Kamerplanten asiel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 16:22

Mijn bescheiden collectie planten :) Vooral succulenten en cacti (ik heb nog een paar mini's die niet op de foto staan). Maar ook kruidje-roer-me-niet en een pteris varen. En in de keuken staan nog 2 grote potten met sansiveria. Er zijn nog argyroderma zaden onderweg, ben heel benieuwd of ik die op kan kweken :D Ik heb buiten ook nog een balkonbak met kruiden.

Afbeelding

En mijn zielepootje -O-

Afbeelding

Anoniet

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:10

Die smiley pot :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 19:15

Alocasia, het zielepootje, zou best kunnen dat die in winterslaap is. Kan best goed komen nog!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:01

watchthesky schreef:
Die smiley pot :D

Arm plantje moet eigenlijk groter, maar ik vind hem zo leuk als rasta :D

Ik hoop het, swartbeessie! Zolang er nog iets van leven in zit mag hij iig blijven.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 20:23

Gewoon de oude blaadjes afknippen :j
Oudste bladeren gaan dood bij Alocasia’s.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:39

Die smileypot met rasta’s is geweldig! :D

Zijn hier mensen met aloe vera’s? Ik snap niks van die plant. Het blijft een zielig slap hoopje die direct verbrandt als hij ook maar íets van zonlicht voelt. Arme ding staat nu paar maanden op mijn kamer, is al 2x bruin geworden en krabbelt alleen op bij een absolute schaduwkuur :(:)

Hoe houden jullie ze? En zien ze er een beetje uit of zijn ze ook zo slap en bleek?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 22:44

Ik snap ook niks van die dingen. Hele huis staat vol groen, maar aloes overleven me niet. Stiekem vind ik ze ook lelijk. Misschien is dat het, haha

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:32

Mijne staat donker, weinig water.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:35

Mijn aloë heeft geruime tijd op het zuiden gestaan achter UV werende folie. Tegenwoordig op het westen, ca. 30cm van het raam af. Beide ging prima, heeft nu wel twee bladeren verloren, waarschijnlijk door teveel water.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 00:34

swartbeessie schreef:
Ik snap ook niks van die dingen. Hele huis staat vol groen, maar aloes overleven me niet. Stiekem vind ik ze ook lelijk. Misschien is dat het, haha

Dit inderdaad haha :')

Donker en weinig water (dit vind ik ook moeilijk, geef ze graag aandacht) zullen inderdaad de crux zijn. Ik heb de plant nu bij mijn ouders op de badkamer gedumpt, daar komt hij zowaar nog een beetje tot zijn recht ook. Nu maar eens zien of hij hier gelukkig wordt.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 03:23

mijn ervaring is dat aloes het niet goed doen in de zon haha. daarnaast heb ik ze op cactusgrond, en geef ik eigenljjk nooit water. heb ze nu helaas weggedaan want de kat gooide ze elke keernweer uit de vensterbank...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:35

Hier heb ik hem ook voor het raam gehad, dat vond ie maar niks. Hij is opgeknapt in de schaduw. Nu had in hem in de tuin gezet op een grotendeels schaduwplek, maar dat vond hij nog teveel zon. Hij heeft een nieuw huis in de overkapping gekregen. Wie weet knapt hij daar op. Maar een mooie/leuke plant vind ik het niet, dus doe ook niet erg mijn best om hem goed te houden. Hij wordt mij te groot in omvang, dat past niet op de vensterbank en al die punten steken alleen maar onhandig uit :P.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:13

Aloe Vera houdt wel van zon en heel weinig water. Wordt vaak ook bruin als de luchtkwaliteit in huis niet optimaal is of als ie op de tocht staat, daar is ie gevoelig voor. Staat het liefste buiten in de zon, maar niet in NL, want daar schijnt de zon te weinig :+

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 11:12

verootjoo schreef:
Aloe Vera houdt wel van zon en heel weinig water. Wordt vaak ook bruin als de luchtkwaliteit in huis niet optimaal is of als ie op de tocht staat, daar is ie gevoelig voor. Staat het liefste buiten in de zon, maar niet in NL, want daar schijnt de zon te weinig :+

Is de combi veel zon en veel water dan het probleem? Want het is in dezelfde kamer dat hij bruin wordt bij zonlicht en groen wordt in een schaduwrijk hoekje. Zou denken dat de luchtkwaliteit daar hetzelfde is (en tocht lijkt me onwaarschijnlijk).

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:47

Mijn aloe Vera werd ook helemaal bruin in de vensterbank op het oosten en nu staat tie in de schaduw en doet hij het weer goed. Ik geef hem nauwelijks water

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 14:07

Zo
Gister een banaan, twee Albert Heijn bonsais en twee vaderplant stekken naar hij adoptie adres gebracht (schoonzusje)
Heb ik weer ruimte voor de tomaten en pepers tot die naar buiten kunnen

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:07

Mijn aloë barstte uit zn pot :') heb ‘m een beetje bijgesnoeid en hij staat nu prima. Hij is alleen een beetje scheef :))

Vandaag naar het tuincentrum geweest, weer een stuk wishlist af kunnen strepen :D
Olifantsoor, calathea, alocasia en een Chinees lantaarntje <3 Oja en een Monkey Mask monstera! ook nog wat glaswerk en kleine potjes voor stekjes.

Afbeelding

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:15

xIrlijn schreef:
verootjoo schreef:

Is de combi veel zon en veel water dan het probleem? Want het is in dezelfde kamer dat hij bruin wordt bij zonlicht en groen wordt in een schaduwrijk hoekje. Zou denken dat de luchtkwaliteit daar hetzelfde is (en tocht lijkt me onwaarschijnlijk).

Zou kunnen dat dat het probleem is idd. Veel water vinden ze niet tof, zijn ze niet gewend in hun natuurlijke omgeving. Ze komen in de natuur voor in warme en droge gebieden, waar het slechts een periode dan regent. Continu veel water kunnen ze niet tegen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:46

Onze heart of strings groeit zo snel, heb het potje al hoger moeten hangen haha <3
Links 12 maart, rechts nu :D
Afbeelding

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:47

Mooie aankopen Warboel <3

Flink gegroeid Air :D ik knip de mijne regelmatig af.

Ik heb gister een P. Zilver Sword gescoord voor een euro :))

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:52

Wat een goede oogst in de achterbak! En jouw chinees lantaarntje is flink gegroeid zeg Air. Ik heb die van mij een week geleden verplaatst, resultaat is ook in zeven dagen vijf cm erbij! :oo

En leuk Darah5!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:57

1€ :oo

Mooie planten, Warboel! Veel plezier met stekken :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:38

Darah3 schreef:
Mooie aankopen Warboel <3

Flink gegroeid Air :D ik knip de mijne regelmatig af.

Ik heb gister een P. Zilver Sword gescoord voor een euro :))

Stek je ze dan ook? :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:20

:j
Al zijn ze bij mij lastig te stekken (water).
Heb ze deze keer in de aarde gestopt om te kijken of ze beter wortelen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:12

Woehoe m’n Variegata is goed aangekomen!
Moet nog even een leuk bankje/krukje oid voor m’n Monstera familie :D heb ook nog een normale deliciosa stek, die begint te wortelen <3

Afbeelding
Die deli staat er een beetje onhandig bij zie ik :') :(:) zal m zo even een beetje anders neerzetten.