O lekker zo’n koopje! Ik heb wel de brief van belasting binnen dus het is nu wachten op het geld. Vermoed na het weekend.
Prairy
Geplaatst: 12-05-21 21:47
Ik heb diesel bespaard door op de fiets naar de chiropractor te gaan, bleek iets verder dan ik dacht, totaal zo'n 50 km met Google die anders over geschikte fietspaden denkt als ik
Verder marktplaats wat verkocht maar dat geld gaat alweer op aan hopelijk een andere marktplaats aankoop, Mandarijn eenden
Laatst bijgewerkt door Prairy op 12-05-21 22:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Net weer lenzen besteld voor de komende 6 maand, wat een geld eigenlijk die daglenzen ik moet echt mijn ogen eens laten laseren nu dat nog een beetje de moeite is... ik heb een bril maar draag die niet graag bij het sporten en ik sport elke dag, dus elke dag lenzen in.
Laseren is echt één van mijn beste besluiten ooit geweest.
Anoniem
Geplaatst: 13-05-21 09:18
Idem Prairy. Heeft me €2000 gekost en lenzen betaalde ik €800/jaar aan. Is nu 9 jaar geleden, tel de winst maar uit. Helaas is diezelfde winst tot vorig jaar juli naar de orthodontist doorgesluisd
Enige wat ik nog een keer wil doen is een mooie zonnebril uitzoeken. Ik heb nu steeds van die goedkope plastic dingen, ideaal voor op stal maar voor nettere gelegenheden mag het wel betere zijn.
Ik heb altijd wel twee echt goede zonnebrillen heb er al jaren eentje van diesel en eentje van Dick moby. Die heb ik met heel veel korting kunnen kopen. Maakt wel echt een verschil die goede glazen. Ik heb ook erg veel goedkope modelletjes maar daar pak ik nooit naar. Op reis draag ik ze vaak de hele dag en dan wil ik goed beeld
Nou ja, altijd... Leesbril kunnen ze nog niet oplossen maar ik was bijziend en het is ondertussen al een jaar of 15 geleden en ik zie nog steeds prima!
Anoniem
Geplaatst: 13-05-21 11:40
Ik was bijziend (-8 en -9) en bij mij hebben ze wel ook kunnen corrigeren dat ik later geen Multifocal nodig ga hebben. En ik heb genoeg "over" om nog een keer te laten corrigeren normaal gezien. Op termijn gaat een leesbril altijd wel nodig worden maar liever dat dan amper meer zien dan wazige vlekken.
Ook serieuze correctie. Ik heb op mijn lenzen -5 en -6 op bril iets meer dacht ik. Al jaren stabiel.
Anoniem
Geplaatst: 13-05-21 12:21
Mijn broer heeft pas zijn ogen laten laseren. Na 1 maand zag hij helemaal goed. Dat lijkt me zo fijn, wakker worden en alles gewoon goed zien. Ik denk dat ik binnenkort toch ook maar eens een afspraak ga maken. Daglenzen zijn weer bijna op en bril is ook aan vervanging toe. Alleen een oog lijkt nog wat achteruit te gaan
Anoniem
Geplaatst: 13-05-21 12:28
Ik kon de avond zelf vlak na de ingreep alweer nummerplaten dichtbij wazig lezen. Na 3 dagen zag ik zo goed als normaal en na 6 maanden geloof ik had ik perfect zicht. Nu zal dat alweer wat afgenomen zijn (ik werk ook constant op pc) maar ik kan nog prima zonder bril en ik ben nog elke dag blij dat ik het heb laten doen.
VanHuisUit
Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-21 00:34
Lijkt met geweldig als je alles goed kunt zien. Hier brildragend, lang lenzen gehad, heb geen grote correctie maar wel een ingewikkelde cylinder
Ik heb twee paar zomerschoenen gekocht, was echt nodig dus tja
Lig nog wel op ruim op mijn spaardoel voor deze maand (was volgens mij 500 Euro maar terwijl ik het type denk ik was het dat wel ).
Zit hier ook beetje te wachten op mijn belastinggeld. Zorgbonus komt ook weer, deze keer 200 Euries heb ik begrepen, toch weer leuk (en tegelijkertijd vind ik het raar want er zijn buiten de zorg ook genoeg andere groeperingen die zich de tandjes hebben gewerkt).
Es_ther
Geplaatst: 14-05-21 08:10
Ik wacht ook nog op m’n belasting teruggave . Maar ik ben mega ongeduldig merk ik haha.
Volgende week al vakantiegeld. Deze maand komt het loon vroeg de 21e. Het moet er op de 24e altijd op staan en deze maand valt dat op een feestdag dus komt het al voor het weekend.
Ook krijg ik ook het geld terug van mijn nieuwe fiets via het fietsplan, heb het van mijn bruto vakantiegeld laten halen, is belastingtechnisch beter, scheelt €200!
Belasting teruggave komt hier ieder jaar rond 12 juni, dat duurt dus nog een tijdje.
divided
Geplaatst: 14-05-21 09:22
.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier ook vakantiegeld volgende week. Hard nodig om de spaarrekening weer naar mijn gewenste buffer te krijgen na de tuinaanleg. En ik hoop dat de belastingteruggave ook snel komt.
Dure dag gehad gisteren: terrasje gedaan en wij houden het ook nooit bij 1 wijntje
divided
Geplaatst: 14-05-21 11:50
Haha, die leuke dingen moeten ook kunnen, zeker na al die tijd dat het even niet kon! Wij zijn gisteren ook op het terras geweest, maar gezien mijn vriend 2 keer zo veel verdient als ik betaalt hij dat soort uitstapjes vaak helemaal
VanHuisUit
Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-21 12:16
@Poes zalig he. En gefeliciteerd met je nieuwe baan @LunarEclipse hier ook een vriend die veel meer te besteden heeft. Wij doen het zo als ik het voorstel dan betaal ik, stelt hij het voor betaalt hij het. Uiteraard pas ik de nodige beïnvloedingstechnieken toe
Als ik de belastingteruggave en mijn vakantiegeld binnen heb zit ik op het budget voor mijn nieuwe keuken... wat ik ongelofelijk vind want ik had echt niet gedacht dat ik dat bedrag zou halen!
Alleen weet ik nu niet of ik die nu persé nog zo wil als ik hem wilde
Ik vind het idee dat ik weer genoeg op mijn spaarrekening heb staan erg prettig dus de keuken is nog niet ingemeten of besteld dus weet het ff niet meer (ben een enorme twijfelkont, echte weegschaal ... **zucht**).