Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:50

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 09:39

Gaaf zo’n kerk

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 11:05

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:07

En wat ligt er onder al die doeken in Venzhuizen >;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 11:45

Ik denk spullen die ze niet in beeld willen hebben.
Op zich kan ik me daar ook wel weer iets bij voorstellen :D

Die kerk is leuk maar idd de stookkosten zouden me te hoog zijn :=

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:33

Je kan toch een vloer erin leggen, al diverse verbouwde kerken gezien, soms zelfs met glazen vloer

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:13

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:19

Welke wc :+

Is ook al met een ton verlaagd…
Daar moet ook nog wel 1,5-2 achteraan wil je dat een beetje een huis maken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:25

Ik zou me eerder zorgen maken over dat 'aanlandpunt' of 'opstijgpunt' (geen idee welke van de twee) vlak achter het huis. Daar waar stroom de grond in gaat danwel de lucht in gaat, dus ;)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:25

Dat hoogspanningsstation vlak achter dat huis in Veghel word ik ook niet vrolijk van, dan is de WC nog minder bezwaarlijk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:34

lies_sparkle schreef:
Welke wc :+

Is ook al met een ton verlaagd…
Daar moet ook nog wel 1,5-2 achteraan wil je dat een beetje een huis maken.

de wc op foto 7 :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:47

Technisch gezien is dat geen W C (water closet), maar een ouderwetse plee boven een beerput. Komt geen water aan te pas nl :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:53

Ibbel schreef:
Ik zou me eerder zorgen maken over dat 'aanlandpunt' of 'opstijgpunt' (geen idee welke van de twee) vlak achter het huis. Daar waar stroom de grond in gaat danwel de lucht in gaat, dus ;)

Wat is er mis met een schakeltuin?

Dan er maar eens met gestrekt been in: er wordt om het hardst geroepen dat de energietransitie niet opschiet, dat het schandalig is dat het net vol zit en daar als de sodemieter iets aan gedaan moet worden!

Maar nee, geen schakeltuin achter mijn huis!

Hoe wil je het dan wel!?! Hoe wil je al dat opgewekte vermogen dan verdeelt hebben, zodat het net weer toegankelijk wordt!?!

Nou?? Kom op?? Wie heeft de ballen?? Leg mij uit hoe ik het wel moet bouwen??
IK ben degene die dat doet, dus vertel het maar!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 21:00

Bouwen op plekken waar geen woningen in de buurt zijn lijkt me een goeie start. Industriegebieden bv. Zitten ze ook nog eens dichtbij de plek waar veel stroom afgenomen wordt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 21:36

Ibbel schreef:
Bouwen op plekken waar geen woningen in de buurt zijn lijkt me een goeie start. Industriegebieden bv. Zitten ze ook nog eens dichtbij de plek waar veel stroom afgenomen wordt.

Ehm, deze schakeltuin stond in the middle of nowere! Maar nee, we moeten er zo nodig naar toe bouwen en dan zeuren dat er zo'n ding in je achtertuin staat.

Maar wees gerust, we gaan nog meerdere tientallen van dit soort schakeltuinen bij bouwen en dat zal simpelweg niet altijd ver van bebouwing of op industrieterreinen kunnen.

Ik zal je alvast voorbereiden: het aantal transformatorhuisjes in jouw dorp (en verder overal) zal zeker vervijfvoudigen in de komende vijf tot tien jaar, om mee te beginnen. En van waaruit denk je dat al die transformatorhuisjes gevoed worden? Juist ja.....

Dus wen er maar aan. Je zal het vaker gaan zien.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 21:47

Wat reageer je weer giftig Ikke. Lijkt mij niet geheel nodig in een funda topic. Als iedereen hier zijn/haar persoonlijke frustratie gaat uitspugen over zijn/haar werkzaamheden wordt het er niet gezelliger op en lijkt me ook niet het geschikte topic voor. Los daarvan schept het een flink onaardige sfeer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 21:58

XladyX schreef:
Wat reageer je weer giftig Ikke. Lijkt mij niet geheel nodig in een funda topic. Als iedereen hier zijn/haar persoonlijke frustratie gaat uitspugen over zijn/haar werkzaamheden wordt het er niet gezelliger op en lijkt me ook niet het geschikte topic voor. Los daarvan schept het een flink onaardige sfeer.

Ik heb geen frustratie; ik presenteer een minder aardige werkelijkheid van wat we zo jubelend de energietransitie noemen.

Iets met achtertuinen en bij een ander en zo.....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:01

Het mag best een tandje minder ikke.
Het is bv nergens voor nodig om te doen alsof jij degene bent die het beleid van Tennet en Liander bepaalt :+ Jij voert ook maar gewoon uit wat de powers that be besluiten...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:17

Ik begrijp ikke wel.
Hier komt een 10 hectare groot verdeel station.
Je weet wel in het buitengebied waar niemand woont.
Precieze plek laten ze ons nog niet weten. Al zullen ze dat best al vast staan.
En daar mogen wij de dupe van worden want bij een woonwijk mag het niet.
Maar die dikke Electra auto zit er hier nog niet aan...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:32

Ibbel schreef:
Het mag best een tandje minder ikke.
Het is bv nergens voor nodig om te doen alsof jij degene bent die het beleid van Tennet en Liander bepaalt :+ Jij voert ook maar gewoon uit wat de powers that be besluiten...

Maar wat daar bedacht wordt is niet bepaalt wat "men" graag ziet.

Als het beleid van TenneT of de netbeheerders me niet aan zou staan, zou ik er niet werken dus in die zin hoef je ook niet de indruk te wekken alsof ik maar slaafs aan het handje van de beleidsmakers mee loop. Voor hen minimaal 10 anderen.

Dat sommigen nog steeds de indruk willen wekken dat het zo zou werken is toch niet de interne werkelijkheid.
Bij engineering wordt weldegelijk bepaalt wat er wordt gebouwd. Al gaat de directie op z'n kop staan, er zijn dingen die wel of niet kunnen en daar helpt geen moedertje lief aan en ook geen directie TenneT. Aan mij (en mijn collega engineers) om dat in goede banen te leiden en te zorgen dat het maakbaar is en blijft.

Die heleboel trafohuisjes bij jou in het dorp worden toch echt door mijn gewaardeerde collega-engneers in Apeldoorn bedacht en niet in Arnhem of Duiven.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 22:55

Man man , sorry ikke maar volgens mij heb jij je dag niet ? Of is jullie werkdruk daar te hoog ?
Wat een aanval zeg.

Volgens mij snappen wij allemaal hier wel dat je niet altijd een keuze hebt en dat die dingen inderdaad ergens gebouwd gaan worden. Maar goed in alle takken loop je tegen dingen aan waar je als bedrijf mee moet dealen.

Dit huis is uit 1934 , dus ik vraag mij sowieso af wat er eerder was ? als die lijntjes en schakeltuin of het huis ?
Maar goed als ik de keuze vooraf zou hebben dan zou ik er ook niet op zitten te wachten dat ding al in mijn tuin te hebben.

Maar goed, dit pandje heeft ook wel wat.
Alleen wel wat last van vocht :Y)
https://www.funda.nl/koop/glimmen/huis- ... aatweg-77/

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:11

Happinez schreef:
Dit huis is uit 1934 , dus ik vraag mij sowieso af wat er eerder was ? als die lijntjes en schakeltuin of het huis ?
Maar goed als ik de keuze vooraf zou hebben dan zou ik er ook niet op zitten te wachten dat ding al in mijn tuin te hebben.

Als je even verder kijkt, staat er een molen naast. Dat molen en huis van oorsprong bij elkaar gehoord hebben is niet onwaarschijnlijk.
Dan weet je ook dat huis en molen van oorsprong behoorlijk buiten de bebouwing hebben gestaan (iets met windrechten op een molen) en dat is intussen niet meer het geval maar gezien de bouwstijl stond die schakeltuin er al een poos voordat die andere huizen er kwamen te staan rondom dit huis.

Want, nee, schakeltuinen worden niet in the middle of nowhere gebouwd maar in de buurt van dorpen/steden om niet te veel transportverliezen te hebben in het MS-net.
Men gaat de spanning in het MS-net ook niet verhogen om schakeltuinen verder weg te kunnen plaatsen maar om meer vermogen over het net te kunnen sturen.

Dus sorry, je kunt het wel willen, maar die tuinen gaat de directie van TenneT niet verder weg bouwen (en daar hebben ze gelijk in).

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 23:41

Als je even goed leest staat erbij dat ik er op voorhand niet voor zou kiezen. Het huis staat nu te koop en heeft nu een schakeltuin er direct achter liggen. Dus nu heb je de keuze om het niet te doen als het je niet aanstaat.
En volgens mij hadden we het topic over dit huis en niet over alle andere huizen die eromheen staan ?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:55

EllyC schreef:
https://www.funda.nl/koop/puttershoek/h ... =NAF_email
Dit is 1 van de oudste woningen in ons dorp, was veel discussie tussen ex man/vrouw over het laten verpauperen van dit pand.
https://indebuurt.nl/hoekschewaard/geni ... omt~79776/

Ik ben benieuwd wie hier aan durft te beginnen.
Leuk om te zien hoe het er van binnen uitziet, jammer dat hier eigenlijk geen authentieke details meer in aanwezig zijn.

Ik ben helemaal verbaasd, het pand is al verkocht. De kopers (jong stel) denken het binnen binnen 2 maanden bewoonbaar te hebben en trekken voor het buitenwerk nog eens 6 a 9 maanden uit. Volgens mij zitten ze dan in het verkeerde beroep (horeca) en moeten ze gauw de bouw in gaan. Alleen de vergunningen, monumentenzorg en levertijden nemen al meer dan 1 jaar in beslag ben ik bang.

https://www.ad.nl/hoeksche-waard/melvin ... qnApqQayOg

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 11:12

EllyC schreef:
EllyC schreef:
https://www.funda.nl/koop/puttershoek/h ... =NAF_email
Dit is 1 van de oudste woningen in ons dorp, was veel discussie tussen ex man/vrouw over het laten verpauperen van dit pand.
https://indebuurt.nl/hoekschewaard/geni ... omt~79776/

Ik ben benieuwd wie hier aan durft te beginnen.
Leuk om te zien hoe het er van binnen uitziet, jammer dat hier eigenlijk geen authentieke details meer in aanwezig zijn.

Ik ben helemaal verbaasd, het pand is al verkocht. De kopers (jong stel) denken het binnen binnen 2 maanden bewoonbaar te hebben en trekken voor het buitenwerk nog eens 6 a 9 maanden uit. Volgens mij zitten ze dan in het verkeerde beroep (horeca) en moeten ze gauw de bouw in gaan. Alleen de vergunningen, monumentenzorg en levertijden nemen al meer dan 1 jaar in beslag ben ik bang.

https://www.ad.nl/hoeksche-waard/melvin ... qnApqQayOg

Maar in de horeca heb je vaak wel connecties.

En je weet het bij dit soort dingen, het gaat er niet om wat je kan maar wie je kent.

Een neef heeft iets soortgelijks gedaan maar heeft een zus die met een aannemer getrouwd is, broer is architect/bouwkundig ingenieur, neef werkt samen met zwager als meubelmaker/interieurontwerp en heeft vanuit ouders de beschikking over grofstoffelijk land- en tuinbouwmaterieel.
Andere broer en zus die niet te beroerd zijn wat handjes te laten wapperen en met elkaar flikten ze ook soort van bovenstaand plan in een tijd die nooit zou kunnen.