Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:48

Klinkt top leo, was idd super weer zaterdag. Heb ook zo'n fijne les gehad zaterdag

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:39

Liselot had je nog fotos gevonden van je pak?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 07:23

Je hebt pb :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:31

Yeah!! Wat ging het goed vandaag!
Besloten om snelle oefeningen te gaan doen. Eerst rondje gedaan. Staan we op het industrieterrein en werd even overladen met complimenten voor mijn rijden :o Ik kreeg een dikke 10, kijken was super in alle situaties en snelheid goed aangepast aan het wegdek en waar het kon het gas erop!
Toen de oefeningen. Eerst de precisiestop, toem gewone stop en daarna noodstop. Alledrie in 1x top! Uitwijk in 1x goed. Vetragingsoefening ook top! En daarna de snelle slalom, ging iets te snel dus had die niet helemaal mooi, maar daarna ook goed!
Instructeur in de zevende hemel zowat en ik ook met alle complimenten die die gaf. Terugrijden was ook weer helemaal goed en ik kreeg hem bij de garage zelfs in 1x op de bok :Y)
Normaal is hij zuinig met zulke complimenten, dus weet zeker dat het gemeend is, kan ik dus mooi in m'n zak steken :D
Nog een paar van zulke lessen en we gaan hem aanvragen :=

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:47

@ goldie heb jij dan nu zowel AVB oefeningen als rijden op de weg?

Wel fijn dat het lessen zo goed ging!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:50

Ja, anders kom ik voor mijn examen nooit op de plek van bestemming. Dat is nog best een stukje rijden voor ons.. En waar wij de oefeningen doen is ook niet waar de motoren staan. Volgend voordeel is dat als ik straks m'n avb heb dan kan het andere examem ook bijna meteen aangevraagd :)

Kreeg ook nog een kerstkaart met kerstchocolaatjes eraan, erg leuk :)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:01

Goldie schreef:
Ja, anders kom ik voor mijn examen nooit op de plek van bestemming. Dat is nog best een stukje rijden voor ons.. En waar wij de oefeningen doen is ook niet waar de motoren staan. Volgend voordeel is dat als ik straks m'n avb heb dan kan het andere examem ook bijna meteen aangevraagd :)

Kreeg ook nog een kerstkaart met kerstchocolaatjes eraan, erg leuk :)

ahaa op die manier!!
Ik moest inderdaad ook een stukje rijden voordat ik bij het terrein kwam waar we konden oefenen voor AVB.
tussen mijn AVB examen en AVD zitten nu 6 lessen volgens mij

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:14

Wat leuk goldie! Klinkt super.

Ik had vanmorgen weer een fijne avd les, alleen met een harde noodstop en bijna-aanrijding tussendoor waar ik flink van schrok, hij zat bijna in mn zijkant. Het staat zelfs op film, als mijn instructeur hem gemaild heb zet ik m online.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:40

Gatver Snoevie, dat is wel schrikken := Maar zo te horen heb je goed gereageerd :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:55

Ja op zich wel,al had ik t wel eerder kunnen zien aankomen. Is wel een leermoment voor me geweest en ik ben me er nu nog meer en beter van bewust dat je er altijd vanuit moet gaan dat een auto je geen voorrang zal verlenen bv

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 22:48

Haha wat een complimenten goldie! Hopelijk kun je snel op examen :)

Schrikken snoevie! Ben benieuwd na je filmpje

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 23:20

Haha ja weet nooit zo goed hoe ik daar op moet reageren :+ Maar heb zoooo examenvrees dus zie er erg tegenop...
Ik ben ook benieuwd naar het filmpje...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:18

Ik scheet ook 10 kleuren bagger, zware examenvrees. Maar toch gelukt! Dat gaat jou ook lukken hoor goldie.

Als ik t filmpje heb plaats ik m!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 07:54

De ellende is dat als ik zo zenuwachtig ben dat m'n spieren slecht doen wat ik wil :=
Maarja ben er in m'n hoofd nu al naar toe aan het werken, bijna alle oefeningen zijn nu op examenniveau dus weet dat het eraan komt :)

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 10:29

Ik heb hetzelfde probleem, mijn vervangende instructeur zei ook dat ik zenuwachtiger was als andere leerlingen.

Maar hij legde uit dat je een paar minuten in moet komen, zorgen dat je geen grote fouten maakt en dan gaje pas ontspannen. En dat werkte echt, ik moest 300x naar het toilet van de zenuwen en tijdens het rijden werd ik helemaal relax!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 11:19

Ik heb dat idd ook. En zorgen dat je gewoon goed voorbereid bent, neemt al veel stress weg

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:23

Mijn rijles ging niet door vandaag..
Voor volgende week dinsdag en woensdag les en dan donderdag mijn AVD..
Hopelijk is het weer dan beter

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 18:30

Ik hoorde al van m'n instructeur dat hij vandaag ook het eea geskipped heeft, ben benieuwd of mijn les morgen doorgaat...

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:05

Waaide ook wel echt hard vandaag!
Mijn telefoon zegt dat het donderdag droog is, maar ik weet niet waar in NL je woont?

Net terug van een buitenritje, paard heeft me deraf geworpen := hij vond het niet zo leuk dat er honden achter hem gingen vechten, mij in de modder werpen vond hij een slimmer idee _O-

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:19

Liselot schreef:
Opbokken is ook lastig, helemaal omdat je niet aan het stuur mag trekken. Mijn GS is een stuk groter, maar die krijg ik dus wel heel makkelijk op de bok, denk omdat het gewicht anders verdeeld is ofzo.
Mij zeiden ze altijd dat je de voet op de standaard moet zetten en dan moet voelen of hij evenredig op de 2 punten van de bok staat. Dan pak je met de ene hand het stuur en met de andere hand de achterkant en dan moet je je als het ware uitrekken

Fijn trouwens dat je instructeur een andere schokdemper besteld, ken er heel vee die dat niet zouden doen.

Heb gisteren zelf ook nog even een rondje gereden, lag nog geen zout op de weg dus kon prima :D Vond het wel vrij fris! Had me goed aangekleed, maar kreeg na een uur toch flink koude voeten.

Iemand hier trouwens verstand van accu laders? Het schijnt dat je bij een bmw een plug hebt waar je de lader in kan steken. Maar welke lader met welke plug moet ik daar voor hebben?

Ik kon dat opbokken ook niet met de lesmotor. Met de gs van pa ging dat inderdaad beter. Met je eigen motor krijg je er op den duur natuurlijk ook een 'slag' in natuurlijk.

Volgens mij moet jij een druppellader met can-bus systeem. Ik heb zelf een Optimate. Die ontlaadt ook en draait testprogramma's. Die is volgens mij ook met can bus geleverd bij mij. Zeker verkrijgbaar met can-bus iig!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:20

ReJo schreef:
Dat klopt, voor een oude motor is het niet veel..
Maar volgens mijn vriend moet ik geen motor kopen die meer als 60.000 km op de teller heeft staan.

Don't ask me why :=

Er staat een hele gave ktm bij de bva auctions! *\o/*
Nu nog een sponsor zoeken https://www.bva-auctions.com/auction/lot/12830/4896104
Wel een 200cctje

Gave motor!!
60k, dan moeten veel modellen toch wel eens gereviseerd zijn en niet iedere motoreigenaar heeft daar het geld voor over.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:22

Nieuwe regels zijn inderdaad lastig. Snap er ook niets van bij mensen die nu het rbw gaan halen.

Heb je die thermokleding van de Lidl Leo? Die is ideaal, gebruik het ook met paardrijden :=.

Oh en snoevie, jeetje das schrikken!! Gelukkig bij 'bijna' gebleven :oo.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 19:43

200 cc,dat is wel weinig!

En ja was best spannend! Ik wacht nog op mn filmpje,haha.

Ik draag nu ook thermokleding tijdens de lessen,scheelt echt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:04

Snoevie heb je het filmpje nou nog niet :P
Les ging weer fijn vandaag! Lekker gereden en weer wat oefeningen gedaan, gingen weer goed :)

M'n instructeur en rijmaatje waren me wel weer lekker te sarren vandaag... :') dus ik zeg kom eens dichterbij... Waarom? Nou dan kan ik je een klap op je bek geven :+ Het gaad van kwaad tot erger ondertussen met ons 3 _O-
Een uur later pas weer thuis, m'n rijmaatje is echt zo'n kletskous. Hebben veel lol zo samen iig!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 14:13

nee sorry -O-

Ik heb dinsdag weer les,dan vraag ik t ff

Heb jij altijd hetzelfde rijmaatje Goldie?

En trouwens leuke tip, http://www.motorforum.nl voor wie nog geen lid is. Er is een gezellig lesserstopic