Wel of geen droger?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:27

Ik strijk nooit.

Ik besteed wel veel aandacht aan het ophangen van mijn was, ik zorg dat ik dan alle valse vouwen er al uit heb, ook bij sokken en ondergoed, maar zeker bij shirtjes en bijvoorbeeld blouses hang ik altijd op een hangertje netjes in model.
Spijkerbroeken hang ik of goed glad gestreken met de broekband naar beneden een 2 knijpers per broekspijp.
Of ik hang hem met de broekband naar boven en dan open, 1 knijpers aan de rugzijde en 2 knijpers een of 2 draadjes verder aan de voorkant. En dan is die spijkerbroek in een paar uur weer droog.

daantjuhhh

Berichten: 26982
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 16:41

Ik strijk ook echt nooit.

Als ik een kledingstuk mooi vindt en zie dat het een kreukelstof is dan laat ik het hangen.
Als ik ergens een hekel aan heb is het strijken.

Eske_B

Berichten: 15105
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 17:09

Ik heb een tijdje geen droger gehad toen ik nog klein woonde (was al blij dat ik de wasmachine kwijt kon op krap 40m2). Maar ook weinig ruimte voor een wasrek, dus beddengoed altijd over de deur en harde handdoeken.

Nu wel een droger en doe hier beddengoed, handdoeken en soms ook ondergoed in. Wassen gaat efficiënter en veel sneller zo doordat was zowel op wasrek als in de droger kan! Ik strijk verder ook bijna nooit, kleding goed uithangen. Manlief mag zijn overhemden strijken als hij dat graag wil :P

Picopico
Berichten: 916
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 18:38

Ik heb geeneens een strijkijzer :+ Ik hang alles zo strak mogelijk op en bovenkleding gaat aan hangertjes. Mijn kleding kreukelt sowieso niet zo, daar kies ik het ook op uit. En van lakens e.d. boeit het me niet of het gekreukeld is.

Thioro

Berichten: 4011
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 18:47

Hier al jaren geen droger, vind het niet nodig.
Handdoeken en jeans die wat moeilijker drogen gaan in de badkamer op de verwarming of voor de kachel, droogt in no time.
Handdoeken moeten voor mij juist liefst modelletje schuurpapier zijn.

Strijken doe ik ook nooit. Nette blouses/broeken/jurken etc worden nooit geplooid maar opgehangen.
Heel af en toe gaat er een strijkijzer over als het echt spik en span moet zijn voor een gelegenheid.

Heb er wel al eens aan gedacht misschien toch een droger te nemen.
Maar sinds we op het werk al minstens 3 drogers doorgebrand hebben gehad (overbelast) waarbij het soms best riskant was dat alles er rond ook in de fik schoot, blijf ik bij m'n oude strategieën :P.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 18:53

marleen_88 schreef:
Op onze zolder droogt het ook slecht. Heeft ook 2 of 3 dagen nodig, nou prima. Het hangt mij daar best.
Wij gebruiken de droger alleen voor: washanden, handdoeken, sportsokken en vaatdoekjes.


Hier ook. In de zomer droogt het supersnel in 1 dag. Maar nu hangt het wel 3 dagen. Op zich geen probleem maar soms doe ik de handdoeken enzo wel in de droger. Ik gebruik hem niet veel maar vind het in de winter wel handig.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:24

Thioro schreef:
Handdoeken moeten voor mij juist liefst modelletje schuurpapier zijn.

Hehe, eindelijk nog iemand hier die ook van zulke handdoeken houdt!

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 19:34

Marije_jiplover schreef:
Thioro schreef:
Handdoeken moeten voor mij juist liefst modelletje schuurpapier zijn.

Hehe, eindelijk nog iemand hier die ook van zulke handdoeken houdt!

Ja ik vind dat ook heerlijk :j

Dus in de zomer heb ik mazzel.
Mijn vriend houd van zachte handdoeken, dus die heeft in de winter mazzel :D

nicole_floor

Berichten: 3370
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 20:36

Ik strijk ook nooit. Zou niet eens weten hoe dat moet. :')
Ik heb wel een strijkijzer, voor de blousjes van mijn vriend. Maar die strijkt hij zelf. :+

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 21:35

Droger overgenomen van familielid die verhuisde naar woonzorginstelling, dus geen aanschafkosten aan gehad.
Ik gebruik hem nu in de winter wat meer, normaal gebruik ik hem alleen voor was die lang duurt om te drogen (zoals kussens en dekens). In de zomer gebruik ik graag de droogmolen buiten, in de winter gebruik ik ook soms een droogrek.
Ik zou de droger wel missen als ik hem niet had.

Strijken doe ik ook nooit. Alleen overhemden van mijn vriend, maar die gebruikt hij toch alleen met aangelegenheden.

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 21:41

De tip om overhemden niet te hoeven strijken, is ze niet te centrifugeren, maar ze kleddernat ophangen op een hangertje. En het helpt ook nog als je ze koopt van een min of meer zelfstrijkende stof.

Dat kleddernat ophangen heb ik geleerd van mijn vader, die had er speciaal een setje kunststof hangertjes voor en die hing ze boven het bad te drogen.

Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 21:53

Marije_jiplover schreef:
De tip om overhemden niet te hoeven strijken, is ze niet te centrifugeren, maar ze kleddernat ophangen op een hangertje. En het helpt ook nog als je ze koopt van een min of meer zelfstrijkende stof.

Dat kleddernat ophangen heb ik geleerd van mijn vader, die had er speciaal een setje kunststof hangertjes voor en die hing ze boven het bad te drogen.


Ja, of ze heel kort in de droger te doen. Dan zijn ze nog nat en heel heet en kan je ze zo glad ophangen.

Sem_
Berichten: 7775
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 10:55

oliebol, ik kom er net achter dat onze wasmachine maar 46 cm diep is waardoor een droger er niet op zou kunnen, daar gaat mijn idee. -O-

zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 10:58

Sem_ schreef:
oliebol, ik kom er net achter dat onze wasmachine maar 46 cm diep is waardoor een droger er niet op zou kunnen, daar gaat mijn idee. -O-


Maak je er een soort frame boven waar de droger op komt te staan, dat hoeft niet veel te schelen in totale hoogte, en hij mag rusten op de wasmachine dus het hoeft ook niet heel massief te worden.

Sem_
Berichten: 7775
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 11:16

Ik denk idd dat we zoiets gaan proberen of een stevige plank als dat mogelijk is (hij komt in een inbouwkast). :)

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:20


Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:59

Kan je wasmachine niet op je droger komen te staan?
Dat je het omdraait?
Of zeg ik nu iets heel geks?

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 12:06

Marije_jiplover schreef:
Kan je wasmachine niet op je droger komen te staan?
Dat je het omdraait?
Of zeg ik nu iets heel geks?

Dat kan niet, een droger is niet sterk genoeg en een wasmachine is heel zwaar.

TamaraFloor
Berichten: 836
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 23:36

Gewoon een tussenstuk kopen! Die zijn daar speciaal voor gemaakt. En ook gewoon bij bol te bestellen.

Sem_
Berichten: 7775
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 23:55

Die zijn helaas alleen geschikt voor wasmachines van 55 cm of dieper, maar we gaan deze week een stevige plank maken boven de wasmachine! :)

Benzz
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 20:34

Gnome schreef:
Benzz schreef:
Doen jullie je gewone kleding echt in de droger? Volgens mij heb ik echt niets wat in de droger mag. Ja handdoeken, beddegoed en sokken, maar de rest...........


Wat heb je dan voor kleding? Hier gaat alles erin op wol na.

Vrij veel jurkjes, pakken, bloesjes.

BeFunny

Berichten: 11067
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:09

Ik strijk ook nooit.
En kleding gaat om verschillende redenen niet in de droger. De droger die het grootste gedeelte van de tijd stof staat te happen.

Kleding uit de droger gaat iets anders ruiken. Ik vind het lekker ruiken als ze uit de wasmachine komen en dan ophangen dan ruikt die ruimte er naar. Ik hang alles in de Walk in closet, overhemden gelijk aan knapen, broeken over een rek. Zo hebben we ook geen kreukels en hoef ik niet extra te vouwen omdat het er blijft hangen tot we het aan doen ideaal. Heel veel kan idd ook niet in de droger volgens het wasvoorschrift.

Beddengoed hang ik ook op met die reden.

Handdoeken worden lekker zacht uit de droger dus die doe ik er wel in. Maar dat is het enige en dat doe ik ook omdat de droger toch staat.

Als onze droger het begeeft koop ik geen nieuwe meer want ik gebruik hem te weinig en vind het een duur apparaat daarvoor.

nardxash

Berichten: 4037
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Wel of geen droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:45

Helaas heeft mij droger het tot op heden begeven.
Droger maakt elke keer een hele hoge piep lijkt van achter de droger te komen.
Morgen komen er monteurs naar kijken

Tazzey
Berichten: 9542
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 11:48

Ik kan niet meer zonder mijn droger. Handdoeken die aan de lucht drogen zijn echt vreselijk. Je bent meteen kaalgescrubt als je je hebt afgedroogd, 1 keer per week lekker scrubben onder de douche of in bad vind mijn huidje meer dan genoeg. Als ik me iedere dag met zo'n plank moet afdrogen heb ik aan het eind van de week geen huid meer over.
Verder gaat het beddengoed erin, bepaalde kledingstukken zoals spijkerbroeken, katoenen kleding en vroeger mijn rijbroeken. De kwetsbare en kostbare kleding hang ik op hangertjes te drogen, wol laat ik liggend drogen en de rest gaat naar de stomerij.

Strijken doe ik als ik iets wil dragen en het is te gekreukt. De overhemden van mijn man strijk ik altijd voor hij ze gaat dragen. Ik vind het zo ontzettend armoedig staan een gekreukeld overhemd.
Als ik geen tijd of zin hem om te strijken dan gooi ik alles even in de machine op het stoomprogramma en als je het dan uithangt, is het na een paar minuten ook kreukvrij. Ideaal als je even snel iets wilt opfrissen of ontkreuken (is dat een woord? :D )

paars

Berichten: 5656
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 12:04

Zou niet zonder droger willen; komt er veel te veel vocht in huis. Hier gaat alles erin, het 2 temperaturen, de handdoeken gaan op heet (snel klaar) en bovenkleding op koud, geen idee hoe koud, maar duurt iets langer. Spijkerbroeken bijvoorbeeld komen er dan zacht en zonder kreukels uit. Ideaal.
Strijkijzer is wel aanwezig maar ziet nooit het daglicht.
Grootste probleem hier sinds mijn nieuwe wasmachine is vlekken op de donkere was. Mss door het vloeibare wasmiddel. Gebruik er al minder van (en spoel nu 3 x) maar dan gaan sommige vlekken er weer niet uit -O- . Had voorheen een oude Miele van 25 jaar en daarmee had ik dat nooit. Weliswaar OT maar sta open voor tips.