[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:45

Wendy schreef:
En dan nog, het is maar net welk doel een verkoper heeft he?
Wil je snel verkopen of neem je meer tijd met als doel om een zo hoog mogelijke prijs te krijgen (met het risico dat je alsnog moet zakken omdat je het huis voor die vraagprijs uiteindelijk niet kwijt raakt)?
Wij hebben ons huis destijds voor een redelijk scherpe prijs in de markt gezet, waarbij we niet veel gezakt zijn tijdens de onderhandelingen. En praktisch geen restschuld.
We wisten wat het waard was en wilden het snel kwijt omdat we onze huidige woning wilden kopen. Dan is het heel simpel hoor...

Leuke laatste zin.... of ik lees hem heel anders dan jij bedoeld ;-)

Niet iedereen kan scherp op de markt zijn of haar huis verkopen....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:49

BloemBloem schreef:
Wendy schreef:
En dan nog, het is maar net welk doel een verkoper heeft he?
Wil je snel verkopen of neem je meer tijd met als doel om een zo hoog mogelijke prijs te krijgen (met het risico dat je alsnog moet zakken omdat je het huis voor die vraagprijs uiteindelijk niet kwijt raakt)?
Wij hebben ons huis destijds voor een redelijk scherpe prijs in de markt gezet, waarbij we niet veel gezakt zijn tijdens de onderhandelingen. En praktisch geen restschuld.
We wisten wat het waard was en wilden het snel kwijt omdat we onze huidige woning wilden kopen. Dan is het heel simpel hoor...

Leuke laatste zin.... of ik lees hem heel anders dan jij bedoeld ;-)

Niet iedereen kan scherp op de markt zijn of haar huis verkopen....

Laat ik het er maar op houden dat sommige mensen willen verwarren met kunnen, volgens mij.
Daarom begon ik met: het is maar net wat je wilt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:51

Wees eens concreet, wat wil je nu precies zeggen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:52

Buren in Lelystad hadden een heel dure keuken laten plaatsen in het nieuwbouw huis en meer in de straat die percee veel winst wilden maken op hun huis. Wij hebben er iets uitgehaald maar niet veel en waren dus ook nagenoeg geen makelaarskosten of wat ook kwijt. Overigens staat een huis nu 9 jaar later nog steeds te koop. In totaal dus al 11 jaar minstens met een bord in de tuin.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:53

Ik denk dat de boodschap ook is dat de reden waarom een huis wel of niet snel verkoopt meerdere redenen kan hebben.
Ik zou zelf ook flink balen als ik mn huis wil verkopen, maar wat nog niet lukt en vrienden het huis binnen twee weken kwijt zijn.
Ik weet niet of dat altijd aan de prijs ligt, ik denk dat er meerdere factoren zijn, maar die factoren zorgen er dan wel voor dat kopers de vp er niet voor over hebben.
Ik denk ook dat er echt een stuk marketing bij komt kijken: hoe ziet de woning eruit? Hoe zijn de gemaakte foto's?
Heel eerlijk: bij onze huidige koopwoning maken we alles nu super mooi en strak in onze smaak, maar wel zo professioneel mogelijk zodat het bij een eventuele verkoop het er nog steeds super uit ziet. Ook qua verven binnen en buiten, dat zijn zaken die we bij gaan houden, omdat ook dat ervoor zorgt dat alles en fris en nieuw uit ziet, dat helpt ook.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:53

Die zijn gek.. Dan doe je toch echt iets niet goed :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:54

Jotoma schreef:
Ik denk dat de boodschap ook is dat de reden waarom een huis wel of niet snel verkoopt meerdere redenen kan hebben.
Ik zou zelf ook flink balen als ik mn huis wil verkopen, maar wat nog niet lukt en vrienden het huis binnen twee weken kwijt zijn.
Ik weet niet of dat altijd aan de prijs ligt, ik denk dat er meerdere factoren zijn, maar die factoren zorgen er dan wel voor dat kopers de vp er niet voor over hebben.
Ik denk ook dat er echt een stuk marketing bij komt kijken: hoe ziet de woning eruit? Hoe zijn de gemaakte foto's?
Heel eerlijk: bij onze huidige koopwoning maken we alles nu super mooi en strak in onze smaak, maar wel zo professioneel mogelijk zodat het bij een eventuele verkoop het er nog steeds super uit ziet. Ook qua verven binnen en buiten, dat zijn zaken die we bij gaan houden, omdat ook dat ervoor zorgt dat alles en fris en nieuw uit ziet, dat helpt ook.

Eens!

Echter hebben wij een appartement en zij een eengezinswoning, doelgroep is dus al anders.

Daarbij wonen wij in een stad en niet in een "gehucht" klinkt botter dan ik bedoel, maar dat is ook al een heel verschil!

Sannert

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:02

Wauw 11 jaar te koop .. dan gaat er toch iets niet helemaal goed. :=
Hier vandaag naar huis 2 geweest. En ook daar veel werk aan .. er is al vanalles aan gedaan, maar moet bijna allemaal opnieuw. Hij heeft veel zelf gedaan, en was daar niet zo goed in. :=
Baas van vriend was weer mee, en al met al zijn de 2 huizen goed te vergelijken qua wat er aan gedaan moet worden, ondanks dat het twee heel verschillende huizen zijn. Huis 1 is een vrijstaande woonboerderij en huis 2 een tussenwoning. Huis 1 heeft nog veel opties, zoals een schuur ombouwen tot woonkamer, terwijl huis 2 eigenlijk niet veel meer aan gedaan kan worden. Tuin vergelijkbaar qua grootte. Alleen is een tuin breed en de andere lang.
Ik zou voor huis 1 kiezen, en vriend voor huis 2. Dat wordt nog ruzie maken. :+ haha, nee we gaan eens goed overleggen, alle voors en tegens afwegen en dan een keuze maken. Allebei de huizen hebben voor en nadelen voor ons. Maar het wordt een van deze twee als we alles rond krijgen en niemand ons voor is natuurlijk !

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:06

Gewoon interesse, maar waarom zoeken jullie dan niet verder naar iets waar jullie beiden tevreden mee zijn?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:12

Fee_ schreef:
Gewoon interesse, maar waarom zoeken jullie dan niet verder naar iets waar jullie beiden tevreden mee zijn?

Qua prijsklasse en wat wij willen is niet veel in te krijgen. We gaan er nog eens goed over praten, en wie weet kijken we wel verder, of komen we er gewoon samen uit.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:35

Goedemorgen!

En Sannert, zijn jullie er nog uitgekomen?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:22

Goedemorgen allemaal! 11 jaar te koop is wel heul lang idd. Kopers gaan toch ver onder de vraagprijs bieden (wij iig wel :P) maar waarschijnlijk willen ze het voor een hele hoge prijs verkopen.

Hoe is het met jullie zoektocht in Zoetermeer Fee? :)

Gister hypotheek offerte getekend! Oplevering staat nu ook helemaal vast, 14 april om 10:00. Nu de financiering nog akkoord en dan is het ein-de-lijk klaar. Wij hebben ook een bouwdepot van €10.000,- om de badkamer te vernieuwen. Mocht er wat over blijven storten we dit gelijk terug om af te lossen op de hypotheek. Hebben er meerdere hier ook een bouwdepot afgesloten of betalen jullie alles met eigen geld? Ik maak me altijd een beetje zorgen. Als ik het zo bekijk met onze adviseur bekijk hebben we dit bedrag in 5 jaar al helemaal afbetaald, maar toch .. :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:27

Wij hadden een inimini depot.
2500 euro puur om de vaste trap naar zolder te laten plaatsen.
De rest doen we " as we go along"

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:32

Stel, er zit een "behoorlijk" gat tussen geschatte ( wassen neus, maar goed )WOZ waarde en Vraagprijs, hoe kijken jullie daar dan naar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:38

Niet, want die hoort imo in de meeste gevallen lager te liggen. Als je woz hoger is heb je meestal een (unieke) bouwval en/of dien je zeker bezwaar aan te maken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:39

Sammie, ik stuur je een PB, goed?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:42

Ja, mag :D maar ik kan vanavond of vanmiddag pas antwoorden. Ik ga zo de trap schilderen in de nieuwbouw :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:44

Maris89 schreef:
Goedemorgen allemaal! 11 jaar te koop is wel heul lang idd. Kopers gaan toch ver onder de vraagprijs bieden (wij iig wel :P) maar waarschijnlijk willen ze het voor een hele hoge prijs verkopen.

Hoe is het met jullie zoektocht in Zoetermeer Fee? :)

Gister hypotheek offerte getekend! Oplevering staat nu ook helemaal vast, 14 april om 10:00. Nu de financiering nog akkoord en dan is het ein-de-lijk klaar. Wij hebben ook een bouwdepot van €10.000,- om de badkamer te vernieuwen. Mocht er wat over blijven storten we dit gelijk terug om af te lossen op de hypotheek. Hebben er meerdere hier ook een bouwdepot afgesloten of betalen jullie alles met eigen geld? Ik maak me altijd een beetje zorgen. Als ik het zo bekijk met onze adviseur bekijk hebben we dit bedrag in 5 jaar al helemaal afbetaald, maar toch .. :P

Gefeliciteerd!! Steeds een stapje dichterbij.

Wij hebben een bouwdepot voor de uitbouw. In eerste instantie het hele bedrag, maar omdat we toch meer wilden leggen we zelf nog 5000,- bij. Binnen hebben we de open trap dicht gemaakt (treden), een schuifdeur ervoor laten plaatsen, voor de rest van de trap een wandje + deur laten plaatsen. Deze hebben we ook zelf betaald.
Des te meer je zelf kan (en wil) betalen, des te beter. Aan jezelf hoef je geen rente te betalen :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:56

BloemBloem schreef:
Stel, er zit een "behoorlijk" gat tussen geschatte ( wassen neus, maar goed )WOZ waarde en Vraagprijs, hoe kijken jullie daar dan naar?

Neuh, wij hebben er niet naar gekeken. Zie er ook niet echt het nut van in.
Ik heb wel gekeken naar vergelijkbare huizen en hun vraag en evt uiteindelijke verkoopprijs.

Het word verder ook niet gebruikt bij bijvoorbeeld taxatie
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 08-03-16 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:56

Gefeliciteerd Maris !
Bloembloem, we gaan een bod doen op het huis waar mijn voorkeur naar uit gaat. :D
We hebben goed gepraat en het andere huis is gewoon niet ideaal voor ons. Teveel trappen om in de tuin te komen, en je kan er niet achterom. Dus je moet altijd met de bak door huis en de fietsen enz. Met 2 kleine kinderen wordt dat erg lastig.
Andere huis heeft een binnenplaats waar 2 opslagruimtes zijn en een schuur (van 8 bij 7) dus plaats zat voor alles.
Wij willen alleen lenen voor het huis. Verbouwen willen we met en met doen. Het is bewoonbaar, alleen ouderwets en sommige dingen niet onze smaak, dus dat gaan doen als we erin zitten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:00

Sonja_vR schreef:
BloemBloem schreef:

Neuh, wij hebben er niet naar gekeken. Zie er ook niet echt het nut van in.
Ik heb wel gekeken naar vergelijkbare huizen en hun vraag en evt uiteindelijke verkoopprijs.

Het word verder ook niet gebruikt bij bijvoorbeeld taxatie

Oke, bedankt voor je antwoord :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:01

Sannert schreef:
Gefeliciteerd Maris !
Bloembloem, we gaan een bod doen op het huis waar mijn voorkeur naar uit gaat. :D
We hebben goed gepraat en het andere huis is gewoon niet ideaal voor ons. Teveel trappen om in de tuin te komen, en je kan er niet achterom. Dus je moet altijd met de bak door huis en de fietsen enz. Met 2 kleine kinderen wordt dat erg lastig.
Andere huis heeft een binnenplaats waar 2 opslagruimtes zijn en een schuur (van 8 bij 7) dus plaats zat voor alles.
Wij willen alleen lenen voor het huis. Verbouwen willen we met en met doen. Het is bewoonbaar, alleen ouderwets en sommige dingen niet onze smaak, dus dat gaan doen als we erin zitten.

De vrouwen winnen ook altijd he :D :+

Verstandig om alleen te lenen voor het huis, wij willen mochten we in de toekomst
wat nieuws kunnen kopen ook verbouwen met eigen geld.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:03

Hier ook zo min mogelijk lenen voor het werk.
Dan maar wat langer er over doen, maar alles wat je leent betaal je uiteindelijk 2 a 3 keer terug met de rente er over heen.
Dan heb je uiteindelijk toch een dure keuken/badkamer.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:11

Sonja_vR schreef:
Hier ook zo min mogelijk lenen voor het werk.
Dan maar wat langer er over doen, maar alles wat je leent betaal je uiteindelijk 2 a 3 keer terug met de rente er over heen.
Dan heb je uiteindelijk toch een dure keuken/badkamer.

Dus dit ... inderdaad!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:01

BloemBloem schreef:

Idd niet. Onze WOZ ligt op €225.000 en de marktwaarde rond de €250.000. Zie onderstaande website, misschien dat dit wat duidelijker is: http://www.geld.nl/hypotheek/service/marktwaarde-woning

Wij hebben dus wel gekozen voor een bouwdepot omdat wij eigenlijk pas sinds een jaar serieus aan het sparen zijn. Met alle kosten die erbij komen hebben wij het dus wel gedaan. Dan kan je idd zeggen, wacht even met kopen maar met alle toekomstplannen enz. moet het zo lukken. Maar toch blijft het spannend allemaal :') .