[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:11

Heeey allemaal,

Ik heb geen tijd gehad om alles bij te lezen!! Maar iedereen gefeliciteerd met hun aankoop of verkoop!! We hebben ons huis ondertussen nog niet verkocht! Maar ik kreeg net een sms van mn vriend! Donderdag om 18.00 uur komen er weer kijkers! We hadden de hoop een beetje opgegeven! Er zijn zoveel veranderingen in het nieuws over de woningmarkt! Voor ons gevoel wachten de mensen een beetje tot alles weer een beetje stabiel is. Maar toch! Nu eerst maar hopen dat het door gaat ze hebben nog even om af te bellen ;) Maar het is toch weer iets!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:13

Mirjam79 schreef:
Ik heb het idee dat onze makelaar niet zoveel doet... Weet ook niet precies wat ie wel kan doen hoor. Gewoon een beetje (behoorlijk) frustrerend dat mijn huis gewoon nog niet verkocht wil worden.

Ik herken het gevoel! Hier gebeurd ook niks. Ons huis staat nu bijna een jaar te koop en er gebeurd nog weinig. Hij is nu ongeveer 3 keer langs geweest voor een gesprek maar er valt ook weinig te bespreken want er gebeurd ook niks. Maar ik heb eigenlijk ook geen idee wat hij nog eer kan doen ;)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:21

Ligt ook aan de tijd denk ik. Wij hebben gisteren ook betekent voor het huis (ik snap hoe t voelt Mellow, heel onwerkelijk!). Verkoper vertelde dat wij pas het 4e stel was wat kwam kijken in bijna 2 jaar tijd, ondanks vele acties van de makelaar..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:22

Moesten inderdaad veel krabbels zetten haha. Word steeds een beetje echter. :-D

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:57

Juval; is dit niks voor jou? Stond een interessant artikel over in de Volkskrant afgelopen week. Het is een soort van veiling site maar dan voor huizen. De prijs zakt steeds en als iemand interesse heeft kunnen ze "op de knop" drukken. Maar je kan ook een minimale prijs opgeven.
https://www.elkedaggoedkoper.nl/?locale=nl

Wij zitten ondertussen alweer ruim drie weken in het mooie Dwingeloo :) het is super snel gegaan allemaal, in maart gingen we hier in de buurt eens sfeer proeven, zelfde week een handvol huizen bekeken, paar weken later bod gedaan, en nu zitten we er al :wow:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:27

Het is een slechte tijd om te verkopen. Had het er pas nog met de makelaar over.

Hier loopt alles. Wat gemeut van de bank, maar volgende week hoop ik alles toch wel rond te hebben. Dan mijn huur opzeggen per 1 nov. 2 oktober de sleutel. :):)
Ben langzaamaan al wat 'nieuwe' meubels aan het uitzoeken. Ik wil een mix van brocante en modern. En dat is best lastig om te combineren haha. Het moderne spul heb ik wel, het brocante ga ik via 2dehandswinkeltjes en rommelmarkten hopelijk vinden. Heb al een supermooie vitrinekast gezien, die ga ik vandaag op de gok al ophalen en mag tijden bij mijn oom en tante staan. Heb ook al een schitterend tv meubel gezien om op te pimpen. Vind 'm alleen nog iets te duur en daar is geen plek voor, dus moet even op mijn handen zitten :=

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:40

_MelloW_ schreef:
Gaat me eigenlijk ook wel wat snel. Ong. 1 oktober :o
Wanneer heb je je bod uitgebracht? Meestal behoor je wel wat te horen in 5 dagen.

1 okt schiet inderdaad al best op :)
Spannend maar wel heel leuk toch?
Misschien leuk om dan weer eens een bakje koffie in te plannen?

We zijn het over de prijs al eens geworden.
Maar omdat het huis via een bewindvoerder verkocht word moet de bank ook akkoord geven.
En die laat op zich wachten -O-

Kreeg gister nog een berichtje van de Makelaar dat hij hoopt maandag of dinsdag uitslag te krijgen.

Verder ben ik al bij verschillende hypotheek verstrekkers geweest en dat zit wel goed :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:51

gemske schreef:
Juval; is dit niks voor jou? Stond een interessant artikel over in de Volkskrant afgelopen week. Het is een soort van veiling site maar dan voor huizen. De prijs zakt steeds en als iemand interesse heeft kunnen ze "op de knop" drukken. Maar je kan ook een minimale prijs opgeven.
https://www.elkedaggoedkoper.nl/?locale=nl

Wij zitten ondertussen alweer ruim drie weken in het mooie Dwingeloo :) het is super snel gegaan allemaal, in maart gingen we hier in de buurt eens sfeer proeven, zelfde week een handvol huizen bekeken, paar weken later bod gedaan, en nu zitten we er al :wow:

oooeh dwingeloo wat een super mooie plek!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:52

Ik begin al een beetje zenuwachtig voo donderdag.... We hebbn namelijk al een huisje in gedachten om weer te gaan kopen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:53

Amanda schreef:
Het is een slechte tijd om te verkopen. Had het er pas nog met de makelaar over.

Hier loopt alles. Wat gemeut van de bank, maar volgende week hoop ik alles toch wel rond te hebben. Dan mijn huur opzeggen per 1 nov. 2 oktober de sleutel. :):)
Ben langzaamaan al wat 'nieuwe' meubels aan het uitzoeken. Ik wil een mix van brocante en modern. En dat is best lastig om te combineren haha. Het moderne spul heb ik wel, het brocante ga ik via 2dehandswinkeltjes en rommelmarkten hopelijk vinden. Heb al een supermooie vitrinekast gezien, die ga ik vandaag op de gok al ophalen en mag tijden bij mijn oom en tante staan. Heb ook al een schitterend tv meubel gezien om op te pimpen. Vind 'm alleen nog iets te duur en daar is geen plek voor, dus moet even op mijn handen zitten :=

Een hele slechte tijd... Wij zullen ook een dikke restschuld over houden helaas... als iemand een bod doet mogen we hopen dat de bank het ook goed vind. Andes gaat de koop ook nog niet door omdat we een restschuld over houden -O-

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:20

Appiesjappie, ik weet even niet waarom jij je huis te koop hebt staan.
Maar is het niet een mogelijkheid om te wachten tot de huizenmarkt weer wat aantrekt?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:50

heeey, Ja hoor we kunnen er best blijven wonen maar dat willen we niet haha. We voelen ons niet thuis in de grote stad en willen heeeeel graag een vrijstaand huis met natuurlijk een stukje wei voor mn paardjes. En de huizenprijzen zullen we een heel eind omhoog gaan als wij geen restschuld over willen houden. We hebben een hypotheek genomen met de verbouwing er bij in berekend.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:46

zerena schreef:
_MelloW_ schreef:
Gaat me eigenlijk ook wel wat snel. Ong. 1 oktober :o
Wanneer heb je je bod uitgebracht? Meestal behoor je wel wat te horen in 5 dagen.

1 okt schiet inderdaad al best op :)
Spannend maar wel heel leuk toch?
Misschien leuk om dan weer eens een bakje koffie in te plannen?

We zijn het over de prijs al eens geworden.
Maar omdat het huis via een bewindvoerder verkocht word moet de bank ook akkoord geven.
En die laat op zich wachten -O-

Kreeg gister nog een berichtje van de Makelaar dat hij hoopt maandag of dinsdag uitslag te krijgen.

Verder ben ik al bij verschillende hypotheek verstrekkers geweest en dat zit wel goed :)

Spannend, en je bent altijd welkom. ;-)
Hoop echt voor je dat het door gaat ;-).

Wat voor huisje hebben jullie nu dan appiesjappie.

Ik merk wel dat huizen boven de 2 ton nu moeilijker verkopen. Het is nu de goede tijd om te kopen, maar niet om te verkopen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:31

Ja maar de huizenprijzen zullen toch ook wel weer een keer gaan stijgen.
Wellicht dat de restschuld dan een stuk minder is?

Maar kun je gelijk weer een hypotheek krijgen als je een restschuld hebt?
Je kunt dan in ieder geval een stuk minder lenen toch?

Mellow we appen wel ;)
Als ik het weer iets rustiger heb lijkt het me leuk om weer eens af te spreken :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 20:36

Klopt maar we hebben het geluk dat wij iemand kennen die 2 hiizen heeft waar wij eerst goedkoop in kunnen om de restschuld af te betalen. Wij hebben op dit moment een hoekwoning met een grote tuin. Ik heb altijd op een boerderij gewoont mijn ouders en mijn vriend heeft ook een poos vrij gewoont bijbiemand waar hij kluste. Ik heb mjjn paarden nu bij mijn ouders en wil ze heel graag bij mijzelf thuis. Wecwillen niet wachten wie weet duurt het nog een jaar of 2 voordat alles weer stijgt. Wij willen verder. We zijn ook een beetje op een leeftijd dat je denkt aan kinderen. Zolang het huis te koop staat beginnen we daar niet aaan eerst ons eigennleven op rolletjes.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:53

spannend hoor appies.. ik hoop dat het kopers zijn donderdag!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:39

Ja ik hoop het ook! De prijs van het huisje dat wij eigenlijk willen kopen is gisteren in prijs verlaagd.... oooohh nu hoop ik nog meer dat ons huis word verkocht haha. Eerst maa duimen dat ze komen... en daarna duimen wij verder..

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:49

Ok ik snap het :)
Ik hoop ook voor je dat het kopers zijn!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:57

Haha mooi. Ik hoop eerst dat ze komen..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 13:59

Haha mooi. Ik hoop eerst dat ze komen..en daarna positief zijn en dan kopen. De vorige zijn niet geweest. Dus dat vind ik al spannend haha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:02

Spannend! Hopen dat het inderdaad kopers zijn :j
En goeie oplossing heb je bedacht. Wijs :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:21

Wij zitten een beetje in dezelfde situatie appiesjappie. Eventueel kun je ook je tekort doorfinancieren in je volgende hypotheek. In deze tijd kan dat interessant zijn omdat je je volgende huis ook voor een lager bedrag gaat kopen en je er dus vanuit mag gaan dat het in de toekomst meer waard zal worden.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:42

Ja misschien doen we dat ook. Maar we zitten in een hoekwoning en we willen naar eenvrijstaande dus goedkooper zal het nietecht worden. Maar we hebben een mooie tussen oplossing als het niet lukt om meteen een huis te kopen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:22

ik kreeg gister weer mail van de makelaar of ik mee wil doen met de openhuizendag 5 oktober. Kosten zijn 75,- of 375 (met advertentie)... wat ik overigens best veel geld vind.
vorige keren heeft het allemaal niets opgeleverd en was het vooral zonde van onze tijd.

ik denk dat ik deze keer dus maar oversla.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:06

oooeeh dat is al snel heb er nog niks over gehoord.