Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:52

Suzanne F. schreef:
Cayenne schreef:
Holy.... :wow: Iemand op zoek naar een spookhuis? :oo :=
https://www.funda.nl/koop/landgraaf/hui ... straat-20/

Ik heb eigenlijk maar 1 vraag: Watskeburt?

Heeft jaren leeg gestaan, en je zult dat daar niet mogen afbreken vermoed ik eens, beeldbepalend.
Is nogthans een dorp waar je heel snel moet zijn als daar ooit al een keer een huis te koop komt.

Heb daar nog familie wonen, ligt zowat aan de bosrand, schuin de weg oversteken, en dan loop je zo bos en velden in. Prachtig wandelgebied, en veel mensen met paarden ook daar.
Lijkt me alleen moeilijk met bezichtigen, ze zijn daar momenteel bezig door heel het dorp de riolering te vernieuwen, alles is opengebroken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:08

Het huis waar vroeger mijn opa en oma gewoond hebben, en waar mijn moeder is opgegroeid, tuin grenst aan de bosrand. Helaas ietsje boven budget nu :D anders zou ik er misschien nog wel over nadenken:
https://www.funda.nl/koop/landgraaf/hui ... erweg-113/

Het was vroeger een veel kleiner huis, hebben ze behoorlijk aan uitgebouwd, en wat ik uit de oude verhalen begrepen heb is een deel van het dak en achtergevel er ooit afgeweest door een vliegtuigbombardement in wo2, mijn moeder kromp zolang ik me kon herinneren nog in elkaar als ze een vliegtuig laag hoorde overvliegen...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 21:09

xxCYNNxx

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 22:06

dat 'spookhuis', wat zonde; moet toch een prachtig huis geweest zijn vroeger. Staat zo te zien al heel lang leeg. Maar wat ikke al zegt: als de basis verder nog goed is, is er wel weer wat van te maken na vervanging van het dak en eenmaal alle vocht en schimmel eruit.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:00

Er komen weer pareltjes voorbij.
Ik zie ook wel potentie in dat pand.....ben alleen niet op zoek en al helemaal niet naar een kluspand :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 23:05

Wauw dat spookhuis... Dat is hypoyheekvrij te kopen joh..
Maar alleen het dak doen zal al zo'n ton kosten....

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 08:19

Dat dak is nog wel een keer voor onder de 50.000 euro vervangen, de staat van het huis valt mij erg mee.

Prachtig huis om op te knappen, als je een beetje handig bent lijkt me dat echt een leuk project.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:40

Jolliegirl schreef:

Niet iedereen heeft even ruim een ton op z'n rekening staan :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:50

manzano schreef:
Jolliegirl schreef:

Niet iedereen heeft even ruim een ton op z'n rekening staan :=

Nee maar vaker wel als overwaarde in de huidige woning.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:12

Ik denk dat er weinig mensen zijn die 165000 ex kosten koper als overwaarde hebben op hun huis. Dan moet je echt wel rond de 40 zijn denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:14

Urona447 schreef:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die 165000 ex kosten koper als overwaarde hebben op hun huis. Dan moet je echt wel rond de 40 zijn denk ik.

Uhm...nou wij hebben dat niet hoor. Mijn schoonouders wel, maar die lopen al tegen de 80.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:24

Er zullen zeker mensen zijn die dat hebben (en die ken ik ook zeker), maar er zijn ook mensen die zo een paar ton hebben liggen voor een huis. Maar om dan bij een huis van 1,5 ton meteen te roepen dat het hypotheekvrij kan alsof dat de normaalste zaak van de wereld is....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:26

Urona447 schreef:

Van een goede overwaarde zou je dat huis makkelijk kunnen kopen.
En dan een hypotheek op de verbouwing, hebben wij wel eens eerder gedaan, kan gewoon.

Rustaaaag, ik bedoelde er helemaal niets mee.
Maar dit zijn vaak prijsklassen als je vaker een klushuis hebt gehad en je fiks overwaarde genereert dat het makkelijk moet kunnen.

Ik vind het een rete gaaf pand.
Maar te weinig grond voor ons erbij.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:33

Vind het eigenlijk niks bijzonders. Op basis van streetview zou ik ook al afhaken. Krijg er zo'n troosteloos buitenland gevoel bij :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:45

manzano schreef:
Vind het eigenlijk niks bijzonders. Op basis van streetview zou ik ook al afhaken. Krijg er zo'n troosteloos buitenland gevoel bij :=

Hull, tien jaar geleden. Toen was de hele stad zo troosteloos.

Maar als je er in de tussentijd niet geweest zou zijn, zou je het nu niet eens meer herkennen.
Als ze dat in 10 jaar met een halve stad kunnen, waarom kan dat dan niet met een enkel pand.

Voorwaarde is natuurlijk dat de basisconstructie in tact is.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:58

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:32

manzano schreef:

Ik zou eerder afhaken op de ons-kent-ons community waar je als "buitenstaander" niet tussen komt.
Ook al vind ik de omgeving prachtig om te wandelen bijvoorbeeld.
Er wordt hier heel veel met- en voor elkaar gedaan, maar als je niet in dit dorp geboren bent kom je er echt niet tussen.

Ik heb daar ooit tijdelijk met een paard bij iemand gestald gestaan, dat is echt zo'n dorp waar dan de "wandelende volkskranten" opeens de stoep gaan vegen om vooral maar niks te missen :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:36

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:46

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:51

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:54

ikke schreef:
manzano schreef:

Hull, tien jaar geleden. Toen was de hele stad zo troosteloos.

Maar als je er in de tussentijd niet geweest zou zijn, zou je het nu niet eens meer herkennen.
Als ze dat in 10 jaar met een halve stad kunnen, waarom kan dat dan niet met een enkel pand.

Voorwaarde is natuurlijk dat de basisconstructie in tact is.

Ken Hull niet. Maakt het alsnog niet anders dat ik dit type straten met panden eraan verschrikkelijk vind. Dus ik sla gewoon lekker over.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:56

Sansevieria schreef:
manzano schreef:

Ik zou eerder afhaken op de ons-kent-ons community waar je als "buitenstaander" niet tussen komt.
Er wordt hier heel veel met- en voor elkaar gedaan, maar als je niet in dit dorp geboren bent kom je er echt niet tussen.

Ik heb daar ooit tijdelijk met een paard bij iemand gestald gestaan, dat is echt zo'n dorp waar dan de "wandelende volkskranten" opeens de stoep gaan vegen om vooral maar niks te missen :=

Kansloos :=
Wel lekker schone woonomgeving dan. Dat dan weer wel :))

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:59

Ach, onze overbuurvrouw is ook altijd van de roddels op de hoogte. Als er aan de andere kant van het dorp een ambulance nodig is, weet zij een uur later precies wat er aan de hand was.
En ze staat ook altijd uit het raam te kijken. Valt me nog mee dat ze niet vast geroest is _O-
Maar verder wel een aardig mens hoor :D Ik heb er geen last van.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:09

Sansevieria schreef:
manzano schreef:

Toch is het ook hoe je jezelf opstelt.

Ik had ooit een klant in midden-Limburg waar al mijn collega's, ook de Limburgse, steen en been over klaagden.

De eerste keer had ik dus zoiets van o jee, nu gaan we het meemaken. Maar ik kom binnen, wordt beleeft ontvangen, krijg koffie (kregen de collega's nooit, zeiden ze) prettig praatje en duidelijk wat er aan de hand was.
Ik ben er met enige regelmaat geweest en ik kon lezen en schrijven met ze. Toen ik eens even moest zoeken voor een parkeerplekje, stond de koffie al klaar. Ja, ik zag je langs rijden, ik heb maar vast ingeschonken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:36

Is ook zo Ikke, maar incidenteel met mensen omgaan als collega's is wat anders dan dag en nacht wonen in een cultuur die niet bij je past.
Ik heb hele lastige klanten met wie ik prima kan en die me op handen dragen omdat ik me zo goed in ze kan verplaatsen. En dat klopt ook en ik snap ook dat niet iedereen dat wil of kan en het zijn voor mij prima klanten. Maar ik moet er niet aan denken dat ik naast ze kom te wonen en het dag in dag uit heb :o :=