Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:11

Ik zie pannenkoekenmix staan, koop de volgende keer gewoon bloem, met eieren en melk heb je dan hetzelfde resultaat, met een beetje zout of vanillesuiker kan je er nog wat smaak aan geven.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:13

Deed ik voorheen ook, maar het euroshopper huismerk kost 0,49 cent per pakje, 2 eitjes erin en 500ml melk en dan smaken ze echt prima. En wij hebben dan voldoende voor 4 personen ongeveer.
Denk dat het met bloem nog wat goedkoper is, maar ook iets meer moeite om lekker op smaak te krijgen. Pannenkoeken zijn bij ons echt een 'snel klaar' gerechtje zegmaar :p

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:15

Pannenkoekenmix is echt de grootst mogelijk onzin die er bestaat idd :') Zo moeilijk is dat toch niet om dan goede pannekoeken te bakken? Ik bak pannekoeken altijd met meel (half volkoren en half wit), eieren en melk. Meer niet. Smaakt prima :j De meeste smaak komt toch van het beleg :P

Lijkt mij trouwens alleen maar goed om verse producten te pureren en dat aan je kindje geven. In die potjes zit allemaal suiker en conserveringsmiddelen toegevoegd. Zelfs in van dat melkpoeder voor kindjes zit suiker :n

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:28

_Tara_ schreef:
Lijkt mij trouwens alleen maar goed om verse producten te pureren en dat aan je kindje geven. In die potjes zit allemaal suiker en conserveringsmiddelen toegevoegd. Zelfs in van dat melkpoeder voor kindjes zit suiker :n

Dit is niet waar. In potjes babyvoeding zitten geen conserveringsmiddelen, dit mag namelijk niet. En er zitten geen toegevoegde suikers in, alleen natuurlijke.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:33

saroanda schreef:
_Tara_ schreef:

Dit is niet waar. In potjes babyvoeding zitten geen conserveringsmiddelen, dit mag namelijk niet. En er zitten geen toegevoegde suikers in, alleen natuurlijke.

Ok dat wist ik niet. Apart dat 't dan in poedermelk wel toegevoegd zit. Alsnog zou ik m'n baby liever zelf gemaakt voedsel geven dan eten uit een potje.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:36

hier krijgen ze gemengd. vers en potjes.
Er zit ook zout in melkvoeding (borstvoeding ook, want niemand eet zoutloos) zout heb je ook nodig.

twaalf flessen cola 12 euro pff maar wij willen alleen maar coca cola..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:38

Ik geef ook de voorkeur voor zelf gemaakt hoor, maar de babyvoeding die in NL word verkocht voldoet aan hele strenge eisen. De enige grote nadelen zijn de smaak en structuur, overstap naar normale voeding kan problemen vormen. De suiker die in de opvolgmelk zit is gelukkig minimaal, schijnt nodig te zijn voor het binden/oplossen. Gelukkig mag je vanaf 1jr alweer normale koemelk geven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:49

Pinda_Dipje schreef:
Ons budget voor 4 weken is momenteel 260/280 euro. (meestal minder)
Dat is man, zwangere vrouw, 3 jarige, 1 hond en een franse hangoor (en ongeveer 3x per maand eters).

[size=9]Eieren van de markt; 1,65 (voor 20 stuks) 4 doosjes per maand; 6,60 (onmisbaar voor ons)

Was ff nieuwsgierig......... waarom zijn eieren onmisbaar?? En vooral waarom zo veel??? Dat is ongeveer 1 per dag. Das toch niet gezond?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:52

Manzano : dat is al weer achterhaald, 1 per dag is geen probleem

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:52

Bij ons moet ook even de rem erop wat boodschappen betreft, dus ik zou graag meekletsen als dat mag :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:55

Sonja_vR schreef:
Manzano : dat is al weer achterhaald, 1 per dag is geen probleem

Neem aan dat je een 3 jarige niet elke dag eieren geeft.
Dan zit je dus op 80 eieren met 2 volwassenen. Ik vind dat tamelijk veel.

En los van de vraag of het gezond is vraag ik me gewoon af waarom het onmisbaar is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:58

Vond dat ook al opvallend. Wij eten ook wel graag een eitje maar verder dan een doosje in de maand komen we eigenlijk niet :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:59

Doordeweeks sowieso niet, en in het weekend vind ik het heerlijk, maar dan nog vergeet ik het vaak. Dus denk dat ik er hooguit paar per maand eet.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:02

Hoogstens 1 ei in de week denk ik, toevallig vorige week 2. En onbewust in gerechten natuurlijk. Maar da's misschien 2 kleine doosjes van 6 eieren in de maand.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:03

Ja daar zat ik net ff over te denken......... maar eigenlijk maak ik ook zelden gerechten waar ei in zit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:06

Hier net zo, terwijl het best gezond is. Ze blijven eigenlijk liggen in de koelkast :=

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:08

zo goed had ik het ook niet nageteld :+

maar ben verder niet zo op de hoogte van specifieke kinder dieet regels...
heb er geen en ze gaan er niet komen ook , dus sja, non issue voor mij persoonlijk ;)

hier gaan er trouwens ook aardig wat doorheen, maar maak veel vanaf ingredient en we doen nog wel eens vega, saus met ei als binder etc
dan gaat het ook hard

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:10

Op mijn werk (of althans, een van de holdings) verbruikt 800 eieren per dag, op 157 te voeden monden :+
Ik kom op 6 eieren per twee weken. Ik verwerk de eieren altijd en eet eigenlijk nooit een gekookt ei of gebakken ei.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:13

manzano schreef:
Was ff nieuwsgierig......... waarom zijn eieren onmisbaar?? En vooral waarom zo veel??? Dat is ongeveer 1 per dag. Das toch niet gezond?

Het is een misverstand dat eieren ongezond zijn. Veel mensen denken dat het bijvoorbeeld cholestrolverhogend werkt, maar dat is niet zo. Eieren zijn zeer rijk vitamine A/B2/B6/B12/D/E/K, thiamine, zink, foliumzuur, fosfor, ijzer en kalk. Daarnaast dragen de animozuren en antioxidanten zeer positief bij aan het behoud en herstel van je lijf. Door de hoge voedingsdichtheid van een ei wordt de vetverbranding gestimuleerd, en wordt je hongergevoel gedurende de dag meer gereguleert. Kortom je eet minder, slankt vaak snel(ler) af of blijft juist stabiel op een gezond gewicht.
Omdat zowel mijn man als ik beiden heel intensief met sport bezig zijn (hij bodybuilt, ik fitness, rijd paard en loop veel hard) hebben we erg veel baat bij extra eiwitten in ons lijf daar deze spiergroei (= meer verbranding) en herstel (!) bevorderen. Eitjes zijn hier dan een smakelijke en gemakkelijke keuze is, waarbij echter een vrij grote hoeveelheid nodig is om voldoende voedingsstof te nuttigen. Daarnaast is het gewoon een ideale maagvullding als je wat minder te eten hebt, en kun je er eindeloos mee varieren;
Als alternatief voor vlees, tussen een tosti, beetje bami/nasi met een eitje, door de pannenkoeken, hard gekookt eitje op brood, door een salade heen, als binder van bijv. gehakt, maar ook gevulde eitjes voor visite (lekker en goedkoop!), toastje met ei en toefje curry/mayo als tussendoor snackje etc. Dat maakt ze voor ons toch wel onmisbaar hoor :9

Edit: Zoonlief eet overigens geen eieren. Heel enkele keer een hapje, maar hij houdt er niet van. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:18

Of het gezond is intereseert me niet zo, was meer een extra toevoeging, maar niet de reden waarom ik het vroeg.

2e deel van je antwoord is idd wat ik me afvroeg.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 13:24

Ik vind dat gezond stukje ook interessant om te lezen :j Herinnert me er weer aan om gewoon een gekookt eitje mee te nemen als tussendoortje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:12

Ik doe ook vaak ei op brood, als eiersalade of gebakken. En als ik dan de avond soto heet dan eet ik zo 4 eieren op een dag :P Maar gelukkig eet ik niet elke week soto, dus dan is het aantal eieren nog wat beperkt hier.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:04

Ei is inderdaad hartstikke gezond en kan behoorlijk veel gegeten worden :j
ik moet er ook weer aan denken om wat regelmatiger een eitje te nemen, vind het vooral 's ochtends wel lekker om een gekookt eitje te eten. Moet er alleen de tijd voor maken :)

voor degene die de lidl folder niet kon vinden:
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... /20473.htm

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:07

Wij zetten s'avonds voor het slapen gaan al de eitjes op het vuur. Of als ik een pit over heb tijdens het koken, neem ik ook gelijk de eitjes mee.
S'morgens direct een eitje als ontbijt, stuk gemakkelijker omdat ze dan voor het grijpen liggen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:12

ik wil ze wel warm kunnen eten :D