Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nafkedemi schreef:Sorry maar jij brengt als volwassen vrouw je moeder op de hoogte van ruzie tussen jou en partner? Je moeder mag dan vreemd/ziek zijn maar zie je nu echt niet in dat dit soort berichten haar over de rooie helpen ?
Evamarie schreef:Het is ook niet heel handig proberen weg te komen als je weet dat daar een auto staat. Je had zelf beter de politie kunen bellen. Daarbij zeg je dat je PTTS hebt. Ben je onder behandeling aangezien je het hebt over een kinderwens? Jouw moeder lijkt mij helemaal geen goed voorbeeld als oma omdat ze jouw niet goed behandeld. Daar wil je je kind toch niet mee belasten, die leerd dat oma's/moeders zo om mogen gaan met hun kind.
En een relatie die zo uitloopt in heftige ruzies is ook niet heel wenselijk voor jullie toekomstige kind. En de eigen angsten die jé hebt om naar buiten te gaan werkt ook niet echt mee. Dat neemt een kind allemaal over. Ik zie overal red flags voor het beginnen aan een kind..
Wens je heel veel wijsheid toe.
Daarbij zou ik zeggen vergoed die schade en vervang die sloten en ga eens goed in gesprek met je vriend. Hij heeft dus blijkbaar wel contact met je moeder. Bespreek met hem de invulling v dat contact. Je hebt het over meerdere keren waarin het zo mis gaat. Hij kan wel zijn excuses maken maar als je moeder daarbij betrokken moet raken is er wel meer aan de hand. Wat is jouw aandeel, zit het wel zo goed in jullie relatie?
Niet flauw bedoeld maar een kind maakt een kapotte relatie echt niet heel en ik vind het nogal heftig wat ik hier lees. Jij bent gewoon niet veilig en was dat ook niet waar je vriend bij was.. Gelukkig waren er geen kinderen bij!
Kom je zelf uit een slechte opvoeding kost het extra veel energie het anders en beter te gaan doen.
Urbanus schreef:Evamarie schreef:Het is ook niet heel handig proberen weg te komen als je weet dat daar een auto staat. Je had zelf beter de politie kunen bellen. Daarbij zeg je dat je PTTS hebt. Ben je onder behandeling aangezien je het hebt over een kinderwens? Jouw moeder lijkt mij helemaal geen goed voorbeeld als oma omdat ze jouw niet goed behandeld. Daar wil je je kind toch niet mee belasten, die leerd dat oma's/moeders zo om mogen gaan met hun kind.
En een relatie die zo uitloopt in heftige ruzies is ook niet heel wenselijk voor jullie toekomstige kind. En de eigen angsten die jé hebt om naar buiten te gaan werkt ook niet echt mee. Dat neemt een kind allemaal over. Ik zie overal red flags voor het beginnen aan een kind..
Daarbij zou ik zeggen vergoed die schade en vervang die sloten en ga eens goed in gesprek met je vriend. Hij heeft dus blijkbaar wel contact met je moeder. Bespreek met hem de invulling v dat contact. Je hebt het over meerdere keren waarin het zo mis gaat. Hij kan wel zijn excuses maken maar als je moeder daarbij betrokken moet raken is er wel meer aan de hand. Wat is jouw aandeel, zit het wel zo goed in jullie relatie?
Niet flauw bedoeld maar een kind maakt een kapotte relatie echt niet heel en ik vind het nogal heftig wat ik hier lees. Jij bent gewoon niet veilig en was dat ook niet waar je vriend bij was.. Gelukkig waren er geen kinderen bij!
Kom je zelf uit een slechte opvoeding kost het extra veel energie het anders en beter te gaan doen.
Oh jeetje, Ts heeft jou eens aangesproken in het 'paard kopen topic' en nu kom je hier wraak nemen?
Wat ontzettend kinderachtig.
Waar is je 'houd het positief' ???
Evamarie schreef:Het is ook niet heel handig proberen weg te komen als je weet dat daar een auto staat. Je had zelf beter de politie kunen bellen. Daarbij zeg je dat je PTTS hebt. Ben je onder behandeling aangezien je het hebt over een kinderwens? Jouw moeder lijkt mij helemaal geen goed voorbeeld als oma omdat ze jouw niet goed behandeld. Daar wil je je kind toch niet mee belasten, die leerd dat oma's/moeders zo om mogen gaan met hun kind.
Evamarie schreef:Het is ook niet heel handig proberen weg te komen als je weet dat daar een auto staat. Je had zelf beter de politie kunen bellen.
Evamarie schreef:Daarbij zeg je dat je PTTS hebt. Ben je onder behandeling aangezien je het hebt over een kinderwens?
Evamarie schreef:Jouw moeder lijkt mij helemaal geen goed voorbeeld als oma omdat ze jouw niet goed behandeld. Daar wil je je kind toch niet mee belasten, die leerd dat oma's/moeders zo om mogen gaan met hun kind.
Evamarie schreef:En een relatie die zo uitloopt in heftige ruzies is ook niet heel wenselijk voor jullie toekomstige kind.
Shae schreef:Lieve, lieve TS.
Ik heb even nagedacht over of ik dit wel of niet via PB zou doen, maar aan de andere kant... Het is niet mijn schuld dat wij moeders hebben die niet goed voor ons zijn. Er ligt een enorm taboe op geen/weinig contact met je ouders, terwijl je niet over één nacht ijs gaat als het gaat om het verbreken van een bloedband en als dit berichtje ook maar één iemand helpt dan is het al de moeite waard. Ik maak soms wel eens deze vergelijking: als zij mijn buurvrouw zou zijn in plaats van mijn moeder, zou ik jaren geleden al hebben gezegd dat ze iemand anders z'n leven zuur moet gaan maken. Iedereen kent wel mensen in hun omgeving die ze écht niet kunnen luchten of zien bijvoorbeeld vanwege iemands karakter, leugens of omdat ze mensen op een andere manier pijn doen. Zulke mensen kunnen ook kinderen krijgen. Ieder ander kan zomaar weglopen, maar omdat ze je op de wereld hebben gezet wordt het opeens een ander verhaal.
Maar eerlijk gezegd... Wat je mist is niet haar als persoon, maar een moeder. Iemand die zich zou moeten gedragen als jouw moeder. Een wijzere, oudere vrouw die er meer jaren op heeft zitten dan jou en je daardoor kan steunen en je kan helpen bij een betere versie van jezelf worden. Iemand waarmee het leuk is, maar iemand die je ook terechte tegengas kan geven zodat je kan leren en iemand die je aan de hand meeneemt wanneer dat nodig is. Iemand die je een veilig gevoel geeft, omdat je weet dat diegene je een beter, slimmer en leuker persoon maakt. Een echte mama.![]()
Het klinkt eerlijk gezegd niet alsof de kans heel groot is dat jouw moeder gaat veranderen in de mama die je verdient. Ze geeft je een onveilig gevoel, maar ik lees ook dat ze de gevolgen daarvan weer bij jou neerlegt: jij voelt je een slechte dochter. Echte mama's geven je niet continue dat gevoel. Je bent geen schreeuwende puber meer die de grenzen opzoekt en haar helemaal gek maakt. Je bent een volwassen vrouw die niet meer bij haar woont.
Het klinkt echt alsof het tijd is om haar echt los te laten. Vervang de sloten. Verbreek of verminder het contact en zet jezelf op de eerste plek, want een ander doet het niet.
Je verdient het om je eigen veilige bubbel te hebben zonder dat iemand er steeds maar in blijft prikken.
Dikke virtuele knuffel.
Evamarie schreef:Urbanus schreef:Als het niet aanvallend bedoeld was kun je misschien sorry zeggen?
Het is niet aanvallend bedoeld. Punt.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het is juist goed dat TS de spiegel voorkrijgt.
Zij heeft er ook niks aan als iedereen maar met haar mee gaat in dit verhaal.
Vealosz schreef:Ik heb werkelijk dit verhaal met open mond zitten lezen. Ik heb geen advies of tips, puur omdat ik gezegend ben met hele lieve ouders. Maar wel wil ik je alle sterkte en geluk toewensen. Ik hoop dat je dit kan oplossen zonder teveel gedoe. Dikke knuffel!
Evamarie schreef:Urbanus schreef:Als het niet aanvallend bedoeld was kun je misschien sorry zeggen?
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het is juist goed dat TS de spiegel voorkrijgt.