Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:36

Hallo dames ( en misschien heren? )

Ik zie hier ontzettende leuke ideeën voorbij komen en dacht misschien kunnen jullie mij helpen?
Ik heb ( vind ik dan :D ) een ontzettend leuk kastje gekocht !
Het was de laatste en deze heb ik dus voor een heel leuk prijsje op de kop weten te tikken :D
Maar het heeft 1 nadeel er waren geen voorbeelden over hoe in te delen ( hij stond alleen aan de zijkant van een trap ) dus ik moet mijn eigen creativiteit laten gaan :P
Het gaat om dit kastje, weet iemand wat voor type kastje dit is? Ik kan hem niet vinden op google en dan zou ik misschien wat ideeën op kunnen doen.

Afbeelding

Achter het glas zit dus een paar centimeter ruimte om op te vullen en daarna kan je je spulletjes erin kwijt.

Eerst dacht ik aan bloemen en andere frutsels, maar ineens kwam het idee om iets met foto's te gaan doen.
Schelpen en zand wordt echt te zwaar, dus dat gaat het niet worden.
Wie kan mij helpen en wie weet heeft iemand ook zo'n kastje en foto's dat zou helemaal leuk zijn!

Angelaa2

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:29

Kwam net dit topic tegen en moest gelijk aan jullie denken :D
[UK] [ART] Contrabaskast

Kun je het glas niet opmeten en daar een kartonnetje van knippen in die maten en daar een soort van fotocollage op kan maken met (kleine) foto's?

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:33

Ja dat zou heel goed kunnen!
Leuk idee!!!

Ik ben internet aan het afstruinen naar zo'n kastje maar kan het niet vinden. Ook waar ik hem gekocht heb, daar is niets meer over dit kastje te vinden... het was echt de laatste :P

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 11:02

hallo dames,

normaal lees ik op de achtergrond een beetje mee, maar onlangs zag ik het bureau van MeliaForever, en was zo enthousiast dat ik haar wat tips heb gevraagd.
Na haar advizen en tips ben ik aan de slag gegaan en ben super blij met het resultaat :
voor:
Afbeelding
en na:
Afbeelding

Verder heb ik onze computer kamer een beetje in stijl gemaakt van mijn vriend. hij pokert graag en zit dan ook regelmatig daar op de computer te pokeren. Omdat onze andere kamer (ernaast) helemaal voor mij is incl pip-behang + bloemen behang, moest deze kamer een beetje stoerder om al het roze ernaast te compenseren.
Dit is het resultaat geworden (sorry dat de fotos beetje donker zijn, maar eht was gisteravond en met de flits werd het echt niet duidelijker)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ook heb ik nog wat inspiratie opgedaan via pinterest en daar kwamen deze uit:
Afbeelding

ik kruip weer terug in mijn meeleeshoekje, mocht ik weer wat nieuwe dingen hebben gepimpt, zal ik ze weer even delen

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 12:33

dat bankje is leuk geworden zeg....

mijn ideeen zijn momenteel ver te zoeken maar het afmaken van de stoel gaf me wel weer een goed gevoel dus wie weet ...wat het volgende wordt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:11

ik ben aan het bedenken welke kleur ik in de keuken ga toevoegen, wil 1 raam dichtmaken door er een maatwerk kastje in te zetten, , we hebben licht genoeg zonder dat raam door de bovenlichten en het raam in de deur .
de keuken is een projectkeuken(woningbouw) kersenhout look met een grijzig gemarmerd/spikkel blad.
ergens zit ik te denken aan paarsig(goh, halve huis is paars) met op de hoeken etc wat terugschuren en er turquoise doorheen te laten komen...
ik wil meer kleur in huis, maar ja, gaat dat paars met turquoise werken, of gaat het onwijs vloeken :D

en ik heb een eethoek staan, de tafel daarvan staat op boktmarkt, maar zit er aan te denken om hem om te bouwen, het hele middenstuk tussen de poten er uit slopen, het blad niet meer uitschuifbaar maken
dan heb je gewoon een vierkante tafel, en kan vriendlief zijn benen er gewoon onderdoor steken ...
eens kijken of dat zou kunnen werken, die wil ik dan eigenlijk ook verven, maar weet nog niet hoe wat betreft kleur.
absoluut niet wit in ieder geval :n

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:13

Anja: wat een schattig bankje! Zonde dat je het buiten zet.
Leun: bureau is mooi geworden, de pokerkamer is niet mijn ding, maar voor iemand die er erg van houdt
heb je het leuk ingericht :)

Een tijd terug was ik helemaal verliefd op een huurhuis bij ons in de buurt (wij wonen nu anti-kraak en moeten binnenkort gaan verhuizen
,we hebben een brief gekregen dat ze waarschijnlijk rond februari gaan beginnen met de renovatie van dit pand) helaas stonden we op nummer
twee en kregen we het huis niet. Ik keek vandaag nog eens op de site waar ik dit leuke huisje had gevonden en zag dat het nog steeds onder optie staat,
dus ik heb nogmaals naar de makelaar gebeld om te vragen hoe het zit (de bezichtiging van deze mensen is ruim een maand geleden) en ze makelaar vertelde
dat de mensen die dit huisje hadden hun papierwerk nog steeds niet hebben opgestuurd, wat betekend dat onze kans groter wordt omdat de makelaar niet
kan blijven wachten op deze mensen. Mijn hoop is gelijk weer helemaal terug, het zou zo fijn zijn als we straks alsnog in dit leuke, fijne huis kunnen gaan wonen.
Dus dames, allemaal heel hard duimen alstublieft :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 10:02

+:)+

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 10:11

duimen draaien :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:30

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 11:33

Ik heb ook nog een tip voor de meubelpimpers, misschien is 'ie al langs gekomen.

Maar bij de Praxis is er een gedeeltelijke assortimentswissel geweest in de verf en houtlakken, waardoor er veel is afgeprijsd met 75%!
Dus potjes waar je normaal bijna 15 a 20 euro voor betaald, gaan nu weg voor zo'n 3-10 euro, dat zijn leuke dingetjes.
Staan (bij ons althans) allerlei leuke felle kleurtjes tussen, maar ook de wat neutralere kleuren. Van Flexa en Histor.
Dus misschien een idee om eens binnen te lopen bij de Praxis om te zien of er nog wat staat. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:31

Oh, dat bankje wat een lollig ding.
Die contrabas is ook een heel creatief idee.
Stoel met roze bekleding is je dochter denk ik wel erg blij mee, ziet er wel uit als glibberstof,
dat is inderdaad lastig werken.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:10

Ik heb weer iets nieuws bedacht.
Ik wil deze maken voor aan het voeteneinde van ons bed.

Afbeelding

<3

Edit: Weet iemand wat voor spul ik op blank hout moet smeren om dit effect te krijgen, gewoon beits toch?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 16:17

Gewoon bijts :j
Desnoods eerst erop kwasten en dan er weer een beetje afvegen met een doek; geeft een leuk effect.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:20

@liiza, dat is een heel leuk idee!
Gewoon met beits behandelen inderdaad.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:46

Ja anders wordt het te netjes, te glimmend en dat wil ik niet. Leuk leuk, m'n handen jeuken alweer!

Karin: ik zit vaak op Pinterest te kijken en daar staan zoveel leuke dingen op, dus deze is ook gewoon
gepikt ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 17:48

Omg zeg...het wordt tijd dat ik weer aan het werk ga: "bijts" :roll: :n
:')

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:51

liiza schreef:
Ja anders wordt het te netjes, te glimmend en dat wil ik niet. Leuk leuk, m'n handen jeuken alweer!

Karin: ik zit vaak op Pinterest te kijken en daar staan zoveel leuke dingen op, dus deze is ook gewoon
gepikt ;)

Oow pinterest, praat me er niet van..
Hier zit een verslaafde haha.
Kan er echt uren kijken op DIY en huisinrichtingen enzo, heerlijk haha :D

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 18:08

Ja fijn he, hier precies hetzelfde en vriendlief vraagt zich maar af wat ik aan het doen ben.
Heb vaak zelfs dat ik in bed nog lig te kijken op m'n telefoon en dat het dan ineens twee uur later is.

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:52

Weet iemand toevallig of ze bij Hornbach ook hout verkopen? Hout als in planken hout..

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:28

Ja hoor, dat verkopen ze!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:32

Ja, bergen hout en tuinbankjes zag ik vanavond.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 23:44

MamaMiesje schreef:
Omg zeg...het wordt tijd dat ik weer aan het werk ga: "bijts" :roll: :n
:')

OMG! Erger nog, ik keek er vandaag naar en dacht 'hier klopt iets niet, maar wat?'. _O- _O-

En ik ben gewoon aan het werk notabene! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 07:46

Anja_Joost schreef:
Ik heb van het weekend een leuk bankje voor buiten gepompt. Stond er al een tijdje, maar had me er niet toe kunnen zetten. Nu hij af is denk ik: had ik véél eerder moeten doen, haha!

[ Afbeelding ]

Brutale vraag...

Hoe heet dit type bankje? Zoiets zoek ik nog!

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 09:52

vonneke schreef:
Anja_Joost schreef:
Ik heb van het weekend een leuk bankje voor buiten gepompt. Stond er al een tijdje, maar had me er niet toe kunnen zetten. Nu hij af is denk ik: had ik véél eerder moeten doen, haha!

[ Afbeelding ]

Brutale vraag...

Hoe heet dit type bankje? Zoiets zoek ik nog!

Zo brutaal vind ik t niet hoor!
Gekocht op marktplaats al telefoonbankje.
Vroegah, toen er nog een snoer aan een telefoon zat, kon je door dit bankje zittend bellen :D