Menino schreef:Eerbeek eo. maakt me ook wel nieuwsgierig na meerdere reacties daarover. Even als rhenen / dieren etc. We gaan de Veluwe wat uitgebreider onderzoeken. Waren in eerste instantie vooral afgeschrikt door het hoge bible-belt gehalte en dat staat ook wat ver van onze levensstijl en -cultuur af. Maar goed om te weten dat dat niet de hele Veluwe is.
Ik ben zelf opgegroeid in Arnhem, aan de prachtige noordkant in het bos. Heerlijk om zo dichtbij het bos en de heide te wonen, maar ook dichtbij de voorzieningen van de stad te hebben (alleen de huizen in Arnhem Noord passen niet echt bij je budget en wensen voor het huis). Arnhem en de dorpen daaromheen, zowel oost als west, zijn niet zo gericht op het geloof (renkum, doorwerth, oosterbeek, velp, ellecom, dieren (stad), eerbeek, loenen). Pas als je meer richting het noorden en het westen op gaat, kom je in de bible-belt dorpen terecht zoals de Harskamp, Kootwijk(erbroek), Garderen, Putten. Je moet dus wel even goed kijken aan welke kant van de Veluwe je zit, maar als je voorkeur al uitgaat naar een groter dorp en/of (dichtbij) de stad, dan gaat het waarschijnlijk wel goed.
Het gebied bij/tussen Zutphen en Deventer vind ik zelf ook leuk. Zutphen en Deventer zijn mooie oude hanzesteden. Je hebt er zowel bossen als meer landelijke stukken. Met een klein stukje rijden zit je ook midden op de Veluwe. Vanaf Deventer zit je ook nog eens redelijk dichtbij de Sallandse Heuvelrug. Deze plaatsen waren nog niet genoemd, maar zijn misschien ook het overwegen waard? (al heb je al aardig wat opties zo te zien in dit topic).
Laatst bijgewerkt door Susan88 op 28-02-22 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt