Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:07

is de woningbouw hier niet ergens in iets verplicht!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 17:08

die doen niks. heb ze al vaak genoeg de situatie voor gelegd en trekken hun handen er van af

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:32

Hopelijk komen ze er snel achter. Er is ook al meerdere malen aangegeven dat het verstandig zou zijn om contact op te nemen met de politie ivm wietplantages en of aftappingen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 17:36

jeej! Ik word morgen door een fraude inspecteur gebeld als het goed is om een afspraak te maken wanneer hij langs kan komen. Hij heeft hier heel veel ervaring in en truukjes dus als er geknoeid is met de meter zal hij het vinden! Eindelijk iemand die mij serieus neemt := ben de politie ook echt dankbaar!

@ Purny, omdat er niet werd afgetapt (heb ik niet gevonden en de elektricien niet, zagen wij er geen noodzaak in om de politie in te schakelen. Ik heb nu ook echt geluk dat ik de juiste politieagente aansprak, want zoals ik al zei werd ik bij politiebureau A niet geholpen.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:38

Dat weet de TS nu toch ook wel dat het meerdere malen is aangegeven in het topic? :) Lijkt me niet dat dat nog meerdere malen herhaalt hoeft te worden.

Edit: Wat super fijn dat ze nu toch bij je langs komen om te komen kijken! :D
Laatst bijgewerkt door Veseosunce op 23-06-15 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:38

Nou mooi! :D

Vermoeden was dus aardig correct! Goed dat er nu echt wat in gang is gezet!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:41

Zorg dan dat je morgen alle papieren klaar hebt liggen, uitgeprinte mailtjes van oxxio enz. Ook je eigen metingen, het verhaal van de electricien enz. Dan is tenminste duidelijk voor die frauderechercheur dat jij alles gedaan hebt(behalve ijking) wat tot nu toe in je mogelijkheden ligt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 17:42

bigone schreef:
Zorg dan dat je morgen alle papieren klaar hebt liggen, uitgeprinte mailtjes van oxxio enz. Ook je eigen metingen, het verhaal van de electricien enz. Dan is tenminste duidelijk voor die frauderechercheur dat jij alles gedaan hebt(behalve ijking) wat tot nu toe in je mogelijkheden ligt.

Ik zorg inderdaad dat ik alles bij de hand heb. Ik hoop dat hij snel langs kan komen, dan is dit achter de rug!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:49

Even een kleine tip, die meneer/mevrouw, die strakjes gaat komen, laat hem kort zijn bevindingen opschrijven en ondertekenen. Voor hij de deur uitloopt.
Stuur een aangetekende brief aan de verhuurder, waarin jij in het kort vermeld van jouw probleem met de meterstanden. Wat je gedaan heb tot nu toe . en vraag vriendelijk om een goede oplossing van het probleem. Je stelt hun aansprakelijk (mits je uiteraard de namen van de politie ed kan vermelden) die je wijzer gemaakt hebben. Reageren ze niet of doen ze niets , blijven ze in gebreken. en zou ik radar of zo inschakelen/ informeren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 17:52

Ik wil uiteraard alles zwart op wit hebben als er iets gevonden word. Net zoals bij de elektricien, die niet echt opschiet :')

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:55

Wil je zeggen dat de elektricien het ook nog steeds niet heeft opgestuurd? Belachelijk.
Op zich fijne up-dates trouwens, ik hoop dat het een positieve wending geeft voor je morgen.
Hopelijk ben je snel van je zorgen en problemen verlost.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 21:59

Nope, nog steeds niet. Ik snap ook niet wat er zo moeilijk aan is om een rapport te sturen.
Vandaag zei hij nog dat hij er meteen achteraan ging als hij weer terug was. Nou duidelijk :')
Mijn pa gaat iig morgen even bellen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:40

Die elektricien was toch geen vriendendienst? Goed dat je pa er morgen achteraan gaat kom op dat rapport had er al 20x kunnen zijn. Gewoon op je strepen staan joh je betaald er toch voor.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 22:45

was zeker geen vriendendienst. Er is 2 uur in rekening gebracht terwijl het naar mijn weten niet zo lang heeft geduurd :+ Maar mijn pa zal gaan bellen nu, hij is wat overtuigender

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:49

lifaya schreef:
was zeker geen vriendendienst. Er is 2 uur in rekening gebracht terwijl het naar mijn weten niet zo lang heeft geduurd :+ Maar mijn pa zal gaan bellen nu, hij is wat overtuigender

De rekening hebben jullie neem ik aan nog niet betaald? hij heeft zijn werk nog niet volledig af gemaakt dus ook geen geld tenminste zo zou het bij mij werken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 22:52

Rekening is helaas wel betaald

De inspecteur zal overigens niet morgen langs komen hoor! Hij zal mij bellen voor een afspraak. Ik ben morgen niet eens thuis omdat ik een fotoreportage heb :=

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:54

Zo, dit topic neemt toch plots een andere wending.
Hopelijk valt het uit in jouw voordeel TS, wel erg vervelend dat je nog niets hebt gehoord van de elektricien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:54

Ook ik zei het al...meerderen met mij.... Wietplantage... Politie bellen..
Maar dit wilde je niet want vond je onzin..

Hopelijk word er nu dan eindelijk eens wat opgelost...!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 22:55

naja, ik heb wel van hem gehoord, maar het is schijnbaar heeeel moeilijk om een rapport te versturen :')
Ik ben in elk geval blij met de inspecteur, dat is hetgeen wat ik juist al vanaf het begin wou hebben. Had ik ook bij de woningbouw gezegd, of ze niet iemand kunnen sturen die kan kijken of het allemaal nog wel is zoals het hoort te zijn, maar nee, onmogelijk :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 22:58

k hoef niet te horen dat ik niet naar jullie heb geluisterd ;) Vind dat nogal denigrerend en negatief overkomen. Er was in de eerste instantie niks wat er op wees dat ik zou worden afgetapt of iets niet was zoals het hoorde, want ookal draait de meter wat snel, het gaat om 10 kwh en niet 32 kwh per dag. Eerste politiebureau heeft mij ook totaal niet geholpen en heeft gezegd wat ik al verwachte. Gelukkig was het tweede politiebureau erg meedenkend en heeft geholpen met een eventuele oplossing te zoeken. Dit had ik dus niet verwacht.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:58

lifaya schreef:
naja, ik heb wel van hem gehoord, maar het is schijnbaar heeeel moeilijk om een rapport te versturen :')
Ik ben in elk geval blij met de inspecteur, dat is hetgeen wat ik juist al vanaf het begin wou hebben.

Zie dit gewoon als leerpuntje voor de een volgend iets pas de rekening betalen als alles afgehandeld is zo rapport hoort ook bij het werk zit waarschijnlijk bij de uren in.

Hopen dat de inspecteur snel kan komen donderdag eind van de middag nog niets van een afspraak gehad zou ik persoonlijk vrijdag weer aan de telefoon hangen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 23:00

Ik heb zelf geen nummer of naam van de betreffende inspecteur. De politie heeft mijn gegevens doorgegeven aan de betreffende en die zal mij zo spoedig mogelijk contacteren. Dit kan morgen maar ook donderdag zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:03

Heb je wel een naam van degene die de taak op zich zou nemen? Als je donderdag nog niks hebt gehoord zou ik wederom weer aan de lijn hangen en eisen dat je vrijdag een afspraak hebt staan

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 23:07

Ho ho ho, ik ga niks eisen, in dit geval is het gewoon super dat iemand al de taak op zich wilt nemen en mag ik in mijn handjes wrijven dat dit al gelukt is. Als ik niks hoor zal ik uiteraard Liander benaderen, maar eisen... nee. Tuurlijk geef ik aan dat er haast bij is, maar ik blijf wel respectvol.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 07:03

Zou toch wel serieus geirriteerd worden tegen meneer die nog steeds zijn werk niet opgestuurd heeft, kom op zeg, hij doet dit dagelijks, het is zijn werk, dit is gewoon ontzettend laks dat het zo lang op zich laat wachten.