Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:30

rowo schreef:
Roos_s schreef:
Kerst vind ik ook altijd erg gezellig! Ik wil zelf wel een kunstboom maar dat wil mijn vriend echt niet helaas :=

Goh, wat een bekend verhaal O:)

bij jou ook? gemeen is dat he... heb nl best mooie nepperts gezien. Vind ze ook niet allemaal even mooi hoor :D

heb geen verstand van houten jaloezien, hou er ook niet echt van... Die zebra gordijnen die jij bedoelt moet je idd op maat bestellen dacht ik.

heb een super mooi schilderij van een paard gevonden! Dinsdag gaan we kijken! Zijn namelijk al tijdje opzoek naar mooie schilderijen, maar is lastig een te vinden binnen ons budget. Ben benieuwd! dat is ook het enige aan paard in ons huisje overigens hoor. Hou er niet van dat het een en al paard is in huis :+

rowo

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:35

Ik heb een schoonvader in de raamdecoratie dus ik zou me sowieso niet wagen aan zelf op maat knippen/snijden. Maar anders zou ik het denk alsnog niet doen. Te bang om het te vernielen :+

@ Roos: vriendlief heeft niets met nepperds. Een echte is wel mooi, maar vind een neppe gewoon prima. Die zijn soms net echt....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:41

Echte kerstbomen ruiken zo lekker!!!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:41

ja idd en geen gehannes met naalden die eraf vallen :+

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:49

ik vind een echte kerstboom en lekker ruiken en heel gezellig. Helaas 2 jonge katten dus heb nu mijn plafondlamp in de woonhoek volgehangen met roze kerstballen. Dit kunnen ze niet slopen :P Zal morgen even foto maken.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:50

Wij hebben ook een nepperd, met de lampjes er al in! ideaal!
geen lampjes meer in de knoop en geen naalden in mijn hele huis :D

Raamdecoratie zelf op maat maken.... het zal vast kunnen maar ik doe het niet.... dat laat ik liever doen zodat het zeker netjes is, en als het niet netjes is dan heb ik iemand om tegenaan te zeuren :+

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:03

Beneden wordt het allemaal gedaan... over boven had ik nog niet aan gedacht en dacht ik zie het wel... maarja nu moet ik toch gaan bedenken wat ik wil....

Iemand nog leuke ideeen? Beneden heb ik plisse`s en ik wilde boven eigenlijk niet hetzelfde, maar is wel het makkelijkste hihi...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:24

Die nepperds met lampjes er al in lijken me wel ideaal :j Scheelt weer gehannis met die rotdingen erin hangen.

En die echten ruiken heel lekker, maar dat geguur van die naalden....

@ Misz_Kitty: bij ons ging het redelijk goed thuis met de katten er bij. 1 kat klom er altijd in, maar de andere deed dat niet. Enige wat ze wel deden wat de ballen eruit mikken :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 23:59

Jaloezien kan je idd prima zelf op maat knippen. Zorg alleen wel dat je daar een speciale knipper voor hebt......
Zag ze toevallig van het weekend nog bij de Karwei :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:17

Vind pliseegordijnen ook erg mooi.

Rowo: ze vinden het al lastig zat om de rest met rust te laten als ze samen spelen, dus boom was geen optie :P

Afbeelding
Afbeelding
zijn dus oudroze ballen :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 00:19

Zag gister Vlinder-lamellen bij de Karwei. Die vond ik erg leuk. Maar ja, ook erg duur :=

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:15

@ Mizsz_Kitty : Wat ontzettend leuk bedacht! Normaal hou ik niet zo van dat soort versiering, maar vindh et er echt heel gaaf uitzien.

Even vraagtje aan iedereen. Wil graag voor in de gang bij de trap (dus gedeelte tussen begane grond en 1e verdieping) een mooi schilderij ophangen. Plafond is erg hoog en de muren worden gestuced en worden wit.
Ben deze tegen gekomen en vind em best mooi:

http://www.acaza.nl/deco-glass-idyllic-jetty-50x125cm

maar ik twijfel enorm en wil graag zoiets als kerstcadeau aan mijn vriend geven. Dus kan niet samen met hem beslissen haha.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:29

Cardy,
ik vind het een mooi ding. Maar Als je iets ophangt moet je het wel van voldoende afstand kunnen zien. Ik ken de situatie in jullie huis natuurlijk niet. Maar kun je hem wel in 1 oogopslag bekijken? Al is het als je de trap op of af komt. Als je hem maar goed in zijn geheel kunt zien.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:49

Swanheart, wat een gaaf appartement!! Wat voor vloer heb je erin liggen?
Destino, wat een mooie kerstboom :j
MiszsKitty, wat heb je dat ontzettend leuk gedaan! Mooi kleurtje.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:11

Hallo allemaal, ik meld me ook even, meteen met 'n vraag: weet iemand van jullie waar ik van die touwtjes/linten/juiste benaming even kwijt, kan kopen om de gordijnen bijeen te houden?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:13

Malenka schreef:
Cardy,
ik vind het een mooi ding. Maar Als je iets ophangt moet je het wel van voldoende afstand kunnen zien. Ik ken de situatie in jullie huis natuurlijk niet. Maar kun je hem wel in 1 oogopslag bekijken? Al is het als je de trap op of af komt. Als je hem maar goed in zijn geheel kunt zien.

Ja, als je naar beneden gaat zie em helemaal. Als je vanuit de gang van de 1e verdieping naar de trap loopt, dan loop je er bij wijze van tegen aan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:16

In een fourniturenwinkel :)
Je kan ze ook laten maken van dezelfde stof als je gordijnen, als je dit wilt! Niet bij de fourn.winkel trouwens :+

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:27

Elise88 schreef:
Hallo allemaal, ik meld me ook even, meteen met 'n vraag: weet iemand van jullie waar ik van die touwtjes/linten/juiste benaming even kwijt, kan kopen om de gordijnen bijeen te houden?

Embrasse heten die dingen. Met een beetje handigheid kun je ze ook zelf maken,

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:41

Roo_s, ik vind jou berkenlamp erg leuk en ook die twee vazen in je vensterbank.

Mijn kerstboom van vorig jaar
Afbeelding

Dit jaar ga ik voor kersenhoutkleurig met koper/goud.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:51

Ik meld me ook (weer) in dit gezellig topic! Leuk om weer veel foto's voorbij te zien komen, zeker nu kerst er weer aankomt!

Ik heb de eerste kerstboom ook al opgezet, eentje voor in de achtertuin!
http://yfrog.com/gyi61nzj

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:04

Dankjewel Mootje en Hotchocolat! De gordijnen zijn van de vorige bewoner, dus hangen er al 'n tijdje. Wellicht wat moeilijk nu om ze in dezelfde stof te laten maken. Maar 'n afwijkend materiaal vind ik zo erg niet hoor! De gordijnen zijn cremekleur, dus daar past vanalles bij :) Ik ga op zoek ..

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:56

Dankje hotchocolate! Vind de lamp zelf ook goed gelukt :) al zal die de komende weken ecen moeten wijken voor mijn vandaag gehaalde kerstboom van de ikea :) had ook nog mooie ballen gezien bij intratuin dus morgen de boom eens optuigen!

Ik vind het wel een mooi schilderij Cardy!

Leuke oplossing Mizsz :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:15

Cardy, bedankt voor de website! Tijdje geleden was ik met vriendje bij de Expo en daar hebben we dit decoglas zien hangen. Wij waren er ook helemaal weg van omdat het op glas is. We wilden alleen nog nadenken over welke afbeelding, maar we konden niks vinden op internet!! Binnenkort gaan we nog weer naar de Expo om hem te bestellen. Maar ik vind hem wel heel gaaf het schilderij!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:06

@ Roos: Ja ik sta nu op het punt om em te bestellen haha :D

@ Naath: Graag gedaan! Ik stond laatst ook bij de Expo samen met mijn vriend en ook wij waren er helemaal weg van. We dachten eerst aan canvas, maar dat deco glass ziet er echt 10x luxer uit.
(Dus hebben alweer voor kerst een aantal cadeaubonnen gevraagd voor bij de expo hihi)

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:25

Wat mooi Cardy! Had er nog nooit van gehoord! Ben je er al uit of je hem als kerstcadeau gaat halen?

Wat een leuke bomen komen er voorbij! Wij hebben de onze gisteren op gezet:
Afbeelding

Wil hem nog wel iets voller. Ben nog wel opzoek naar mooie witte nepbloemen, kan nog geen mooie vinden, wil er een paar in de boom. Dus als iemand iets weet? Of een online webshop die (witte) kerstdecoratie verkoopt?