Leuke woonplaatsen met bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diddykong

Re: Leuke woonplaatsen met bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:35

Erp is wat groter dan Geffen, we hebben zelfs 2 vrij grote supermarkten :D. Een pleintje met een cafetaria, diverse cafe's, 2 groentewinkels een slager. Ik kom zelf uit de buurt van Tiel van oorsprong. Daar zijn wel leuke dorpjes, maar meestal zonder voorzieningen. Dat valt me hier dus reuze mee. Uden kun je fietsen haha. Veghel ook. Tis maar een idee :o.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 13:39

Uden zelf heeft ook wel een beetje meer dan twee restaurants. En je hebt de Maashorst dan gemist denk ik :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:09

Ik woon tussen Woudenberg en Scherpenzeel sinds 6 jaar. Het is hier een enorme groene omgeving met Het Leersumse Veld en de bossen op de Utrechtse Heuvelrug..

Plaatsen als Leersum..Doorn..Amerongen..Leusden...
Allemaal in hartje groen.

Ik ben met de auto via de A12 in 20 min in centrum van Utrecht.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:21

Menino schreef:
Eerbeek eo. maakt me ook wel nieuwsgierig na meerdere reacties daarover. Even als rhenen / dieren etc. We gaan de Veluwe wat uitgebreider onderzoeken. Waren in eerste instantie vooral afgeschrikt door het hoge bible-belt gehalte en dat staat ook wat ver van onze levensstijl en -cultuur af. Maar goed om te weten dat dat niet de hele Veluwe is.

Ik ben zelf opgegroeid in Arnhem, aan de prachtige noordkant in het bos. Heerlijk om zo dichtbij het bos en de heide te wonen, maar ook dichtbij de voorzieningen van de stad te hebben (alleen de huizen in Arnhem Noord passen niet echt bij je budget en wensen voor het huis). Arnhem en de dorpen daaromheen, zowel oost als west, zijn niet zo gericht op het geloof (renkum, doorwerth, oosterbeek, velp, ellecom, dieren (stad), eerbeek, loenen). Pas als je meer richting het noorden en het westen op gaat, kom je in de bible-belt dorpen terecht zoals de Harskamp, Kootwijk(erbroek), Garderen, Putten. Je moet dus wel even goed kijken aan welke kant van de Veluwe je zit, maar als je voorkeur al uitgaat naar een groter dorp en/of (dichtbij) de stad, dan gaat het waarschijnlijk wel goed.

Het gebied bij/tussen Zutphen en Deventer vind ik zelf ook leuk. Zutphen en Deventer zijn mooie oude hanzesteden. Je hebt er zowel bossen als meer landelijke stukken. Met een klein stukje rijden zit je ook midden op de Veluwe. Vanaf Deventer zit je ook nog eens redelijk dichtbij de Sallandse Heuvelrug. Deze plaatsen waren nog niet genoemd, maar zijn misschien ook het overwegen waard? (al heb je al aardig wat opties zo te zien in dit topic).
Laatst bijgewerkt door Susan88 op 28-02-22 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:22

Geffen is vrij plat inderdaad, je had iets verder door moeten rijden :) Rondom Mill is ook bos, mooie omgeving, maar ook militair vliegveld (en aanvliegroute straaljagers).

Veluwe is prachtig. Ligt er ook aan wat voor huis je zoekt natuurlijk, en wat je budget is.

Toen wij onze zoektocht begonnen, hebben we een hele grote Excel lijst gemaakt met huizen, prijzen, onze eisen/wensen en of het daaraan voldeed, en zijn we steeds een dagje gaan rijden, hoe we de locatie in het echt vonden. Uiteindelijk viel eigenlijk bijna alles af omdat het te plat was (zegt degene uit de polder boven Amsterdam, nooit gedacht dat ik dat zou vinden). Dat was in 2018, wel al drukker op de huizenmarkt maar niet zo idioot als nu, we hadden nog wel iets tijd.

Ik zag mensen ook langs de kust aanraden, en inderdaad heb je daar ook hele mooie bossen en natuurlijk het strand. Bergen/Castricum was wel een beetje mijn favoriet vroeger. Alkmaar is ook een leuke stad, net als Haarlem. Zuidelijker kan ook maar zit je misschien met de aanvliegroutes van Schiphol.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:23

Ik woon in de gemeente Venray, veel bossen en lekker rustig. Bijkomend voordeel, hier koop je nog een 2 onder 1 kap onder de 3ton. Ik woon dus niet in Venray zelf, maar in een kleiner dorp. Het is slechts 2km naar centrum Venray dus dat is voor mij geen probleem.

Je zit daarnaast wel dicht aan de snelweg waardoor je toch met een half uur in Nijmegen bent.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:51

Achterhoek en Salland vind je wat je zoekt. En door de A1 prima aansluiting met het westen.
In de Achterhoek heb je prachtige bosrijke stukken rondom Gorssel/Epse, maar ook Lochem/Warnsveld die tegen bos het Grote Veld aanliggen. Verder zijn plekjes Ruurlo en Vorden ook heel mooi en grenst aan bos.
Voor wat betreft Salland zit je mooi in Diepenveen, maar ook omgeving van Lettele en Bathmen buitengebied.
En niet te vergeten Twente! Alle plaatsen rondom de Sallandse Heuvelrug zijn bosrijk en betaalbaar: Holten, Nijverdal etc…Deventer en Zutphen zijn prachtige steden die dichtbij deze dorpen liggen als je meer stedelijk wilt wonen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:55

Wij wonen tussen wageingen en arnhem in en een hele hoop dorpen hebben hier wel wat je zoekt.
Renkum, heelsum, bennekom, oosterbeek etc
Veel natuur rondom, dichter tegen oosterbeek aan ben je zo in arnhem, dichter bij renkum ben je zo in wageningen.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:05

Menino schreef:
SusanH schreef:
Als je de plekjes kent kun je bijna overal wel rustig lopen ( al geldt dat wellicht niet voor hele toeristische plekken of plekken in hartje randstad, en dicht bij de parkeerplaatsen) Hier op de Heuvelrug iig wel. Maar vooral bij mijn schoonouders die vlak bij Venray wonen, aan de kant van Geijsteren kun je lopen en amper iemand tegen komen. Ook tijdens de lockdown. En ik gok zomaar dat dit ook voor bijvoorbeeld de Achterhoek geldt, of plekken in Drenthe. Want dunner bevolkt dan hier in de regio.

Mijn oom is om die reden naar de UHR verhuist :D Behoorlijk randstads nog zou je zeggen, maar zoveel rustiger dan waar ik woon := Niet te betalen voor ons desondanks. Volgens mij stijgen de prijzen in Utrecht nu harder dan waar ik woon.

In Hilversum kunnen we, net als de UHR, wsl hoogstens een parkeerplek betalen := Desondanks, love Hilversum.

Ik zou je toch aanraden om als je het wilt eens met een aankoopmakelaar te gaan praten en je wensen te onderzoeken. Wij hadden als wens: op rij-afstand van Utrecht en met uitzicht op bomen. en beperkt budget. Dachten dat ook weinig kon. De aankoopmakelaar heeft ons geholpen om een huis te vinden op de UHR door verder goed te kijken naar wensen en mogelijkheden. Concessie die wij hebben gedaan is dat het een klushuis is geworden. Maar met tuin en naast het bos. Zonder makelaar hadden we dit type huizen nooit ingeschat als binnen ons budget. Idem voor Amersfoort waar een stel zich zonder aankoopmakelaar kansloos voelde en met aankoopmakelaar in een maand of 3 een huis had, binnen budget. Er is er vast eentje te vinden en dan blijkt er misschien meer te kunnen in de regio's waar je nu denkt kansloos te zijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:28

Prairy schreef:
Ik zag mensen ook langs de kust aanraden, en inderdaad heb je daar ook hele mooie bossen en natuurlijk het strand..

Misschien mag ik nog een overweging meegeven. Ik weet natuurlijk niet of je voornemens bent je ergens voor de rest van je leven te settelen. En of je kinderen wilt. Maar wat voor mij wel een ‘dingetje’ voor de lange-lange termijn is, is de stijgende zeespiegel. Als ik nu zou verhuizen naar een heel nieuwe omgeving, zou ik kiezen voor wat oostelijker Nederland dan de kust, zodat je wat ruimer boven NAP zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:36

Chubby schreef:
Prairy schreef:
Ik zag mensen ook langs de kust aanraden, en inderdaad heb je daar ook hele mooie bossen en natuurlijk het strand..

Misschien mag ik nog een overweging meegeven. Ik weet natuurlijk niet of je voornemens bent je ergens voor de rest van je leven te settelen. En of je kinderen wilt. Maar wat voor mij wel een ‘dingetje’ voor de lange-lange termijn is, is de stijgende zeespiegel. Als ik nu zou verhuizen naar een heel nieuwe omgeving, zou ik kiezen voor wat oostelijker Nederland dan de kust, zodat je wat ruimer boven NAP zit.

:j ....
Dit is idd ook een overweging.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:38

Maar dan ook weer niet dicht bij de rivieren gaan wonen, we hebben vorig jaar de ellende daar gezien ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:48

DuoPenotti schreef:
Maar dan ook weer niet dicht bij de rivieren gaan wonen, we hebben vorig jaar de ellende daar gezien ;(

Nou, inderdaad.

Moet heel eerlijk zeggen dat als strandmeisje, die uberhaupt niet wil dat mijn 2 favoriete plekken op deze aardbol (den Haag en Noordwijk - voornamelijk wegens nostalgische redenen) weggevaagd worden dit allemaal ver van mijn bed is.

Mijn enigszins meer pessimistisch gestemde vriendje houdt zich hier echter uitvoerig mee bezig. En Ach, aangezien ik 29 ben en misschien nog wel 50 jaar meega en kinderen op wil laten groeien is dat misschien ook zo gek nog niet.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 18:31

De bible belt is vooral omgeving nunspeet elspeet uddel. En omg Barneveld. Maar de veluwe /achterhoek/Arnhem zelf is echt niks nie bible belt haha

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:04

Jester_ schreef:
De bible belt is vooral omgeving nunspeet elspeet uddel. En omg Barneveld. Maar de veluwe /achterhoek/Arnhem zelf is echt niks nie bible belt haha

UH nog wel, Scherpenzeel, Veenendaal, Rhenen, Renswoude.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:00

Maar dat is niet echt veluwe achterhoek maar zit je meer richting utrecht volgens mijn topografische brein :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:45

Bergeijk is al een keer genoemd, Valkenswaard en Eersel nog niet maar voldoen ook aan je eisen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:23

Jester_ schreef:
Maar dat is niet echt veluwe achterhoek maar zit je meer richting utrecht volgens mijn topografische brein :+

Het ging om de bible belt. Daar liggen deze plaatsen ook op/in. Maar goed ik woon zelf in die hoek en mij valt het erg mee.