[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:41

Nou het probleem is meer dat dit meer de randstad betreft en niet heel Nederland.. En daar gaat het nog best wel eens mis. Gebieden van Amsterdam zijn al zeker een jaar oververhit, Limburg kun je nog rustig op je gemakkie kijken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:42

Sonja_vR schreef:
en toch denk ik dat de media weer eens lekker overdrijft.... lekker de boel over de zeik helpen , zijn ze goed in....zeker de telegraag ,

Ook dit gaat door mijn achterhoofd hoor, vooral de Telegraaf heeft
hier inderdaad een handje van :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:43

volgens heel veel media is amsterdam en/of randstad nederland...de rest telt niet mee :+
maar klopt, er zijn gewoon een paar regio's waar het hard loopt, maar daar liep het altijd al wat harder en gekker.

Cerilene_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:05

Ja, merken wij hier enorm. Tweeverdieners met kinderen uit amsterdam komen hier een gezinswoning kopen, omdat dat daar niet te betalen is. Ze noemen deze wijk hier inmiddels nieuw mokum.
Waardoor wij ook weer elders moeten kijken, want hier gaat het nergens meer over.
Bij schoonouders in de straat was laatst een huis verkocht binnen een week. wel goed onderhouden, gemoderniseerd en het is momenteel een erg gewilde straat voor jonge gezinnen. maar toch: gewoon een huis op de rij, ruim zat, maar niet enorm groot of bijzonder. vp was 395. Daar zal het iig niet onder gezeten hebben. Nu staat er 1 te koop van hetzelfde kaliber paar huizen verder voor 435... Gek geworden zijn ze.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:07

Cerilene_ precies dat! Baal gewoon .....

Wat moet je wel niet verdienen om "even" 4 ton van de bank los te krijgen zeg ..... dit is dus zwaar boven ons budget! We zijn niet zielig hoor, zijn gezond, hebben geluk in de liefde en een heerlijke dochter, maar ik vraag mij wel af waar wij straks heen moeten .....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:17

90.000 jaar inkomen. 'Kaal' Even snel uitgerekend, hoor. Komt natuurlijk meer bij kijken. Of overwaarde ander huis. Anders kunnen straks alleen artsen een huis kopen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:56

Op tv zie ik wel eens dat programma over huizen verkopen, huisvisie ofzo? In Leiden een tussenwoning met dakterras als tuin en je kon er geen auto kwijt, vroegen ze in de 3 ton voor.. Voor datzelfde geld laten ze dan ook andere woningen zien, in Limburg had je dan een vrijstaande woonboerderij.. De verschillen zijn echt absurt :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:00

Ik vraag me ook altijd af maar die mensen dat geld vandaan halen. En ja helaas stijgen de huizenprijzen best al. Ik merk dat omdat er in mijn budget steeds minder huizen nieuw naar voren komen. In niet gangbare regios ook.

En ik ben nu echt gestoord, weer iets anders te horen gekregen vandaag mbt hypotheek. Ik weet het nu niet meer hoor, -O-

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:07

Ik kijk ook wel eens Huizenjacht (misschien bedoel je dat?). Zijn we afleveringen van jaaaaren geleden. Maar inderdaad een heel jong stel van halverwege 20/begin 30 die gewoon even 600.000 kunnen besteden. Dan vraag ik me echt af wat voor baan zij hebben. :')

Wat een ellende, Karuna. Hopelijk voor jou ook binnenkort goed nieuws :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:14

Ja die is het idd!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 19:55

Fee_ schreef:
Ik kijk ook wel eens Huizenjacht (misschien bedoel je dat?). Zijn we afleveringen van jaaaaren geleden. Maar inderdaad een heel jong stel van halverwege 20/begin 30 die gewoon even 600.000 kunnen besteden. Dan vraag ik me echt af wat voor baan zij hebben. :')

Ik voel me nu toch wel een beetje aangesproken eigenlijk... wij kunnen dat dus neerleggen. Maar... tot het einde van mijn studie/promoveren van mijn man nooit een nagel gehad om de kont mee te krabben.
Iedereen om ons heen kocht auto's, paarden, huizen... wij waren dolgelukkig met een klein huurflatje. En jaren later een oud barrel. Mensen gaven veel geld uit aan stappen, kleding en vakanties, wij vele malen minder.
Nu zijn we 30+, werken beide meer dan fulltime en hebben geen kinderen.
Als wij voor een gezin met kinderen hadden gekozen, dan hadden wij dat ook nooit kunnen neerleggen :n Je gaat dan immers minder werken en je uitgaven nemen toe.

En tja, wij wonen dus niet in een dure regio, dat telt ook mee. Die vraagprijs van 435.000 euro voor een rijtjeshuis, dat was ook de vraagprijs voor onze boerderij met 1,4 hectare grond.

Voor ons heeft veel te maken gehad met de juiste keuzes maken, een lange adem hebben en doorzetten. De focus op de lange termijn, een droom.

Maar wat de mensen in de dure regio's ook nog makkelijk vergeten: de prijs is daar hoger omdat de werkgelegenheid groter is en de lonen hoger liggen... vraag en aanbod.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:12

Oh maar ik bedoelde het ook helemaal niet negatief of naar of zo. Ik verbaas me er alleen over. En dat is dan meer in postieve zin.

Zelf heb ik nog niet gestudeerd en dus geen baan die enorm goed verdiend, maar daar heb ik zelf voor gekozen en weet dus ook wat de consequenties daarvan zijn, minder inkomen.

Ik vind het alleen maar top als je dat kan besteden, vaak hebben mensen daar hard voor gewerkt en bepaalde keuzes gemaakt in het leven.

Maar dan vraag ik me nog steeds af wat voor baan zulke jonge mensen hebben. :))

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:21

Dat programma is qua prijzen natuurlijk niet meer echt actueel.. Toen kon je aflossingsvrij tot 100% lenen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:23

Kan nog steeds hoor, als je oude rechten hebt en hypotheekrenteaftrek minder interessant vindt :))

Stel wat ik ken is begin 20 en die kunnen ook dik 4 ton lenen. Hebben ze niet gedaan, wilden ze ook niet, maar als je twee redelijke inkomens hebt dan loopt het al snel op.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:35

Ik vraag me altijd af of dat hele huizenjacht en tv makelaar niet gewoon fake is, incl de bedragen die ze soms kunnen lenen :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:39

Nou als ik zie wat ik met bedrag van allimentatie als vast salaris zou kunnen lenen. Dat maal twee kom je best een eind al. Denk dat met salaris van ex je het wel haalt. Is hts salaris ict. Goed betaalde beroepsgroep

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:39

Liesje89 schreef:
Ik vraag me altijd af of dat hele huizenjacht en tv makelaar niet gewoon fake is, incl de bedragen die ze soms kunnen lenen :=

Op zich is het programma niet fake en het aanbod is echt, maar wel zwaar gesponsord :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:47

Soms is het fake hoor. Bij dat programma van RTL hadden zo zogenaamd eens huis helemaal opgepimpt voor kijkers die t hadden gekocht. Maar achteraf bleek dat ze het al lan en breed haden gekocht.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:17

Tsja, keuzes maken is ook niet altijd alles.
Wij hebben ook nooit een cent gehad tijdens onze studies en het was ook de bedoeling dat ik zou gaan promoveren en een goede baan zou vinden.
Vriend was wel iets lakser daarin, maar ook die wilde minstens zijn master doen.
Alleen werd ik tijdens mijn bachelor al steeds zieker en heb ik mijn master niet af kunnen maken omdat het steeds slechter ging. Uiteindelijk gebaseerd op mijn bijbaantje de ziektewet ingedraaid en dus vrijwel niets opgebouwd (behalve studieschuld :+ ).
Wel kindjes (ten minste de tweede is onderweg), dus helemaal carrieregericht zou ik sowieso niet meer kunnen zijn, maar zou lichamelijk ook zeker niet meer kunnen. Ook is vriend door de combinatie kindje en zieke partner gestopt met zijn master. Maar voor enkel een bachelor gelukkig wel een goede baan kunnen scoren (maar zeker niet zijn absolute droombaan).
En nog steeds moet hij de kar dus alleen trekken helaas en ik hoop met alle toekomstperspectieven die ik ooit had nog ergens een interessant, maar niet te zwaar, parttime baantje te kunnen scoren na mijn zwangerschap. Werkgelegenheid in deze dure regio zal voor mij dus zeer vies tegenvallen, maar de huizenprijzen worden er niet betaalbaarder op.
Zo is het leven... Gelukkig kunnen we als het goed is net voldoende lenen voor een gezinswoninkje in het dorp hiernaast, dus het kon allemaal veel erger. Maar keuzes bepalen lang niet altijd je leven helaas...

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:22

Cayenne schreef:
Liesje89 schreef:

Op zich is het programma niet fake en het aanbod is echt, maar wel zwaar gesponsord :P

Tv makelaar is sowieso fake. Wij (lang gewerkt bij een makelaarskantoor) zijn heel vaak benaderd door ze of we woningen hadden waar ze een dag konden filmen. Het moest dan bijv wel of een appartement of een tussenwoning zijn. Maar de plek, prijs en status maakte niet uit.

Zo heb ik een keer een hele middag met ze in een woning gestaan waarbij er gefilmd werd dat de zgn zoekers het huis door liepen ed. Maar dat huis was allang en breed verkocht. En niet aan hun!! Maar dit bleek het enige huis waar ze terecht konden voor opnames. Zo vreselijk nep allemaal.

Na afloop moesten de zoekers dus zeggen dat het huis niet aan de verwachtingen voldeed.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:27

Nah wat vreemd.. Nu ga ik heel anders naar de programma kijken. :')
Nooit over na gedacht of dat nep kon zijn, hahaha!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:28

Fee_ schreef:

Sorry :')

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:34

Fee_ schreef:

Haha! :D
Moet er wel bij zeggen dat zowel Lieke als Froukje heel aardig zijn. Scheelt dat? :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:43

Fee_ schreef:

Wen er maar aan, heel veel realityshows zijn shripted.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:47

Gelukkig is GTST wel echt :P