[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 14:52

Gefeliciteerd Bridget!! Wanneer moeten jullie opleveren?

Sannert al nieuws?

Wij vorige week bij huis gekeken, viel tegen qua onderhoud en makelaar wist eigenlijk geen enkele vraag te beantwoorden. Toen we weer buiten stonden met brochure kregen we de mededeling al door 2 mensen de VP was geboden en we dus moesten overbieden mochten we interesse hebben. Vond dit echt heel slordig, als dit vooraf hadden geweten waren we niet gaan kijken, en toch vrij voor genomen en iemand met verstand van zaken mee.
Morgen middag weer aantal huizen kijken, vriend en ik beide andere favoriet dus ben benieuwd.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:01

Lekker dan Haike.
huis 2 waar we op geboden hadden belde de makelaar vrijdag voor. Bod was geaccepteerd. Was alleen het verkeerde huis. :') zelfde straatnaam en werd ook door de bank verkocht. De makelaar had zich vergist. :') dus daarna heeft ze de goede bank gebeld en volgende week krijgen we wat te horen. Dinsdag afspraak bij de hypotheekadviseur alvast voorwerk doen. Zodat als het bod geaccepteerd wordt het meteen ingediend kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 15:06

Spannend!! Wel banketstaaf foutje van de makelaar :o

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 16:52

Hoi allemaal, ik wil me graag ook in dit topic melden :)
Vriendlief en ik zijn al eventjes aan t oriënteren en sinds kort ook echt op zoek naar een koopwoning voor ons samen.
Op dit moment wonen we in een huurhuis en staat zijn koopappartement te koop.
Ik vind dus beide kanten interessant, enerzijds willen we het appartement z.s.m. verkopen anderzijds hopen we ook heel snel ons droomhuis te vinden :)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:32

haike schreef:

Half april al :( Dus we hebben werk aan de winkel...inpakken en wegwezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:57

bridgetF schreef:
haike schreef:

Half april al :( Dus we hebben werk aan de winkel...inpakken en wegwezen

Dat is echt snel al!! Succes!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:04

@bridget: en wanneer verlopen de ontbindende voorwaarden? Die zou ik misschien toch maar even afwachten.
@haike: helaas is dat (na bezichtiging laten weten dat het huis onder bod is) onderdeel van de strategie van bepaalde makelaars. Daar kwamen we achter toen we een aantal makelaars lieten komen toen we ons huis te koop wilden zetten destijds. Wij zijn uiteraard niet met diegene in zee gegaan :n
@sannert: spannend!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:08

Wat een spannende ontwikkelingen allemaal.

Hier ook.... we zijn in onderhandeling, maar mevr de eventuele koper laat ons nu al 3 dagen wachten op een tegenbod, so be it, maar ik ben niet gevoelig voor dit soort spelletje, behalve dan dat het irritant is!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:13

Wendy schreef:
@bridget: en wanneer verlopen de ontbindende voorwaarden? Die zou ik misschien toch maar even afwachten.

12 april, kun je na gaan hoe korte tijd we hebben om te verhuizen, maar aan de andere kant het is verkocht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 20:18

Echt snel Bridget, succes met inpakken. Al wel plek voor daarna?

Wendy, wij waren er echt niet blij mee, liever gehad ons vooraf op de hoogte hadden gesteld, dan waren we al niet gaan kijken

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 07:49

haike schreef:
Echt snel Bridget, succes met inpakken. Al wel plek voor daarna?

Nee we hebben nog niks gevonden, maar wel gebeld met een camping in de buurt en die had wel plek in chalets tot dat we wat anders hebben gevonden.
We hebben dat alleen nog niet vast gelegd, omdat het onder voorbehoud is. Anders hebben we kosten mocht het toch niet door gaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:53

haike schreef:
Wendy, wij waren er echt niet blij mee, liever gehad ons vooraf op de hoogte hadden gesteld, dan waren we al niet gaan kijken

Precies, daarom dus.
Vanuit zo'n makelaar geredeneerd: het huis is nog niet verkocht. Dus de bezichtigingen gaan door. Dit zet de bieders onder druk (dus mogelijk hoger eindbod) en biedt mogelijkheden voor de verkoper, mocht de bieder het niet rond krijgen, dan zijn er immers nog andere gegadigden.
Niet dat ik dat netjes vind, maar dat is wel zoals er geredeneerd wordt door sommige makelaars.
Sowieso: de verkopend makelaar redeneert vanuit zijn eigen belang en dat van de verkoper....

@bridget: waarom zijn jullie daarmee akkoord gegaan? Dat legt een enorme druk en risico aan jullie kant, mocht de koper het financieel niet rond krijgen...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:43

Wendy schreef:
@bridget: waarom zijn jullie daarmee akkoord gegaan? Dat legt een enorme druk en risico aan jullie kant, mocht de koper het financieel niet rond krijgen...

Een goed en net bod _/-\o_ :)

p.s risico ligt er niet, we ruimen het huis leeg in 1.5 week tijd, moet lukken, al het kleine spul en spul dat niet gebruikt word staat al bij mijn ouders op geslagen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:45

Soms is het idd een kwestie van "je kunt er maar leuk vanaf zijn"
Waardoor snel je huis uit moeten helemaal niet zo erg meer is ;)
Zal jog steeds aanpoten worden, maar goed, dat is ook wel weer te overleven toch?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 10:55

Tuurlijk is dat te overleven :) Maar wat ik bedoel is dat je hoe dan ook dingen regelt, terwijl dat allemaal niet nodig is, als de koper de financiering niet rond krijgt :D
Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat doet! Wij hebben destijds iets soortgelijks gedaan waardoor we uiteindelijk een week zonder huis zaten. En een week kun je natuurlijk prima overbruggen dmv een vakantie :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:57

Veel goed nieuws hier dus !!
Gefeliciteerd mensen !!

Nog even over de taxatie waarde..
Niet druk om maken idd.
Bij ons viel die zelfs veel hoger uit dan dat we betaald hebben.
Dus zo kan het ook lopen :D

Hier gaat het ook goed moeten de verkopers aansprakelijk stellen voor verborgen gebreken..
2 ramen lek (1 bij de keuken waardoor de keuken einde verhaal is), nieuw dak lek en de verwarming die ze zouden repareren lekt nog steeds dus kan hier nog spannend worden...
Ook dat ze 2 weken na oplevering nog zooi kwamen halen niet ok ... (en dan verdorie de puin laten liggen ....)

Het gtst story continues !

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:02

rommulus schreef:
Bij ons viel die zelfs veel hoger uit dan dat we betaald hebben.
Dus zo kan het ook lopen :D

Daar zou ik niet blij van worden :') Direct bezwaar aangetekend mag ik hopen :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:07

Waarom niet Sammie ?
kan toch zijn dat je kan kopen voor minder dan het waard is ?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:09

Nope niet gedaan.
Tegen de tijd dat we klaar zijn word het nog meer waard dus we kunnen niet heel veel anders.

We hebben er wel vree mee.
Woz waarde is er niet door gestegen (voor nu dan )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:11

besita schreef:
Waarom niet Sammie ?
kan toch zijn dat je kan kopen voor minder dan het waard is ?

Je stelt het iets te simpel. De woz bepaalt de waarde niet. Die maakt een schatting gebaseerd op (recente) verkoopprijzen en daarbij worden alle huizen in de buurt op een grote hoop gegooid en er wordt niet tot weinig gekeken naar de onderlinge verschillen. Dat huis met nog enkele beglazing kan dezelfde waarde krijgen als dat huis met alles kunststof. De waarde wordt uiteindelijk bepaald door de koper en de verkoper en dat geldt zeker voor de afgelopen jaren voor bepaalde gebieden. WOZ bepaalt wel de hoogte van de heffingen. Dat wil je zo weinig mogelijk betalen lijkt mij. Dan heb je een pas gekocht huis met aankoopwaarde x, dan voer je dat dus als bezwaarreden in...

Let wel op dat er een jaar verschil tussen zit, maar met dit argument wordt het meestal wel ingewilligd.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:29

Rommelus had het over taxatie waarde , toch ?
Wij hebben nu ook gekocht dik onder de WOZ waarde dus bezwaar gaan we zeker aantekenen :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:32

oh wacht ja er staat idd taxatiewaarde, maar recent hadden we het over de WOZ en ging toen ook over verschil in waarde. My bad. Dus als het echt om taxatiewaarde gaat geldt mijn verhaal niet nee. Dat is alleen voor de WOZ. Taxatiewaarde over het algemeen lekker zo houden.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:37

Is idd taxatie waarde :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:00

Sammie schreef:
oh wacht ja er staat idd taxatiewaarde, maar recent hadden we het over de WOZ en ging toen ook over verschil in waarde. My bad. Dus als het echt om taxatiewaarde gaat geldt mijn verhaal niet nee. Dat is alleen voor de WOZ. Taxatiewaarde over het algemeen lekker zo houden.

Dat kwam door mij :D :+

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:39

Interessant topic! Ik lees al even mee, en zal ook lekker blijven lezen. In december ging mijn relatie over en begon de zoektocht naar een huurwoning. Helaas is er vrij weinig te vinden in de juiste omgeving, met mijn "eisen" en dan moet ik het ook nog kunnen betalen...
Dus het werd een zoektocht naar een koopwoning. Heb nu een woning 2 keer bezichtigd, niet groot maar wel heel leuk. Centrale ligging, vlakbij het bos. Mooi tuintje.. Helemaal leuk!
Nu dus verder kijken. Het is een vrij oud huisje, dus ik wil er met een bouwkundige naar kijken. En als dat allemaal oké lijkt bedenken wat ik wil bieden.. :)