Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeszica

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:37

Android is een besturingssysteem wat op de telefoon draait. Net zoiets als windows voor een computer bijvoorbeeld. Daarmee kun je apps downloaden zoals whatsapp. Widgets zijn een soort programmatjes die voorgeinstalleerd zijn. Zo heeft android bijvoorbeeld een weerwidget etc.

http://www.samsung.com/us/system/consum ... 1_cf_1.jpg

Op die afbeelding, zie je die klok met dat weer erin? Dat is een widget.

Touchwiz is volgens mij de "laag" die Samsung over Android heeft gegoten, zodat het zijn eigen uiterlijk krijgt zegmaar. Zo heeft HTC Sense.

Als je internet en bepaalde apps zoals facebook en whatsapp ook buitenshuis waar je geen wifi hebt wilt gebruiken dan heb je inderdaad een internetbundel nodig.

Wil je whatsapp gaan gebruiken? Dan zou ik niet voor de Star II kijken. Dat is sowieso ook geen "echte" smartphone. Ik zou eerder gaan kijken naar een Samsung Galaxy Gio/Galaxy Y/Galaxy mini gaan kijken. Die draaien alle drie op android maar zijn goedkoper als bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S2 of S+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 21:50

Dank je voor alle info Jeszica :j.

Ik hoef verder niet te chatten of uitgebreid te internetten, zit verder niet op facebook enzo en whatsappen hoef ik ook niet. Ben al te verslaafd aan internet en wil juist niet nog een mogelijkheid naast de laptop hebben om nog meer op internet te zitten :=

Dus leek me de Samsung Star II wel wat, wel 2e hands dan want heb gewoon weinig te besteden op het moment.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:10

Graag gedaan :) Dan is dat ook zeker een goede optie, dat verslaafde ken ik haha. Mijn telefoon is bijna vastgegroeid in m'n rechterhand...

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:25

Ook ik mag over 2 weken een nieuwe telefoon... Alleen ik weet dus echt niet welke.

Eisen:
-Android (wil niet toch echt ook mee kunnen scrabbelen :P )
-Touchscreen
-Wifi
-Liefst roze, maar dan heb je dus alleen de Nokia Lumnia en daar kan ik weer niet op scrabbelen.
-Goede camera

Iemand een suggestie?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:28

Je kan altijd een roze hoesje kopen en erom heen doen!
Dus ga niet een telefoon kiezen om de kleur...

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:29

ik weet niet of hij er ook in roze verkrijgbaar is (volgens mij niet), maar volgens mij voldoet de htc wildfire s voor de rest aan al je eisen! Ik heb hem zelf en ik vind hem heel fijn en makkelijk. Een aanrader!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:31

@ Kido doe ik ook niet maar zou leuk meegenomen zijn haha :P
Chaanttaall: Ik heb nooit anders gehad dan Nokia dus de overstap naar een ander merk is nogal moeilijk ;) Maar is het een beetje een simpele telefoon?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:32

Ik heb geen tips voor een telefoon. Maar Nokia heeft geen Android besturingssysteem toch? Maar wat betreft roze, een vriendin van mij heeft een Samsung Galaxy S en die heeft de achterkant vervangen voor een roze. Je hebt zo die achterkant die je eraf kan halen voor de batterij enzo. Die heeft zij in het roze misschien is dat een optie?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:34

Amira_ schreef:
Ik heb geen tips voor een telefoon. Maar Nokia heeft geen Android besturingssysteem toch? Maar wat betreft roze, een vriendin van mij heeft een Samsung Galaxy S en die heeft de achterkant vervangen voor een roze. Je hebt zo die achterkant die je eraf kan halen voor de batterij enzo. Die heeft zij in het roze misschien is dat een optie?

Nokia heeft inderdaad geen Android vandaar dus helaas de overstap naar een ander merk.. Over het roze is geen vereiste hoor ;) Net als wat degene paar posts hierboven al zei dan komt er gewoon een hoesje omheen

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:37

Kimberley_ schreef:
Amira_ schreef:

Nokia heeft inderdaad geen Android vandaar dus helaas de overstap naar een ander merk.. Over het roze is geen vereiste hoor ;) Net als wat degene paar posts hierboven al zei dan komt er gewoon een hoesje omheen

Qua telefoon, heb je over de camera nog eisen wel of geen flits?
Ik vind de Samsung galaxy ace een fijne telefoon :j

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:53

Wel graag flits

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:54

Kimberley_ schreef:
Chaanttaall: Ik heb nooit anders gehad dan Nokia dus de overstap naar een ander merk is nogal moeilijk ;) Maar is het een beetje een simpele telefoon?

ik maakte de overstap van samsung naar htc, maar ik vind het een makkelijke telefoon! :j
ligt er natuurlijk wel aan of je van een 'gewone' mobiel naar een smartphone gaat of van een smartphone naar een smartphone, Maar over het algemeen vind ik het een makkelijke en fijne telefoon.

Er is ook een centraal htc-topic, daar staan nog wel meer reacties van mensen over bijvoorbeeld de htc wildfire s.
Succes met zoeken!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:56

chaanttaall schreef:
Kimberley_ schreef:

ik maakte de overstap van samsung naar htc, maar ik vind het een makkelijke telefoon! :j
ligt er natuurlijk wel aan of je van een 'gewone' mobiel naar een smartphone gaat of van een smartphone naar een smartphone, Maar over het algemeen vind ik het een makkelijke en fijne telefoon.

Er is ook een centraal htc-topic, daar staan nog wel meer reacties van mensen over bijvoorbeeld de htc wildfire s.
Succes met zoeken!

Ik heb nu een Nokia N97mini volgens mij geen smartphone.. wel een hele fijne phone. Ik zal eens rondkijken in het HTC topic

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:58

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:02

Dan zou ik toch voor de galaxy s2 gaan... Niet voor niets beste telefoon van 2011 :p

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:27

Kimberley_ schreef:
Ook ik mag over 2 weken een nieuwe telefoon... Alleen ik weet dus echt niet welke.

Eisen:
-Touchscreen
-Wifi
-Liefst roze, maar dan heb je dus alleen de Nokia Lumnia en daar kan ik weer niet op scrabbelen.
-Goede camera

Iemand een suggestie?

Wil je wordfeud spelen? Dat kan ook op de Lumia hoor ;) Sinds kort is Wordfeud er ook voor Windows Phone (en ook een gratis versie met reclame!)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 17:33

Mixje90 schreef:
Dan zou ik toch voor de galaxy s2 gaan... Niet voor niets beste telefoon van 2011 :p

Dat is echt een toptelefoon :))

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:04

Jeszica schreef:
Kimberley_ schreef:

Eisen:
-Touchscreen
-Wifi
-Goede camera

Iemand een suggestie?

Wil je wordfeud spelen? Dat kan ook op de Lumia hoor ;) Sinds kort is Wordfeud er ook voor Windows Phone (en ook een gratis versie met reclame!)

Echt????? Jij bent mijn held van de dag!!!!!!!!!!!

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:54

Jep! Het stond een tijdje terug op de facebook page van Nokia! Heb het even na gekeken, sinds 30 januari! Lijkt alsof je er voor moet betalen, maar als je op proberen klikt krijg je gewoon de gratis versie :)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:41

Hmm oke.. Want ben idd niet van plan om te betalen voor dat spel.. Wil best aanschafprijs betalen (bijv. 2.20) maar ga niet steeds betalen.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 00:21

Nee is echt puur een aanschafprijs, maar je hebt ook een probeerversie. Dat is ook gewoon de volledige versie alleen dan krijg je reclame te zien. Werkt ook zo op Android/iOs

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:24

Zo ik mag een nieuwe telefoon en twijfel tussen 3!
Nokia Lumia 800
Samsung Galaxy Nexus
Iphone 4s

ik heb nu een Samsung Google Nexus S.
Ben dus Android gewend hoe is de overstap dan naar Nokia market?
Verder gebruik ik mijn telefoon eigen voor het volgende

Bellen
Sms
Whatsapp
Wordfeud
Internet
en spelletjes

Verder wil ik een camera waar ik mee kan zoomen en goede filmkwaliteit. die ook in het donker nog redelijk beeld heeft. (eventueel dat er ligt bij aan kan)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:02

Ik zou gaan voor de iPhone 4S . Mooie telefoon, goede camera. Voldoet volgens mij aan al je wensen

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:34

ik ben ook opzoek naar een nieuwe telefoon,
had nu LG optimus 2x speed op het oog. iemand ervaring mee?

bentevanbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:39

Ik mag ook een nieuwe , maar geen idee welke
iemand ideetjes ?
eisen :

-GEEN blackberry !
-goede camera
-moet in mn broekzak kunnen passen
-liefst wit
-Wifi

Mag niet duurder zijn dan 200 euro of abonnement van 25 ,- per maand :)