Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Malenka schreef:Mijn excuses trouwens als ik rare zinnen schrijf of vreemde woorden kies. Mijn hersenen werken niet altijd goed mee en het kost me heel veel moeite om op de juiste woorden te komen.
Ibbel schreef:Hilary schreef:Pien, in mijn ervaring composteren dennenappels voor geen meter. Althans, niet de langwerpige variant.
Hoeft ook niet als je bedoeling anti-uitdrogen/anti-onkruid is. Dennenschors wordt zelfs voor dat doel speciaal verkocht. Juist omdat het slecht verteert.
Hilary schreef:spotless, misschien kun je eens kijken naar programma’s als Alaska: The Last Frontier, en naar Homestead Rescue (beiden Discovery). Daar hebben ze ook te maken met korte seizoenen en laten ze soms zien hoe ze met een kas (verschillende varianten kassen) hun groeiseizoen verlengen.
spotless schreef:Hilary schreef:spotless, misschien kun je eens kijken naar programma’s als Alaska: The Last Frontier, en naar Homestead Rescue (beiden Discovery). Daar hebben ze ook te maken met korte seizoenen en laten ze soms zien hoe ze met een kas (verschillende varianten kassen) hun groeiseizoen verlengen.
Heb ik toen ik nog in NL woonde vaak naar gekeken. Nooit speciaal daar op gelet natuurlijk
Discovery is hier betaald kijken en dat doen we nog ff nietMaar bedankt voor de tip!
Malenka schreef:Over permacultuur/tuinieren in Zweden; ik volg Sarah op YouTube. Erg interessant.
https://youtube.com/c/SarasKitchenGarden
En een vriendin van mij woont een stuk noordelijker en kan mogelijk ook vragen beantwoorden.
pien_2010 schreef:Spotless en Jeetje welkom. Leuk dat jullie mee willen doen. Lijkt me een uitdaging in Zweden tuinieren.
pien_2010 schreef:Eens als het om onze lindebomen gaat Sizzle. Deze blijven natuurlijk ook al zijn ze te dicht bij het huis geplant. Donker daardoor binnen, dat we met slim verbouwen zeker wat hebben kunnen oplossen binnen.
[ [url=m/FhMJte.jpg]Afbeelding[/url] ]
Neonlight schreef:Ik had vanaf de opening van dit topic al meegelezen.
Ik zou ook graag een moestuin willen, maar we hebben dan wel 900 m2 grond maar geen geschikte plek. Of het zou midden op het gazon moeten of de vijver moet weg, maar dat is nu net onze siertuin (en gazon het speelstuk van de hond). Aan de westkant van ons perceel is bos, waardoor we nauwelijks zo'n hebben.