Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:19

Ja ik werk met een schema want ik heb ADD en daardoor is alles een grote chaos bij mij. Met dat schema lukt het redelijk maar ik moet ook accepteren dat het me niet altijd lukt. Heb deze in Excel gemaakt met kleurtjes, rood is bijv sanitair/badkamer, groen is de woonkamer, blauw de slaapkamer. Grijs hoeft niet, de witte vakjes streep ik af.
Hier de lijst, is inmiddels verouderd en heb een andere maar dan heb je een idee.
Afbeelding

CairnTerrier

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:48

Ik gebruik hiervoor de app: Huishouden App
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=nl&gl=US

Je kunt dan heel makkelijk taken toevoegen welke je vast kunt zetten en wekelijks weer naar voren komen. Werkt voor mij heel makkelijk en je krijgt een melding op je mobiel zodra je een taak moet voldoen. Je kan dan ook punten sparen (als je daar gevoelig voor bent :)) )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:54

Ik volg hier ook even!

Huishoudapp Tody gebruik ik, heel handig!
Verder idd allinone tabletten van Lidl voor de vaatwasser.

En op zoek naar tips om de muren en vloeren van de badkamer schoon te maken. Ik heb er zo geen zin in :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:07

Ok, Janine, ik las toch echt dat jij All Inone tabletten gebruikt. WTF is dat? _/-\o_ _/-\o_

Ik ga eens kijken naar een huishoud app. Ik verlies me vaak in "ik ga dit doen, he, maar ik zie dat, dus ik ga zus doen, oh nee toch zo." Beetje chaos in mijn hoofd af en toe. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:14

Oooh god, ja sorry, lui en op de telefoon :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:15

Janine1990 schreef:
En op zoek naar tips om de muren en vloeren van de badkamer schoon te maken. Ik heb er zo geen zin in :')

Hoe vies is het/hoe schoon moet het worden?

Ik gebruik af en toe deze voor mijn douche:
https://www.action.com/nl-nl/p/washcat- ... greiniger/
Super makkelijk, insprayen en laten inwerken (zie etiket) en afspoelen en klaar.
Mijn kleine doucheruimte (90x180) ruikt dan wel een hele dag als een groot zwembad en nog een dag als een klein zwembad :+ . Maar dan ben ik ook weer voor ca. 2 jaar van de zwarte plekken af.
Het bevat wel chloorbleekloog, dus alleen op geglazuurde tegels gebruiken!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:16

Janine1990 schreef:

ha ha, dit is er een voor het rommella topic. Mag ik?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:18

rien10 schreef:
Janine1990 schreef:

ha ha, dit is er een voor het rommella topic. Mag ik?

Natuurlijk _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:21

Roodvos schreef:
Janine1990 schreef:

Hoe vies is het/hoe schoon moet het worden?

Ik gebruik af en toe deze voor mijn douche:
https://www.action.com/nl-nl/p/washcat- ... greiniger/
Super makkelijk, insprayen en laten inwerken (zie etiket) en afspoelen en klaar.
Mijn kleine doucheruimte (90x180) ruikt dan wel een hele dag als een groot zwembad en nog een dag als een klein zwembad :+ . Maar dan ben ik ook weer voor ca. 2 jaar van de zwarte plekken af.
Het bevat wel chloorbleekloog, dus alleen op geglazuurde tegels gebruiken!

Uhhh... goeie vraag :P

Ik heb al HG iets in huis en ik wil graag van die borstels bij de action halen die dan op de boormachine kunnen voor de voegen. Alleen buiten de cabine wil ik het ook schoon maken en ik heb daar geen waterputje zitten. Dus ik vraag me vooral af wat daar handig is, zonder dat het strepen geeft.

Ik heb geen zwarte plekken, badkamer is vrij droog van zichzelf kennelijk. Kalk en zeepresten maken de boel niet bepaald schoon ofzo.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:23

Janine1990 schreef:
Ik volg hier ook even!

Ligt er aan welke tegels je hebt liggen. De schimmelspray van Roodvos zou ik inderdaad niet adviseren op natuurtegels etc. := Het beste met een sopje alles lekker afdoen en eventueel wat voeg- en of kalkspray gebruiken voor hardnekkig kalk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:27

Afbeelding

Als iemand mij kan vertellen wat dit voor tegels zijn, hoor ik het graag :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:45

Zo te zien zijn je wandtegels in elk geval geglazuurd. Je vloertegels zijn zo te zien wel een gebakken tegel en geen natuursteen, maar ik denk niet geglazuurd. Misschien kan je hier wat mee?
*klik*

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:47

Bedankt voor de tips fjordjes, janine en cairnterrier, ik ga gelijk even de apps downloaden _/-\o_

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:07

@Janine: even tussendoor, je hebt dezelfde wand- en vloertegels als mijn ouders én hetzelfde sierstripje én hetzelfde ladekastje :D _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:21

Zeedraakje schreef:
@Janine: even tussendoor, je hebt dezelfde wand- en vloertegels als mijn ouders én hetzelfde sierstripje én hetzelfde ladekastje :D _O-

Neeeeeee :oo

Ik heb dit ook beneden in het toilet :')

Uitgekozen door de vorige eigenaar en ach, ik vind het voldoende up to date.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:08

Dat van hun is ook nog niet oud hoor, hebben de oude badkamer een paar jaar geleden helemaal laten slopen en alles nieuw laten maken. Ik vind het ook prima, helemaal niks mis mee maar het valt me natuurlijk wel meteen op 8-)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:06

Janine1990 schreef:
Ik volg hier ook even!

Ik dweil m'n muren altijd, vind ik fijn werken dan hoef ik niet steeds op een trapje te staan. Verder ben ik een grote fan van een stoomreiniger.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:53

Zeedraakje schreef:
Dat van hun is ook nog niet oud hoor, hebben de oude badkamer een paar jaar geleden helemaal laten slopen en alles nieuw laten maken. Ik vind het ook prima, helemaal niks mis mee maar het valt me natuurlijk wel meteen op 8-)

Snap ik hoor! :D Zou mij precies zo gaan!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:54

fjordjes schreef:
Janine1990 schreef:
Ik volg hier ook even!

Ik dweil m'n muren altijd, vind ik fijn werken dan hoef ik niet steeds op een trapje te staan. Verder ben ik een grote fan van een stoomreiniger.

Wat voor sopje gebruik je? Ik heb wel een stoomcleaner, maar niet voor de muren, althans lijkt mij?

Ik ben 1.86m, dat trapje heb ik nauwelijks nodig :Y)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:16

Voor de muren/vloer eigenlijk niks want ik gebruik microvezel dweilen en die nemen het vuil op. Soms allesreiniger of azijn als er kalk op zit. Ja met een stoomreiniger kun je ook zeker de muren doen.
Doen we op het werk ook, ik werk als schoonmaak medewerker in de zorg en als iemand verhuisd of overlijd moeten wij de hele kamer schoonmaken en dan is juist een stoomreiniger zo fijn voor muren/vloeren. Ook nadat een cohort werd opgeheven (corona afdeling) deden we alles met een stoomreiniger schoonmaken. Van de gordijnen tot de meubels.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:17

fjordjes schreef:
Voor de muren/vloer eigenlijk niks want ik gebruik microvezel dweilen en die nemen het vuil op. Soms allesreiniger of azijn als er kalk op zit. Ja met een stoomreiniger kun je ook zeker de muren doen.
Doen we op het werk ook, ik werk als schoonmaak medewerker in de zorg en als iemand verhuisd of overlijd moeten wij de hele kamer schoonmaken en dan is juist een stoomreiniger zo fijn voor muren/vloeren. Ook nadat een cohort werd opgeheven (corona afdeling) deden we alles met een stoomreiniger schoonmaken. Van de gordijnen tot de meubels.

Ik heb zo'n ding voor de vloeren, dat werkt heel onhandig op de muren denk ik. Of bedoel je echt zo eentje?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:20

Ik heb een kärcher sc2 easyfix en op het werk hebben we de sc4 easyfix. Dus misschien is dat een andere dan wat jij hebt

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:27

Ik heb een klein hulpstukken voor muren etc op de stoomreiniger

Ik zoek trouwens iets om snel(ler) vlekken mee van de vloer te poetsen.
De stoomreiniger is tof, maar tegen dat ik die uit garage gehaald heb…
Ik was naar de stoffer werker aan t kijken, maar dat vind ik dan weer veel afval. Tips?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:32

fjordjes schreef:
Ik heb een kärcher sc2 easyfix en op het werk hebben we de sc4 easyfix. Dus misschien is dat een andere dan wat jij hebt

Afbeelding

Dit heb ik, maar dan met driehoekspoot... M'n zusje heeft de SC1, dat zou voldoende zijn voor mijn toilet en badkamer... Eens even over nadenken!

Optiwolk schreef:
Ik heb een klein hulpstukken voor muren etc op de stoomreiniger

Ik zoek trouwens iets om snel(ler) vlekken mee van de vloer te poetsen.
De stoomreiniger is tof, maar tegen dat ik die uit garage gehaald heb…
Ik was naar de stoffer werker aan t kijken, maar dat vind ik dan weer veel afval. Tips?

Wat voor vloer?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:53

Ik zou zo’n stoomreiniger ook weleens willen proberen. Doe je dan de tegels in de badkamer met de vloermond?