Welke dingen besparen jou veel tijd in het huishouden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25414
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Welke dingen besparen jou veel tijd in het huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:34

Ik word echt niet blijer van een steelstofzuiger dan van mijn bezem en stoffer en blik.
Ik heb een heel goede stofzuiger die het super doet, krachtig zuigt, weinig geluid maakt, een heel lang snoer heeft en dus makkelijk door de hele kamer gaat vanaf het inpluggen in het midden.
En die een fijn werkt, ook boven je hoofd (achter gordijnroedes etc), niet te zwaar, niet lomp, een zak gaat lang mee.

Wanneer ik dus daadwerkelijk ga stofzuigen heb ik een heel goed werkende stofzuiger die ik niet ga vervangen voor een steelstofzuiger, die i.m.o. altijd wat lomper in gebruik is, omdat alles in je handvat zit, de motor, de opvangbak, etc.

Lekker even stilletjes dagelijks de keuken vegen vind ik echt fijner dat dagelijks stofzuigen.

c_alsemgeest

Berichten: 20757
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Welke dingen besparen jou veel tijd in het huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 15:37

Er is geen snoer die mijn kamer gaat redden (woon in een oude wijnfabriek) :+ dus daarom inderdaad blij met snoerloos.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41945
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 17:16

Captain schreef:
Fitzroy schreef:
Nou, ik niet. Waarom? Er leeft toch niemand. Ik zorg alleen dat de vaatwasser draait, de koelkast leeg is en de vuilnis is afgevoerd. En verder niet.


Omdat je dan thuis komt in een schoon huis. :D <3

Dit <3. Ik vind dat fijn.

Olikea

Berichten: 5461
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 22:17

Winged schreef:
Captain schreef:
Omdat je dan thuis komt in een schoon huis. :D <3

Dit heb ik zelfs al na een schoonmaakdag. Ik ga daarna vaak boodschappen doen. En dan kom ik dus met boodschappen in een opgeruimd huis. Echt zo fijn.

Qua tips moeten jullie verder niet bij mij zijn. Ik ben zo'n gevalletje 'ohm prullenbak moet leeg' en dat dan voor de helft doen. Vervolgens moeten de planten water en dan vul ik alleen de gieter want ik kom een haarelastiekje tegen dat écht eerst naar de badkamer in het bakje moet. Daar aangekomen zie ik dat de douchedeuren gepoetst moeten worden dus eerst weer naar beneden om een doekje en een poetsdoek op te halen. Ah, het aanrecht kan ook wel een doekje gebruiken. Dat eerst maar... Etc etc etc etc. 3 uur later heb ik alles wel gedaan :Y)


Zo gaat het hier ook. Mijn zoon noemt het de witte wervelwind..