Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:24

Ts, wat ben jij een ontzettend sterke vrouw! Hopelijk kun je dit weekend even je rust pakken, dat gun ik je zo! :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:24

Het is ook niet heel handig proberen weg te komen als je weet dat daar een auto staat. Je had zelf beter de politie kunen bellen. Daarbij zeg je dat je PTTS hebt. Ben je onder behandeling aangezien je het hebt over een kinderwens? Jouw moeder lijkt mij helemaal geen goed voorbeeld als oma omdat ze jouw niet goed behandeld. Daar wil je je kind toch niet mee belasten, die leerd dat oma's/moeders zo om mogen gaan met hun kind.
En een relatie die zo uitloopt in heftige ruzies is ook niet heel wenselijk voor jullie toekomstige kind. En de eigen angsten die jé hebt om naar buiten te gaan werkt ook niet echt mee. Dat neemt een kind allemaal over. Ik zie overal red flags voor het beginnen aan een kind..
Wens je heel veel wijsheid toe.
Daarbij zou ik zeggen vergoed die schade en vervang die sloten en ga eens goed in gesprek met je vriend. Hij heeft dus blijkbaar wel contact met je moeder. Bespreek met hem de invulling v dat contact. Je hebt het over meerdere keren waarin het zo mis gaat. Hij kan wel zijn excuses maken maar als je moeder daarbij betrokken moet raken is er wel meer aan de hand. Wat is jouw aandeel, zit het wel zo goed in jullie relatie?

Niet flauw bedoeld maar een kind maakt een kapotte relatie echt niet heel en ik vind het nogal heftig wat ik hier lees. Jij bent gewoon niet veilig en was dat ook niet waar je vriend bij was.. Gelukkig waren er geen kinderen bij!

Kom je zelf uit een slechte opvoeding kost het extra veel energie het anders en beter te gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:28

Wauw. Wat een vooroordelen uit jouw kant. :+
Ik vind het verder niet nodig om tot in details de ruzie met mijn vriend of onze (toekomstige) kinderwens te bespreken.
Daarnaast heb je duidelijk niet goed gelezen aangezien je nu dingen benoemt die absoluut niet zo zijn en ik zelfs al heb uitgelegd.
Aangezien dit niet de eerste keer is van jou naar mij, ga ik temmen en je op de foei lijst zetten. Het laatste wat ik op dit moment nodig heb is een bokker die onwaarheden verkondigt.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:28

en zeker geen reservesleutel aan je zus geven, je moeder kan die bij haar opeisen/wegnemen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:29

nafkedemi schreef:
Sorry maar jij brengt als volwassen vrouw je moeder op de hoogte van ruzie tussen jou en partner? Je moeder mag dan vreemd/ziek zijn maar zie je nu echt niet in dat dit soort berichten haar over de rooie helpen ?

Gevalletje Victim blaming??[/quote]
Absoluut niet, kon me gewoon niet voorstellen gezien de berichten van ts over de zeer moeilijke relatie met haar moeder deze blijkbaar toch op de hoogte was. Je zus snap toch ook wat er aan de hand is? Die heeft dezelfde moeder? Dan had ik verwacht dat ze jou zou steunen ipv naar je moeder te hollen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:31

Evamarie schreef:
Het is ook niet heel handig proberen weg te komen als je weet dat daar een auto staat. Je had zelf beter de politie kunen bellen. Daarbij zeg je dat je PTTS hebt. Ben je onder behandeling aangezien je het hebt over een kinderwens? Jouw moeder lijkt mij helemaal geen goed voorbeeld als oma omdat ze jouw niet goed behandeld. Daar wil je je kind toch niet mee belasten, die leerd dat oma's/moeders zo om mogen gaan met hun kind.
En een relatie die zo uitloopt in heftige ruzies is ook niet heel wenselijk voor jullie toekomstige kind. En de eigen angsten die jé hebt om naar buiten te gaan werkt ook niet echt mee. Dat neemt een kind allemaal over. Ik zie overal red flags voor het beginnen aan een kind..
Daarbij zou ik zeggen vergoed die schade en vervang die sloten en ga eens goed in gesprek met je vriend. Hij heeft dus blijkbaar wel contact met je moeder. Bespreek met hem de invulling v dat contact. Je hebt het over meerdere keren waarin het zo mis gaat. Hij kan wel zijn excuses maken maar als je moeder daarbij betrokken moet raken is er wel meer aan de hand. Wat is jouw aandeel, zit het wel zo goed in jullie relatie?

Niet flauw bedoeld maar een kind maakt een kapotte relatie echt niet heel en ik vind het nogal heftig wat ik hier lees. Jij bent gewoon niet veilig en was dat ook niet waar je vriend bij was.. Gelukkig waren er geen kinderen bij!

Kom je zelf uit een slechte opvoeding kost het extra veel energie het anders en beter te gaan doen.

Oh jeetje, Ts heeft jou eens aangesproken in het 'paard kopen topic' en nu kom je hier wraak nemen?

Wat ontzettend kinderachtig.

Waar is je 'houd het positief' ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:37

Nou inderdaad Urbanus. Heel kinderachtig dit. }:0

Bigone ik denk dat we allemaal niet hadden voorzien dat dit door haar dusdanig escaleert. Van een onenigheid/ruzie met mijn vriend (die wij dus werkelijk nooit hebben, dus dat was voor ons vrij uniek) naar, tsja, wat moet ik zeggen.

Sleutels van het nieuwe slot gaan zeker niet zomaar verspreid worden! Goede tip!

Ik krijg via pb ook hele handige bruikbare belangrijke tips waar ik heel blij mee ben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:41

Urbanus schreef:
Evamarie schreef:

Oh jeetje, Ts heeft jou eens aangesproken in het 'paard kopen topic' en nu kom je hier wraak nemen?

Wat ontzettend kinderachtig.

Waar is je 'houd het positief' ???

O, ik weet niet eens dat dit om dezelfde persoon gaat.

Maar ik zou zeggen neem de tips serieus, het is niet aanvallend bedoeld.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:43

Als het niet aanvallend bedoeld was kun je misschien sorry zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:44

Ga aub een ander lastigvallen. :)
Laatst bijgewerkt door ynskek op 14-04-22 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: afbeelding verwijderd ivm privacy

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:45

Evamarie schreef:

wat een naar stuk dit. Ts vraagt advies over hoe om te gaan met dez3 situatie, niet om meningen over al dan niet kinderen en wie ze daarbij laat... jeetje, zo brutaal dit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:53

Dames, gewoon haar berichten temmen en haar op de foei lijst zetten. Deze bokker is inmiddels wel berucht op bokt met haar persoonlijke sneren, ook als ik zie hoeveel pbtjes ik over haar krijg. :')

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:58

Evamarie schreef:
Het is ook niet heel handig proberen weg te komen als je weet dat daar een auto staat. Je had zelf beter de politie kunen bellen.

Als je het topic gelezen had had je geweten dat ts dit deed aangezien ze overstuur was, dan maak je vaak niet de beste keuzes. Daarnaast heeft ts aangegeven dat ze wilde dat haar moeder het huis verliet, zij weigerde. Ik vind het hartstikke verstandig van ts om dan zelf maar te vertrekken voordat de situatie escaleert.

Evamarie schreef:
Daarbij zeg je dat je PTTS hebt. Ben je onder behandeling aangezien je het hebt over een kinderwens?

Wat is dit nou weer voor iets? Puur omdat je ptss hebt betekent niet dat je geen kinderen kan krijgen of hebben. Er zijn genoeg vaders en moeders die ergens last van hebben en gewoon een goede ouder zijn. Je weet niet hoe ts met haar ptss omgaat en wat voor rol het heeft in haar leven. Dit soort uitspraken zijn kwetsend en niet nodig.

Evamarie schreef:
Jouw moeder lijkt mij helemaal geen goed voorbeeld als oma omdat ze jouw niet goed behandeld. Daar wil je je kind toch niet mee belasten, die leerd dat oma's/moeders zo om mogen gaan met hun kind.

Mensen gaan niet altijd hetzelfde om met hun kinderen als dat ze doen met hun kleinkinderen (als ik het goed lees zijn er al kleinkinderen in de familie waar wél leuk mee omgegaan wordt). Mijn grootouders waren met hun kleinkinderen ook anders dan dat ze met hun eigen kinderen waren, dat is hartstikke normaal want je vervult een andere rol als opa/oma dan als vader/moeder.
Zoals gezegd dacht ts dat de relatie met haar moeder nu beter was dan toen zij zelf een kind was. Mensen kunnen leren en veranderen en als haar moeder dat had gedaan had ze een prima oma kunnen zijn. Helaas is het mis gegaan, maar dat had ts onmogelijk van tevoren kunnen weten.

Evamarie schreef:
En een relatie die zo uitloopt in heftige ruzies is ook niet heel wenselijk voor jullie toekomstige kind.

Ook dit; als je de berichten van ts had gelezen had je kunnen zien dat zij en haar vriend zelden ruzie hebben dus het is helemaal geen relatie die 'zo uitloopt in heftige ruzies'. Daarnaast gaat dit ook helemaal niet om het probleem wat ts heeft; dit topic gaat niet over haar kinderwens, maar om problemen met haar moeder. Dit soort vooroordelen zijn weeral kwetsend en niet nodig.

Misschien in het vervolg toch maar even het topic lezen voordat je een reactie achterlaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 17:59

Goner enorm bedankt voor je reactie. Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:04

Urbanus schreef:

Het is niet aanvallend bedoeld. Punt.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het is juist goed dat TS de spiegel voorkrijgt.

Zij heeft er ook niks aan als iedereen maar met haar mee gaat in dit verhaal.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:05

Lieve, lieve TS.

Ik heb even nagedacht over of ik dit wel of niet via PB zou doen, maar aan de andere kant... Het is niet mijn schuld dat wij moeders hebben die niet goed voor ons zijn. Er ligt een enorm taboe op geen/weinig contact met je ouders, terwijl je niet over één nacht ijs gaat als het gaat om het verbreken van een bloedband en als dit berichtje ook maar één iemand helpt dan is het al de moeite waard. Ik maak soms wel eens deze vergelijking: als zij mijn buurvrouw zou zijn in plaats van mijn moeder, zou ik jaren geleden al hebben gezegd dat ze iemand anders z'n leven zuur moet gaan maken. Iedereen kent wel mensen in hun omgeving die ze écht niet kunnen luchten of zien bijvoorbeeld vanwege iemands karakter, leugens of omdat ze mensen op een andere manier pijn doen. Zulke mensen kunnen ook kinderen krijgen. Ieder ander kan zomaar weglopen, maar omdat ze je op de wereld hebben gezet wordt het opeens een ander verhaal.

Maar eerlijk gezegd... Wat je mist is niet haar als persoon, maar een moeder. Iemand die zich zou moeten gedragen als jouw moeder. Een wijzere, oudere vrouw die er meer jaren op heeft zitten dan jou en je daardoor kan steunen en je kan helpen bij een betere versie van jezelf worden. Iemand waarmee het leuk is, maar iemand die je ook terechte tegengas kan geven zodat je kan leren en iemand die je aan de hand meeneemt wanneer dat nodig is. Iemand die je een veilig gevoel geeft, omdat je weet dat diegene je een beter, slimmer en leuker persoon maakt. Een echte mama. <3

Het klinkt eerlijk gezegd niet alsof de kans heel groot is dat jouw moeder gaat veranderen in de mama die je verdient. Ze geeft je een onveilig gevoel, maar ik lees ook dat ze de gevolgen daarvan weer bij jou neerlegt: jij voelt je een slechte dochter. Echte mama's geven je niet continue dat gevoel. Je bent geen schreeuwende puber meer die de grenzen opzoekt en haar helemaal gek maakt. Je bent een volwassen vrouw die niet meer bij haar woont.

Het klinkt echt alsof het tijd is om haar echt los te laten. Vervang de sloten. Verbreek of verminder het contact en zet jezelf op de eerste plek, want een ander doet het niet.

Je verdient het om je eigen veilige bubbel te hebben zonder dat iemand er steeds maar in blijft prikken.

Dikke virtuele knuffel. :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:09

Shae schreef:
Lieve, lieve TS.

Ik heb even nagedacht over of ik dit wel of niet via PB zou doen, maar aan de andere kant... Het is niet mijn schuld dat wij moeders hebben die niet goed voor ons zijn. Er ligt een enorm taboe op geen/weinig contact met je ouders, terwijl je niet over één nacht ijs gaat als het gaat om het verbreken van een bloedband en als dit berichtje ook maar één iemand helpt dan is het al de moeite waard. Ik maak soms wel eens deze vergelijking: als zij mijn buurvrouw zou zijn in plaats van mijn moeder, zou ik jaren geleden al hebben gezegd dat ze iemand anders z'n leven zuur moet gaan maken. Iedereen kent wel mensen in hun omgeving die ze écht niet kunnen luchten of zien bijvoorbeeld vanwege iemands karakter, leugens of omdat ze mensen op een andere manier pijn doen. Zulke mensen kunnen ook kinderen krijgen. Ieder ander kan zomaar weglopen, maar omdat ze je op de wereld hebben gezet wordt het opeens een ander verhaal.

Maar eerlijk gezegd... Wat je mist is niet haar als persoon, maar een moeder. Iemand die zich zou moeten gedragen als jouw moeder. Een wijzere, oudere vrouw die er meer jaren op heeft zitten dan jou en je daardoor kan steunen en je kan helpen bij een betere versie van jezelf worden. Iemand waarmee het leuk is, maar iemand die je ook terechte tegengas kan geven zodat je kan leren en iemand die je aan de hand meeneemt wanneer dat nodig is. Iemand die je een veilig gevoel geeft, omdat je weet dat diegene je een beter, slimmer en leuker persoon maakt. Een echte mama. <3

Het klinkt eerlijk gezegd niet alsof de kans heel groot is dat jouw moeder gaat veranderen in de mama die je verdient. Ze geeft je een onveilig gevoel, maar ik lees ook dat ze de gevolgen daarvan weer bij jou neerlegt: jij voelt je een slechte dochter. Echte mama's geven je niet continue dat gevoel. Je bent geen schreeuwende puber meer die de grenzen opzoekt en haar helemaal gek maakt. Je bent een volwassen vrouw die niet meer bij haar woont.

Het klinkt echt alsof het tijd is om haar echt los te laten. Vervang de sloten. Verbreek of verminder het contact en zet jezelf op de eerste plek, want een ander doet het niet.

Je verdient het om je eigen veilige bubbel te hebben zonder dat iemand er steeds maar in blijft prikken.

Dikke virtuele knuffel. :knuffel:

Heel mooi gesproken en volledig mee eens _/-\o_

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:10

Ik heb werkelijk dit verhaal met open mond zitten lezen. Ik heb geen advies of tips, puur omdat ik gezegend ben met hele lieve ouders. Maar wel wil ik je alle sterkte en geluk toewensen. Ik hoop dat je dit kan oplossen zonder teveel gedoe. Dikke knuffel!

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:26

Heel veel sterkte ts, wat een lastige situatie heb je. Wat betreft beslissingen nemen als aangifte of niet, wel of geen contact met je moeder en wel of geen oma rol, die hoef je niet nu direct te maken en ze hoeven ook niet voor eeuwig te zijn. Ik hoop dat je er met je psycholoog goed over kunt praten en daar samen de volgende stappen kunt bepalen. En natuurlijk samen met je vriend. Sterkte

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:26

Evamarie schreef:
Urbanus schreef:

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het is juist goed dat TS de spiegel voorkrijgt.

Nou persoonlijk zie ik in je berichten niet dat je TS een spiegel voorhoudt, maar eerder dat je jouw visie wil opleggen zonder de situatie echt te kennen.
En euhm... ze heeft et niks aan als iedereen zomaar meegaat in haar verhaal?! Kan je je voorstellen hoe kwetsend dat binnenkomt? Allereerst gaat het hier om de beleving van TS. Die heeft niemand in vraag te stellen. Laat TS haar eigen beleving hebben. Daarnaast is er niks mis met empathie tonen naar TS. Dat gaat meer helpen dan een mening doorduwen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:27

Vealosz schreef:
Ik heb werkelijk dit verhaal met open mond zitten lezen. Ik heb geen advies of tips, puur omdat ik gezegend ben met hele lieve ouders. Maar wel wil ik je alle sterkte en geluk toewensen. Ik hoop dat je dit kan oplossen zonder teveel gedoe. Dikke knuffel!

Ik sluit me hier bij aan.

Ik wens je heel veel sterkte TS :knuffel:

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:29

nafkedemi schreef:
Sorry maar jij brengt als volwassen vrouw je moeder op de hoogte van ruzie tussen jou en partner? Je moeder mag dan vreemd/ziek zijn maar zie je nu echt niet in dat dit soort berichten haar over de rooie helpen ?

Gevalletje Victim blaming??[/quote]

Maar echt e. Doe gewoon niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:38

Evamarie schreef:
Urbanus schreef:

Doe gewoon niet. Echt waar en stop met je walgelijke posts te vergoelijken. Je morele superioriteit bestaat niet. Dadaaaa!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:51

Evamarie schreef:
Urbanus schreef:

Had dan gewoon je mond gehouden als je niet subtiel iets kan brengen.

Qua schade had ze bij mij het schijt kunnen krijgen. :o Als je mij letterlijk blokkeert, terwijl ik eis datje weggaat en je gaat dan niet heb je echt kansen zat gehad. Grote meid die kan bewijzen dat mijn trekhaak tegen jouw auto gekomen is.

Zou wel melding van huisvredebreuk maken. Hoeft geen aangifte te zijn maar wel dat er iig wat bekend is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 18:58

tienus63 schreef:
De auto stond stil cq geparkeerd en jij voerde een bijzondere verrichting uit.
Normaliter ben jij dan aansprakelijk voor de ontstane schade.

Zo is het.