Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gitana schreef:Tooske schreef:Ik ben het wel met Onali eens je betaalt toch ook gewoon om een beetje behaaglijk te zitten? Ik doe ook een dekentje hoor inde winter maar,ga echt niet in de kou zitten.
Ik bedoel, waarom zien mensen een dekentje en 3 vesten en een kruik et cetera als normaal, terwijl een jas als een no-go wordt gezien. Terwijl die juist daarvoor gemaakt is, om je warm te houden bij kou.
Je bent niet de enige die dit vindt hoor, ik hoor het heel vaak en ik vind het eigenlijk best raar dat mensen vaak wel genoeg jassen hebben, maar dat die alleen voor buiten gebruikt worden. Je hebt er ten slotte voor betaald en je hebt ze hangen, dan kan je ze toch ook gebruiken.
Ik kan er wel in komen dat dit voor sommigen ‘te ver’ gaat, maar waarom? Doe je dan je zelf niet te kort?
Hetwaszoiets schreef:Misschien een blonde vraag hoor, maar ik ben (net als de meeste denk ik) nu goed aan het bijhouden wat ik per dag/maand verbruik.
Nu heb ik de afgelopen 3 maanden maar 3 kubieke meter aan gas verbruikt per maand en zelfs de laatste maand maar 2. Toch staat er als maandbedrag om en nabij de 28 euro vermeld voor alleen gas.
Iemand die mij kan uitleggen waar dit bedrag waarschijnlijk uit opgebouwd is want ik begreep dat de gasprijs toch geen 14 euro per m2 is toch?
Hetwaszoiets schreef:Misschien een blonde vraag hoor, maar ik ben (net als de meeste denk ik) nu goed aan het bijhouden wat ik per dag/maand verbruik.
Nu heb ik de afgelopen 3 maanden maar 3 kubieke meter aan gas verbruikt per maand en zelfs de laatste maand maar 2. Toch staat er als maandbedrag om en nabij de 28 euro vermeld voor alleen gas.
Iemand die mij kan uitleggen waar dit bedrag waarschijnlijk uit opgebouwd is want ik begreep dat de gasprijs toch geen 14 euro per m2 is toch?
janderegelaa schreef:Je kunt ook in beroep gaan. Bij Vattenfall mag ik gewoon een lager bedrag betalen als ik dat wil. Je kunt heel mooi aanvoeren dat dit is gemeten in de Corona tijd.
Gitana schreef:cissy schreef:Ik snap dus helemaal niet waarom ik nu eerst 600 terug krijg van Eneco over afgelopen jaar en nu van 200 naar 400 voorschot ga??
Ben denk ik te blond om dat te begrijpen
En ik snap niet waarom ik van een maandbedrag van 80 pm naar 60 pm ben gegaan. Ik klaag niet natuurlijk, maar als ik al die verhalen hoor en lees met torenhoge maandbedragen, snap ik niets van de mijne.
Hebben meer mensen dit? Misschien beetje offtopic wel
LvdO schreef:Ja hier is er nog een... maandelijkse bedrag is per september verdubbeld... En dat terwijl ik juist giga veel terugkreeg omdat mijn verbruik zo laag is. dus gebeld natuurlijk. maar "het gas is heel duur geworden en die prijs gaat mogelijk nog stijgen, dus dat bouwen we alvast in."
heel fijn... not... nou had ik afgelopen winter dus al super zuinig geleefd dankzij mijn rolluiken. en aankomende winter ga ik dat weer doen. de verwarming in de winter niet hoger dan 16 graden zal het worden ben ik bang. dan maar een extra trui en dekentje.
Even volhouden en op de tanden bijten en dan hopelijk volgend jaar weer een hoop geld terug en een fatsoenlijker maandbedrag....
amand0 schreef:Heeft iemand nog tips voor een goede elektrische kachel?
We twijfelen tussen een elektrische kachel en petroleum kachel. Hier ook een heel slecht geïsoleerd huurhuis helaas.
Sanet schreef:We gaan voor komende winter toch ook eens kijken of we meer op hout kunnen stoken. We hebben namelijk wel een haard en hout, maar ik doe dat niet zo vaak.
Achterom schreef:Sanet schreef:We gaan voor komende winter toch ook eens kijken of we meer op hout kunnen stoken. We hebben namelijk wel een haard en hout, maar ik doe dat niet zo vaak.
Dat zou ik dus niet doen, met een open haard verlies je minimaal 80 procent van de warmte.
Wij hebben een aantal jaar geleden de open haard omgebouwd zodat we een houtkachel konden aansluiten. Flexibele pijp in het rookkanaal en perliet er omheem, maakte ook meteen dat we veel minder tocht hadden vanuit dat rookkanaal. Met de houtkachel stookte je de woonkamer dan in no time heerlijk comfortabel.
Inmiddels is dat er ook uit, wij maken de overstap naar een massakachel.