Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:24

Verder vind ik het een nadeel dat je kasten altijd met een kier open blijven staan en dat er bij de 'push' een stuk uit blijft steken waar je achter kunt blijven hangen als je iets pakt.
https://www.youtube.com/watch?v=lt67ZQ_WmPU

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:26

Ow, hier zelfde pmarena.

Wij moeten de garage nu neerzetten en zijn de badkamer voorbereidingen aan het doen vanwege de aansluitingen onder de vloer.

Dan willen we de basis halen en neerzetten. Want nog steeds twijfels over de wasbak in eiland of onder raam.
En we hadden een discussie of we onder de keuken door de vloer leggen of om de kastjes heen......Iedereen zegt; kastjes op kale vloer, dan vloer leggen, plinten erop en klaar. Maar ik denk; hele vloer leggen en dan keuken erop en nooit gedoe. Niet dat we nog kunnen schuiven vanwege afvoeren enzo.....

Ik wil niet die klik open lade's, want ik maak dat kapot. Twijfel sowieso nog over lade's of deurtjes. Ik ben deurtjes gewend.

Doel is dus alles in garage neerzetten ernaast. Die wordt ook geisoleerd en verwarmd, dus maakt niet uit.
Maar met zwarte deurtjes kan je ook zwarte kastjes nemen. Dus dat moeten we wel vooraf kiezen.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:06

Met lades heb je wel veel meer en overzichtelijker opbergruimte.

Blue_flower
Berichten: 1950
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:23

Ik vind lades voor voorraad voedingsmiddelen echt wel heel fijn. Als dat allemaal in een kast had gestaan was het puinhoop.

Wij hebben geen hele zware pannen en anders nog in de keuken een inbouw kast. Maar dat is wel handig om over na te denken.

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:26

Ik heb in de kasten lades. Verschrikkelijk handig.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:24

Lades achter een deurtje vind ik dan weer ondingen :)

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:32

Dat drukbeslag is oud, voor lades hebben ze nu een gloedjenieuw systeem :)
https://www.ikea.com/nl/nl/p/exceptione ... -00447816/

Staat ook een filmpje bij en je ziet dat het ook soft-close is. Het ziet er op het filmpje wel goed uit :j
Ik wil gewoon echt liever geen handgrepen, vindt dat meteen weer zo druk staan en het model dat we nu hebben daar blijf ik steeds achter hangen :=

Lades achter een deurtje vind ik vrij suf, dat kan je doen als je echt heel graag het uiterlijk van deuren wilt natuurlijk. Het leek mijn moeder ook handig maar het duurde niet lang voor ze er een schurfthekel aan kreeg := Het schijnt nogal een eerste wereld probleem te zijn dat ze eerst het HELE kastdeurtje HELEMAAL open moet zetten, voordat ze de lades open krijgt O:)

Wij doen gewoon zo 2 grote lades, en daar achter dan nog kleine lades. Dat lijkt me wel super fijn eigenlijk :j En dan overal die nieuwe click-open soft-close Exceptionell lades :)

Maargoed we gaan het beleven of ik me toch ergens op verkijk en ergens spijt van ga krijgen :=

Ik heb trouwens een offerte binnen van de keukenbladenmensen hoor, lijkt me gewoon een nette offerte :) Nu stalen opvragen +:)+

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:37

Het push systeem zit nu ingebouwd in de ladegelijder, maar nog steeds heb je een paar mm ruimte nodig om het eerst in te drukken voordat de veer het open kan laten springen.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:45

Ik vind de hoekkasten met zo'n draaiplateau voor je pannen van Ikea wel echt fijn. Daar heb ik veel plezier van. En de bestekbakken van bamboo zijn ook erg fijn en kan je verschillend indelen.

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-20 23:39

Ik heb ook lades achter deuren, heerlijk!
Lades ruimen zo veel makkelijker in :)

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:30

Blue_flower schreef:
Ik vind lades voor voorraad voedingsmiddelen echt wel heel fijn. Als dat allemaal in een kast had gestaan was het puinhoop.

Wij hebben geen hele zware pannen en anders nog in de keuken een inbouw kast. Maar dat is wel handig om over na te denken.


Ik heb het al mn hele leven in kasten en netjes gesorteerd en opgeruimd eigenlijk.

WE hebben 2 pannensets en heel veel bakpannen en speciale pannen, maar staan ook allemaal in de kast nu.

Maar we zijn nu maar met z'n 2en en hadden maar 1 thuiswonend kind daarvoor, dus nooit echt vol troep verder.

Thuis hadden we ook altijd deurtjes, maar wel vrij grote keukens.

Zelf ben ik alleen niet zo van de teveel spullen. Ik heb niet echt vaak vele pakjes of zakjes etc.

Het lijkt mij juist dat je een la heel erg tegen je benen aan trekt.

corine1981

Berichten: 5302
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:34

Ik zweer echt bij lades.
Wij hebben er een stuk of 20 :o

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:39

Nooit meer anders dan lades. Heb niet een gewoon kastje meer.

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:55

20 hebben we niet nodig. Heb echt met 2 mensen niet genoeg spullen om dat te vullen denk ik. We krijgen wel een eiland en nog een wand denk ik en dan sws wel onder het raam, maar alles wat we niet gebruiken gaat naar stuk bijkeuken/garage.

Lade's lijken me echt niet fijn met tegen je benen aantrekken. Maar ga het nog wel testen bij Ikea.

De lade's in lade leken me helemaal onhandig. Maar ze hebben wel weer een mooi lichtsysteem.

Mijn moeder heeft een combinatie van kastjes en lade's.

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 07:38

Ik kan je uit ervaring vertellen dat ik nooit een lade tegen mijn benen aan heb. Mijn keuken is best groot en juist om de rust te bewaren wilde ik geen losse lades, maar grote deuren. Het is wel zo dat als je een kast open hebt met een lade open, je een tegenstelde deur niet kan openen. Hopelijk leg ik het goed uit.
De andere kant heeft wel gedeeltelijk lades én binnenlades. Vind het superhandig en Een zee aan opbergruimte. Jammer wel dat de folie die op de binnenlades zit niet zo heel hard is. Bij de lades die we het meest gebruiken wat kleine beschadigingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De suikerlade aka het diabeteslaatje :D
Afbeelding
Afbeelding
Paar weken geleden mijn kruidenverzameling onder handen genomen... hier word ik zo blij van.

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-20 10:05

Heel netjes Ceetje_bokt!
Ik heb het zelfse idee, alleen wat minder opgeruimd :o

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:10

Zo moet het bij ons ook worden, met die binnenlades :j
Alleen dan wel met die supermooie bamboe bestekbakken, ik kijk er nu al naar uit :+:

Blue_flower
Berichten: 1950
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:45

Voor die binnen lades de kleine tip.. de meest ondiepe is leuk voor puur bestek. Wil je er een opscheplepel in doen, is die al snel te ondiep. Kwamen wij thuis achter.. stom

pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:27

Ja dat dacht ik al, ik heb gekozen voor in de ene kast onder de kookplaat 2 lage binnenlades in de grote bovenste lade. En in de andere kast dan een halfhoge binnenlade. Daar komt dan ook een bestekbak in en daar kan het hoge spul dan in zoals de stamppot stamper enzo :j

Blue_flower
Berichten: 1950
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:21

pmarena schreef:
Ja dat dacht ik al, ik heb gekozen voor in de ene kast onder de kookplaat 2 lage binnenlades in de grote bovenste lade. En in de andere kast dan een halfhoge binnenlade. Daar komt dan ook een bestekbak in en daar kan het hoge spul dan in zoals de stamppot stamper enzo :j


Heb je veel klein bestek dat je 2 lades kan vullen of zijn het smalle?

superpony
Berichten: 25407
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:23

Ik vond die binnenlade's heel onhandig toen we er waren, maar ik heb wat moeite met veranderingen en was van plan weer alles een beetje hetzelfde te doen en wil alles weer bij elkaar zoals ik het altijd heb. Klinkt echt super stom, maar met die lade's geen ervaring en dan krijg ik het niet goed gesorteerd.

We hadden een fornuis, dus niks eronder. Willen wel een wand, maar de keuken wordt al iets te groot voor de spullen die we hebben, ben ik bang. Maar een kleine, smalle wand is niet zo mooi.

Mooi hoe de Amerikaan is weggewerkt. Daar twijfelen we ook nog over. Mis hem wel.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:00

Dit maakt mij ook nog steeds heel blij:
Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5209
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:27

Die bamboebakken vind ik prachtig, ik vond ze te duur (krent die ik ben) en heel bijzonder was dat de duurdere witten bakken niet goed in de lades pasten en de goedkope witte wel. Toen werd ik als krent nog vrolijker. :D Nu heb ik 5 binnenlades om in te richten dus dat tikt ook aan.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:09

Ceetje_bokt schreef:
Die bamboebakken vind ik prachtig, ik vond ze te duur (krent die ik ben) en heel bijzonder was dat de duurdere witten bakken niet goed in de lades pasten en de goedkope witte wel. Toen werd ik als krent nog vrolijker. :D Nu heb ik 5 binnenlades om in te richten dus dat tikt ook aan.



Ik heb 2 laden gevuld met die bamboe bestekbakken en ik vind ze het geld waard !

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:11

Ik ook hoor! Ik heb 3 lades. Zal zo eens een foto van de rest maken :)

Opscheplepels enzo heb ik in een bak op het vensterbank. Samen met de eieren en bakboter in een mand.