik er minder mooi uit zien.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:37

Ik hou zelf veel meer van het grijze, dat past ook meer bij de Riviera Maison/Riverdale look die volgens mij erg in is. Maar het blijft een persoonlijke keuze.

Ik heb zelf een combinatie van grijs met een beetje bruin. Bleek ook een populaire vloer te zijn. Hij staat voor 15 euro per m2 op de site. Ik had hem gekocht in de 'aanbieding' voor €11,39, maar hier uiteindelijk nog minder voor betaald (omgerekend zo'n €9,50) omdat je kunt afdingen op vloeren :))

Deze vloer:
Afbeelding
https://www.carpetright.nl/promo-click- ... -oak-20291

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:24

Ik vind ze allebei mooi. :+ heb je dus helemaal niks aan haha. Zo op een stukje vind ik het moeilijk te zeggen.
Die is mooi spekkie !