daantjesjoy schreef:Was bij de hyp.adv. geweest en toen was ik.. YES!! (uitkomst viel mee echt heel erg mee) maar toen ging ik huis bezichtigen. En de eerste is eigenlijk direct raak. (heb er ondertussen 4 gehad en heb vrijdag nog een 5e en donderdag de 2e voor dit huis. En ben denk ik wel langs een stuk of 30 gereden. Maar die foto's zijn ook erg misleidend) Maar toen zag ik wat de WOZ van die woning is en begon mij toch het rateltje te draaien. Ja stel dat de taxatie (die meestal stuk hoger is dan de WOZ) erg tegen valt. Dan zit ik met een behoorlijke eigen geld inbreng. AHHHHH.... En er is hierover ook weinig op internet te vinden.
Weten jullie trouwens wat de markt een beetje doet, zo net onder Assen? Ik heb wel wat sites bekeken en zie wel dat markt ongeveer 13% is gedaald t.o.v. 2008. Maar heb niet het gevoel dat het in de praktijk ook zo is. Heb net ook via Kadaster een woning rapport proberen te opvragen. Maar die geeft aan dat deze niet beschikbaar is ;-(
Mijn ervaring is dat woz waarde echt helemaal niets zegt over de verkoop of aankoopprijs. Taxatie zou jk me niet druk om maken.
Als ik naar je vragen kijk, denk ik dat je misschien meer baat hebt bij een aankoopmakelaar. Die kent de markt en kan je het beste adviseren.