Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:35

Ik vind hem zo ideaal... kan er lekker veel boeken in kwijt, zonder dat het vol overkomt. Onderin staan 5 van die manden en daar past bijna al het speelgoed van de meiden in, alleen de Playmobil niet, maar die zit in een grote dekenkist die bij de schuifpui staat. Ik heb hem vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen van hubbie en ik ben er erg blij mee :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:02

Annemiek, ja, kwaliteit verf maakt ZEKER uit!! Koop aub geen huismerk Gamma, Hornbach whatever soort verven, maar goede verf, zoals Flexa, Histor, 101Woonideeen (die heeft ook matte verf) etc.
Ik grond het eigenlijk nooit 2 keer, 1 keer is meestal genoeg. Alkydverf dekt meestal beter dan acrylverf, maar heeft ook een veeeeel langere droogtijd, zodat er meer stofjes e.d. op kunnen vallen. Ik gebruik zelf eigenlijk altijd acrylverf.

Oude meubeltjes zijn ook leuk om in krijtverf te verven, dat geeft ze een matte look. Krijtverf van Abbondanza is goede krijtverf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:09

Ik heb inderdaad altijd Histor gebruikt voor de meubels enzo. Nooit aangedurft om een goedkopere verf te nemen. Goede keus dus!
Latex voor de muren neem ik trouwens wel gewoon van de Action

Krijtverf, ja, dat is inderdaad ook heel leuk! Heb ik een tijd geleden nog gebruikt voor mn oude zadelkast. Kon iedereen berichtjes achter laten :P

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:24

Ik lees al een tijdje mee en moet zeggen dat ik dit wel een heel erg leuk topic vind. Helaas is er bij ons in huis nog helemaal niets af en heb ik dus ook geen eigen foto's om te delen. Ik heb wel heel erg veel ideën. Over ideën gesproken;
deze piano kwam ik een hele tijd terug al eens tegen op internet. Ik heb hem toen opgeslagen als idee voor in huis.
Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:29

Zo, dat is nog eens origineel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:31

Ik had verf van het eigenmerk van hubo gebruikt,we hebben de hele kast opnieuw moeten afkrabben want het kwam losgebladderd,nu zit er ook histor op eierschaal wit geloof ik.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:33

http://www.funda.nl/koop/leusden/appart ... 15/fotos/#

Ik kom even binnen vallen. :D Ben de laatste tijd ook heel erg druk met de inrichting van ons huis. Ik ben hier bij mijn vriend komen wonen en zijn stijl is op zich wel klassiek maar met moderne vormen. Nu vind ik de tafel/kast ect. nog niet eens zo heel lelijk, maar het is ook niet echt mijn idee van mooi.

Ik wil er juist een mooie brocante sfeer in brengen, riviera maison ect. Hoe kan ik dit krijgen zonder de meubels te veranderen? Ik ben al een beetje aan de gang geweest (foto's zijn wat dat betreft al een beetje oud) maar het blijft er modern uit zien. :') in het nieuwe huis (huis staat in de verkoop -ja echt. :+ -) maar tot die tijd willen we geen andere spulletjes kopen. :)

Mooie kamers komen hier voorbij, idee met de piano vind ik ook gaaf :D Verder complimenten voor degene die hier oude meubeltjes op knapt. +:)+

Ben nog wel op zoek naar een ander eettafel, vind deze zo afschuwelijk. :')

Zou ik bijvoorbeeld een buikkastje ergens mooi kwijt kunnen? Bijvoorbeeld bij de tv?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:55

Rinske schreef:
Annemiek, ja, kwaliteit verf maakt ZEKER uit!! Koop aub geen huismerk Gamma, Hornbach whatever soort verven, maar goede verf, zoals Flexa, Histor, 101Woonideeen (die heeft ook matte verf) etc.
Ik grond het eigenlijk nooit 2 keer, 1 keer is meestal genoeg. Alkydverf dekt meestal beter dan acrylverf, maar heeft ook een veeeeel langere droogtijd, zodat er meer stofjes e.d. op kunnen vallen. Ik gebruik zelf eigenlijk altijd acrylverf.

Oude meubeltjes zijn ook leuk om in krijtverf te verven, dat geeft ze een matte look. Krijtverf van Abbondanza is goede krijtverf.

Dit sla ik meteen ook even op van die merken :D
Maakt dat echt zoveel verschil? Ik heb er echt totaal geen verstand van, dus had waarschijnlijk zomaar een merk gepakt zonder te weten welke beter is :o

1 keer grondverf dus, en hoeveel lagen van de gewone verf?

Wat gaat trouwens beter, met een kwast, roller of spuiten? :)

En zelfde vraag als 8nnemiek, hoe met de scharniertjes? := De handgreepjes kan ik er denk ik wel afhalen, maar of ik 'm nog in elkaar krijg als ik de scharnieren eraf haal weet ik niet? :=

Gewéldig die piano zo!! :oo :D

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:59

Heb toen het bed in de slaapkamer dat eerst grenen was helemaal wit geverfd met hoogglans wit van de action en het zit er boven wonder nog steeds gewoon goed op.
Bij de ene verf kan het dus wel en bij de ander niet.

Als je de houtnerven wilt laten zitten kan je na het rollen het evt nog met een kwast na doen. krijg je wel een leuk effect van.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:36

Oooh die piano, zonde :o :o .
Ik heb vorig jaar op een veiling eens een oude Bechstein piano gekocht, voor 8 euro :P . Was een prachtding, maar LOEIzwaar! Denk daar eerst aan voordat je een piano koopt :') . Bleek een echte antieke te zijn met een waarde van 750-1250 euro :o . Heb hem met veel winst verkocht, hij was het sjouwen waard :P .

Gewone acrylverf van de Action is echt prutzooi, ik durf het dan ook echt niet aan om daar lak van te kopen, haha. Meestal zijn dit soort verven niet goed dekkend, hoe goedkoper, hoe minder pigmenten namelijk. Het ligt er een beetje aan wat voor meubeltjes je wil schilderen of je met een kwast of roller aan de gang kunt. Voor een hele grote kast kun je gewoon een roller gebruiken als je hem strak wil hebben, wil je een nostalgische look, dan kun je met een kwast verven.
Behangetje aan de binnenkant van een kast is trouwens ook leuk, dat maakt een kast meteen meer een eyecatcher :) .
Scharniertjes ligt er een beetje aan wat voor kast het is. Ik heb een kast waarbij ik ze wel heb meegeverfd, maar ik heb er ook een staan waar ik omheen heb geverfd. Het is maar net wat je mooier vindt. Als je niet zo'n vast hand hebt kun je de scharniertjes ook afplakken met schilderstape (crepetape). Dan moet je alleen wel oppassen dat je het overal goed aandrukt, anders kan er verf onder gaan zitten en dan ziet het er helemaal niet meer uit :P .

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:41

wij hadden toen afplak tape van de Action, dat heb ik toen snel weggegooid!!
of het plakte niet, of het liet een lijmlaag achter!
hebben toen gewoon Tesa afplak tape gekocht (waren uiteindelijk geloof ik 100euro kwijt aan Tesa afplak tape maar ok)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:43

Wooow Rinske, dat heb je goed gedaan!! :))
Heb je die ook nog opgeknapt of zo doorverkocht? :)
Jij hebt daar wel een neus voor he, voor zulke dingen!

Ik heb er totaal geen verstand van, maar vind het wel heel leuk om een beetje crea bezig te zijn, dus wil ook graag eens proberen wat meubeltjes op te knappen :j

Dat behang aan de binnenkant heb ik idd ook weleens gezien envond ik ook heel mooi! :j

Gaat om dit kastje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GRCFRBPB.jpg
Is van grenen geloof ik.
Hij staat nu binnen te drogen, want was vochtig geworden.
1 knopje is er af, even kijken of ik die er nog weer op kan zetten en anders 2 nieuwe knopjes zoeken die er leuk bij passen. Die handgreepjes kan ik er denk ik wel afhalen. Zijn alleen een beetje groen uitgeslagen, hoe kan ik die oppoetsen?
De scharniertjes wil ik niet schilderen maar zo laten. Maar die haal je er dus in principe niet af, maar schilder je omheen? :)
Wil het kastje glanzend wit maken denk ik :j

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:10

Voor piano's; kijk eens op marktplaats. Er staan er heel vaak op die gratis af te halen zijn. Er zitten echt plaatjes tussen. Meestal natuurlijk niet meer goed speelbaar.

Het lijkt mij dus wel heel erg leuk om een piano zo om te bouwen. Ik zou er alleen wat meer detail in willen en dus minder strak. Ik vind piano's prachtig maar speel er zelf niet op. Om hem alleen voor de sier ner te zetten is zonde van de ruimte. Hij moet wel nut hebben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:21

Wendy, zijn het ijzeren of koperen handvatjes?
IJzeren handgreepjes kun je met een Dremeltje oppoetsen (met zo'n kopje erop met fijne staaldraadjes, doe wel een beschermende bril op, de staaldraadjes willen nog wel eens wegspringen).

Piano had ik zo doorverkocht, helemaal gerestaureerd zou ie circa 7500 euro waard zijn geweest :o . Maar ik kan geen piano restaureren op het uiterlijk na, haha, dus toen zo maar mijn winst gepakt. Deze is het: http://www.piano-restauratie.nl/bechstein.html
Dezelfde, maar dan ongerestaureerd.

Kastje wel goed laten drogen voordat je gaat schilderen hè? Anders krijg je straks naden mocht ie toch nog vochtig bleken.
En inderdaad Tese crepe halen ipv goedkope meuk schilderstape, kwaliteit verschilt ook enorm! Scharniertjes kun je gewoon omheen schilderen :j .

tresja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:40

Ik zie allemaal van die leuke theekastjes langskomen!
Alleen jammer dat ze allemaal zo ver weg te koop staan.. ik heb helaas zelf ook geen ruimte meer, alles staat al volgebouwd met allemaal dozen van me uitzet! Dus moet nog even geduld hebben

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:42

ecyoj schreef:
die edit 3 is leuk!!!

Vind ik ook, maar die staat wel erg ver weg.. :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:47

Ik heb net een hele mooie hutkoffer gekocht. Er moet nog het een en ander aan gebeuren maar ik ben er heel erg blij mee. Ik twijfel nog of ik hem helemaal origineel houd of dat ik hem nog een extra functie geef. Ik heb er helaas nog geen foto van. Maar het is zo iets:
http://antiekdeevenaar.nl/hutkoffer%20open%20klein.JPG

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:48

Ik heb vanaf volgende week de ikea klippan bank 2x een 2zits.. :D wel tweedehands maar dat vind ik niet erg ;) Ik heb alleen de bank maar geen hoezen.. Waar kopen jullie deze hoezen alleen bij de ikea of zijn er ook andere winkels waar je ze kan kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:07

@Niene:als je echt mooie,originele hoezen zoekt...

www.savemysofa.com

wel vrij prijzig.
anders gewoon ff bij ikea kijken,of als je handig bent,zelf maken?

wij zijn bijna klaar met verven. nu nog wat rommelen met de meubels,laatste loodjes dus...

weet hier iemand waar je 'hoekkasten' kan kopen?die dus in een hoekje kunnen staan,en niet recht zijn??

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:12

Suus, bij de luxe kringloopwinkel in Zutphen stond er laatst eentje. Ben je daar toevallig al geweest?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:32

Suus bedankt!
Je zou ook op marktplaats kunnen zoeken.. zag er toevallig gister 1 langskomen daar...
succes!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:45

Op marktplaats staan idd ook vaak hoezen voor op de ikea banken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:58

ah,ik ga eens zoeken....weet nog niet helemaal wat we willen hier in huis..

*gaat verder zooi ruimen*

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:04

Ik had trouwens die sofa site al gezien.. prachtige hoezen maar wel beetje bove het budget helaas.. nu maar verder zoeken..

oh als ik toch tijd had en kon naaien.. dan was ik wel een bedrijfje begonnen in ikea hoezen :) moet denk ik wel goed verkopen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:06

Lijkt me hartstikke leuk om zelf Ikea hoezen te kunnen maken! Er is zo veel leuke gordijnenstof en meubelstof te koop!