Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:46

Bedankt! Ik heb je suggestie even low-key geprobeerd, maar ik vind toch dat er dan wat te weinig ruimte áchter de bank overblijft, het oogt erg vol en ook met privacy is het iets minder fijn :)
Ik vind het ook een fijne ruimte overigens, maar de ruimte is gewoon erg klein en de deuren zijn onhandig :) Ben nog een beetje zoekende naar wat handig en mooi is hier! Maar de inspiratie van jullie is erg fijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Needje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 19:57

Oh ik vind het wel leuker zo persoonlijk :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:02

:))ik vind de 'afsluiting' leuk, maar ik kom bijna niet aan mijn werktafel op deze manier en de buren zien me steeds zitten. Ik heb leuke buren hoor, maar dan voel ik me erg bekeken :)). Maar misschien is een kamerscherm naast de bank nog een optie, zodat je toch een soort hoekje maakt...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 20:58

Oh, dat is ook een goed idee inderdaad, dan maak je ook gebruik van die lengte. Ik vind het wel heel leuk zo en het komt ook veel minder gepropt en veel gezelliger over. Maar ik kan me wel voorstellen wat je zegt. Heb je nu, met de bank op de probeerplaats, ruimte om de spiegel en het kastje aan de zijkant ervan eventueel ergens anders te zetten? Misschien tegen die muur waar de rug van de bank eerst tegenaan stond? Dan heb je aankleding tegen de wand en is het loopgedeelte weer wat breder en rustiger?

Qua ramen zou je eventueel 2 vakjes dicht kunnen maken met van dat plakfolie tegen inkijk?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:09

Ik vind het ook veel leuker staan zo, netter ook :j

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:39

Sheran: eventueel de bank een halfslag draaien en de tv tegen de muur waar nu die grote kast staat? Die grote kast kan dan rechts van het raam tegen de lange muur aan?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:47

akishino schreef:
@queelens, mooi, ik heb geen tip, ik houd van die rust. Al zou ik wel een grotere plant neerzetten. Wat ik me afvraag: wat is de doorsnee van je tafel? En wat is de afstand tussen de muren?
Ik vind een ronde tafel geweldig, maar denk dat het hier niet gaat passen.

De eetkamer is 3,5 meter breed en de tafel 130cm :j

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:49

Queelens schreef:
akishino schreef:
@queelens, mooi, ik heb geen tip, ik houd van die rust. Al zou ik wel een grotere plant neerzetten. Wat ik me afvraag: wat is de doorsnee van je tafel? En wat is de afstand tussen de muren?
Ik vind een ronde tafel geweldig, maar denk dat het hier niet gaat passen.

De eetkamer is 3,5 meter breed en de tafel 130cm :j

Dank je wel. Ik gokte op 140 cm omdat er 5 stoelen zo goed omheen passen. Valt me alles mee. Ik ga hier toch nog een keer meten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:50

Wat een suggesties allemaal, super leuk! Ben van alles aan het uitproberen :)

Het raam wil ik wel dicht bij me houden en niet afplakken, want het is mijn enige raam. Als ik de andere kant op kijk, dan kijk ik recht in de keuken en niet meer naar buiten, dat vind ik ook niet zo prettig. Maar ja, op deze manier word ik constant aangestaard :P. Het is een vrij donker huisje dus ik wil al het licht pakken dat ik kan krijgen (vandaar ook de spiegels).
Ik heb met de bank op de probeerplaats nog geen alternatief gevonden voor de spiegel, de ruimte achter de bank is nodig om de stoel naar achteren te schuiven en bij mijn boeken te kunnen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 21:53

Ik vind het ook veel leuker zo met de bank gedraaid. Anders even kijken of je iets voor je raam kan bedenken zodat je niet op bekijks zit. Plissés die licht doorlaten?

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 22:45

Yv_ en Lizz bedankt voor jullie tips ! Jou erker is ook wel heel gaaf hoor Yv_! Ik denk dat beide opties wel gaaf zijn. Zowel erker als bank als erker dicht en bankje ervoor. Lastige keuzes.

Ik vind die IXXXI ook een gaaf idee. Misschien is dat wat? Kun je vast in allerlei variaties bestellen.

Ik zou de bank inderdaad ook draaien. Vind ik zelf wel de leukste optie

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:31

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:25

Queelens schreef:
Capopjekpp, gaaf die gele stoelen. Ik zou zelf voor antraciet gaan of iets wat leuk bij de muur kleurt :j

Tips voor een erker met kat heb ik niet haha maar wel een mooie erker en woonkamer als dat hem is. Ga je een leuk huisje aan hebben!

Hopelijk hier mensen met tips voor de aankleding en dan met name de wandbekleding van onze eetkamer. De ‘basis’ staat nu. Tafel met stoelen en een lamp. Die kast blijft voorlopig ook en naast de kast komt over een tijdje een zwarte piano te staan die we ook leuk gaan stylen, is het idee.

[ [url=m/RyYgzF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dan die muur aan de linkerkant. Zo wit en kaal en ik wil hem liever niet helemaal een kleurtje geven. De muur aan de linkerkant is tot de deur 2,5m. De breedte van de eetkamer is 3,5m. Ik zat zelf te denken aan een strookje (foto) behang ter hoogte van de eettafel maar ik ben bang dat dat gaat botsen met de kast die er schuin tegenover staat wat ook een lange smalle strook is. Zat ook al te denken aan een wandkleed oid. Het is lastig _O- er mag in ieder geval een beetje meer leven in de eetkamer komen. De woonkamer overigens is een beetje in dezelfde kleuren, met een early dew muur en een soort van blauwe bank.

Ik zou op de muur met de deur een mooi schilderij of poster hangen en de andere muur een kleurtje. Ter inspiratie: Wij hebben een lange muur zonder ramen. Door de muur niet helemaal 1 kleur te geven, krijg je toch wat meer levendigheid.

Afbeelding

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:52

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:45

Ik lees al tijdje mee maar ik heb een vraag.

Kan je ergens zelf een 2D of 3D maken van je kamer en dat dan inrichten.

Wij hebben zo'n onhandige serre en ik wil dan zien of ik iets anders ermee kan doen.
Wij hebben nu 2 stoelen en 3 zits bank maar ik wil denk ik een 2 en 3 zits.
Even voor het idee hoe het nu is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil de tv op de plek waar de stoelen staan voor het raam.

Een olijfgroene 2 zits waar de tv nu staat
En van dezelfde een 3 zits waar nu de 3 zits staat.

Deze bank.
Afbeelding

Leuke bijzettafels en wel wel kleine poefjes.

Vent wil graag een hoekbank maar dat werkt niet omdat we geen rechte muren en hoeken hebben.

Ik kom er echt niet uit.

Zit hier al 10 jaar te bedenken wat ik nou wil.
Het is op zich best gezellig maar wil het eens anders hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:01

Mando, tegenwoordig is het wel in om er een zitje er neer te zetten. Twee van die grote luxe stoel/bank achtige dingen (waar je benen ook omhoog zitten zeg maar) en dan een klein tafeltje in het midden.
Ik heb even geen idee hoe het heet, maar ik denk dat het gezien ook de plavuizen enorm chique kan staan.

Aangenomen dat dit niet jullie woonkamer is trouwens.... Want als je er dan visite in wilt ontvangen is het wel wat lastig... :o
En dan van die enorme vazen aan weerskanten van de tuindeuren, maar wel voor het raam. En de rolgordijnen weg, alleen de vitrage laten hangen.

Als het wel je woonkamer is... Waar is dan de eetkamer? En zou je er wat voor voelen om hier een eetkamer van de maken met ipv een lage tafel een hogere bartafel (met uiteraard comfortabele stoelen). Het uitzicht lijkt me zeer geschikt om avonden te tafelen met visite. Tafel gewoon in het midden.
Waar nu de commode/dressoir staat een hoge boekenkast bijvoorbeeld...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:04

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:09

Janine1990 schreef:
Zijn hier ook mensen met ervaring met het Ikea Boaxel systeem?
https://www.ikea.com/be/nl/images/produ ... 088_s5.jpg

Ik wil dit systeem in mijn trapkast zetten, beperkte ruimte, dus ik vraag me af of ik er eenvoudig de zaag in kan zetten...

Als je m wil inkorten, kan je dan niet beter zo’n systeem als dit bij de bouwmarkt kopen en direct de juiste maat kiezen? Ik had zoiets in mijn trapkast met verschillende dieptes. Werkte prima.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:13

Ja dit is onze serre die wij gebruiken als woonkamer.
Wij zijn maar samen met 3 katten. _O-

Die bruine stoelen kan je inderdaad naar achteren doen, deze hebben we 2e hands gekocht om te kijken of vent het iets vond of niet.
Staat ook tafeltje tussen, wel zo makkelijk.

De rolgordijnen hebben we pas opgehangen omdat de zon vol in de serre schijnt en het daar dan makkelijk 28 graden kan worden.

Onze eetkamer zit in het oude huis.

Deze serre hebben ze tussen het oude huis en garage, wat nu bijkeuken en logeerkamer is, geplaatst.

In het voorhuis hebben we katten speelkamer, werkkamer en eetkamer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:24

Ceetje_bokt schreef:
Janine1990 schreef:
Zijn hier ook mensen met ervaring met het Ikea Boaxel systeem?
https://www.ikea.com/be/nl/images/produ ... 088_s5.jpg

Ik wil dit systeem in mijn trapkast zetten, beperkte ruimte, dus ik vraag me af of ik er eenvoudig de zaag in kan zetten...

Als je m wil inkorten, kan je dan niet beter zo’n systeem als dit bij de bouwmarkt kopen en direct de juiste maat kiezen? Ik had zoiets in mijn trapkast met verschillende dieptes. Werkte prima.

Van wat ik heb begrepen kan je alle spullen los kopen, de foto was meer ter demonstratie van het ding. Ik vergeet zelf nog wel eens wat voor type Ikea systeem ik heb haha.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:41

Mando schreef:
Ja dit is onze serre die wij gebruiken als woonkamer.
Wij zijn maar samen met 3 katten. _O-

Die bruine stoelen kan je inderdaad naar achteren doen, deze hebben we 2e hands gekocht om te kijken of vent het iets vond of niet.
Staat ook tafeltje tussen, wel zo makkelijk.

De rolgordijnen hebben we pas opgehangen omdat de zon vol in de serre schijnt en het daar dan makkelijk 28 graden kan worden.

Onze eetkamer zit in het oude huis.

Deze serre hebben ze tussen het oude huis en garage, wat nu bijkeuken en logeerkamer is, geplaatst.

In het voorhuis hebben we katten speelkamer, werkkamer en eetkamer.

Persoonlijk, maar goed... Ik kleed elke kamer in mijn huis weer anders aan, al blijft het allemaal wel een geheel... Persoonlijk vind ik dat een kamer het best tot z'n recht komt als het een soort van doel uitstraalt.

Een serre kan je op heel veel manieren aankleden, inderdaad als woonkamer alleen het standaard soort woonkamer past naar wat ik zie niet helemaal in deze.
Ik zou hier eerder een keuken in zien om de ruimte beter tot z'n recht te laten komen. Een mooie achterwand en een kookeiland, maar dat vergt een hoop gedoe lijkt me.

Ik zou een u-vorm zitje hier wel zien passen (bijvoorbeeld met die mooie bank die je liet zien), maar je zit met de doorgang van de keuken (?) naar de serre en een tv voor de deuren. Wil je dat?
Daarom denk ik aan een hoge bar tafel in het midden, het dressoir vervangen voor een hoge (open?) boekenkast. In de hoeken mooie grote aangekleden vazen en een groot wijnrek.

Wat betreft de warmte, kijk eens naar zonwerende folie. Ik heb bij een bedrijf gewerkt waar we daar ook enorm veel last warmte op het glas hadden. Die zonwerende folie hielp er echt een graad of 10-12 bij...

Het is naar mijn idee iig een lastige ruimte, dus ik zou zeggen; denk goed na over wat je er mee wilt en hoeveel tijd je er de afgelopen 10 jaar hebt doorgebracht en wat voor ruimte het beste pastte bij de momenten in de afgelopen 10 jaar... :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:49

Mando, kan je een globale plattegrond maken met afmetingen erbij? Ik heb er wel wat ideeën bij, maar kan er zo geen voorstelling van maken of het in de ruimte past.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:03

Floorplanner vind ik zelf heel fijn om een digitale 2D en 3D plattegrond te maken :j Makkelijk in gebruik ook.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:15

Die had ik inderdaad vanochtend gemaakt.
Ik dacht dan ga ik wel bankjes knippen _O- en tafels...

Afbeelding

Floorplanner, zal ik eens naar kijken top dank je wel.

Janine, klopt wat je zegt je kan geen standaard woonkamer hiervan maken.
Daar loop ik al 10 jaar tegenaan.

Verder wonen we geweldig want we hebben vanuit de serre iedere dag een ander schilderij.

In het voorhuis kijken we op de weg wat vent ook niet wil.
Hij wil zelfs niet omdraaien dus de tv aan de andere kant.
Lijkt mij beter dus als ik goed beslagen te ijs kom dan gaat hij wel inzien dat het ook anders kan.

Daarom dacht ik als ik 2 of 3D kan maken kan hij zien hoe het wordt.

We hebben een hele ruime keuken.

Afbeelding

De vorige bewoners hebben de serre 1 meter te kort gemaakt of ze hadden de doorgang meer opzij moeten maken dan had je een lange wand gehad.
Maar we merken dat alles in en om het huis altijd goedkoop is gedaan.

Verder is het een heerlijk huis in the middle of nowhere maar die serre kom ik maar niet uit.

Ik wil er ook geen duizenden euro's aan besteden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:19

(mijn kamer is weer in de oude opstelling... Ik kreeg vandaag gasten en die waren niet zo dun als ik, dus die kwamen niet achter de bank langs aan tafel :') Ik miste zelf ook een beetje mijn beschutte hoekje. Maar ik ga nog even doordenken over een soort scheiding tussen zitgedeelte en werkgedeelte, jullie tips waren heel handig, dus bedankt!)