[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:49

Idd :D
Als we dan in 2015 voor een ander huis gaan, dan wil ik er wel extra tijd en geld insteken :j Voorlopig doen we het lekker zo :P

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:46

dat is bij ons niet zo aan de orde :') maar even voor alle duidelijkheid, ik ben geen miljonaire _O- wij zijn ook begonnen op fruitkistjes en pallet met losse matras van schuimrubber als bed, maar wij zijn een stuk (je) :D ouder dan jullie en hebben jaren hard gewerkt en gespaard..dus daarom (en het feit dat zakelijk en privé samen komen) kunnen we ons nu zo'n huis veroorloven..en blijft hard werken hoor! maar t wordt wél mooi.. <3

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:10

Ik vind het prachtig :D :D

Ooit komen wij ook wel op zo'n punt, ooit :Y)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:31

Als ik die leeftijd heb hoop ik in Noorwegen te wonen. :o

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:53

En hier gaat het voor 99% zeker door!
Ons huis staat inmiddels te koop, ben nu aan het wachten op de foto maak mevrouw ;) Dus huis helemaal opgeruimd, nieuwe plantjes in de tuin en tadaaa netjes!

En het nieuwe huis is dus een nieuwbouw hoekhuis met erker aan de zijkant.
Ca. 11m lang en 5m breed met een woonkeuken met openslaande tuindeuren :+:
Boven 3 slaapkamers en een badkamer en dan vaste trap naar de zolder waar mogelijkheid is om een 4de slaapkamer van te maken. Dan nog een tuin erbij van 11m diep en ruim 8 m breed.
*zucht* ben er helemaal blij mee!
Ze beginnen als het goed is volgende week met bouwen, dus hopelijk volgend jaar of over 5 kwartalen een keer erin!
Nu hopen dat ons eigen huis snel verkocht wordt, ligt wel in een gunstige prijsklasse vind ik en is helemaal af. We gaan meedoen met de Brabantse verkoopgarantie dus max 2 jaar dubbele lasten en die laten we ook meefinancieren met de hypotheek van ons nieuwe huis.
Helemaal blij!!

Nu maar hopen dat dat mens die zo foto's bij ons komt maken op gaat schieten, ben het wachten nu wel zat :7

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:16

succes @cruesli!
ja over 15 jaar hopen we ook ergens in Spanje te gaan wonen...maar nu kan ik nog genieten van de paarden om het huis, lijkt me heerlijk!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:18

Josefien schreef:
mwah 1180 m3 :D _O- :')

serieus, weet je hoeveel uur stofzuigwerk dat per maand is :Y)

super vet!!! respect dat jullie het hebben verdiend samen :D

Mensjes, ik meld me ook weer eventjes! Hoop positieve dingen langs zien komen! Gefeliciteerd ieder die een huisje (bijna) heeft!!!

PF, bij mij loopt het nog steeds allemaal.. ING had mn werkgevers verklaring afgewezen terwijl die door de NHG was goed gekeurd.. Lang verhaal, maar bij mij zit ti iets anders in elkaar omdat ik een tijdelijk contract onbepaalde tijd heb (niet boeiend, zal de details jullie besparen :+)

ING is door zowel mn ATP'er, als de NHG en mijn werkgever onder druk gezet dat zij hiermee akkoord moeten gaan en vandaag te horen gekregen dat het goed is :D Ben dus weer eventjes gelukkig!! We zijn er nog niet, maar ik heb de champagne al in huis voor 15 juli want dan krijg ik de sleutel..

Moet ik binnenkort toch maar gaan beginnen aan mijn uitzet want heb werkelijkwaar nog niets!!! Hahaha Iemand tips waarmee ik kan beginnen?

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:58

Romyv schreef:
ING is door zowel mn ATP'er, als de NHG en mijn werkgever onder druk gezet dat zij hiermee akkoord moeten gaan en vandaag te horen gekregen dat het goed is :D Ben dus weer eventjes gelukkig!! We zijn er nog niet, maar ik heb de champagne al in huis voor 15 juli want dan krijg ik de sleutel..

Moet ik binnenkort toch maar gaan beginnen aan mijn uitzet want heb werkelijkwaar nog niets!!! Hahaha Iemand tips waarmee ik kan beginnen?

Gefeliciteerd!
Qua uitzet: een bed? :P Kledingkast, boekenkast, eettafel + stoelen, bankstel, tvmeubel + tv, salontafel, douchegordijn, handdoeken/theedoeken/keukendoeken, badkamerkastjes, gordijnen, ....???? :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:00

hahahah zo te lezen ben jij al goed bezig ;)

Moet je een keuken van te voren bestellen enz? En hoelang duur thet voordat die dan geleverd is? Geld dat ook voor meubels (gewoon bij de leen bakker of zo'n soort winkel..)

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:06

Ik meld me even aan voor dit topic ( als jullie dat goed vinden dan natuuuurlijk) Woon zelf in een huurhuisje, en ben ook niet van plan om te gaan kopen voorlopig, maar werk bij een makelaar, en vind het wel leuk om het van een andere kant mee te maken...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:23

Josefien schreef:
succes @cruesli!
ja over 15 jaar hopen we ook ergens in Spanje te gaan wonen...maar nu kan ik nog genieten van de paarden om het huis, lijkt me heerlijk!

Als wij over een heleboel jaar naar Noorwegen gaan wil ik een hotel oid gaan beginnen. :j En inderdaad paarden om huis en dan rondritten gaan organiseren. Maar ga er vooral heen ivm de natuur. :+:

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:31

Hoooiii!!!
Ik ga vanavond even bijlezen maar wilde even laten weten dat onze aankoopmakelaar heeft gebeld en dat we as vrijdagochtend het voorlopig koopcontract gaan tekenen :):)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:34

GEFELICITEERD! :D +:)+

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:59

Wauw Cruesli!! Dat klinkt wel echt onwijs gaaf zeg :+:
Ik duim met je mee dat alles gewoon goed gaat en dat jij straks je droomhuisje hebt!!
Hoop dat de verkoopfoto's een beetje naar wens zijn ;)

Romyv, wat fijn dat ze uiteindelijk toch je werkgeversverklaring hebben geaccepteerd!! Die van mij was ook niet goed, ze hadden incl en excl ORT ingevuld, en mag alleen maar incl zijn :P Dus morgen maar een nieuwe in laten vullen :o
En nog niets voor je uitzet? Wij hebben ook alleen kleine dingen.. We moeten nog flink wat maar zoals meubels, die kopen we nieuw bij iets van Leenbakker ofzo, en moeten dus alleen in elkaar :P En van kleine dingen... heb handdoeken gespaard via de Autoradam :Y) Zijn echt heel fijne :j En theedoeken en handdoeken voor de keuken, en dingen voor in de keuken..
Pfff als je nadenkt is het eigenlijk best veel spul wat je nodig hebt in een huis :+

Hoi x_Danielle!! Misschien kan je de starters onder ons nog een handje helpen mbt vragen ed :P

Fealivrin wat een mooi toekomstdoel :+:

Zo, bijgelezen, en nu snel naar bed, heb een bizar drukke week nog voor de boeg..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:10

Ik kom even spammen hoor. Wij zijn druk bezig met een huis in Spanje. Wel van buiten gezien toen we langsreden, maar we wisten nog niet dat het te koop was, dus nog niet van binnen. Wel alle plattegronden gekregen inmiddels van onze makelaar.

Het is gloednieuw, maar wel compleet afgewerkt. Tuin en zwembad zijn nog niet klaar.

Ik hoop zo dat het ons ook van binnen bevalt! En dan onderhandelen ....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitzicht vanaf de veranda:
Afbeelding

De buitenkeuken:
Afbeelding

En zo willen wij het uiteindelijk maken. Achteraan de slaapkamer linksboven willen we dus een gastenstudio bouwen met daarin een schuur/berging.
Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:14

@Josefien wat een ontzettend groot huis. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als hij klaar is.
@Monique wauw dat is mooi. Hopelijk is de binnenkant net zo mooi. En het ligt ook heerlijk afgelegen of zijn daar bouwplannen.
Ik heb vrijdag een 2e bezichting voor een studio. Ik vond hem in ieder geval de 1e keer leuk en voor mijn budget is ie nog best wel ruim. (40 m2 het lijkt nu nog kleiner vergeleken met die huizen van jullie).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:21

Citaat:
@Monique wauw dat is mooi. Hopelijk is de binnenkant net zo mooi. En het ligt ook heerlijk afgelegen of zijn daar bouwplannen.

Nee, geen bouwplannen. In dat gebied moet je minimaal 10.000 m2 hebben om er op te mogen bouwen. Er staat een hek om 2000 m2, de rest is kale berg en olijfboomgaard, maar hoort er dus wel bij. Zo'n boomgaard laat je onderhouden door een plaatselijke boer in ruil voor de opbrengst van de bomen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:22

Citaat:
Ik heb vrijdag een 2e bezichting voor een studio. Ik vond hem in ieder geval de 1e keer leuk en voor mijn budget is ie nog best wel ruim. (40 m2 het lijkt nu nog kleiner vergeleken met die huizen van jullie).

Op 40m2 kan je best veel hoor!

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:24

wauw mooi huis zeg, en 3 badkamers, heeerlijk!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:28

Er zitten er nu twee in he? De studio willen we zelf nog aanbouwen.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 07:54

hoihoi iedereen druk bezig.
Romy, ligt eraan waar je de keuken haalt. Ik den kdat Ikea een stuk makkelijker is mmaar houd rekening met een levertijd van 2 tot 3 maanden. Meubelen ligt er ook maar net aan. Onze meubels duurde ook 2 maanden. Ikea is weer een ander verhaal.
Monique: WOW! Zo gaaf....(ik is jaloers :D ).

Ik ben zelf in de opruim/inpak fase :-).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:12

Manjafiek schreef:
Ik ben zelf in de opruim/inpak fase :-).

Daar ben ik dan weer jaloers op ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:07

Romy: zit er al een keuken in je appartement?
En qua uitzet: ik zou eerst eens beginnen met de basis: bed, bank, tafel, stoelen (niet iedereen rekent dit mee onder de uitzet). En dan handoeken/theedoeken/badhandoeken, glazen, koffiezetapparaat, waterkoker, pannenset, bestek... je hebt meer nodig dan je denkt. En als je denkt dat je alles hebt loop je door de winkel en dan denk je: oohja, dat is ook leuk! :))

Manjafiek, succes met inpakken, leuk joh! Wanneer verhuis je precies?

Wij zijn nu druk aan het klussen, elke avond in ons nieuwe huis en daarnaast krijgen we ook veel hulp gelukkig. Deze week nog leidingen leggen, metselen, schuren, volgende week stucen... en dan eindelijk verven enzo.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:07

Gefeli Patricia!
Wauw Monique dat is gaaf!
Romy bij Ikea kun je zooooo leuk slagen voor alles, keuken, badkamer, uitzet echt alles!
@Manjafiek succes!!
hier is het dak eraf, pannen worden opgeslagen en schoongemaakt en hergebruikt voor de stal die we volgend voorjaar gaan renoveren, en er moet asbest worden verwijderd. Vervolgens wordt het geisoleerd en komen er nieuwe strakke pannen op.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 11:36

Hoi mag ik mij ook melden?

Ik heb samen met mijn vriend afgelopen vrijdag een bod geplaatst op een huis en dat is die zelfde middag nog geaccepteerd! :D

Gisteren zijn we langsgeweest voor de financiering en dat is nu ook rond, nu is het nog een kwestie van wachten op de notaris en dergelijke! We krijgen de sleutel waarschijnlijk over 4 weken!

Ik vind het zooo spannend!! Het huis wordt kaal opgeleverd want het komt van de woonplaats en het is daarom ook helemaal gerestaureerd. We moeten dus alle vloeren en muren doen, isolatie, laminaat beneden en vloerbedekking boven. We zijn heel erg aan het rond kijken voor indicties hoeveel ons dat gaat kosten, moeilijk hoor!

@ monique, wauw!! wat een prachtig huisje zeg, heerlijk! Gaan jullie er dan permanent naar toe verhuizen of is het voor erbij?