hoop, verder info via pb

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:WOZ waarde hang ik maar beperkte waarde aan.
Toen ik t huis kocht, kreeg ik na de oplevering een brief van de gemeente dat ze naar het huis wilde komen kijken ivm de vaststelling van de WOZ waarde.
Vorige eigenaren hadden ruim 25 jaar in het huis gewoond en al die tijd is de WOZ waarde alleen geïndexeerd. Een verbouwing waar geen vergunning voor nodig was, is door de gemeente dus ook helemaal nooit meegenomen in de waarde. Toen ik de eerste WOZ beschikking kreeg, was de waarde dan ook met 30.000 gestegen tov de waarde die zij 2 maanden daarvoor nog op papier hadden....
Liezel1 schreef:Ga je op 2 huizen tegelijk bieden?!
Maris89 schreef:dondeyne, Wij hebben wel een redelijk hypotheek erbij maar gaan nog steeds elk jaar ruim omhoog qua salaris. Dat kunnen we dan weer mooi opvangen als ik minder ga werken als er kindjes komen .
Neonlight schreef:Gefeliciteerd Bridget!Maris89 schreef:dondeyne, Wij hebben wel een redelijk hypotheek erbij maar gaan nog steeds elk jaar ruim omhoog qua salaris. Dat kunnen we dan weer mooi opvangen als ik minder ga werken als er kindjes komen .
Dit vind ik wel een riskant iets. Als het slechts CAO verhogingen zijn, dan dekt dat vaak de inflatie niet eens.Die CAO verhogingen zijn er namelijk als compensatie voor de inflatie, je verdient wel meer, maar door inflatie gaan je uitgaven ook omhoog, en daar hebben we die CAO verhoging voor, dat je er in de loop van de jaren feitelijk niet op achteruit gaat.
Wij denken juist precies andersom, nu kunnen we het betalen, en we weten niet wat de toekomst brengt. Wij zijn dus safe gaan zitten qua hoogte van de hypotheek, en hebben bovendien lineair, beginnen dus met veel te betalen aan aflossing, want nu kunnen we dat betalen. Bovendien in bijna 2 jaar tijd al flink wat tussentijds afgelost, dus de maandelijkse lasten zien we heerlijk naar beneden gaan.
Bouwdepot hebben we ook niet gepakt, planning is om deze zomer (mits we de vergunningen rond krijgen) een stuk aan de garage aan te bouwen (40 m2 dicht, en dan nog overkapping van 40 m2 erbij), maar dat doen we van het spaargeld. Wij vinden het zonde om veel rente te betalen. En dan zeggen er altijd "maar je krijgt ook lekker terug van de belasting", je betaald altijd nog een hoop meer.