E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:13

sony heeft geen readers met ingebouwde lampjes toch? dacht ik?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:25

Nog niet? Huh, valt me dan weer een beetje tegen van ze...
Oh ja, die andere die ik in gedachten had is de Nook met lichtje, maar ook die kan ik niet echt aanraden, is niet bepaald gericht op de NL markt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:30

Ik ben nog steeds helemaal happy met mijn Kobo Glo! Ik kan ook niet meer zonder het licht, ideaal!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:44

Ik heb recentelijk een sony gekocht omdat ie vétjes in de aanbieding was (dagaanbieding bij iBood, 99 euro ipv 140) maar als ik die niet tegen gekomen was had ik ook voor de kobo Glo gegaan omdat dat licht me echt ideaal lijkt :j

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:48

Ik heb een kobo touch heel erg tevreden over :).

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:04

Hmm ik denk ook dat het de kobo glo is. Downloaden jullie
Ook boeken of kopen jullie ze allemaal?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:10

Over downloaden mag hier in het topic niet gesproken worden, omdat dat illegaal is (in de meeste gevallen).

Ik heb sinds eind november de Kobo Glo en ik ben echt een super tevreden lezer :j
Lampje is idd ook heel fijn.
En omdat ik een e-reader heb, heeft vriendlief er vlak voor onze vakantie ook maar 1 gekocht. Anders moest er alsnog een tas boeken mee op vakantie voor hem. En nu dus alleen twee e-readers :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:25

Ik heb ook de kobo glow, geweldig ding!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:24

Nog een tevreden gebruiker van de Kobo Glo! Geweldig ding.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:22

Hier ook een kobo glo fan *\o/*

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 12:46

Haha nou ik denk dat het de kobo glo wordt!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:24

Eindelijk. Een vriendin van mij gaat naar Engeland en neemt de kindle paperwhite mee :D Woensdag heb ik hem :D Ik heb zelf er nog een cover bij gekocht die op een boek lijkt, dan heb je nog steeds het boek gevoel een beetje. Nu nog een heleboel fantasy boeken zoeken. Iemand nog tips voor leuke boeken?

https://www.klevercase.co.uk/index.php? ... ory&path=1

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:58

lovelys schreef:
Eindelijk. Een vriendin van mij gaat naar Engeland en neemt de kindle paperwhite mee :D Woensdag heb ik hem :D Ik heb zelf er nog een cover bij gekocht die op een boek lijkt, dan heb je nog steeds het boek gevoel een beetje. Nu nog een heleboel fantasy boeken zoeken. Iemand nog tips voor leuke boeken?

Yay, nog een Paperwhite reader, voelt de mijne zich niet zo alleen maar hier, hihihi.

Qua fantasy, tja... ben zelf wel een groot Sword of Truth fan. :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:57

Hahah hoe bevalt je paperwhite?
Ik zal eens kijken of ik die ken :P (heb tussen mijn 11e en 19e zoveel gelezen dat ik het niet meer onthouden heb wat ik allemaal heb gelezen :P)

Net een pakketje binnen gekregen en het blijkt mijn cover te zijn. Helemaal blij :D Echt een prachtige cover (ik heb de omslag van Dracula). Ik kan echt niet wachten tot woensdag.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:02

Zijn jullie al bekend met goodreads.com? Ik heb mezelf gister ingeschreven en de app op m'n iphone gezet. Je kan dus vanuit de site/app gratis e-boeken lezen, echt super handig!

Als je bij het inschrijven aangeeft wat voor boeken je leuk vindt krijg je ook regelmatig tips over boeken die je leuk zou kunnen vinden. Het is wel allemaal in het Engels. Als je een reader met wifi hebt kan je dus ook daarop lezen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:07

lovelys schreef:
Ik zal eens kijken of ik die ken :P (heb tussen mijn 11e en 19e zoveel gelezen dat ik het niet meer onthouden heb wat ik allemaal heb gelezen :P)

Net een pakketje binnen gekregen en het blijkt mijn cover te zijn. Helemaal blij :D Echt een prachtige cover (ik heb de omslag van Dracula). Ik kan echt niet wachten tot woensdag.

Sword of Truth loopt al vanaf 1994, en in augustus komt deel 13 uit (eigenlijk zijn het 11 boeken, en 12 is het begin van een nieuw verhaal, maar het sluit wel naadloos op elkaar aan). Oh, en er zijn nog twee losse boeken, die er wel mee te maken hebben, maar ook weer niet (ja, dat is vaag, sorry!)
Dus mocht je het al eens gelezen hebben, dan is er in elk geval heel wat nieuw leesmateriaal uit sinds die tijd. :D

Ik ben al jaren aan de Kindle, maar de K3 (later omgedoopt tot de Kindle keyboard) heeft nog steeds een speciaal plekje in mijn hart... en niet alleen omdat ik er in de middle of nowhere in Japan en de VS, waar geen wifi was, gratis (!) mee kon internetten via de 3G / EDGE verbinding. :D Om die reden zal ik hem dus ook nog wel een tijdje bewaren, zolang als amazon die feature er inlaat.

Maar ben inmiddels ook dol op de PW. Het omslaan via de touch screen is nog wel steeds wennen, maar verder is het een geweldig ding. Uitermate snel, prachtig scherm, heel wit, hehe.

Ik heb wel een cover bij mijn K3, maar gebruik hem in de praktijk bijna nooit, dus heb hem voor de PW maar overgeslagen. Als ik er het huis mee uitga, bewaar ik hem in, niet lachen, een washandje. Past perfect. :o

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:10

EvaC schreef:
Zijn jullie al bekend met goodreads.com? Ik heb mezelf gister ingeschreven en de app op m'n iphone gezet. Je kan dus vanuit de site/app gratis e-boeken lezen, echt super handig!

Op aanraden van een vriendin wel geinstalleerd, maar eigenlijk nog niets mee gedaan. Zag wel een bericht langskomen een paar dagen geleden dat ze zijn overgenomen, of onderdeel uitmaken?, van amazon. Wat dat dan weer voor consequenties heeft, geen idee.
http://www.bbc.co.uk/news/business-21972852

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:14

Ik wilde ook zo'n cover van klevercase, maar die wordt niet gemaakt voor kobo glo, helaas.
En de kobo touch is net afwijkend kwa vorm, dus dat wordt hem niet.

Ik heb nu een simpele insteekhoes van geckocovers. Alleen tijdens transport. En dan met harde zijkant om het scherm tegen scherpe puntige dingen te beschermen (bv sleutels in tas). Een washandje klinkt dan wel leuk als beschermhoesje, maar iets hards en/of scherps gaat daar dwars doorheen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:22

Dallista schreef:
EvaC schreef:

Op aanraden van een vriendin wel geinstalleerd, maar eigenlijk nog niets mee gedaan. Zag wel een bericht langskomen een paar dagen geleden dat ze zijn overgenomen, of onderdeel uitmaken?, van amazon. Wat dat dan weer voor consequenties heeft, geen idee.
http://www.bbc.co.uk/news/business-21972852

Ja klopt! Ik zag het op nu.nl staan en toen ben ik eens gaan kijken. Ik vind het iig wel erg handig omdat ik regelmatig over bol.com struin op zoek naar wat nieuws en het dan altijd erg moeilijk vindt om te kiezen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:25

Voor goodreads moet je even in het wat lees je nu topic kijken :) actieve groep goodreaders daar :D

Mijn Sony komt als t goed is deze week binnen :D

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:41

Dallista schreef:
lovelys schreef:

Sword of Truth loopt al vanaf 1994, en in augustus komt deel 13 uit (eigenlijk zijn het 11 boeken, en 12 is het begin van een nieuw verhaal, maar het sluit wel naadloos op elkaar aan). Oh, en er zijn nog twee losse boeken, die er wel mee te maken hebben, maar ook weer niet (ja, dat is vaag, sorry!)
Dus mocht je het al eens gelezen hebben, dan is er in elk geval heel wat nieuw leesmateriaal uit sinds die tijd. :D

Ik ben al jaren aan de Kindle, maar de K3 (later omgedoopt tot de Kindle keyboard) heeft nog steeds een speciaal plekje in mijn hart... en niet alleen omdat ik er in de middle of nowhere in Japan en de VS, waar geen wifi was, gratis (!) mee kon internetten via de 3G / EDGE verbinding. :D Om die reden zal ik hem dus ook nog wel een tijdje bewaren, zolang als amazon die feature er inlaat.

Maar ben inmiddels ook dol op de PW. Het omslaan via de touch screen is nog wel steeds wennen, maar verder is het een geweldig ding. Uitermate snel, prachtig scherm, heel wit, hehe.

Ik heb wel een cover bij mijn K3, maar gebruik hem in de praktijk bijna nooit, dus heb hem voor de PW maar overgeslagen. Als ik er het huis mee uitga, bewaar ik hem in, niet lachen, een washandje. Past perfect. :o

Mijn vriend heeft de keyboard, die is echt heel fijn. We maken geregeld ruzie wie er op mag lezen :D Ik ben ook heel benieuwd naar touch. Eigenlijk ben ik geen groot fan van touch, maar wilde per se een ingebouwd lichtje hebben dus daarom toch voor de paperwhite gekozen.

Washandje is idd wel een super slim en goedkoop idee :)

Een vraag aan iedereen :) Wie heeft hier een screen protector voor zijn ereader?
Ik ben nogal onhandig en zie het wel gebeuren dat ik het scherm beschadig, dus zit er aan te denken om een screen protector te gaan gebruiken.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:01

Op mijn readerschermpje heb ik dat niet, daar haal ik af en toe een heel licht vochtig lapje overheen, en de cover doet de rest. Op mijn tabletscreen zit wel een protector, en da's maar goed ook, want daar komen bij mij wel krassen op.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:06

Mijn K3 is 2,5 jaar oud... nooit een screen protector op gezeten, nooit een krasje op gekomen. PW ook nog niet. Die schermen kunnen wel tegen een stootje.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 18:29

Ik heb ook geen screenprotector, wel een goede hoes. Heb ook een tijdje een washandje gebruikt maar nu toch wel erg blij met de hoes. Heb een hoes waarbij m'n reader automatisch op standby gaat en weer aan, ideaal :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 19:31

Zo'n hoes heb ik ook, van Gecko. Dan heb je geen screenprotector meer nodig, zit zo mooi opgesloten. Voor mijn tablet heb ik ook een heel fijn hoesje, ook nog geen krasje op het scherm.
Bij telefoon wel een screenprotector! Anders krijg ik daar echt krassen op.