Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:53

purny schreef:
Hoe moet ik dit zien, dit is even ingewikkeld voor mij.
Stel ik heb een teruggave van 700 euro. Krijg ik dan ook nog 824 euro extra?
Als iemand mij dit kan uitleggen graag

Dat wordt meegenomen in je eindafrekening. Dus als je 700 terug krijgt is het daarin verrekend. Bij Eneco is het ook al meegenomen in de tarieven nu.
Laatst bijgewerkt door manzano op 04-08-22 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:54

Ik snap dat ook niet purny, bij mij staat dit erbij maar :o?
Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:14

Storm schreef:
Ik werk bij een leverancier maar bij ons staan ook veel mensen op 1 euro. Dit is natuurlijk alleen voor elektra. Komt omdat de btw verlaging dan hoger is dat het verwacht verbruik. Zelfs dan krijgen ze soms nog geld terug op de jaarafrekening.

Kan jij dan misschien uitleggen waarom 1 leverancier zoveel verschillende prijzen heeft voor klanten ?

zonnebloem18

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:17

Maris, leverancier werken met verschillende tarieven. Hoe langer je al klant bent hoe lager het variabele tarief. Dit heb ik zelf bij Essent nagevraagd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:19

Volgens mijn leverancier krijg ik ongeveer 704 euro terug op mijn jaarrekening. Vaste leveringskosten zijn beide 5,84 per maand

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:20

zonnebloem18 schreef:
Maris, leverancier werken met verschillende tarieven. Hoe langer je al klant bent hoe lager het variabele tarief. Dit heb ik zelf bij Essent nagevraagd.

Dat lijkt me wel een logische verklaring. Maar toch is dat schijnbaar niet altijd zo. Op de vorige bladzijde staat iemand die al heel lang bij dezelfde leverancier is, maar toch meer betaald dan mensen die korter bij dezelfde leverancier zijn.

edit zie :
manzano schreef:
Ja zou goed kunnen hoor.... Maar het blijft toch een beetje vaag en ongrijpbaar vind ik. Ben al 19 jaar klant bij Eneco en heb dus mensen in mijn omgeving die veel minder lang klant zijn en toch lagere tarieven aangeboden krijgen. Maar goed, overstappen ga ik nu toch niet doen.

.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:30

purny schreef:
Volgens mijn leverancier krijg ik ongeveer 704 euro terug op mijn jaarrekening. Vaste leveringskosten zijn beide 5,84 per maand

En je netbeheerkosten komen daar ook nog bij.
Maar daarmee is rekening gehouden in je maandbedrag.
De belastingteruggave is ook verwerkt in je verwachte teruggave. Dus er komt niet nog een extraatje bij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:33

manzano schreef:
purny schreef:

En je netbeheerkosten komen daar ook nog bij.
Maar daarmee is rekening gehouden in je maandbedrag.
De belastingteruggave is ook verwerkt in je verwachte teruggave. Dus er komt niet nog een extraatje bij.

Ben ik toch superzuinig geweest.
Dat is nou jammer. Maar ik had ook recht op een welkomstbonus die toen nog werd vergeven. Dat was voor mij de voornamelijkste reden om elk jaar te switchen.
Nu maar kijken in november waar essent meekomt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:35

Nou ja... Toch nog steeds heel netjes? Als je de berekening van fokfanaat ziet betaal je maandelijks heel weinig. Nog minder dan de vaste kosten waarschijnlijk.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:38

Wij zijn vorig jaar van het gas af gegaan wat echt enorm scheelt.
Ik kreeg onlangs de afrekening van Essent, door het belastingvoordeel krijgen we nu geld toe :+

We krijgen 44 euro + alle betaalde voorschotten terug.
En dan berekenen ze een nieuw termijn bedrag van 21 euro, maar dat zal vast gebaseerd zijn op hogere energie prijzen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:44

manzano schreef:
Nou ja... Toch nog steeds heel netjes? Als je de berekening van fokfanaat ziet betaal je maandelijks heel weinig. Nog minder dan de vaste kosten waarschijnlijk.

Hiervoor heb ik boven een parkeergarage gewoont en had enkelglas.
Toch wel een dingetje om trots op te zijn dat ik nu veel terug krijg

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:45

Peerke_ schreef:
Ik kreeg onlangs de afrekening van Essent, door het belastingvoordeel krijgen we nu geld toe :+

Met een warmtepomp ? Of alles elektrisch ?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:00

Maris schreef:
Peerke_ schreef:

Met een warmtepomp ? Of alles elektrisch ?

We zitten op een soort stadsverwarming aangesloten.
Verder hebben we nu alles elektrisch, en waar kon hebben we alles led en energiezuinige apparatuur.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 05:57

Maris schreef:
Storm schreef:
Ik werk bij een leverancier maar bij ons staan ook veel mensen op 1 euro. Dit is natuurlijk alleen voor elektra. Komt omdat de btw verlaging dan hoger is dat het verwacht verbruik. Zelfs dan krijgen ze soms nog geld terug op de jaarafrekening.

Kan jij dan misschien uitleggen waarom 1 leverancier zoveel verschillende prijzen heeft voor klanten ?

Wat Zonnebloem al zei.
En bij de leverancier waar ik voor werk is het niet zo. Wij hebben 1 prijs voor modelcontract (variabel contract). Ben je al klant bij ons, en is je contract afgelopen, dan krijg je het modelcontract en dat zijn dezelfde tarieven als bij een nieuwe klant.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 06:02

Hoe is het met de tarieven van stadsverwarming tegenwoordig? Vroeger was dat altijd relatief duur. Waren altijd veel klachten over bij consumenten organisaties

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:44

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:46

chanicha schreef:

Nou veel mensen doen nu aan Wie dan leeft wie dan zorgt. Grote kans dat die inderdaad een rekening van 5000 euro krijgen. En die kunnen ze niet betalen dan. Worden ze dan afgesloten eigenlijk?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:48

https://www.nu.nl/economie/6215635/nieu ... leden.html

Ik ga zo de link hierboven lezen. Edit ah telegraaf komt met een iets lager jaarbedrag.

Maar het artikel van nu.nl is voor mij op twee manieren schokkend. Het bedrag zo keihard zien. 6000 per jaar aan energielasten gemiddeld %)

En de reacties eronder zijn voor mij nog erger. ;( eigen schuld voor mensen met een koophuis. Had je maar zonnepanelen, warmtepomp enz moeten aanschaffen. Of meer gaan werken en zo. Waar leven deze mensen dan? In een villawijk of zo?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:52

Ik ben zo blij dat ik toen ik mijn woning kocht direct heb geregeld dat ik zonnepanelen kreeg. Die liggen er sinds februari op. Dus nu kijken wat het in totaal dit jaar heeft opgebracht en wat mijn verbruik is geweest. En een huis verduurzaam je ook niet zo 1..2..3...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:04

Die reacties onder nu.nl zijn bij elk artikel kansloos. Dat is echt een open riool.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:16

Ja echt he. Altijd maar ik heb geen last van de duurdere dingen ik verhoog mijn uurtarief gewoon met 10%. 8)7 En ga werken ipv op instagram zitten en met vakantie. Zelfs leuke lieve berichtjes komt walgelijk commentaar op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:16

Eindelijk een keer gekeken, maar mijn gasprijs is € 0,76141.

Zit voor dit jaar op de 6 kuub. :=

Wel blokverwarming.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:20

karuna schreef:
Ja echt he. Altijd maar ik heb geen last van de duurdere dingen ik verhoog mijn uurtarief gewoon met 10%. 8)7 En ga werken ipv op instagram zitten en met vakantie. Zelfs leuke lieve berichtjes komt walgelijk commentaar op.

En hoe weet jij dat die mensen geen baan hebben?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:39

Ik zeg dat niet, :n ik reageer daar ook niet. Zie ik geen enkele reden voor. Maar dat staat in het commentaar onder de artikelen 8)7 gewoon echt kansloze opmerkingen.

Marcella dat is een heel laag bedrag

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:31

Marcella schreef:
Eindelijk een keer gekeken, maar mijn gasprijs is € 0,76141.

Zit voor dit jaar op de 6 kuub. :=

Wel blokverwarming.

Waar verbruik je die 6 m3 dan aan ? Douchen is ook meer dan 6 m3 over 8 maanden lijkt me ?