Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:17

Mayo moet je gewoon zelf maken, goedkoper en véél lekkerder!

flicka

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:24

Ik vind hem dus niet lekkerder.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:29

DeVos mayo met citroen ja!!! jummieeeeeeee :9 ik haal em niet te vaak want ik smeer de halve pot op mn patatjes hahahaha
de andere merken met citroen vind ik ook niet lekker, dat is gewoon citroen met een mayo smaakje bleghhh!!!!!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:34

hmm zelf mayo maken moet ik misschien ook eens in overweging nemen. Want ik gebruik het erg weinig. Een pot kan ik altijd weggooien voordat ie leeg is, best zonde. Weet iemand hoe je yoghonaise kan maken? Of is dat gewoon mayo met yoghurt er door?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:37

Is ook heerlijk door een blik zalm en dan op brood. Mmmmmmmmmmm. Of als je tomaat op brood eet en dan deze mayo erover. Ik koop meestal de goedkoopste roze zalm in blik, die van Great Ocean, 95 cent, die van Princess is 1,95€, is die zalm zoveel beter of lekkerder dat hij een euro duurder is?

Knuffeldier, dan kun je beter een tube kopen denk ik. Zelf mayo maken voor een kleine hoeveelheid loont niet. Je bent er best lang mee bezig, olie moet druppelsgewijs worden toegevoegd. Enfin, ik begin er niet meer aan.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:45

Dat klinkt idd al te veel moeite voor mij. K moet idd vaker een tube kopen.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:46

Ik heb ook altijd die zaanse mayo, die vind ik zelf echt het lekkerste. Maar vaak eten doe ik het niet dus een tube is prima voor ons. Mmmm heerlijk broodje, gekookt eitje en dan een lekker klodder mayo :9
Ik was van de week ff snel bij de AH, kiwi's van de bonusaanbieding meegenomen. Sta ik bij het vak van dierenvoeding, hebben ze iets nieuws in het assortiment: Slobbersaus _O- sausje voor over de brokken van de hond, klein flessie á 3,99 toedeledokie die zullen ze nooit aan mij verkopen :=

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:50

Whahahaha, Lakiesha, ik zag die flesjes ook staan, geloofde mijn ogen niet. Af en toe doe ik een beetje van mijn jus over de brokken, of als ik hart kook of vis: een beetje bouillon. Maar ik ga echt die dure onzin flesjes niet kopen.

Die Zaanse mayo is vorig jaar of zo als lekkerste uit een test gekomen. Maar hij was toen echt geen 80 eurocent.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:52

dan kun je beter wat natvoer geven, zal wel dezelfde derrie zijn als daarin zit hahaha

ik koop regelmatig runderhart / kippenhartjes / kippenlevertjes voor de poezels om wat te mengen met hun kvv, moet je de kassieres eens zien als dat langs komt :')
mijn poesies krijgen geen brokken hihi dus ook geen dure saus voor nodig :')

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:54

Kippenlevertjes, mmmmmmmmmmmm, die vind ik zelf ook lekker, even door de bloem gerold en dan zachtjes bakken. Ik eet ook geen brokken :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:55

niet???? hahaha
moet er niet aan denken eerlijk gezegd om de kippenlevertjes te eten, brrrrrrrrr
vind het al heel knap van mezelf dat ik ze snijd en aan mn katten voer :')

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:59

Lakiesha schreef:
Ik was van de week ff snel bij de AH, kiwi's van de bonusaanbieding meegenomen. Sta ik bij het vak van dierenvoeding, hebben ze iets nieuws in het assortiment: Slobbersaus _O- sausje voor over de brokken van de hond, klein flessie á 3,99 toedeledokie die zullen ze nooit aan mij verkopen :=

Dat is wel heel erge geldklopperij. Mn poezel krijgt duur voer, maar dan wel goed voer. Sausje voor over de brokken zou ik idd ook nooit kopen, gaat nergens over.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:01

Jij voert ze rauw denk ik. Ik bak ze. Ik eet ook weleens varkens of runderlever hoor, is goedkoop en goed voor je ijzer. Slecht voor je cholestorol. Heerlijk bij gebakken aardappeltjes met sla.
Mijn honden willen het rauw ook niet, net als runderhart. Tutjes willen alles gekookt.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:04

maar ook gebakken moet ik er niet aan denken om te eten hoor hihi, ben een grotere miep wat dat betreft dan mijn katten.
Ze krijgen inderdaad alles rauw, gekookt eten zij het weer niet zo graag :)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:55

Vandaag heb ik me eens laten gaan. Ik heb weken op een klein budget moeten leven en vandaag kon ik eens uitspatten. Lekkere olijven gevuld met pecorinakaas, ruim een pond Goudse kaas (bonus), kalfsragout en een pak pasteitjes. Als maaltijd Roti met kip. Schandalig van de AH, 3 kleine blokjes kip van 1 cm. De rest was bonen en krieltjes. en die pannekoek dan. Was dus de laatste keer voor zo'n dure maaltijd (3,99).
Voor de hondjes een zak van die gedroogde kipfilet.
Morgen weer budgetteren.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:18

Je mag ook best eens "losgaan" hoor :j Ik had dinsdag echt een ontzettende trek in shoarma, geen shoarma van de supermarkt maar "echte" shoarma van de shoarmazaak. Mijn dochter wilde liever een pizza uit de vriezer, dus ik ben vanuit mijn werk (kom er toch langs op de fiets) meteen langsgegaan. Zodoende bespaarde ik wel een euro op de bezorgkosten _O- Mmmmm wat was het lekkerrrrr :D Kosten: broodje shoarma en een extra pitabroodje 6,50 en de volgende dag een heerlijk rustige dag omdat iedereen uit mijn buurt bleef......knoflook :Y)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:28

Ach als je altijd goed oplet met boodschappen doen, dan schiet er eens wat over om jezelf van te trakteren :D Ik heb gisteren ook friet gehaald. Ik was mijn huissleutels 's ochtends vergeten, moest 25 min in de vrieskou wachten op mijn man, toen had ik echt geen zin om nog te koken :o

Mooiste besparing was toch wel ons autootje, ik had wel op een paar honderd euro gerekend om hem door de apk te krijgen, maar we waren voor 66 euro klaar *\o/* Volgend weekend lekker nieuwe kleren shoppen, ben al meer dan 8 kilo kwijt, dus kan wel wat nieuws gebruiken!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:35

Lekker, shoarma van de shoarmazaak, mmmmm, met heerlijke saus.

En een frietje uit de frietzaak is ook heerlijk. Àls ik het haal dan meteen met een frikandel speciaal. En dan wil ik ook patat mèt, alhoewel ik mayo in huis heb. Ik doe het maar een paar keer per jaar, het is niet meer zo goedkoop als vroeger en nu blijft het een echte tractatie.

Een keer kleren shoppen is ook super! Alvast veel succes en ik hoop dat je goed kunt scoren :)

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:38

Braafffff autootje, wat een lekkere meevaller dan _/-\o_
Duhh tuurlijk moet je shoppen als je bent afgevallen :D Maarre goed gedaan van je +:)+

Oke dit is de derde in lijn die heeft bekend een uitspatting gehad te hebben _O- Wie volgt? :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:17

Zesiram, wat lekker dat je gaat shoppen! Veel plezier!! Is er nog uitverkoop?

Knuffeldier, dure krengen zeg, die granaatappels!!

Flicka, lekker toch, een keertje los gaan :)

Wij hebben altijd zo'n grote fles fritessaus van C1000, denk dat we er 2 per maand leeg knijpen.
Toen ik nog op dieet was zaten we wel op 1 fles per week. Ik hou daarvan :9

Ik vraag me in dit topic wel af... bezuinigen jullie omdat er niet veel geld te besteden is of omdat het een 'sport' is?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:38

Ik ben globaal een beetje door dit topic gescrolled maar er staan goede tips tussen.

Ik maak er soms ook een sport van; Zo komt er geen voorgesneden groente meer in. Dat kost echt kapitalen meer en ik heb een goed mes. Dus als ik sta te snijden bedenk ik gelijk wat ik door dat werkje bespaard heb... Dat maakt het een stuk leuker.

Ook gooi ik nooit eten weg. Ik maak er de andere dag vaak een ander gerechtje van als er wat overblijft. Als er genoeg over is voor een portie gaat dat de vriezer in voor een dag dat iemand iets niet lust wat de pot op dat moment schaft.

Shampoo/wasmiddel etc. koop ik altijd in de aanbieding, da's niet erg om op voorraad te hebben.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 07:43

Ik kan mn geld maar 1x uitgeven dus een beetje opletten doe ik om meer leuke dingen van mn geld te kunnen doen, het besparen hoeft niet echt en daardoor lukt het ook niet altijd helemaal....

Heerlijk om even los te gaan! Daar moet je lekker van genieten :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 08:16

Ik wil graag geld besparen op de boodschappen zodat ik meer geld kan sparen. Ik wil als ik afgestudeerd ben een auto'tje kopen!

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:19

Ik sluit me aan bij Marley, zo kan ik wat meer leuke dingen doen. Ben alleenstaand met een tienerdochter en een paard waarvan stallingskosten van betaald moeten worden. Dus dat hakt er op mijn salaris best in. Het budgetshoppen is niet verkeerd, meer variatie in voeding en als ik het kan redden met 50,00 euro of zelfs minder dan is dat super. Het is zo makkelijk overal die pas doorheen te trekken, maar je bent dan helemaal het overzicht kwijt....ik wel tenminste. Dus dit werkt wel voor mij eigenlijk :D en het begint nu ook wel een beetje een sport te worden haha.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:25

Ik sluit me ook bij Marley aan. Heb graag af en toe wat geld over om wat leuks te kunnen doen. Of om een keer te kunnen gaan uit eten ofzo. Ben maar alleen dus moet ook alleen opdraaien voor de huur, mijn auto en paard. Dus door te bezuiningen kan ik af en toe wel wat leuks doen. En af en toe wat sparen is ook wel fijn. Moet nog een nieuw zadel kopen en eind dit jaar misschien een andere auto, dus heb nog geld zat nodig. :)