Hoeveel m2 is jouw huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Hoeveel m2 is jouw huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 10:54

Hier 68 m2 woonoppervlak, en 143 perceeloppervlak.
Word als klein bestempeld, maar ik vind het wel meevallen :o
3 slaapkamers, waarvan we 1 zelfs niet gebruiken.

Zijn met zijn 2en en een kleine hond.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:01

40 m2 studio, 1 persoon, 1 kat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:34

Appartement van 103 m2. 1 persoon en 2 katten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:35

tita schreef:
c_alsemgeest schreef:
786m2 met z'n tweeën :')

Lijkt me sterk….. serieus….
Is het oppervlakte, perceel of m3

Waarom zou ik er iets opschrijven wat niet klopt?
Het is een oud wijn pakhuis, bv mijn woonkamer is al 25 meter lang en de woning bestaat uit 3 woonlagen. Het lijkt enorm, is het ook, maar merendeel zijn hallen en gangen wat je dus niet echt gebruikt, maar het zit wel bij het oppervlak erbij.

Afbeelding

Dit zijn de gegevens van voor de verbouwing, inmiddels dus nog wat erbij gekomen omdat we een deel van het garage deel als woonhuis hebben toegevoegd. Die moeten we nog laten updaten.

Het warm en huiselijk maken was ook de grootste uitdaging.
Maar dat is gelukkig allemaal gelukt.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:44

144m2 met 2 volwassenen, 1 kind, een hond en een kat. Voor ons een perfect formaat.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:46

c_alsemgeest schreef:
tita schreef:

Lijkt me sterk….. serieus….
Is het oppervlakte, perceel of m3

Waarom zou ik er iets opschrijven wat niet klopt?
Het is een oud wijn pakhuis, bv mijn woonkamer is al 25 meter lang en de woning bestaat uit 3 woonlagen. Het lijkt enorm, is het ook, maar merendeel zijn hallen en gangen wat je dus niet echt gebruikt, maar het zit wel bij het oppervlak erbij.

[ [url=m/CKVfyl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn de gegevens van voor de verbouwing, inmiddels dus nog wat erbij gekomen omdat we een deel van het garage deel als woonhuis hebben toegevoegd. Die moeten we nog laten updaten.

Het warm en huiselijk maken was ook de grootste uitdaging.
Maar dat is gelukkig allemaal gelukt.

Dit is best grappig,

Jij vooreerst de grootste, ik vooreest de kleinste.

De mijne kan 65.5x in de jouwe.
Om de een of andere reden vind ik dat grappig.

(Overigens ben ik uitermate tevreden met wat ik heb, was een bewuste keus en ik woon/leef nogal alternatief in heel europa. Dus mijn 'tuin' is nogal groot :') )

Belangrijkste lijkt me dat mensen happy zijn.
En ik vind alles dat anders is dan anders altijd leuk en grappig, een oud wijnpakhuis klinkt fantastisch en mijn hoofd gaat meteen op hol met beelddenken, fantaseren hoe zoiets eruit ziet etc.)

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:49

123m2 twee onder een kap. Drie slaapkamers, vaste trap naar de zolder en een garage. Wij wonen met zijn tweeën en twee katten en vinden dit ideaal. Beiden een eigen werkkamer.

Wij huren vrije sector.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 11:54

Femke_Tweety schreef:
[

Dit is best grappig,

Jij vooreerst de grootste, ik vooreest de kleinste.

De mijne kan 65.5x in de jouwe.
Om de een of andere reden vind ik dat grappig.

(Overigens ben ik uitermate tevreden met wat ik heb, was een bewuste keus en ik woon/leef nogal alternatief in heel europa. Dus mijn 'tuin' is nogal groot :') )

Belangrijkste lijkt me dat mensen happy zijn.
En ik vind alles dat anders is dan anders altijd leuk en grappig, een oud wijnpakhuis klinkt fantastisch en mijn hoofd gaat meteen op hol met beelddenken, fantaseren hoe zoiets eruit ziet etc.)

Wij hebben ook een kleiner huis gehad, rond de 60m2.
En dat was ook echt een heel fijn huis, 3 minuten van het strand, top locatie.

Dit huis hadden we in onze zoektocht eigenlijk steeds overgeslagen omdat we het veel te groot vonden. Maar uiteindelijk omdat we toch iets van dezelfde makelaar gingen bekijken in de buurt toch even langs deze gegaan. En er verliefd op geworden. Er zit zo veel historie in dit pand en dat hebben we zo veel mogelijk proberen terug te brengen in het interieur.

Maar ja, het schoonmaken is wel een ding :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 12:03

Ik ben eigenlijk nu wel benieuwd naar foto's!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 12:23

Ik ben wel benieuwd naar foto’s van de grootste en de kleinste!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 12:33

Een enorme lap huis. Schoonmaken lijkt me wel een ding :+

Ik heb in van alles gewoond klein en iets minder klein. Eerder verbouwde boerderij in opgegroeid 25x10 en dat 2 keer. In studententijd van een kamer keuken douche delen. Tot mini huisjes van 3 bij 4 of 5 bij 4 (deze had zelfs twee slaapkamers :)) ) een arbeidershuisje van 3,5 m breed maar wel een heel diepe tuin. Ruime nieuwbouw.

En bij gebrek aan huis een paar maanden in een net geen 3 meter caravan met een voortent en een aanhangwagen met 2 personen en honden :P veel meer hadden we eigenlijk niet nodig.

Nu deels op 70 m2 met 1,5 huisraad met 2 personen dat is wat krapjes maar te doen omdat er deels dus dubbele huisraad is en deels op 110 m 2 (dat is alleen woonkamer, keuken, een slaapkamer en een badkamer) de rest is schuur waarvan een deel niet eens bereibaar. :+ schuur is ruim 3 keer mijn leefgedeelte. Ik heb nog getwijfeld om in een camper te gaan wonen en rondreizen. Dan was het 2 bij 4 geweest met alles aan boord inclusief douche, behalve wassen. Maar mijn boekenkast was toch belangrijker :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 16-06-24 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 12:34

Femke_Tweety schreef:
Ongeveer 12m2,
1 persoon, 1 hond :+

Een woning van 4 bij 3 meter??? Een tiny house?
Of is het een studentenkamer?
En dan ook nog een hond? :wow:

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 12:37

Femke_Tweety woont in een camper ;)

Hier op papier 35M2, maar omdat de keuken en badkamer niet verbonden zijn met de woonkamer en slaapkamer voelt het als 30M2. Geen buitenruimte. Dit is voor 1 persoon, 2 katten, de katten hebben ook de trappen en gangen van dit herenhuis met drie verdiepingen maar ik weet niet hoeveel M2 dat is :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 12:48

wij wonen met 2 personen en 1 kat in een verbouwde school, maisonnette, 100 vierkante meter op papier, beneden 2 slaapkamers, wc en badkamer, boven woonkamer en keuken. Het aparte eraan is dat alle ruimtes 4 meter hoog zijn. Dat is niet perse handig als je 1.65 bent, de keukenkastjes boven het aanrecht kan ik alleen de onderste plank van gebruiken b.v.

We hebben een balkonnetje, op het zuiden, dus bloedheet. Ik heb boven en beneden airco en op de zuidkant zon- en uv werend folie op de ramen om de hitte een beetje buiten te houden.

We hebben een wenteltrap met 20 treden met een traplift. Ik heb 1 slecht been (gebroken geweest en scheef gegroeid) en mijn man heeft Parkinson. We hopen hier nog een poosje te kunnen blijven wonen op deze manier. Helaas voert de VVE een schrikbewind hier, als je ook maar iets doet wat volgens hun niet mag, krijg je al een brief en een bezoek met donderpreek. Dat is wel even minder.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 13:18

c_alsemgeest schreef:
786m2 met z'n tweeën :')

Holy crap! 8-)
Dat is echt groot!

Wij nu zo’n 165m2, maar er komt een dakkapel op waardoor we denk 15-20 erbij gaat komen.
Wij wonen met 2 volwassenen, een 6 jarige en wat katten en 2 honden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:02

Supervixen schreef:
Femke_Tweety schreef:
Ongeveer 12m2,
1 persoon, 1 hond :+

Een woning van 4 bij 3 meter??? Een tiny house?
Of is het een studentenkamer?
En dan ook nog een hond? :wow:

Yes, met hondje,

Officieel woon ik tegenwoordig bij mijn vader. Daar staan spullen, ik slaap er soms, eet er af en toe, douche er af en toe.

Ik heb altijd veel van Europa willen zien, veel willen reizen.
En toen ik weer begon met studeren, wat nágenoeg volledig online kan, (een enkele keer moet ik op de universiteit zijn) zag ik de kans schoon om reizen en studeren te combineren.

Afgelopen twee jaar ben ik van Zweden tot Spanje geweest, en komende week vertrek ik richting Oost Duitsland, Zuid Polen en Noord Tsjechië.

Ik kom dus tussendoor steeds wel terug in nl, en woon officieel in nl.
Dat moet ook, om alles legaal te houden, dingen verzekerd te kunnen krijgen etc.

Maar ik ben zo veel mogelijk op pad, en dat is euhhh, veeeeel *D
Jaarrond.

Camper buitenmaten zijn 5.95x2.20x2.80
Dat is inclusief cabine, neus, trekhaak etc.
In de praktijk binnen dus waarschijnlijk nog iets ónder de 12m2 :D

(Oh, voor de mensen die het zich afvragen, ik ben 44 jaar ;) )

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:09

Lijkt me heerlijk!
Maar even nieuwsgierig; werk je daarnaast dan ook nog en hoe combineer je dat dan? Reizen is helaas niet gratis.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:15

Goof schreef:
Lijkt me heerlijk!
Maar even nieuwsgierig; werk je daarnaast dan ook nog en hoe combineer je dat dan? Reizen is helaas niet gratis.

Zonder eigen woning is reisen goedkoper dan 'normaal' leven...

Kort en goed, paar jaar terug ernstig ziek geworden. En in datzelfde jaar een ernstig auto-ongeluk gehad. Met stevige blijvende gevolgen. Wat ik deed kan ik niet meer, nooit meer helaas.
Officieel volledig afgekeurd (en hoe goed ik hier ook mag klinken, ik ben in de praktijk echt wel een wandelend krakend half uit elkaar vallend geval fysiek. Cognitief op mijn goede dagen heel sterk, op mijn slechte dagen zelfs moeite met lezen.)
Maar de rest van mijn leven nooit meer werken zie ik echt niet zitten.
Daarom -op eigen kosten overigens...- weer gaan studeren, in de hoop straks in de (verre) toekomst weer echt kans te maken op de arbeidsmarkt, mét al mijn beperkingen.
Maar dat wordt dan werk op heel ander level en gebied dan voorheen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:34

Leuk topic.

Ik woon sinds 2 jaar op een Westlander uit 1921, een, voor mensen die het niet weten, Westlander is een turf/bloemen/veenscheepje wat in de jaren 20 werd gebruikt in de tuinderij.
Oorspronkelijk was zij 21 meter lang, maar is er in de jaren 70 een meter of 7 tussenuit gehaald ( feitje, de gene die het gedaan heeft, was niet zo slim en is tijdens het verkorten onder haar terecht gekomen en in een rolstoel beland, weet ik ook uit verhalen )
Nu is ze van de neus tot aan mijn zwemplateau 14.50 meter. En ze is 3.20 breed en heeft een diepgang van 80 cm en een doorvaarhoogte van 2.65.
Mijn tuin is denk ik de grootste van Nederland, aangezien ik van maart tot eind oktober op de Loosdrechtse Plassen vaar. Ook leuke funfact, wij zijn op Google maps te zien op de plas.
Ik ben echt dolgelukkig met deze dame, heb nog nooit zo’n luxe keuken en badkamer gehad :D en ben zo blij dat ik iedere paar dagen een ander uitzicht heb, dicht bij de natuur en vaak getuige van de meest prachtige zons- opkomsten en ondergangen.
Ze heet Waterjuffer, aka Juffie, Jufjuf, Fluitekruidje, Dametje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het schip achter Juf is van mijn vriend, hij heeft een echte palmboom aan boord.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:35

Yavanna schreef:
Leuk topic.

Ik woon sinds 2 jaar op een Westlander uit 1921, een, voor mensen die het niet weten, Westlander is een turf/bloemen/veenscheepje wat in de jaren 20 werd gebruikt in de tuinderij.
Oorspronkelijk was zij 21 meter lang, maar is er in de jaren 70 een meter of 7 tussenuit gehaald ( feitje, de gene die het gedaan heeft, was niet zo slim en is tijdens het verkorten onder haar terecht gekomen en in een rolstoel beland, weet ik ook uit verhalen )
Nu is ze van de neus tot aan mijn zwemplateau 14.50 meter. En ze is 3.20 breed en heeft een diepgang van 80 cm en een doorvaarhoogte van 2.65.
Mijn tuin is denk ik de grootste van Nederland, aangezien ik van maart tot eind oktober op de Loosdrechtse Plassen vaar. Ook leuke funfact, wij zijn op Google maps te zien op de plas.
Ik ben echt dolgelukkig met deze dame, heb nog nooit zo’n luxe keuken en badkamer gehad :D en ben zo blij dat ik iedere paar dagen een ander uitzicht heb, dicht bij de natuur en vaak getuige van de meest prachtige zons- opkomsten en ondergangen.
Ze heet Waterjuffer, aka Juffie, Jufjuf, Fluitekruidje, Dametje.
[ [url=m/J77y4R.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PT2U6U.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/on5evK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het schip achter Juf is van mijn vriend, hij heeft een echte palmboom aan boord.

Wat gaaf!

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:40

Ook prachtig.

Hier sociale huur.

Hoekwoning.
67 m2

En ik woon alleen.

En dit zie ik in de engie app.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:43

Heerlijk al die mensen die alleen of met z’n 2en in een enorm huis (met vaak ook nog een tuin) wonen.. ook een aantal die iets van de woningnood vinden, zie ik ;-)

Wij wonen met 2 in een 3kamer appartement van ongeveer 70m2 denk. Gaat prima :j
3 hoog, geen tuin en een klein 2m2 balkon

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:47

70 m², ik woon alleen met twee honden en een kat.
Het is een bovenwoning, simpel uitgelegd is het een kleine tussenwoning :))
Drie slaapkamers, waarvan ik eentje tot kantoor heb gemaakt (slaapkamer beneden), de kleine slaapkamer boven is de dierenkamer (daar staat de kattenbak, bewaar ik hun jasjes, staat de loopband, etc.) En de grote slaapkamer voor mijzelf.
Ik ben erg tevreden met hoe ik zit en waar ik woon :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:49

Cer schreef:
Heerlijk al die mensen die alleen of met z’n 2en in een enorm huis (met vaak ook nog een tuin) wonen.. ook een aantal die iets van de woningnood vinden, zie ik ;-)

Wij wonen met 2 in een 3kamer appartement van ongeveer 70m2 denk. Gaat prima :j
3 hoog, geen tuin en een klein 2m2 balkon

Hoeveel mensen heb jij al onderdak in je huis aangeboden op het moment dat iemand op straat stond? Of even een plek nodig heeft?
Wij namelijk wel, en dat kan omdat wij dus een groot huis hebben.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-24 14:52

Ik zou helemaal niet in een 'enorm' huis willen wonen.
Ik heb de ruimte niet nodig, het raakt toch wel weer vol, ik heb geen behoefte aan logés of tijdelijke inwoners, dus een logeerkamer wil ik niet. Ik heb ook geen zin om een groot huis schoon te maken.

Wel zou ik graag een grote(re) tuin willen <3