Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:18

MyWishMax schreef:
Haha schoonmaakster is idd vanwege gezondheid en daarom kost het mij zelfs niks. (Via gemeente en eigen bijdrage vergoed de verzekering gelukkig en die was ik toch al kwijt)
Maar dat kan je ook niet meteen weten dus opmerkingen maken niet uit hoor!

Ik woon in de randstad maar mijn energiemaatschappij geeft aan dat dal wel om 21 uur begint?

Doet de gemeente toch nog iets goed :D Na al ons geklaag, is het ook fijn om te lezen dat er ook budget vrijgegeven wordt voor mensen die dat nodig hebben :)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:18

K_nolan schreef:
De shampoo zit bij mij ook in een fles? Maar goed laten we het er maar op houden: ieder z'n ding. Ik ben blij dat je nog elke dag kan douche met deze prijzen ik ga het niet betalen nu ik de marktprijzen betaal en ik wil met me geld niet inleveren op mijn paarden, dus dan maar minder douchen

Eens, ik heb de mijne vorige week moeten laten inslapen op jonge leeftijd, dus houd ineens belachelijk veel geld over. Dus ik hoef de besparing niet te maken. Had t liever wel moeten doen.......

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:20

MyWishMax schreef:
Haha schoonmaakster is idd vanwege gezondheid en daarom kost het mij zelfs niks. (Via gemeente en eigen bijdrage vergoed de verzekering gelukkig en die was ik toch al kwijt)

Ik woon in de randstad maar mijn energiemaatschappij geeft aan dat dal wel om 21 uur begint?

Is er een manier dat wij je kunnen ondersteunen zonder dat jij je uitkering kwijt raakt? Bonnen of zo? Ik zo het met plezier doen!

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:21

Elin_ schreef:
Ik snap er niks van. Ik heb de stekker uit de ketel en nog verbruik ik gas in een woning waar ik nog niet woon..
Ik baal verschrikkelijk. Heb een dynamisch contact en als ik een herberekening maak kom ik op bijna 500 euro uit in mijn eentje in een hoekwoning met energielabel C. Variabel contract is ook al het dubbele van mijm huidige maandbedrag (277 euro) maar dat is een berekening geweest op basis van toen de prijzen, maar met dynamisch contract betaal je huidige prijzen. Wat moet ik nou :n ik heb net een huurwoning toegewezen gekregen, maar 500 euro is niet te betalen.

Hoe weet je dat je gas verbruikt? Controleer je de meter elke dag?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:21

K_nolan schreef:
De shampoo zit bij mij ook in een fles? Maar goed laten we het er maar op houden: ieder z'n ding. Ik ben blij dat je nog elke dag kan douche met deze prijzen. Ik ga het niet betalen nu ik de marktprijzen betaal en ik wil met me geld niet inleveren op mijn paarden, dus dan maar minder douchen

Ook dit inderdaad. Ik kan het prima betalen, maar ik geef mijn geld liever uit aan andere dingen dan aan onnodig lang onder de douche staan voor €3,26 per m3. Ik snap dat het lekker is, vind ik zelf ook, maar als ik zie hoe weinig ik in deze tijd nog aan mijn energiemaatschappij betaal in vergelijking met vele anderen, ben ik blij met mijn keuzes.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:22

Benzz schreef:
MyWishMax schreef:

Is er een manier dat wij je kunnen ondersteunen zonder dat jij je uitkering kwijt raakt? Bonnen of zo? Ik zo het met plezier doen!

Ik ook! Ik kan bijvoorbeeld kijken of mijn gemeente iets met bonnen doet waar jij iets aan hebt?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 22:49

tienus63 schreef:
Heel veel vrouwen zijn met deze energie prijzen blij dat ze last van opvliegers hebben.
Jaar of 10 geleden, had vriendin van ons extreem last van opvliegers.
Als ze haar verjaardag in de winter vierde, kleedde ik me extra warm aan.
Verwarming stond dan op 15-16 graden.

Behalve met nachtzweten dan. Niet zo fijn als je dan sochtends niet kan douchen. Ik ken ook vrouwen die meerdere keren per dag douchen vanwege het zweten.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 23:28

insun schreef:
Elin_ schreef:
Ik snap er niks van. Ik heb de stekker uit de ketel en nog verbruik ik gas in een woning waar ik nog niet woon..
Ik baal verschrikkelijk. Heb een dynamisch contact en als ik een herberekening maak kom ik op bijna 500 euro uit in mijn eentje in een hoekwoning met energielabel C. Variabel contract is ook al het dubbele van mijm huidige maandbedrag (277 euro) maar dat is een berekening geweest op basis van toen de prijzen, maar met dynamisch contract betaal je huidige prijzen. Wat moet ik nou :n ik heb net een huurwoning toegewezen gekregen, maar 500 euro is niet te betalen.

Hoe weet je dat je gas verbruikt? Controleer je de meter elke dag?

Via mijn app. Ik zie exact de kosten en aantal kuub

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 23:58

Elin_ schreef:
Via mijn app. Ik zie exact de kosten en aantal kuub

Je ziet daadwerkelijk gebruikte kuubs? Als ik 0 kuub gebruikt heb, heb ik toch de vaste kosten van 0,65.
Heb je gecontroleerd of het aantal gebruikte kuubs volgens de app overeen komt met je meter?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 07:40

Cynthia82 schreef:
Doet de gemeente toch nog iets goed :D Na al ons geklaag, is het ook fijn om te lezen dat er ook budget vrijgegeven wordt voor mensen die dat nodig hebben :)

Is gewoon via wmo dus via daar kan iedereen hulp krijgen die dat nodig heeft. Mooi dat dat bestaat in Nl :j

Cynthia82 schreef:
Benzz schreef:

Ik ook! Ik kan bijvoorbeeld kijken of mijn gemeente iets met bonnen doet waar jij iets aan hebt?

Ik vind het een onwijs lief aanbod, maar dat hoeft echt niet! Er zijn op bokt veel meer mensen die in een lastige situatie zitten. Dat ik er gewoon open over ben betekent niet dat ik meer hulp verdien als de rest. Ook al zou ik graag ja zeggen, dat is gewoon niet netjes en correct.

Maar het is wel een heel mooi gebaar van jullie en echt heel bijzonder :+:

Sowieso vind ik het mooi hoe hier iedereen meedenkt en lange posts schrijft met tips.

8nnemiek

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 07:53

Als mensen nog lekker warme kleding zoeken voor de winter; ik liep gisteren de Welkoop binnen en daar hadden ze een rek vol warme kleding met 70% korting. Ik heb een dikke, gevoerde trui meegenomen voor 15 euro <3

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 19:35

Heeft iemand ervaring met electrische kachels?
Ook in combinatie met zonnepanelen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 19:56

Wij hebben 1 elektrische kachel. Scheelt flink in het gas, maar kost wel veel stroom.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:24

Nou, hier ook de beruchte mail van Eneco.

Vanaf 15 september 1m3 gas voor 2,70 ipv 0,88€.

Dat wordt hopen op een zachte winter en anders kou lijden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:27

Anders schuiven met maandtermijnen en dit via vakantiegeld of eindejaarsbonus proberen te verrekenen? Dus dat je een lager maandbedrag instelt en het verschil hierbij in de eindejaarsbonus en vakantiegeld bijlegt?
Niet de meest ideale oplossing maar het geeft misschien toch een klein beetje ruimte

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 22:34

Ja slim idee.

Op zich komen we niet direct in de problemen, er zijn mensen die het veel slechter hebben.

Ik denk dat wij met spoed ons huis van het gas af gaan halen, met verhoging van de hypotheek of een losse lening ofzo.
Met een snelle rekensom zie ik dat dat goedkoper is per maand dan gas te betalen want ik denk dat dit niet snel zal dalen :\

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 23:15

joyce_eddy schreef:

Ik heb een electrische kachel. Vorige winter een maand uitgeprobeerd en het scheelde echt veel qua kosten iov met gas verwarmen. Zeker nu met de huidige gasprijzen

Onze kachel verbruikt op vol vermogen 2 kwh per uur/ Zo'n 80 cent.
Maar hij staat niet continu op vol vermogen. Alleen tijdens 1e opwarmen van de kamer. Daarna slaat hij op de juiste temperatuur af en schiet hij af en toe aan om bij te verwarmen.
Ding had hier de kamer binnen 20 min 4 graden warmer gemaakt. Met cv duurde dqt veel langer.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 05:15

Tieme schreef:
joyce_eddy schreef:

Ik heb een electrische kachel. Vorige winter een maand uitgeprobeerd en het scheelde echt veel qua kosten iov met gas verwarmen. Zeker nu met de huidige gasprijzen

Maar hij staat niet continu op vol vermogen. Alleen tijdens 1e opwarmen van de kamer. Daarna slaat hij op de juiste temperatuur af en schiet hij af en toe aan om bij te verwarmen.
Ding had hier de kamer binnen 20 min 4 graden warmer gemaakt. Met cv duurde dqt veel langer.

Mag ik vragen welke elektrische kachel jullie hebben?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:02

Wij verwarmen ook met een elektrische kachel. We hadden ooit een sfeerhaard gekocht waar toevallig ook elektrische verwarming in zat, maar eigenlijk gekocht voor het sfeerlicht.. en nu zijn we hem na jaren toch voor verwarming gaan gebruiken :))

Op de boot hebben we een simpel Rowenta kacheltje van de Blokker. Die heeft ook een extra stille stand, ook wel fijn. Zoiets is ook heerlijk om onder je bureau te zetten met thuiswerken, dan blijft die warmte daar zo lekker hangen en hoef je niet de hele ruimte te stoken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:29

Zou de badkamer verwarmen met een elektrisch paneel ipv radiator ook slimmer zijn ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:38

Ik heb helemaal geen verwarming jn de badkamer zelfs :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:46

Wij hebben de verwarming op de badkamer ook nooit aan. Ik heb er wel eens aan gedacht om een infrarood spiegel op te hangen. Geeft direct warmte als je er bent, en dan hoef je niet eerst de hele ruimte op te warmen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:00

Geen verwarming aan in de badkamer ?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:12

Wij hebben er 1 besteld van de bol.com

Zien of dat bevalt deze winter .
Hebben zonnepanelen in september erop liggen dus ik ben benieuwd.

quote="karrij"]
Tieme schreef:
joyce_eddy schreef:

Mag ik vragen welke elektrische kachel jullie hebben?[/quote]

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:15

karrij schreef:
Mag ik vragen welke elektrische kachel jullie hebben?

Ik heb een eurom 2500 wifi. Volgens mij is dit de correcte naam. Kan even niet kijken, staat nu op zolder. Kan hem op pootjes zetten of ergens aan de muur ophangen. Bij ons staat hij op pootjes zodat ik hem kan verplaatsen.
Heb ook nog een infrarood paneel bij woongedeelte hangen. Even kijken in hoeverre die het red om dat gedeelte te warmen. Als het te koud blijft dan gaan we evt (bij)verwarmen met de kachel.