Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:De boete is toch precies het verschil tusse de oude en nieuwe rente? Dacht dat daar nooit zoveel meee op schoot.
Sanet schreef:Tja, het is ook maar net wat je koopt natuurlijk. Ik hoop maar dat dat dan enigszins in verhouding staat en heb je een goede rente.
Voor de mensen met hoge rente is het zeker interessant om de rentes in de gaten te houden, wij hebben ook gekocht toen de prijzen lager lagen en de rente hoog 8 jaar geleden en zo’n 3 jaar terug overgesloten met lagere rente, dat scheelde ondanks de boete 100-en euroes per maand.
Karlijn_dv schreef:Grappig dat iedereen schrikt van de hoge bedragen ik vind hier alles relatief meevaen. Gezien de gemiddelde huizenprijs nu 415.000 is wat een maandbedrag van 1950 bruto is met de huidige rente
OleJon schreef:Wat een geld allemaal, sommige bedragen is bijna een hele maandloon.
Als er 1 loon bij wegvalt door ontslag. Hebben vele een groot probleem.
Wij hebben sinds 2020 geen hypotheek meer, heerlijk is dat.
OleJon schreef:Wat een geld allemaal, sommige bedragen is bijna een hele maandloon.
fokfanaat schreef:De boete is toch precies het verschil tusse de oude en nieuwe rente? Dacht dat daar nooit zoveel meee op schoot.
Suzanne F. schreef:OleJon schreef:Wat een geld allemaal, sommige bedragen is bijna een hele maandloon.
Eens. Ik vind het ook risicovol om zoveel te lenen op 2 salarissen. Niet alleen als er eentje zijn baan verliest, maar ook hoe vast je zit mocht je relatie stuklopen ofzo. Maar dit is wel de realiteit inderdaad. Jonge starters kunnen alleen helemaal niks meer kopen, daar heb je 2 salarissen voor nodig tegenwoordig.