opknap project, hobbelpaard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-22 22:01

haha, we hebben gewoon een rijtjeshuis :)
En niet iedereen hoeft het mooi te vinden hé, anders zou de wereld maar saai zijn.

Bootsiebob

Re: opknap project, hobbelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 22:12

Mensen kijken ook vreemd op wanneer ik ze een foto laat zien, maar als ze me dan enthousiast erover horen praten, zeggen ze, je hebt straks wel een hele mooie blikvanger <3

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 00:36

ChristaMoor schreef:
haha, we hebben gewoon een rijtjeshuis :)
En niet iedereen hoeft het mooi te vinden hé, anders zou de wereld maar saai zijn.

Die van jou is een stuk kleiner en mooier hoor.
Ik denk dat deze echt een schofthoogte had van ca 160.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 01:38

Wat leuk!

Ik heb een heel ander hobbelpaard, maar is me wel heel dierbaar. Hebben mn ouders als eerste gekocht toen ze hoorden dat ze zwanger waren van mij. Hij is nu 48jr oud.

Ik heb hem altijd meegesleept en in elk huis een mooie plek gegeven. Helaas is hij kunststof en hebben ooit hondjes aan een oor zitten kauwen.
En aan zo een houten stok waar hij aan hangt. Die heeft mijn vader wel ooit vervangen al omdat ik er flink wild mee was.
Hij mist ook verf.

Heb weleens gedacht om me op te geven voor dat programma van Humberto om hem te laten restaureren.

Afbeelding

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-22 08:08

Oh, die is geweldig! Zeker omdat hij van jezelf is geweest. En het is speelgoed, daar mogen gebruikssporen aan zitten. Als je je stoort aan een kapot oor, kan je Bootsiebob eens vragen, je kunt kunststof ook netjes repareren, met diverse materialen.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 10:03

senna21 schreef:
Die van jou is een stuk kleiner en mooier hoor.
Ik denk dat deze echt een schofthoogte had van ca 160.

Jij bedoelt zoiets? Dit is dus echt een kunststof paard :wow:

Afbeelding

Let ook even op het detail paardenpoep achter hem op de bodem _O-

Zulke in het zwart waren ook te koop bij de veiling van mijn hobbelpaard. Die stonden model en helemaal ingespannen voor een antieke koets <3 Zijn voor een paar duizend verkocht.

superpony schreef:
Wat leuk!

Ik heb een heel ander hobbelpaard, maar is me wel heel dierbaar. Hebben mn ouders als eerste gekocht toen ze hoorden dat ze zwanger waren van mij. Hij is nu 48jr oud.

Ik heb hem altijd meegesleept en in elk huis een mooie plek gegeven. Helaas is hij kunststof en hebben ooit hondjes aan een oor zitten kauwen.
En aan zo een houten stok waar hij aan hangt. Die heeft mijn vader wel ooit vervangen al omdat ik er flink wild mee was.
Hij mist ook verf.

Heb weleens gedacht om me op te geven voor dat programma van Humberto om hem te laten restaureren.

[ [url=m/hlPAvs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is inderdaad leuk!

Je kunt met Epoxy Sculpt of met Milliput Yellow/Grey heel makkelijk beschadigingen repareren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 11:18

ChristaMoor schreef:
Oh, die is geweldig! Zeker omdat hij van jezelf is geweest. En het is speelgoed, daar mogen gebruikssporen aan zitten. Als je je stoort aan een kapot oor, kan je Bootsiebob eens vragen, je kunt kunststof ook netjes repareren, met diverse materialen.

Ja, dat oor vind ik echt zonde.

Maar twijfel ook of ik het wel mooi vindt dat hij zo slijt. Vooral bij het hoofd en de ogen.

@bootsiebob, bedankt, ik zal het eens opzoeken.

Zo een groot paard is toch zo een paard die je wel op stallen ziet of bij de ej met dekens en alles op?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 14:15

ChristaMoor schreef:
Vandaag een heel leuk, maar ook heel oud hobbelpaard opgehaald om te restaureren voor onze kleinkinderen. Her en der is wat kapot, zadel ontbreekt volledig. Ik wil zoveel mogelijk het oude karakter behouden. Aan het hoofdstel wil ik wat reparaties verrichten, onderstel moet steviger worden en ik ben op zoek gegaan naar een patroon van een zadel. Weet iemand waar ik een patroon kan vinden om een zadeltje te maken? Of anders een compleet passend zadel. In Engeland is dit te koop, maar is er in Nederland een site waar ik accessoires voor de engelse hobbelpaardjes kan kopen?

Voorkeur gaat uit naar een zoveel mogelijk authentiek model, maar anders passend mag ook

:

[ [url=m/nmg43g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CVLqQY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lu8Cs2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5a0PDR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bC7ZHv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet alle berichten gelezen.
Maar deze lijkt heel erg op die ze van de opgeknapt hebben in The repair shop Op tv

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 23:50

ChristaMoor schreef:
Het sierbeslag heb ik nog. Alleen daarachter zat een rozet van rode ribstof met een soort franje er omheen. En het sierbeslag zet ik er niet meer op. Wat ik nieuw maak, wil ik niet vastmaken, zodat het origineel en nieuw gescheiden kan worden.

Ik lees echt net toevallig dit topic, en zie dat het ook al een hele tijd geleden is dat er iets geschreven is, maar je kunt originele rocking horses onderdelen bestellen bij een engelse webshop therockinghorseshop. Deze hebben echt vanalles te koop, van complete bouwpakketten, totaan de rozetten.