uit elkaar gaan, de woning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 00:54

anjali schreef:
Ik vind dat kinderen het meest van de moeder zijn want zij heeft ze gedragen en gebaard en dat is niet zomaar iets.Het aandeel van de vader is veel minder en uitwisselbaar zelfs. Ik zou mijn hond nog niet meegeven aan iemand die van mij wou scheiden. Uiteraard weet ik wel dat er mensen zijn die hier volledig anders in staan hoor. En ik ken ts en haar situatie niet dus ik kan alleen vanuit mezelf spreken maar dat doet iedereen hier toch.Ik wens je sterkte ts ,het komt tenslotte zeker goed.Zoek de juiste hulpverleners die ervaring hebben met jouw helaas veel voorkomende situatie.

Wat een uitspraken.

Ik had afgesproken met manlief dat bij scheiden ik (minimaal) 6 maanden in het huis mocht blijven wonen..
Kinderen zouden daarna bij hem in hun eigen huis blijven wonen.
Juist ik weet nl hoe het is dat je als kinderen maar op sleeptouw mee moet met je moeder, het huis verkocht moet worden en ik ze juist stabiliteit wil geven.
Nu zijn ze ondertussen volwassen (de jongste is 18) maar nog steeds kunnen ze hier blijven wonen als wij uit elkaar zouden gaan.
Mijn man kan het huis + lasten gewoon dragen en ik kan mijzelf wel redden, ik kan sowieso bij mijn vriendin in wonen of zonder problemen bij mijn ouders.

Vaders hebben net zoveel rechten als moeders en gelukkig krijgen vaders ook steeds meer aandacht en is het niet de moeder die standaard de kinderen krijgt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 14:02

Mijn ervaring is, als een man zo snel huis en haard verlaat zonder alles netjes verwerkt en afgehandeld heeft……. Komen ze vaak binnen half jaar terug

Niet dat je daar op moet wachten maar misschien schrale troost dat zijn nieuwe relatie niet gezond begint.

Succes met alles ik heb geen tips voor je en zelfstandig zijn klinkt zo leuk maar als er kinderen komen moet iemand wat zelfstandigheid inleveren tenzij je je kids wilt laten opvoeden door een ander

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-22 14:30

tita schreef:
Mijn ervaring is, als een man zo snel huis en haard verlaat zonder alles netjes verwerkt en afgehandeld heeft……. Komen ze vaak binnen half jaar terug

Niet dat je daar op moet wachten maar misschien schrale troost dat zijn nieuwe relatie niet gezond begint.

Succes met alles ik heb geen tips voor je en zelfstandig zijn klinkt zo leuk maar als er kinderen komen moet iemand wat zelfstandigheid inleveren tenzij je je kids wilt laten opvoeden door een ander

bedankt. Ja ik heb het meer gehoord indd, alleen na ja weet niet of ik het moet willen dat hij terug komt. Geloof mij maar mijn hart schreeuwd jaaaaa kom gewoon terug, doe normaal, wat doe je me aan? Mijn verstand en de rest van de familie en vrienden zeggen denk na, dit is niet verstandig.
In ieder geval doet het pijn, en ik merk dat ik de laatse dagen steeds meer pijn beleef. En dan kan iedereen nog zo mooi zeggen dat het beter wordt. Dat er op elk potje een deksel past ect ect ik kan dat nu nog niet zien. Wat ik nu zie is, wat ik kwijt ben en kwijt ga raken.

tita

Re: uit elkaar gaan, de woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 14:37

Ja en dat doet verdomd pijn, en kan ieeeedereeeen zeggen dat het beter wordt, dat wordt het verdorie niet 123
En misschien wel nooit maar daar moet je voor knokken, eerst verwerken en dan zelf sterker worden en gelukkiger en ooit zal je kunnen denken wat een kneus maar soms duurt het lang.

Enig wat zeker is tijd heelt alle wonden

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 14:42

Snap ik hoor Wemkelover, ze kunnen wel zoveel zeggen maar jij zit er nu midden in!
Stapje voor stapje kom je er en kom je hier sterker uit.
Mijn dochter heeft zelf haar vriend, vader van haar kinderen, de deur uitgezet en heeft daar ook vreselijk veel verdriet van gehad maar nu is ze een kei van een vrouw.
Zet m op!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:19

Ik snap de vrouwen ook niet de de man van een ander die daar al een gezin met kinderen mee heeft inpikken.Voor mij zijn getrouwde mannen altijd taboe geweest,zo ben ik opgevoed. en voor die vreemdgaande man heb ik ook geen respect. Het komt wel ontzettend veel voor zowel bij rijke beroemde mensen,dan lees je het in de Prive, maar ook bij straatarme onbekende mensen.In mijn eigen omgeving zie ik dit ook en ik verbaas me erover hoe gewoon dit door velen wordt gevonden.Ik heb het nu niet over een verkering die uitgaat maar dus over mensen die al samen een huis en kinderen hebben.Begrijpelijk dat dat veel verdriet geeft bij de verlaten partner.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:27

Anjali, ik blijf jouw denkwijze bijzonder vinden. Persoonlijk ken ik niemand die vreemdgaan normaal vindt, of uit elkaar gaan eenvoudig vindt.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:35

Kinke schreef:
Anjali, ik blijf jouw denkwijze bijzonder vinden. Persoonlijk ken ik niemand die vreemdgaan normaal vindt, of uit elkaar gaan eenvoudig vindt.

Het is altijd ellende als je uit elkaar gaat, ongeacht de reden.
Hoewel het aantal vrouwen dat economisch zelfstandig is blijft groeien was in 2019 nog maar 64% dat. En nee,je hoeft echt niet beiden 5 dagen te werken en kind alleen in opvang, maar met gedeelde verantwoordelijkheid voor werk en zorg kom je al een heel eind.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:43

Kinke schreef:

het is ook niet normaal of eenvoudig, maar het komt wel heel veel voor. Mannen die voor een ander kiezen omdat ze het gezinsleven te benauwend vinden. Kan ik ook geen respect voor hebben. Helaas ervaringsdeskundig.

Zal wel een bepaalde leeftijd zijn (midlifecrisis) die van mij kwam iig met alle cliché's, dom blondje, cabrio, motorrijbewijs, nieuwe look, etc etc..

gelukkig had karma hem ook gauw gevonden :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:49

daar zeg ik niks over, dat het veel voorkomt. Ik ben overigens ook ervaringsdeskundige. Die van mij kwam niet met die clichés overigens.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 16:55

tita schreef:
Ja en dat doet verdomd pijn, en kan ieeeedereeeen zeggen dat het beter wordt, dat wordt het verdorie niet 123
En misschien wel nooit maar daar moet je voor knokken, eerst verwerken en dan zelf sterker worden en gelukkiger en ooit zal je kunnen denken wat een kneus maar soms duurt het lang.

Enig wat zeker is tijd heelt alle wonden

Zeker dit!

En Anjali, vriendelijk verzoek om je rare denkwijze voor je te houden, niemand zit er op te wachten en je neemt het hele topic over.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 17:09

Urbanus schreef:
En Anjali, vriendelijk verzoek om je rare denkwijze voor je te houden, niemand zit er op te wachten en je neemt het hele topic over.

Dit is een openbaar forum waar iedereen mag zeggen wat hij of zij wil, zolang je niemand beledigd of aanvalt tenminste, wat jij hier eigenlijk wel een beetje doet. Zo vriendelijk is je verzoek helemaal niet. Wanneer Anjali hier iets over te zeggen heeft is zij daar volkomen vrij in, wanneer je je daaraan stoort kun je er beter overheen lezen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 17:18

Lekker ontopic gaan, het is een gevoelig onderwerp.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:32

Kinke schreef:

Maar ik zei juist niet dat ik het normaal vind,ik vind het verwerpelijk. Ik zei dat ik anderen in mijn omgeving ook, zie die dit zomaar doen en het normaal schijnen te vinden.En dat dat me verbaast. Ik had thuis echt niet met een man\vriend hoeven aan te komen die met een ander getrouwd was.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 20:25

ik zei ook niet dat jij het normaal vindt. Jij zegt dat anderen het normaal vinden. Het verbaast me dat jij denkt dat anderen het normaal vinden. Genoeg mensen die dit namelijk helemaal niet normaal vinden.
Als iemand eenmaal een keer getrouwd is geweest dan zijn ze niet meer ok? Als je nou thuis was gekomen met iemand die gescheiden was zonder drama?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 20:51

Urbanus schreef:

Dit!

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 21:06

Urbanus schreef:

:j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:26

TS: hoe is het gesprek gegaan? Heel veel sterkte....

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 19:56

Was een kennismaking gesprek. Ze heeft verteld wat er nodig was dat moesten we mailen. Was kort gesprek. Ik had veel emoties. En mijn vriend ook. Ze zei dat we misschien beter eerst konden gaan praten met elkaar. Of we wel echt uit mekaar willen. Heeft nog niet veel zoden aan dijk gezet

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:11

wemkelover schreef:
Was een kennismaking gesprek. Ze heeft verteld wat er nodig was dat moesten we mailen. Was kort gesprek. Ik had veel emoties. En mijn vriend ook. Ze zei dat we misschien beter eerst konden gaan praten met elkaar. Of we wel echt uit mekaar willen. Heeft nog niet veel zoden aan dijk gezet

Oh goed nieuws misschien??
Ik stelde ook eerder relatietherapie voor.

Misschien even een pauze nemen en laten weer bekijken eventueel met hulp.

Maar dan moet hij natuurlijk ook willen, en bedenken hoe serieus zijn nieuwe liefje is..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:14

Jeetje wat zwaar Wemkelover -O-
Wens je veel wijsheid toe.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:55

Wenkelover, wat ik begrijp wat teleurstellend het gesprek. Meestal wil je al wat meer horen. Tja wat zei aangaf of jullie wel echt uit elkaar gaan, daar kunnen alleen jij en je (ex)vriend over oordelen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:37

Sterkte TS! Goed dat je in ieder geval een professional hebt ingeschakeld, want ik zie in dit topic weer aardig wat (juridische) nonsens voorbij komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:50

Ik wil je veel wijsheid toewensen ts, zijn altijd hele vervelende dingen en vooral het feit dat jullie beide al er. Vechtscheiding achter de rug hebben helpt misschien om er nu niet zo in te staan. Maar één tip, kinderen eerst natuurlijk maar daarna jezelf op 1 zetten. Probeer het zo zakelijk mogelijk te benaderen en wees niet naïef. Feit dat je een samenlevingscontract hebt en het verschil niet weet tussen dit en geregistreerd partnerschap vind ik jammer. Lees goed wat jullie in dat contract hebben opgenomen, verder dan kinderalimentatie heb je nu denk ik weinig keuze wanneer er geen specifieke zaken zijn opgenomen mbt uit elkaar gaan. Huis is van hem.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 00:17

Hier nog paar keer bij relatietherapeut om de tafel gezeten, niet concreet om er samen uit te komen (alhoewel dat wel zijn stille hoop toen nog was). Maar vooral in geïnvesteerd om de angel eruit te halen en ruimte voor mediation als optie. Veel voor over gehad om niet via advocaat te laten lopen, die behartigen belang van 1 en benadrukken alle mogelijke rechten om er uit te halen wat erin zit. Is hun werk je daarop te wijzen en elk recht vraagt tegenreactie van de ander. Vooral met zoveel frustratie nog naar elkaar.