Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:54

Jeetje zeg! Dat kan ik niet eens in m'n huis kwijt :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:00

Sheran schreef:
Wow. Wat een kastruimte dan! :wow:

Mijn voorraadlijstje:
- 2 pakken Wereldgerechten
- 2 zakken macaroni
- 1 zakje noodles

:')

haha wow :') Studentenhuis?
Ja ik heb een ingebouwde kast en een diepvries met 4 lades, ideaal! maar daardoor lijkt het allemaal niet zoveel..

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:06

Wow, zodra ik er het geld en de ruimte voor heb, moet ik ook maar eens een fatsoenlijke diepvries aanschaffen. Nu heb ik alleen een vriesvakje in mijn koelkast en die zit vol als ik er een brood in stop. :+
Wat een enorme voorraad lijst trouwens! Ik zal eens kijken wat ik in de voorraad- en koelkast heb zitten.

- diepvriesspinazie;
- bladerdeeg;
- rode paprika;
- kipfilet;
- brood;
- soepgroente;
- koolvisfilet;
- risottorijst;
- zilvervliesrijst;
- penne;
- spaghetti;
- paneermeel;
- bloem;
- zelfrijzend bakmeel;
- lasagnebladen;
- griesmeel;
- couscous;
- pompoenchutney;
- komkommer in zoetzuur.

En dan nog dingen als basterdsuiker, kruiden, olijfolie en dat soort dingen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:06

Haha volgens mij is mijn voorraad ongeveer net zoveel als die van ChantalSmook :D Wij hebben een trapkast die als voorraadkast dient en toen we ons huis kochten, hebben we onze oude koel/vries combi meegenomen en in de berging gezet. In onze nieuwe keuken kwam ook een koel/vries combi, dus zat ruimte om dingen in te vriezen/koel te houden :D

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:07

Na een paar hele drukke weken kom ik ook weer meekletsen. De laatste weken niet heel erg budget geleefd, dus aankomende week extra zuinig doen. Het is alweer bijna einde geld maar nog ruim een week van de maand over..

Weekmenu voor aankomende week
Vandaag. Aardappelpuree rode kool en tartaartje
Zaterdag Macaroni
Zondag een restje uit de vriezer
Maandag Wraps met gehakt paprika en ui
Dinsdag Snijbonenstamppot met een runderworstje
Woensdag Macaroni uit de vriezer
Donderdag Aardappelpuree erwtjes en worteltjes

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:08

ChantalSmook schreef:
Sheran schreef:
Wow. Wat een kastruimte dan! :wow:

Mijn voorraadlijstje:
- 2 pakken Wereldgerechten
- 2 zakken macaroni
- 1 zakje noodles

:')

haha wow :') Studentenhuis?
Ja ik heb een ingebouwde kast en een diepvries met 4 lades, ideaal! maar daardoor lijkt het allemaal niet zoveel..

Jup :')
Toen ik nog samenwoonde hadden we wel wat meer hoor, ongeveer 2 kleine kastjes vol :)

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:19

Mijn voorraad

5x zakje aardappelpuree
2x klein potje rode kool
2x klein potje erwtjes & worteltjes
2x rijst
1x macaroni
1x taglitella
2x mix voor macaroni
3x pastasaus
1x pak wraps a 6 stuks
1x pak beschuit
1x klein blikje tonijn op waterbasis
2x zakje jus met uitjes
En nog verschillende bouillon blokjes en overige kruiden

2x runderworstje
1x paprika
1x prei
1x macaroni groente mix
4x kleine ui
350 gram rundergehakt
1x een ons couburgerham
1x een ons boerenmetworst
1x half tarwe brood

Maar ik ga dus ook deze week voornamelijk ook de voorraad eten.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:36

Dat is een gigavoorraad ChantalSmook! Jij kan insneeuwen, je komt niet om van de honger.... :Y) Maar er zit wel veel geld in vast.

Wij hebben ook een behoorlijke voorraad staan, maar alle verpakkingen in principe gewoon 1x. Maak ik dan een pak open, of als ik iets gebruik van de basisvoorraad dan koop ik het wel direct weer.
Alleen groente heb ik in grote hoeveelheden in de vriezer - dat komt uit eigen tuin. En Nederlandse producten die ik hier in Duitsland niet kan krijgen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:39

Sheran schreef:
Als een brood gepropt moet worden breekt hij inderdaad veel moeilijker, maar vaak zit er dan toch nog wel ergens een plek in het brood waar het wel gaat. Gewoon even uitproberen.

Vandaag weer 9 euro kwijt :(. Ik heb er groente, 2 miniloempia's, tofu roerbakreepjes, salade, brinta en brood voor gekocht. Die vleesvervangers zijn ook duur :(. Maar wel gezonder dan zonder.

Hoe lang eet jij hiervan dan? :)
Ik denk bij jou posts heel vaak "hoe doet ze dat toch, zo goedkoop?" haha. Terwijl ik jou eigenlijk heel vaak zie schrijven dat je dan zo veel geld kwijt was :o

Ik lees nog wel mee, maar ben niet veel meer actief. Heb problemen met de dagbesteding die ik volg. De stichting (sgl) die ons naar de manege (taramanda) en boerderij stuurt, wilt het contract per 1 maart beeindigen. En dan op grond van klachten en zorg die niet geboden wordt. Maar dat klopt niet. Ook gaat het niet rechtsgeldig, de manier waarop ze het willen doen. Ik ben cliënten vertegenwoordiger, en heb nu dus veel te doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:42

Tofu roerbakreepjes en de groente: 2 dagen. De loempia's zijn 2x een tussendoortje. Met het brood doe ik ook twee dagen en met de salade 1 dag. Met de brinta doe ik langer.
Dus ik heb nu voor 9 euro nog maar net 2 dagen eten... dat vind ik niet zoveel!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:47

Voor twee dagen is het inderdaad niet heel goedkoop. Als je dat doorrekent zou je zo 'n 30 euro per week kwijt zijn, maar echt belachelijk duur is het toch ook niet? Zoveel was ik eerder ook vaak kwijt hoor. ;) En ik maar denken dat je 9 euro voor een hele week kwijt was. Zo vat ik je berichtjes vaak wel op. En ik maar denken, hoe doet ze dat toch. :=
Zo verkeerd ben ik dus niet bezig, met mijn 20 euro voor een week en dat inclusief wasverzachter en en zak koffiepads. Gaat de goede kant uit met mij inkoopbeleid. :)
Laatst bijgewerkt door Chanen op 15-02-13 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:49

Nee precies! Ik ben meestal geen 30 euro voor de hele week kwijt (meestal meer rond de 20 omdat ik soms wat meer en soms wat minder eet, en soms geen avondeten neem), maar ik zie ook niet echt hoe het goedkoper kan :=. Hoe ben jij dan 20 euro voor een week kwijt incl wasverzachter? Of eet ik gewoon veel?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:53

Ik heb ook een grote voorraad :o

In de vriezer in de berging:
toch wel 1,5 kilo gehakt (als het niet meer is) en een kilo kippenpoten en een kilo kip filet denk ik.
Dan nog wat zakjes diepvries groente van Bonduelle (2x boontjes, 1 x doperwtjes, 2xbloemkool en nog 2 zakjes bonduelle kookhulp ui 2 zakjes bonduelle kookhulp paprika (kreeg je gratis bij een zakje diepvriesgroente voor 1 euro) )
6 liter soep (paprika soep, tomaten soep en kippensoep)
Prei, bij elkaar een prei of 2 a 3
Broccoli, 4 porties voor 2 personen
Rode kool, 1 portie voor 2 personen

Boven in de vriezer (in de keuken)
Halfje wit
Pakje tosti ham (goedkope ham)
2 doosjes met vries fruit
2 open zakjes kookhulp (1x ui 1 x paprika)
1 pakje bladerdeeg
wat gehakt (3x portie voor 2 personen)
wat kip (denk 1 portie voor 2 personen)
diepvries spinazie

En net op de markt weer ingekocht, 6 paprika's (1 euro) kilo cherry tomaatjes (75 cent) 3 groene kooltjes (75 cent, 2 voor schoon mama en 1 voor mij) 2 granaat appels (1 euro) 10 limoentjes (1 euro) en bananen (wel wat duurder, maar zijn voor vriendje voor naar werk en alsnog goedkoper dan in de supermarkt)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:55

Sterkte Sammyy - gaat het goed met de beeb?

Ik koop nooit reepjes tofu, maar gewoon een blok. Wat ik gebruik dat snij ik af. De rest in de koelkast of in de vriezer. Volgens mij is dat veel voordeliger?
Ik heb even gekeken op AH.nl - reepjes 180 gram - 1.79 - blok van 375 gram - 1,69

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 17:57

Van de week heb ik ook voor een groot deel uit mijn voorraad gegeten, hoor. Voor die 20 euro heb ik:

- 2x brood;
- 450g diepvriesspinazie;
- mango;
- 2kg sinaasappels;
- 1kg appels;
- kookroom;
- wasverzachter;
- koffiepads;
- afwasmiddel;
- 2L melk;
- roma tomaten;
- rijstwafels;
- schoolkoekjes;
- roosvicee siroop;
- 150g kipfilet (beleg);
- 500g volkoren penne.

EDIT: Zal mij weekmenu er gelijk ook bij doen.

ma. zoete aardappel met koolvis en tomatensaus
di. risotto met tomaat uit de oven
wo. restjes preitaart
do. pasta met spinazie en een sausje van blauwaderkaas
vr. nasi met pindasaus en spiegelei
za. couscous met kipblokjes, paprika en tuinerwten
zo. verrassing (waarschijnlijk een patatje, want ik ga als groom mee op wedstrijd)
Laatst bijgewerkt door Chanen op 15-02-13 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:00

uit de voorraad kunnen eten zal ook wel veel schelen, ik heb geen voorraad :). In jouw lijst zou ik dan bijvoorbeeld nog boter en beleg moeten kopen, plus nog wat brood en groente. Maar heel netjes voor die 20 euro hoor! Waar winkel je? :)

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:03

Sheran, heb jij geen mogelijkheid om een voorraad aan te leggen?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:06

Halvarine had ik nog in de koelkast staan, daar doe ik wel een paar weken mee. Zelfde geldt voor beleg, ik had nog sandwichspread, pindakaas en appelstroop. Afgezien van de spinazie en tomaten had ik nog groente in de diepvries (soepgroenten, paprika en tuinerwten). Ik winkel trouwens vrijwel altijd bij de Lidl en de AH.
Wat eet je trouwens veel brood, dat je meer dan 2 broden in de week eet! Of eet ik zo weinig? Gemiddeld gaat er wel een plak of 20 uit een brood, toch? En ik eet ongeveer vijf plakjes per dag.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:07

Nee, ik heb alleen een smal koelkastplankje tot mijn beschikking, plus een plankje in een kast, waar ook al mijn pannen in moeten staan :)

Ik eet vrolijk 10 plakjes brood per dag, zeker als ik daarbuiten niet zoveel te eten heb. Boter smeer ik ook altijd heel dik (ik moet die calorieen toch ergens vandaag halen :P) dus ik doe ook maar 1 week met zo'n klont/pakje roomboter.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:16

Misschien een kastje of een afsluitbare bak van de Xenos ofzo, die je op je kamer kan zetten en daar de spullen indoen die je niet in de koelkast hoeft te zetten. Zoals rijst, pasta, blikjes tomaten enz.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:13

Sheran, was je berichtje op mij bedoeld? Ik ben nu bij de Aldi geweest voor die 20,- :) . Maar lastig als je inderdaad geen diepvries of meer voorraad ruimte hebt. Dan moet je veel elke week vers kopen wat je anders gewoon kunt bewaren/invriezen.

Wel leuk om te zien hoe iedereen shopt, Mijn voorraadje komt door die hamsterweken van de AH voornamelijk ook. Ik haal eigenlijk alleen acties bij de AH/C1000/Janlinders en de rest bij de Aldi/Liddle. Scheelt dat ik altijd op mijn fietsje ben, scheur heel Eindhoven door dus overal kom ik wel langs een winkel.

Kun je kaas trouwens invriezen? Ik denk van niet namelijk.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:28

Ik doe voornamelijk boodschappen bij de nettorama. En soms bij de AH dan neem ik voornamelijk aanbiedingen en Euroshopper mee. Vlees en vleesbeleg voor op brood meestal bij de slager en brood van de bakker. Maar ik heb aan 1 brood per week genoeg en ik eet ook niet elke dag vlees.

ChantalSmook, een plaatsgenootje :p haha, volgensmij kun je kaas niet invriezen, maar dat weet ik niet zeker

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:35

Roxyi ja? Welke horeca gelegenheid werk je, ook in Eindhoven?
Hmm vind de kaas altijd zoveel net als vleeswaren. wil niet de hele week hetzelfde eten dus split vleeswaren altijd in 2/3en ofzo. Maar kaas nog nooit geprobeerd.

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:36

Kaas kun je gewoon invriezen. Ik doe dat altijd met gemalen kaas - nooit meer zo'n verschimmeld restje tegenkomen in de koelkast......

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:38

Verwerkte kaas gaat goed (in stamppot/tussen brood enzo), maar gewoon een blok kaas... daar heb ik wat minder goede ervaringen mee.